{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.350 visninger | Oprettet:

Min hund er blevet bidt af en anden hund. {{forumTopicSubject}}

Min lille hvide Cairn terrier blev bidt af en anden hund forleden.
Mandag d. 12 om aftenen gik jeg tur med min lille hund, i den lille landsby jeg bor i. Jeg går langs vejen forbi et hus hvor der står tre voksne mennesker og en ruhåret-gravhund. De står omkring de 10 meter fra mig. Inden jeg ser mig om farer den anden hund på min lille Cairn terrier, og sætter tænderne i dens bagparti. Jeg når kun at skrige af chok over hændelsen, før en ældre dame kommer løbende og får fjernet sin hund fra min hund. Damen fortæller at hunden normalt aldrig er ude hvor der ikke er et hegn, og undskylder. Jeg er dybt chorkeret over hændelsen, men min hund ser ud til at den har det fint.

Dagen efter tirsdag d. 13 får jeg en besked fra mine forældre mens jeg er på arbejde, om hvor vores hund var blevet bidt den forrige dag. Jeg svare at det var ved dens bagparti. Det viser sig at min hund har opført sig underligt i løbet af dagen, og nægter nogen komme til dens bagparti.
Mine forældre vælger derfor at tjekke vores hund grundigt, hvor de finder et bidemærke som der er gået betændelse i. Vi så det ikke dagen inden da min hund er langhåret, og den ikke virkede til at have det fint.
Men vi får straks klippet vores hund skaldet omkring såret, får det renset og den får krave på.

I dag onsdag d. 14 om morgenen viser det sig at der er kommet en byld, og vi får straks bestilt antibiotika. Min hund er meget trygheds søgende, og vi er alle tre meget bekymrede da vores lille hund kan muligvis få blodforgiftning, hvilket kan føre til død.

Dette er ikke første eller anden gang jeg er blevet angrebet af en ruhåret-gravhund. Jeg er tideligere blevet det af to andre ruhåret gravhunde ved en nærliggende gård.
Min hund er en lille dame, som er meget rolig familie hund og faktisk er ret ligeglad med andre hunde.
Jeg hader at skulle være bange for, at skulle gå tur med min egen hund i mit nabolag.

Derfor vil jeg spørge jer hundeejere om fire ting.

1. Er I/jeres hund blevet angrebet af en ruhåret gravhund før?

2. Bør jeg melde det til politiet?

3. Vil ejeren til den anden skulle betale for behandlingen af min hund?

4. Hvad kan jeg gøre hvis jeg skulle stå i samme situation igen? (Er hårlak et alternativ?)

Jeg håber i kan hjælpe en hundeejer i nød! Alle råd er nyttige. Hilsen en chokket og bange nitten årig pige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er blevet bidt af en anden hund.
  • #2   14. jun 2017 Jeg ville ikke anmelde sådan en oplevelse til politiet. Det var et uheld, og ejeren undskyldte og var formentlig lige så chokeret som dig.
    Hvis det sker igen, kan du natur overveje det, men lige nu er det er enkeltstående uheld.

Du burde have tjekket hunden straks, da det er almen viden at bid medfører bakterier. Rensning kunne have forhindret den situation I står i nu.

Den anden hunds ansvarsforsikring dækker skaden, så henvend dig til ejer.

Nu er det vigtigt at få såret behandlet, og så ud på tur med hunden igen, uden at virke påvirket. Det smitter nemlig hunden hvis du er nervøs.

God bedring til hunden.

• #3   14. jun 2017 I første omgang ville jeg nok præsentere ejeren af gravhunden for dyrlægeregningen.

Jeg har en enkelt gang fået en hund bidt af en gravhund, men det var en hvalp, jeg havde taget med ind på gravhundens område, så der var en grund.

