{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulve - hunde - mennesker
  • #2   30. apr 2017 Og det betyder godt eller dårligt eller ???????????????

• #5   30. apr 2017 Den nævnte ulv skulle vist være opflasket hos mennesker, hvorefter den så bare har holdt sig i området. Derfor er den venlig overfor hunde og mennesker.

• #6   30. apr 2017 Bettina
    Hvor er det henne der har været ulve henne ved huse?

• #18   1. maj 2017 Jeg er imod at skyde ulve, for jeg er af den mening at det er menneskenes skyld at de kommer tætter på beboede områder OG tager hunde og andre husdyr som får og lign. Hvis de=ulvene, ikke skulle konkurrere med menneskene om føden, så tvivler jeg på at vi ville se noget til dem, for som med så mange andre "større" vilde dyr der er begyndt at søge føde i byerne så som ræve her, isbjørne på arktis, prærieulve i USA, div. kattedyr i asien osv. så bunder det altid ud i at disse dyr bliver frataget deres "normale" habitater incl fødekilder. Ang. ulvene i dk. så er her endnu så få, at vi ikke vi ser dem, selv hvis her ville komme nogle hunner til så de kunne få hvalpe, for i flg. forskerne siges der jo at det er hanner vi indtil nu har i landet, Jeg er ikke helt enig med forskerne, men hvad ved jeg smiley det er ikke mig der har tjek på hvilke "dyr" der kommer over grænsen. Jeg har da hørt/set at mårhunden er tilbage, og selv den europæiske bison "tænker på hvordan pokker den er ankommet" og hvor de/den er smiley

• #24   3. maj 2017 Jeg kan simpelthen ikke forstå at det kan være SÅ svært at tro på at ulven faktisk er til gene nogle steder?
    Jeg ville elske at se ulven i naturen, det er et virkelig flot og fascinerende dyr!
    Men jeg er samtidig så realistisk at jeg ved at det kan give problemer på sigt ..
    Jeg mener ikke at man bør male fanden på væggen før han er der, men lidt realitet på hvad det faktisk er for et rovdyr vi står overfor og hvilke problemer det kan give, det ville være at foretrække.
    Ikke alt er så rosenrødt som nogen forsøger at gøre det til.

• #25   3. maj 2017 Og jeg vil lige tilføje at mit indlæg ikke er negativt ment smiley
    Blot en undring.
    Jeg er helt med på at løse hunde også giver en del problemer, jeg synes bare det er ærgerligt at hver gang der nævnes noget med ulve i negativ forstand, så virker det som om at det affejes med at der ikke er nogen beviser og at det nok bare er løse hunde der står bag.
    Forstå mig ret smiley

• #26   3. maj 2017 Jeg er bare så glad for at der er ulve i vores lille land.

Det er enormt nemt at udryde dyr for os mennesker, og ulven er godt nok et fascinerende dyr. Plus, jeg tror at den er fadder til vores elskede hunde, så den har da givet os langt mere end den har taget. smiley

Skulle der ryge en hund eller to om året på den bekostning, så synes jeg det er acceptabelt. Mangfoldighed koster.

Desuden kan vi jo bare holde vores hund i snor, og så er den ballade jo løst.

Skulle en ulv en dag tage et menneske, så ændrer det naturligvis situationen. og så er vi tilbage til det med at respektere rovdyr for det de er. Rovdyr.

Så er der naturligvis de landmænd der har får. Men de kan jo så få et par hunde der er eksperter i mod den slags dyr, og så er det problem løst.

Børn? Tja, med en smule omtanke fra forældrene så sker det alligevel aldrig.

Vend den om, og spørg jer selv, hvad folk i lande med tiger og løver gør for at passe på deres unger og dyr?

Omkring løver, har de kæmpe succes med at bruge Kangals. Blot til info.

Hvor fedt er det lige, at hunde kan bruges til noget praktisk! smiley

• #27   3. maj 2017 Hvad de gør i lande med løver og tigre? De bliver ædt smiley

• #29   3. maj 2017 Slettede du lige dit indlæg?
    Spørgsmålet om hvad der er noget vrøvl er nok som man ser på det.
    Jeg mener jo at det er noget vrøvl at ulven ikke skaber problemer. Måske ikke i DK endnu, men så andre steder.
    Det fortæller Bettina jo feks. om.
    Men sådan er der jo så meget.

• #30   3. maj 2017 Jeg er ikke i tvivl om at de skaber problemer for nogle få, slet ikke, jeg mener bare at problemerne er menneske-skyldte, men det gør self. ikke problemerne mindre for de implicerede.

PS. Lens. Ulve er jo sky dyr og holder sig som regel ude af syne. Jeg tor kun at de vil komme "tæt på" hvis de sulter eller er syge, og det er der ingen grund til at tror at de Scandinaviske ulve er, så jeg tvivler på at vi kommer til at se dem på så tæt hold som dem mennesker som bor i "ulveland = i el.meget tæt på skov hvor de finder deres føde og føder deres unger. Jeg mangler stadig at se beviser på at nogen er blevet angrebet af normale ulve- smiley

Kommentér på:
Ulve - hunde - mennesker

Annonce