{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du sælge til hjemløs ?
  • #1   14. nov 2007 Tror de tit har det godt de hunde :o)

Men nææ det ville jeg ikke.

• #2   14. nov 2007 Tanja : Kan du sige hvorfor smiley

• #3   14. nov 2007 tror faktisk tit hundene har det helt godt.
    der kunne nok findes værre hundeliv.

men nej jeg ville ikke sælge. ville nu også se sjovt ud med en japansk spids, eller?
    den ville da være god at holde varmen ved

• #4   14. nov 2007 Jeg tror også tit, at de hunde som de hjemløse har, har det bedre end både menneskene selv og end mange andre hunde i dagens DK....

Men nej ville ikke sælge til en hjemløs, da jeg synes det er vigtigt at en hund har bare lidt faste rammer at leve i og et fast tilholdssted - hvor vidt det rent faktisk er nødvendigt aner jeg ikke...

• #5   14. nov 2007 Nej det ville jeg ikke .

Grunden er , at deres liv ikke er stabilt . Det fordrer jeg ved mine hvalpe købere .

• #6   14. nov 2007 Connie : haha... Ja det er en japansk spids de skal have... Griner... Tror ikke de skulle have en Minnie hund... smiley Hun var frosset ihjel den første nat smiley

• #7   14. nov 2007 Jeg ville ikke selv sælge til en jeg vidste var hjemløs........Men i tidernes morgen overtog jeg en schæfer af en der ikke havde helbredet til den længere.

Magen til skøn hund finder man sjældent.

• #8   14. nov 2007 Men hjemløses hunde er aldrig alene smiley

• #9   14. nov 2007 Så 2 hjemløse med en hund i toget i morges, og hold op hvor er de hunde opdraget... smiley

• #10   14. nov 2007 jeg ville syntes det var for usikkert.

• #12   14. nov 2007 $ Pinky Babs $

Giver dig ret i nogen af de ting du siger, men synes nu altid jeg har set og hørt hundene får mere mad en dem selv.. Ved som regel de tænker mere på hundenes velbefindene end dem selv..

• #13   14. nov 2007 Det er desværre ikke alle hjemløse der er lige gode ved deres hund.
    Vi skal tænke på at mange hjemløse har et alkohol problem og nogle skifter personlighed når de har fået noget at drikke - har desværre tit set hjemløse slå deres hunde, lade dem stå ved siden af deres vogn midt inde i gågaden i flere timer fordi de selv er blevet inviteret op til en ukendt at drikke, efterladt i en skurvogn uden mad fordi ejeren ligger døddrukken et sted...
    - jeg generaliserer ikke overhovedet for kender ligeså mange hjemløse som behandler hundende bedre end dem selv og fodrer dem før de selv tænker på mad og drikke - men chancen ville jeg stadig ikke tage.

• #15   14. nov 2007 . :: Ryopi :: .

Hvis du kalder det stabilt ...så er der vist en verden til forskel på vores opfattelser ; )

• #18   14. nov 2007 Nej det ville jeg godt nok ikke!
    jeg går ind for hundene skal have trygge rammer en lun kurv at smide sig i og mad hver dag.
    Har set nogle få hjemløse der behandlede hundene okay, men har set flere der har forsømt dem og derfor den skarpe holdning.....c",)
    Ville heller ikke turde fordi som flere skrive så får hundene måske mere mad end den hjemløse... ja men er det nok?
    og har de råd til en tur til dyrelægen hvis det nødvendigt?
    kan slet heller ikke se hvad der driver nogen til at ville leve på denne måde....suk...

• #19   14. nov 2007 . :: Ryopi :: .

Jow jow .. det er da meget stabilt , hvis det uddybes sådan *GG*

• #20   14. nov 2007 comfortbulls !

Jeg så altså en der havde en DDB en dag og der var stamtavle på smiley

• #21   14. nov 2007 Behøver vist ikke uddybe :o) Kan se de andre er igang.

• #22   14. nov 2007 Nej det ville jeg aldrig gøre. Og når du snakker om de hunde ved Nørreport station, så kan jeg fortælle dig at den ene har fået hvalpe flere gange og hannerne er konstant op og slås med hinanden, jeg har arbejdet lige ved kultorvet i mange år og har set dem dagligt og det lv ville jeg aldrig byde mine hunde, flere af dem har været så kolde om vinteren og tynde..

• #23   14. nov 2007 Pastasalat det passer ikke med de ikke kommer til dyrlæge, der er en gruppe frivillige dyrlæger der behandler de hjemløses hunde helt gratis. de får sågar mad til deres hunde af dem

• #24   14. nov 2007 Valgt at leve sådan hmm... tror du ikke der er sket et eller andet i deres liv der gør at de lever på gaden

• #25   14. nov 2007 pernille F:
    jeg siger ikke de ikke kommer til dyrelæge! jeg skrev:

og har de råd til en tur til dyrelægen hvis det nødvendigt?

