1.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Genbrugshund - vil ikke spise Genbrugshund - vil ikke spise

Vi har lige fået en dansk/svensk gårdhund i dag da hendes tidligere ejere desværre ikke kunne passe hende mere. Hun er meget overvægtig men har slet ingen apetit, det haster nok ikke i dag da jeg går ud fra at det skyldes stress, men jeg vil gerne vide om der er noget man kan gøre for at hjælpe hende med at få apetitten tilbage.
- og om der er noget man absolut skal undgå at gøre i de første dage med genbrugshund?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genbrugshund - vil ikke spise
  • #1   9. maj 2018 Avs ja, den er godt nok svært overvægtig smiley

Hvad fodrer du med, det samme som hunden er vant til? smiley

• #2   9. maj 2018 Koden er ro på. Lav ikke ændringer fra dag ét. Lad hunden falde til først.

• #3   9. maj 2018 Jeg ville også bare tage det roligt. Hun skal lige falde til.

Og så gør det i øvrigt nok ikke noget, at hun ikke lige spiser en dag eller to, når hun er så overvægtig smiley

• #5   9. maj 2018 Ville også bare give hende ro. Det har hun brug for. Så kommer appetitten igen.

• #6   9. maj 2018 Hvor ser hun sød ud

• #7   10. maj 2018 Jeg har fodret hende med det samme fodder som hun har fået før, men hun vil ikke røre det, og så har hun fået lidt kød fra aftensmaden som hun kunne spise, ellers er hun slet ikke interesseret i det. Men jeg tager den bare med ro og lader hende finde ud af hvor hun er først. Mange tak for svar smiley

• #9   10. maj 2018 Jeg er lidt med Pia her. Hun har jo ikke brug for maden, så jeg ville ikke gøre noget stort nummer ud af det.

Lad hende spise, når hun vil og hvis hun ikke vil, har hun nok ikke haft brug for maden.

• #10   10. maj 2018 Er det ikk usundt for en fed hunds lever pludselig at faste?

• #11   10. maj 2018 Jeg har heller ikke indtryk af, at det er sundt at tabe sig alt for hurtigt. Det er i hvert fald ikke det man ser, når folk får hjælp af dyrlægerne til at få deres hund eller kat til at tabe sig.
    Så halv potion kan være lige voldsomt nok, alt efter om man beregner halv potion af det, hun er vant til at få og som har skabt den overvægt, eller man beregner halv potion af det, der burde være ideelt for hende.

• #12   10. maj 2018 Jeg spørger fordi katte må ikke. Vi har jo en fed kat og han skulle spise en del da han smed fem kilo men jeg ved ikke hvad der er godt for en hund

• #13   10. maj 2018 Det er mit indtryk, at katte er mere sarte end hunde med hensyn til ikke at få mad. Katte tåler vel i det hele taget ikke faste særlig godt. Det gør hunde bedre.

• #14   10. maj 2018 Rigtig deres lever er anderledes men jeg Tänker mere når hunden er for tyk... Men jeg ved ikke hvad der er godt

• #16   10. maj 2018 Det er helt sikkert ikke godt.

• #18   10. maj 2018 Selvfølgelig er en fed hund da sulten. Men hun er netop flyttet og er derfor ikke tryg nok til at spise endnu.
    Jeg ville slanke hende ja, men først når hun er faldet til og aldrig nogensinde så drastisk som halv ration.

• #19   10. maj 2018 - også fordi hun ikke er vandt til at gå så meget (hun har haft en have at gå i) så hun får også pludseligt meget mere motion end hun plejer smiley

• #20   10. maj 2018 Enig smiley
    Når hun er faldet til og er tryg, så begynder hun at spise igen og så kan du så småt begynde at regulere hendes foder hvis det er nødvendigt, måske mere motion kommer til at give en hel del og ellers så starter du bare med at give hende lidt mindre morgen og lidt mindre aften.
    Du kan med fordel veje hendes mad og på den måde så med tiden starte med at trække 5 gram fra. Det lyder ikke af meget men det er vigtigt at gå stille og roligt frem så hun ikke pludselig føler det er for voldsomt.
    Vær også obs på hendes kondition når du begynder at gå meget med hende hvis ikke hun er vant til den meget motion.

• #22   10. maj 2018 Det kommer. Min erfaring med genbrugshunde er at de godt kan være så stresset de første par dage at de næsten ikke spiser smiley

• #23   10. maj 2018 Dejligt at den nu er kommet et sted hen hvor der vil blive taget hånd om at den skal tabe sig og at den fremover vil få mere motion og få lov til at opleve verden smiley Stort tillykke med den nye vovse smiley

• #24   10. maj 2018 Ro og afslapning de første dage, og på ture ligesom lade den bestemme hvor og hvor langt den vil gå, men begræns det til kortere ture, og gerne de samme igen og igen i starten.

• #25   11. maj 2018 Det et helt naturligt. Jeg har haft flere omplaceringshunde og de færreste har haft den store appetit lige når de træder ind af døren. Jeg ville bare tilbyde 1-2 gange om dagen og ikke gøre mere id af det.
    De fleste spiser helt almindeligt efter 2-7 dage.

• #26   11. maj 2018 Jeg er lidt bekymret for hun har også virkelig hård mave og kan kun lave små lorte. Hun virker faktisk til at have rigtig ondt i maven og hun har spist lidt græs og vi har givet hende lidt olie på det mad hun spiser men det virker ikke?

• #29   11. maj 2018 hun er slet ikke interesseret i godbidder af nogen art og slet ikke når vi går tur med hende, der har hun aaalt for travlt smiley jeg har fodret hende med sådan noget dåsemad vi fik med fra de tidlige ejere men giver hende nok hvad der svarer til to-fire skefulde.

• #31   11. maj 2018 rema 1000 hundemad, vil helt sikkert have noget andet mad til hende en gang, der er en stor hund på billedet så tænker at det er helt forkert til hende, men hvis det er det hun er vandt til... smiley

• #32   11. maj 2018 Er det sådan en stor dåse?

• #33   11. maj 2018 ja, jeg hakker hvert stykke ud i 4 stykker xD

• #34   11. maj 2018 Kan godt forstå hun ikke gider æde det 'hundeæde' smiley

• #35   11. maj 2018 Tænker også at hun skal ha noget andet foder af en bedre kvalitet smiley Og hvis hun virker til at ha smerter så ville jeg ringe til dyrlægen inden det bliver helt grelt! Min gamle hund Emma fik forstoppelse da hun fik fjernet sine analkirtler (pga betændelse gentagne gange) og vi blev sendt på apoteket for at købe noget flydende afføringsmiddel der smagte sådan lidt sødligt - irriterer mig grusomt at jeg selvfølgelig ikk kan huske hvad det hed.. tror det var noget med l.. Men selv en vagtdyrlæge kan sikkert anbefale noget i kan købe på apoteket til forstoppelse - forstoppelse kan iøvrigt gøre fucking ondt skal jeg lige hilse at sige.. så det skal man ta seriøst! Hold jer for guds skyld fra rå ben ting indtil maven er okay igen (tænker her på al ben men også det rå kylling der blev anbefalet) - ellers bliver det kun værre!!

Kommentér på:
Genbrugshund - vil ikke spise

Annonce