Ellers har jeg generelt gode oplevelser med gravhunde. En af mine kollegaer passer ind i mellem en ruhåret gravbasse, Viktor smiley , og tager ham med på arbejde. Han er noget af det sødeste, og har kastet sin kærlighed på mig og mit kontor - muligvis fordi her ind i mellem lugter af tævehund - så han tilbringer gerne det meste af dagen inde hos mig.

• #5   14. jun 2017 Jeg glemte at sige, at nej jeg ville ikke melde det.

• #6   14. jun 2017 Synes du skal starte med at bede ejer betale regningerne og så få din hund tilset af en dyrlæge.

• #8   14. jun 2017 1. Nej.
    2. Nej, vores politi har rigeligt at lave, og den anden ejer er garanteret super ked af det. Det er ingen der ønsker at få ballade over et uheld.
    3. Det er derfor man har en forsikring. Næste gang (hvis du skulle være så uheldig), så udveksle navn og telefonnummer med personen, og så gå altid til dyrelægen for en sikkerheds skyld hvis der er bid involveret. Det kræver næsten altid behandling. Noget med at der dannes en luftlomme i den øvre hud, som nemt giver betændelse.
    4. Var det mig, der oplevede det samme, så kastede jeg den anden hunden væk. Jeg er rimeligt kølig over for den slags. Jeg skal ikke have en hund, som bliver angst for andre hunde grundet en sådan oplevelse.

Ud over det, så tag det med ro. Naturligvis er du nervøs og forskrækket.

Men hunde er normalt ret hårdføre små bæster. smiley

• Simon_S
    Simon_S Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
    #9   14. jun 2017 4.
    Spark den anden hund væk hvis den angriber. Du kan også tage ved den, men vær påpasselig hvis du stikker hånden ned til en angribende hund, du risikere selv at blive bidt.

Hårlak kan ødelægge synet på hunden, hellere er godt spark, det ser voldsomt ud, men du giver ikke den anden varrige skader.

• #10   14. jun 2017 Stakkels din lille hund.

Nej jeg eller mine hunde er aldrig blevet angrebet af ruhårede gravhunde, min far har én og den er meget venlig og enormt glad, min gamle bullmastiff er dog engang blevet overfaldet af en korthåret og en langhåret gravhund.
    Jeg ville ikke melde sådan en situation til politiet, medmindre damen nægter at betale dyrlægeregningen, hvad hun (eller nærmere hendes hundeforsikring) naturligvis skal

• #11   14. jun 2017 Tror egentlig ikke at man vil få særlig meget ud af en politianmeldelse hvis ikke man har haft taget hunden til dyrlæge - og kan jeg ikke læse at i har ? Så bliver det påstand mod påstand og i opnår ikke andet end uvenskab,
    Mht blodforgiftning, så kan man jo altså redde hunden hvis man får den i antibiotikabehandling tidligt i forløbet smiley
    Var min hund blevet bidt og såret så betændt ud så må jeg altså tilstå at jeg havde konsulteret dyrlægen.....
    Mht ruhårede gravhunde, så tror jeg ikke at de bider mere end alle mulige andre racer.
    Selvfølgelig er du chorkeret og det er da en rigtig ærgelig hændelse, som man helst er foruden. Men personligt ville jeg ikke gøre noget meget stort nummer ud af det. Skidt sker når man har med levende væsener at gøre. Jeg har haft hund hele mit liv og engang imellem så oplever man den slags. Jeg har både oplevet at en af mine hunde bed og et en af mine blev bidt. Vi har altid klaret det i mindelighed og uden at involvere politiet. Den eneste gang, hvor jeg - når jeg tænker tilbage på det, ville have politianmeldt hvis den nuværende hundelov havde eksisteret dengang - var da en labrador skambed en af mine irertæver. Der var virkelig tale om en hund med en eller anden brist på 'førstesalen' og den skulle absolut ikke have rendt løs. Den nåede at skade min hund meget voldsomt inden jeg endelig fik den afmonteret. Min hund var tæt på at dø af sine bidsår. Blandt andet punkterede en lunge og hun mistede rigtig meget blod på vej til den dyrlæge jeg fik til at åbne sin klinik kl 20 en tirsdag aften. Labradorens ejere betalte mine dyrlægeregninger for at få min hund lappet sammen uden nogen form for diskussion. Senere fandt jeg ud af at hunden havde gjort præcis det sammen en gang før og den nåede at gøre det en gang til før ejeren selv valgte at aflive den. Sådan en hund ville det have været rart med en eller sanktion imod så ikke der var hele tre hunde der skulle nå at få en nærdødsoplevelse før ejeren selv gjorde noget smiley