Men det er da et rigtigt godt initeritiv de dyrelæger tager, men jeg har altså bare den holdning at kan man ikke selv forsørge sine dyr, Bør man ikke have dem og det må jeg erligt indrømme det tror jeg ikke mange hjemløse kan!
    der er mange meninger, det her er altså min c",)

Ergo Nej jeg ville ikke sælge til en hjemløs.....

• #27   14. nov 2007 Pernille igen:
    jo det er da nok, men bare at give op på denne måde, det forstår jeg ikke.
    Ved godt der også bare er nogen der syntes det er hyggeligt....
    men igen meninger c",)

• #28   14. nov 2007 De har vel på en måde selv valgt at være hjemløse.
    -Eller noget har skubbet dem ud i et misbrug der gør de så er hjemløse.

• #29   14. nov 2007 Pasta
    Det er jo ikke alle mennesker der har styrken til at kæmpe for deres egen sag, har selv haft et megaskod liv, men har brudt den sociale arv, men der har da været perioder hvor jeg har tænkt skal man bare give op, men har kæmpet videre men har stadig forståelse for dem der ikke magter det. hvis jeg skulle blive hjemløs ville jeg da have min luna med

• #31   14. nov 2007 ikke alle "rigtige" hjemløse er narkomaner, nogen er "kun" alkoholikere.

• #32   14. nov 2007 Jeg vil heller sælge til en som passer på sin hund end på sig selv.

så hjemløse sælger jeg gerne til. da jeg ved at hunden uanet hvad altid har det godt, også selv om de er ude i alt slags vejr..

• #33   14. nov 2007 pernille F
    godt så......

Spørgsmålet lyder: vil du sælge til en hjemløs.......?

Jeg svarer og begrunder......
    kan godt se det fra din side, men må stå ved er ikke helt enig..... er det så ikke også okay?

• #34   14. nov 2007 Pasta
    Alle har ret til deres mening, jeg kommenterede bare det med dyrlæger ikke andet. jeg er selv ikke sikker på om jeg ville sælge til en hjemløs,tror bare der er lige så mange hunde der har en ejer der ikke er hjemløs der har det værre

• #35   14. nov 2007 okay...
    og det sikkert rigtigt at mange har det værre selvom de er i faste rammer, men ville nu stadig ikke sælge til en hjemløs c",)

• #36   14. nov 2007 Jeg ville slet ikke sælge min hvalpe til nogen overhovedet, ville beholde dem alle selv gg nej jeg har faktisk tænkt på hvor svært det ville være at skulle at sælge dem man kan jo aldrig vide om dem der skal købe dem lyver eller.... ville sgu have svært ved det

• #38   14. nov 2007 Jeg har hørt at en hjemløs med hund får penge til hundens mad....700 har jeg hørt, og det er bl.a. derfor så mange hjemløse har hund, så får de jo flere penge.....om det er rigtig ved jeg ikke, det er bare noget jeg har hørt.

• #39   14. nov 2007 man skal ikke tro på alt hvad man hører - du kunne spørge en hjemløs om dette næste gang du evt møder een !

• #41   14. nov 2007 Linda
    synes jeg da var godt gjort, det har hun da ret i

• #42   14. nov 2007 Jeg ville først og fremmest sælge til en person som jeg vidste kunne klare opgaven at have den type hund som jeg har. Og så er det ikke så væsentligt om personen er hjemløs eller ej men om der ville blive sørgert godt for hunden.

/ Trine

• #43   14. nov 2007 Nu bor jeg selv på christianshavn så i min dagligdag ser jeg temmelig mange "hjemløse" med deres hunde. jeg har rent faktisk snakket med en af dem om hans hund og det er som oftest sådan at hunden har det bedre end ham selv. spiser først, og får den største del af soveposen når det er koldt. Vedkommende jeg talte med havde pratisktalt ikke en tand i munden og dem der var tiblage var kulsorte, men han skulle ikke til tandlægen foreløbig, for hans hun var syg og fik medicin og den skulle bestemt være rask før han selv gik til lægen.
    Stabile rammer bliver det nok aldrig til nej, men godt har de det, og kærlighed får de i uanede mængder.
    Så det ville ikke være hverken ondt eller uansvarligt at sælge til en "hjemløs" som jeg ser på det.

• #44   14. nov 2007 jeg tror man skal huske på at der er meget stor forskel på hjemløse og landevesriddere..

men jeg har på et tidspunkt arbejdet på en tankstation, og havde en landevejsridder der holdte til i området i en ges tid.. han havde gså hund med, noget shæfer eller noget blanding som lligner, den manglede bestemt ikke noget, han var så glad fo den hund..han købte/fk altid mad til hunden først og så når den havde fået kunne han så selv spise...
    de hunde er altid sammen med deres menneske, møder en masse nye steder og mennesker, og masser af motion..

personligt tror jeg nu nok de hunde som landevejsriderne har at de bliver passet godt på..

har faktsk aldrig set en landevejs hund i dårlig stand..

men ang at sælge så tror jeg måske ikke ligefrem de selv ville henvende sig ved en kennel, men finder nok deres hunde på markeder og ude i det danske land..

