{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.820 visninger | Oprettet:

Erik M
Erik M
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 5

Genbrugshund? {{forumTopicSubject}}

Når man tænker på hvor mange hunde der aflives hvert år i Danmark, og mange af dem er "problemhunde", "skilsmissehunde" og lignende, hvorfor er det så så svært at finde en omplaceringshund?
Jeg troede fx. at internaterne havde rigtig mange hunde, der leder efter et nyt hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genbrugshund?
  • #1   1. maj 2017 Der sidder også en del hunde rundt på internaterne.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    maj 2017

#2   1. maj 2017 Ja, det gør der. Jeg tror vi har fundet måske 20-30 hunde i alt på samtlige internater i Danmark. De fleste er hanhunde, mikrohunde eller muskelhunde.

Vi leder efter en tæve, som skal gå sammen med en 4,5 årig, 27 kilo MEGET aktiv hanhund, og der er udvalget meget lille smiley

• #4   1. maj 2017 Jah man bestemmer ikke selv, hvilke hunde der lander på internaterne.

• #5   1. maj 2017 Jeg er desvære lavet sådan at jeg ikke ønsker at knokle med andres folks hunde problemer her hjemme (jeg har mine regler og vi alle har ikke hund på samme måde) jeg vil kun tage en genbrugs hund ind hvis jeg kender den i forvejen og ved vi kan fungere sammen. Jeg vil også heller aflive mine egne end at sende dem i hjem hvor jeg ikke kender folk, eller ved de ikke vil trives.

• #7   1. maj 2017 Kig på guloggratis og lign. sider, det er ikke svært at finde en genbrugshund

• #8   1. maj 2017 Du kan også snakke med forkellige raceklubber, hvis der noget bestemt man vil have, der kan komme omplacering hunde ind.

• #9   1. maj 2017 Mange omplaceringshunde kommer aldrig forbi et internat, både fordi det ikke er alle, der tænker på at det er en mulighed, og fordi man så mister muligheden for, at få indflydelse på, hvor hunden ender henne.

En hel del hunde omplaceres feks. via specialklubber, dyrlæger, DBA, SOME og gennem private netværk.

En helt anden ting er, at en del af dem, der så gerne vil aftage de her omplaceringshund, gør det fordi de ønsker sig en billig hund. Det er fair nok, men man skal dælme vide hvad man går ind til! Selv den bedste hund, vil have brug for ekstra tid, opmærksomhed og træning, når den skal flytte hjem og familie. Og langt fra alle de hunde, der omplaceres er nogen, der har fået tilstrækkelig træning FØR den bliver sendt videre... i en del tilfælde, er "allergien" opstået i direkte forlængelse af en kombination af manglende træning og teenager hunde. Det skal man være klar til at håndtere.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    maj 2017

#10   1. maj 2017 Den guddommelige, vi er helt enige, og jeg er helt klar over alt det du skriver.

• #11   1. maj 2017 Jeg vil i hvert fald helst ikke have genbrugshund igen, med mindre jeg kendte hunden i forvejen.

• #13   1. maj 2017 Det er iøvrigt heller ikke alle hunde, de ønsker at tage ind på internaterne, og heller ikke alle hunde, der egner sig til at gå der igennem.

Jeg har lige haft en skilsmissehund boende i nogen måneder, hvor vi har forsøgt at finde et nyt hjem til ham. Han ville på ingen måde egne sig til, at stå på et internat, med det sind han havde.
    Han skulle omplaceres primært fordi han ikke kunne bo i lejlighed, og han skulle helst heller ikke ud til et hjem med børn. Stort set alle, der henvendte sig, boede i lejlighed og ville bare gerne have en billig hund - og jeg nåede at blive relativt træt af, at forklare folk, at det der stod i opslag/annonce om, at han skulle omplaceres fordi han ikke kunne bo i lejlighed, var et væsentligt parameter.

Nu har han fået fred - han skal ikke ende som kastebold!

• #14   1. maj 2017 Min dreng er en omplaceringshund, mage til dydsmønster skal man lede længe efter. smiley

Men ja, jeg undrer jeg mig også over alle de voldsomme historier man hører.

For vi brugte også en del tid på at finde den rigtige hund, da udvalget var ret lille.

Måske, er der bare mere i interesse i at fortælle om alle de netagive historier.

Men hey, det er da bare positivt. smiley

• #15   1. maj 2017 Vores blev ikke valgt for at få en "billig" hund. Vi var der faktisk for at se på hvalpe, men de viste absolut ingen interesse for os. Dog var der en på 8 måneder, der blev ved med at kredse om vores ben og havde så tydeligt valgt os som sit næste hjem. Det var svært at stå for. At han så havde tonsvis af lig i lasten var vi uvidende om.

• #16   1. maj 2017 Og på gul og gratis og dba. Der er der dagligt hunde til salg og der jeg fandt min bandit i en alder af 11 måneder.