• #12   14. jun 2017 @Ditte.
    En Bullmastiff "overfaldet" af et par gravhunde?

Beklager, men det lyder altså sjovt! smiley

• #13   14. jun 2017 Martin
    Han var ikke så gammel. smiley og skaden var ikke stor smiley
    Jeg var i hundeskov med ham og en dame råbte nede fra lågen om det var sådan en kamphund, jeg havde, for så turde hun ikke komme ind, jeg råbte tilbage at han var helt ufarlig, så åbnede hun lågen og hendes to hunde løb ind og røg lige på ham, han var vidst mere overrasket end skræmt

• #14   14. jun 2017 @Ditte.

Arh, så forstår jeg!

Fik lige billedet af en sådan satan her:

https://www.youtube.com/watch?v=jX09Cesfxo8

• #15   14. jun 2017 @Martin smiley dog ikke ha ha, damen var dog enormt flov og havde meget travlt med at indfange sine små "glubske" hunde smiley

• #17   14. jun 2017 Martin.
    Ha ha ha Vild med Mary....
    Næsten en klassiker. smiley

Ts.
    1. Nej. Men min gamle Grand Danois blev angrebet af en Amstaff/Pit blanding.
    Den fik fat sådan at den havde hendes snude inde i munden, og min GD havde fat i dens underkæbe. Og vi kunne bare IKKE få kræet til og slippe.
    De var til sidst 3 granvoksne mænd. En sad på ryggen af den med begge forben fastlåst ned langs dens krop. de 2 andre forsøgte og vriste dens kæber åbne. INTET hjalp..... Vi hældte sågar citronsaft i munden på den for og få den til og slippe. Alt i alt ende det med at de vristede kæberne op med et jernrør.
    Nu er det sådan at jeg kendte ejeren af hunden en lille smugle (gennem min lillebror) og viste at han boede skråt overfor mig.
    Jeg tog selvfølgelig min hund til dyrlægen. Hun var okay og havde kun nogle få bidhuller på snudeskaftet og kradsemærker på kroppen.
    Jeg præsenterede ham for regningen, og fik en super god snak med ham.
    Hunden var desværre sluppet ud, imens han ikke var hjemme. Og den kunne IKKE lide andre hunde, ud over den den boede med.
    Dette var noget tid før vi overhovedet havde hørt om den nye hundelov .

2. Inden du tænker på og politi andmelde det, synes jeg du skal tænke dig om og gøre op med dig selv om gravhunden fortjener og dø for det den har gjort. For det kan det meget vel ende med.

3. Ja Hundens forsikring skal meget gerne gå ind og dække evt dyrlægeregninger.

Men alt i alt. Synes du skal tage en stille og rolig snak med ejeren, og føle dig frem til de rette beslutninger.

God bedring til det lille pus smiley

• #18   14. jun 2017 @Overgaard.
    Der er det lille trick på hunde der ikke vil slippe, at de næsten alle har halsbånd på.

Når en hund bider fast og "låser", så kan kan man tage fat i halsbåndet og bruge som en slags kvælerhalsbånd. Altså tage fat i halsbåndet og dreje rundt, så det klemmer for hundens værtrækning og halspulsåre.