Han købte eler fik altid mad til hunden først og derefter kunne han selv spise..
    den var

• #45   14. nov 2007 casper- tror du han gik til tandlægen selv om hunden ikke var syg????

• #46   14. nov 2007 ups en glemt sætning til sidst, grin skulle være slettet..

• #47   14. nov 2007 Den handler så heller ikke om du får tårer i øjnene Vanessa, men sådan er der jo så meget.

• #48   14. nov 2007 vanessa- og????

• #49   14. nov 2007 :o) Bestemmer da selv hvad jeg kommentere eller ej Vanessa.
    Og også hvad jeg læser.

Men det Mette skrev var til Casper :o) Og du er da Vanessa ?

Så forstår som bare ikke hvorfor du evig og altid " hakker "på Mette.

• #50   14. nov 2007 Wanna be hvad Vanessa ????

Den må du gerne uddybe for mig

• #51   14. nov 2007 tanja- nej, det er synd for mig ;O))

• #52   14. nov 2007 hmmmm

• #53   14. nov 2007 Får jeg den uddybet Vanessa ?

Wanne Be hvad ???????????????????????????????????????????

• #54   14. nov 2007 Nå vi skal spise, så læser svaret bagefter !!

Og Nej Mette er da heldigvis med i pæren :o))

• #55   14. nov 2007 sikke her bliver hygget...G

• #56   14. nov 2007 Sikke dog en tråd....))=:
    Jeg ville aldrig sælge en hvalp til en hjemløs....... Deres intentioner kan være nok så gode, men hvad hjælper det, hvis der ikke er penge til en nødsituation, eller til de daglige indkøb hver dag?
    Tror nu nok at mange af dem behandler deres hunde pænt, men jeg har nu også set eksempler på det modsatte.....

• #57   14. nov 2007 Jeg synes sgu at det er ærgeligt at dette emne lige blev til en du-er-dummere-end-jeg-er-og-min-far-kan-tæve-din-far-agtig diskussionsklub! det handler om hvorvidt folk kan tage det ansvar der skal til for at holde hund eller ej. og ikke om hvem der er en wanna-be og hvem der får tårer i øjnene. Tilbage til emnet tak! Jeg fortæller bare om det jeg oplever og så er det for så vidt vidst nok lige meget om han ville gå til tandlægen eller ej. det der er værd at ligge mærke til er at hunden har det godt og bliver sat før ejeren selv i det her tilfælde og så vær da flinke at glemme alt det andet Bulls*** som ikke har noget med sagen at gøre.. be'om meget pænt tak.

• #58   14. nov 2007 Casper- nu skrev jeg det fordi jeg synes det var relavant... en mand uden tænder dropper tandlægebesøg fordi hans hund er syg, ikke særligt heltegjort fra mit synspunkt...

og en hjemmeløs ville aldrig få så meget som en edderkop herfra.

• #59   14. nov 2007 Mette- du har 100% ret til din mening.
    Det drejer sig dog om hvorvidt det er ansvarligt at sælge hunde til hjemløse og om de kan tage sig ordentlig af dem eller ej, så synes jeg at det er flot af en mand der ingenting har at være istand til at kunne få sin hund behandlet og sætte alt sit eget til side til hunden er rask, når man har i tankerne at der findes folk der har overflåd som ikke gider at gøre noget som helst positivt for deres hund.

• #60   14. nov 2007 Annemette- Taget til efterretning

• #61   14. nov 2007 ALDRIG.... det kan godt være, hundene virker opdragede, men jeg har mere indtryk af, at det er af "skræk" og ikke respekt. Har oplevet fuld stodder stå og skrige af hund i fuldskab. Vovsen er som regel købt for en skyldig bajer..... Og går som "salgobjekt" når der ikke er flere penge tilbage (eller øl). ALDRIG om jeg ville sælge til en hjemløs. En hjemløs hund vandrer - tror jeg - ofte fra hjemløs til hjemløs. Den er så underkuet og afhængig af sin ejers penge og humør, at den hele tiden er nødt til at være "sød" uden at vide, om den har gjort noget forkert. En hjemløs har kun hund for egen skyld - absolut ikke for hunden. - "Giver du en skilling, så hunden kan få mad"... Jeg ved godt, jeg lyder fordømmende, men en hund burde kunne tvangsfjernes ligesom man tvangsfjerner børn, der ikke får mad og omsorg. LYNCH mig bare.......

Kommentér på:
Ville du sælge til hjemløs ?

Annonce