{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Tørfoder - vil ikke spise! {{forumTopicSubject}}

Vi har netop fået en schæfertæve på godt 1 år for en en uge siden.

Problemet er at hun simpelthen ikke vil spise sit tørfoder. Måske en smule, hvis man tager det op i hånden..
Vi har fået foder (Royal Canin) med fra ejeren, som hun er fået hele tiden, og har været meget glad for. Det har endda været brugt til godbidder.
Men efter hun er kommet hjem til os, så gider hun altså ikke spise det.
I starten prøvede vi har hælde koldt oksebouillon over (et godt råd fra den daværende ejer), men lige lidt interessere det hende..

Skal vi bare være konsekvente og tage maden fra hende, hvis hun ikke vil spise det efter et kvarter?

Eller hvad skal vi?

Hun er lidt undervægtig, så vi vil jo gerne have hende til at tage på hurtigst muligt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder - vil ikke spise!
  • #1   4. dec 2006 ikke fordi jeg har meget forstand på det (min hund er meget madglad) men kan det ikke være at hun ikke vil spise, fordi hun lige skal finde ud af hvor hun er, og hvor hun hører til??? det er jo en stor omvældtning at flytte

• #2   4. dec 2006 Tja.. vores Vito gad heller ikke tør kost.. vi forsøgte 4 forskellige mærker.. tun oven i.. sovs oveni osv. men det hjalp ikke ret meget..

-så startede vi med BARF.. og det glider lige ned.. he he..
    se www.barf.dk
    (det er fodring med råt kød)

• #3   4. dec 2006 Har du prøvet og give hende andet end tørkost.
    Vi har også nogle gange nogle schæfere ude hvor jeg arbejder. Lige pludselig gider de ikke og spise. Så kommer vi dåsemad eller leverpostej i fodret.

• #4   4. dec 2006 Hej Sabine

Tillykke med den nye hund. Jeg tror, at I skal give hende lidt tid til at falde til, også selv om hun måske ikke virker utryg. At skifte hjem er en stor omvæltning, og hunde spiser efter min mening mest og hurtigst, når de har det optimalt og er 100% trygge. Det er fint, at I kan lokke lidt i hende ved at håndfodre hende, men det kan også blive en hyggelig vane, som I kan gå hen at blive ret trætte af efter nogle måneder.

Et reelt råd er, at I kan prøve at koge lidt vand, lade det temperere lidt - ellers slår man vitaminerne i stykker i foderet - og så komme det over tørfoderet. Så er det blødt at spise og dufter af mere. Alternativt kan I prøve med lidt A38 over foderet. Det er også godt for hendes mave. Men vil hun ikke spise i løbet af den næste uge, og I ligefrem oplever et vægttab, så bør I nok kontakte dyrlægen.

Held og lykke.

Annette

• #5   4. dec 2006 Tak for jeres svar, jeg håber også bare på at det er pga flytning. Hun har jo været meget glad for sit foder førhen.
    Men jeg venter og ser tiden lidt an!

• #6   4. dec 2006 Prøv at skift foder

• #7   4. dec 2006 sabine R
    Ja, lad hende falde til.. så kommer appetitten nok igen smiley
    Men hvor er hun bare charmerende med de ører!!

• #8   4. dec 2006 Hej Sabine.
    For 10 år siden fik jeg min første schæfertæve som var 1 år gl.
    Hun ville heller ikke spise. Hun var ked og utryg. Der gik næsten 2 måneder og hun lignede noget der var løgn inden hun begyndte at spise.
    Jeg tror du skal håndfodre hende så bliver hun også tryg ved dig.
    Og endelig har jeg så siden lært af flere tæver at de kan være utrolig småtspisende.
    Det har hun også været i kennelen du har fået hende fra
    Men lidt lun boulion over foderet plejer at hjælpe en smule på det. Så når du ikke håndfodre hende så boul. på.
    Du kan betragte hende som en fuldblodsaraber hest der skal heller ikke så meget til før den flejner ud.
    Sådan kan nogle schæf. også være. Min erfaring er at det ligger i linierne i hunden.
    Men tillykke med hende.

• #9   4. dec 2006 Min venindes schæfer har heller aldrig været interesseret i hendes mad.. Det er først nu (hun er 3½ år) da de har fået hund nr 2, at hun er begyndt at spise ordentlig..

Pyha hun har været mager nogle gange...

• #10   4. dec 2006 Ville det evt. være en fordel hvis jeg prøvede at købe noget dåsemad og blandede i foderet?

• #11   4. dec 2006 Hej Sabine.
    Kan se du allerede har fået mange gode råd herinde, hvilket jo er skønt.. Nu er det jo ikke en schæfer jeg har, men en chihuahua. Men jeg har haft samme problem. Jeg fik ham for 4 uger siden og fik også lidt tørfoder med fra sælger som jeg ville fortsætte med at give ham. Men han ville intet spise... det var lige meget hvad jeg gjorde. Jeg købte så i stedet Royal Canin men det hjalp heller ikke. Da der var gået 24 timer og han intet havde spist blev jeg bekymret, og vi måtte bestille en akut tid hos dyrlægen da han begyndte at få det meget skidt. Hans blodsukker var jo så selvfølgelig lavt at vi måtte give ham noget sukkervand. Dyrlægen havde så givet ham lidt vådfoder, og det ville han gerne have, men kunne jo ikke fortsætte kun med det. Så jeg blandede lidt dåsemad sammen med tørkosten, (lod det stå lidt før ejg serverede det så det blev lidt blødere) og det kørte vi et par dage.. så gik jeg over til at putte mere og mere tørfoder og mindre dåsemad i , og vupti nu spiser han tørfoderet uden at jeg behøver at putte dåsemaden i. .. Så det synes jeg da du skulle prøve..
    Mvh Henriette

Kommentér på:
Tørfoder - vil ikke spise!

Annonce