Det vigtige er ikke at trække i hunden samtidigt (for så gør den skade på offeret), og bare vente på den at slipper. Det burde gå hurtigt, da det er aldeles ubehageligt for en hund.

Jeg har heldigvis aldrig prøvet det i praksis!

Men ja, Vild med Mary er en klassiker synes jeg! smiley

PS: det var da også to stædige hunderacer der lagde sig ud med hinanden. Men heldigt for den der pitbull, at den fik fat på den måde. En GD, kan snildt gøre en en lille hund som den fortræd for alvor.

• #19   14. jun 2017 Martin

Husker faktisk ikke engang om den havde halsbånd på. Men det kunne da have været nyttig viden dengang. smiley
    Den anden hund fik ikke engang en lille skramme. De GDér er altså bare blide kæmper. De er og vil ALTID være min yndlings race. smiley smiley smiley

• #20   14. jun 2017 @Overgaard.
    En GD er da også også en fantastisk smuk hund. smiley

Kan godt forstå at du elsker den race.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #22   14. jun 2017 Cairn Terrieren er en hårdfør lille type. Da Albus var 12 uger gammel var der er kæmpe hyrdehund der overraskede os i en indkørsel og lagde Albus meget voldsomt ned på jorden, og ikke ville slippe, så jeg måtte hive ham fri. Det eneste jeg kunne tænke på var at han ikke måtte blive bange. Så træk vejret dybt, og skynd dig ud på næste tur hvor du ikke er nervøs eller bange. Ikke engang 'skjult'. Jeg ville nok undgå at går forbi huset med den lille landshark.

Og jeg ville nok ikke melde det. Det lød på din beskrivelse som om ejeren normalt tager alle forholdsregler, og var meget ked af det. Og hendes obligatoriske ansvarsforsikring betaler så det burde ikke blive et problem.

Held og lykke med hende. Håber hun kommer ovenpå snart.

• #24   14. jun 2017 1. af en glathåret ja
    2. ja
    3. ja
    4. nej dyremishandling er aldrig iorden

• #25   14. jun 2017 1. Er I/jeres hund blevet angrebet af en ruhåret gravhund før? Nej

2. Bør jeg melde det til politiet?
    Hvorfor skal politiet blandes ind i det?
    Noget andet hvis samme hund har gjort det flere gange. Har lidt svært ved at forstå ideen med at folk skal blande politiet ind i små ting, det var en anden ting hvis din hund havde fået flået tre ører af og bidt 5 ben af.

3. Vil ejeren til den anden skulle betale for behandlingen af min hund?
    Ja helt sikkert, tag en god snak med dem, så klarer man ofte små ting uden de store problemer.

4. Hvad kan jeg gøre hvis jeg skulle stå i samme situation igen? (Er hårlak et alternativ?) Giv hunden et los inden den kommer for tæt på., ellers løft din hund op

• #26   14. jun 2017 1: Ikke af ruhåret, men angrebet af både korthåret og langhåret gravhund.
    2: Ingen grund til at melde det til politiet, medmindre at ejeren af gravhunden nægter at tage ansvar for din dyrlægeregning.
    3: Gravhundens ansvarsforsikring burde dække din dyrlægeregning.
    4: Sker det igen, så løft din hund op, så gravhunden ikke kan få fat i din hund.

God bedring smiley

• #30   15. jun 2017 1. Nej, den oplevelse har den sure endnu til gode
    2. Ville du melde det, hvis det var en OEB, der var synderen? Personligt ville jeg ikke anmelde det.
    3. Ja, naturligvis. Det er bla derfor, at ansvarsforsikringen er lovpligtig.
    4. Den bedste måde at stoppe en angribende hund er at strangulere den (fx med linen) Altså den bedste måde, der ikke skader den angribende hund. Den er jo uskyldig. Egentlig skulle dens ejer måske have en gang lak.

Kommentér på:
Min hund er blevet bidt af en anden hund.

Annonce