{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundens gang
  • #2   14. jun 2017 Baby er begyndt at gå pasgang engang i mellem smiley

Spændende video!

• #3   14. jun 2017 Amble er vel bare en hurtigere gang..
    Hvor pas gør det ud for trav hastighedsmæssigt.

• #4   14. jun 2017 Kan så se Bassen har en ekstra for hans galop er 3 taktet hvor den de viser er 4 taktet, hvilket ha så har når han sætter tempo på. Han har været for meget sammen med hestene, der vil man helst have 3 taktet smiley

• #5   14. jun 2017 Det er en lille forskel i amble der gør at det ikke er synkront skridtet tages, det kan også ses på foot print animationen. Jeg kan prøve at teste en slow video af Sally i morgen. Det er hendes "langsomste" gang når vi går tur.

• #6   14. jun 2017 Karen Marie - så vidt jeg kan se så sætter hunden venstre forben og højre bagben i jorden samtidig i videoen, hvilket gør den 3 taktet smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #7   14. jun 2017 Troede at Amble var overgangen fra gang til trav...

Som de også skriver her..
    http://da.24assistant.info/article/en-guide-til-at-forst-canine-gangarter

Men, når man snakker heste er det måske noget helt andet..?
    http://horseconsult.com/articles/showarticle.asp?ArtID=1122

• #8   14. jun 2017 Katja der kan man bare se, eller, det kunne jeg åbenbart ikke se ??. Var sikker på de havde lavet den 4 taktet og har set den flere gange, men har nu set den igen og kan se jeg tager fejl. Tror jeg trænger til søvn

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #9   14. jun 2017 amble betyder jo at slentre.. smiley

• #10   15. jun 2017 Hahaha.. Godt man kun har 2 ben, ellers var jeg da faldet over mine egne ben smiley smiley

• #11   15. jun 2017 Karen Marie: Hahah, det er heller ikke helt nemt at se når det går så hurtigt smiley

• #12   15. jun 2017 Amble/ambling adskiller sig fra pas ved at bagpoterne sættes i jorden en 'my' før forpoterne. I pas skal samsiddig benpar ramme jorden samtidig.
    Perle bruger rigtig meget amble når hun går i snor pga tempo (selv når jeg går meget raskt til så slentre hun afsted smiley ). Sætter jeg i løb går hun op i pas og bliver der gerne også hvis der kommer godt med fart. Ved siden af cyklen kommer hun faktisk op i flyvende pas inden hun ryger i galop (hun kan sagtens trave og vælger altid trav hvis hun er løs og der er intet galt med hendes skelet eller led - jeg tror det med passen hænger sammen med at hun geare/stresser gevaldigt op rent mentalt når der kommer fart på).
    En af mine gamle hanhunde havde en amble, der mindede rigtig meget om tølt; det så lidt fjollet ud smiley

• #13   15. jun 2017 Lidt dårligt filmet men man kan sagtens se hvorfor hun går amble og ikke pas

https://youtu.be/hj4aDVQjgO4

• #14   16. jun 2017 Ja, bagbenet er tydeligt nede før forbenet.

Ret sjovt at jeg aldrig har tænkt på gangarter i forhold til hundene, hvor imod det jo var "meget vigtigt" i hesteverden, især hvis man bl.a. havde en islænder smiley

• #15   16. jun 2017 Anita: Det har du helt ret i. I hesteverdenen tænker man meget på hvordan dyret bevæger sig. Det betyder rigtig meget for hvordan krampen er at sidde på og hvor godt dens ben kommer til at holde i længden.
    Meget få hundeejere fundere særlig dybt over hvordan deres hunde bevæger sig. Der avles endda rask væk på ekstremt dårligt vinklede dyr med virkelig ringe bevægelse. Folk er simpelthen ikke klar over at det medfører, at hunden har dårligere 'holdbarhed' og lettere får problemer med bevægeapperatet. Jeg har godt nok set mange af fx 'labradors af den gammeldaws model' med virkelig ringe bagbensvinkler indgå i avl. Risikoen for korsbåndskader er megahøj når en tung hund har rette bagbensvinkler smiley

• #16   16. jun 2017 Det er jo også helt logisk når du skriver det sådan Mette smiley Nu har jeg aldrig avlet men derimod kun taget imod alle de dyr folk ellers ville aflive, så jeg har aldrig rigtig haft brug for at vide andet end at de ikke havde PL og el.HD hos dem der skulle videreformidles. smiley Alle andre beholdt jeg selv indtil d ikke kunne smertedækkes længere- smiley

• #17   17. jun 2017 Jeg synes faktisk at det i disse år fylder mere og mere.
    Jeg oplever ihvertfald selv at have væsentlig flere samtaler om hundes bevægemønster nu end for ti år siden.
    Vi taler om det på ugebasis, baseret på hvad vi nu ser på træningspladsen.

I takt med at det er blevet mere almindeligt at fokusere på opvarmning, på fysioterapi, kiropraktik og massage for hunde, er den almindelige bevidsthed om kroppens funktioner i forhold til de fysiske krav, vi stiller til dem, blevet mere udpræget.

Men men - der er jo lang vej endnu. Fra en træningsplads fyldt med hundenørder, der skal bruge hundens fysik til noget og så til hr. og fru DK, der er et stykke smiley
    Og det når næppe nogensinde niveauet som hos heste - men der tænker jeg også at folk føler konsekvenserne er langt langt større, hvis der ikke er styr på fysiologien smiley

Kommentér på:
Hundens gang

Annonce