lærer hund at være i have {{forumTopicSubject}}
hvordan griber vi bedst an at lærer rollo at opholde sig i en have?
han har aldrig haft sin "egen" have, og vi vil fra start gerne gribe det bedst mulig an, for at undgå en hund der ikke kan være ude pga. gøen.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Nu gør han kun, når der sker noget nyt (han er en vagtrace og advarer pr automatik imod alt nyt). Men lyde han kender bliver ignoreret. Også naboens gøende små hunde.
I øvrigt, husk at stoppe bare den mindste antydning af graveri. Orv hvor vi fortrød vores manglende indsats i starten med den gamle hund. Vores gamle Berner blanding fik ret hurtigt haven til at ligne en pløjemark. Med vores nuværende har det været Nej fra starten af at vi fik ham (han er en omplacering).
Så han graver gladeligt i hunde skoven og andre steder hvor han må, men aldrig i vores have.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.442
Angående gaver, så synes jeg at det er synd at de ikke må grave. Det ligger jo i deres natur.
Min hund har er sted i haven, hvor den gerne må grave.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
men jeg håber selvfølgelig på at der ingen problemer bliver.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Det eneste tidspunkt, hvor labradoren gør er når der står en kat ude foran hegnet.
Chihuahuaerne kan godt gø, når de keder sig, når der går andre hunde eller spændende mennesker forbi haven (de vil jo ses og snakke med alle). De kan også gø, når de høre en ukendt lyd - eller en nabo som de gerne vil hilse på...
Vi siger bare "kom ind" og så kommer de typisk ind. Er der en anden hund som de gerne vil "følge helt væk", så går vi helt ud og henter dem ind.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
Jeg bor dog et sted hvor jeg ikke ville lade ham rende i haven alene, da der også er andre lejeligheder, og man skal igennem kælderen for at komme i haven
Gå evt. med ham ud indtil du er sikker på han kan "passe sig selv"
Kig haven igennem for om der evt. er nogle giftige blomster/bær eller lign. Nu ved jeg ikke hvor madglad din hund er, men nogle hunde spiser jo bare løs af alt der ligner mad
Tjek selvfølgelig evt. hegn igennem og hold jævnligt øje med om folk har smidt noget ind i haven (Det er hørt før at folk smider mad med ting i ind i haven)
Hvis han gør meget, så informer evt. naboer om at i er ved at "alene have" træne ham
Ellers tror jeg ikke man behøver at gøre det vilde
maj 2007
Jo, jeg mener sq...... Det ødelagde lige hele min dag i går....... Jeg var SÅ rasende!!
maj 2007
Tråden er der endnu, men der er lukket for kommentarer......
lærer hund at være i have