Familien magtede hende ikke lige alligevel og hun var lukket inde i bur dagen lang og kom kun ud i en have. Hun havde aldrig set en bus før hun kom hjem til mig.

• #17   1. maj 2017 Som de andre skriver, så er der masser af genbrugshunde på blandt andet DBA, Gul og Gratis mm

Men hvorfor skal det absolut være en tæve ?
    Du kunne jo også overveje en han, så slipper du også for at skulle holde hundene adskilt i løbetiderne.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    maj 2017

#18   1. maj 2017 Anni, fordi jeg hellere vil have problemer med løbetid end problemer med egetkønsaggresivitet.

• #21   1. maj 2017 Jeg har nu også altid haft min. 2 hanhunde sammen, og har heller aldrig haft problemer.
    Jeg synes egentlig de er nemmere end de til tider lidt uligevægtige småhysteriske kællinger smiley

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    maj 2017

#23   1. maj 2017 Vi kan tilbyde en hund, at vi er hjemme langt det meste af tiden og bruger meget tid på vores hunde.
    Derudover har vi en Tervueren på snart 5 år, som elsker at lege og er meget selskabelig, omgængelig og særdeles aktiv.
    Vi bor i hus med indhegnet have uden naboer, og indendørs har de ubegrænsede (næsten) rettigheder smiley
    Vi søger en hund af nogenlunde samme størrelse som vores Tervueren, ca 60 - 70 cm, så hun ikke er for nem at vælte smiley

Vi ønsker os ikke terrier, muskelhunde eller hunde, der har problemer med bevægeapparatet (for meget hud, pels, enormt lange ører osv.). Noget i stil med en af retrieverne ville være en god legekammerat, tænker vi smiley

Er det nok oplysninger?

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    maj 2017

#25   1. maj 2017 Mener du Kisser? smiley

Vores gamle hanhund, en Collie med problemadfærd, var en omplaceringshund, som vi fik, fordi han bed. Det blev han ved med hele sit liv, når noget var ubehageligt for ham eller andre hunde var for vilde til hans temperament. Vi havde ham i 11 år, og savner ham meget!
    Så vi er ikke fremmede overfor problemadfærd. Nogle vil selvfølgelig være for store som f.eks en, der splitter hele huset ad.

• #27   1. maj 2017 Jeg har nu også altid haft flere hanner sammen uden at det har givet problemer. Havde på et tidspunkt 3 hanner hvor racen er egetkønsagressiv.
    Der var aldrig problemer.

• Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #28   2. maj 2017 ddaa.dk har nogle stykker.. Bl.a. denne, som måske kunne være noget for jer? https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/hunde-til-nyt-hjem/4647-luffe

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #29   12. nov 2017 Der findes en gruppe på Facebook https://www.facebook.com/groups/282654781870167/
    Jeg forstår simpelthen ikke den holdning der findes derude, med at folk hellere vil slå en hund ihjel, end de vil give den en chance for at få en ny familie at elske.

• #31   13. nov 2017 Ja jeg har hørt om genbrugskærester..

Det er når ens veninde dater ens eks smiley

• #35   13. nov 2017 Ifølge købeloven og ifølge loven mht transport i biler, så er hunde blot genstande. smiley

Max var min genbrugshund, og han var egentlig ret ligeglad med, hvad jeg kaldte ham, om så det var møgkøter, så længe han fik godbidder, klap og ros. smiley

• #38   13. nov 2017 Min mand har haft avlet kødkaniner til Tysk produktion. smiley

• #40   13. nov 2017 Du ligger vist alt for meget i ordet genbrug. Genbrug betyder egentlig bare, at man kan bruge noget, som andre ikke længere kan, eller som de har kasseret. smiley

• #45   13. nov 2017 Næh genbrug smider man netop ikke på forbrændingen, man genbruger det, fordi det er for godt til at smide væk. smiley

• #46   13. nov 2017 Sofia, hunnerne gik i hver deres bur og det gjorde hannerne også. Ungerne blev solgt. Så ingen indavl. Hanner og hunner var af forskellige racer. smiley

• #47   13. nov 2017 OMG smiley

Hvorfor i alverden bringe en gammel tråd op, for at brokke sig over et begreb, som tilfældigvis stritter i ens øjne? Come on!

Men ok, lad os kalde dem for vintagehunde fremover smiley

• #50   13. nov 2017 Hov, Sofia, den smuttede for mig (HG hopper lidt nogle gange). Men jeg forstår stadig ikke behovet for at skælde ud over et ord, som alle forstår betydningen af, og ikke bruges negativt.

Men vintage it is smiley

• #53   13. nov 2017 genbrugs ting er ting man ikke kan bruge mere.. Jeg smider først ting på forbrændingen hvis de ikke kan bruges af andre

• #56   13. nov 2017 Jeg spurgte min genbrugshund, hvad jeg skulle kalde ham i stedet.

Han kiggede glad på mig, og logrede med halen.

Så kan man hver især selv tolke på det. smiley

Kommentér på:
Genbrugshund?

Annonce