1.090 visninger
|
Oprettet:
Ulve - hunde - mennesker {{forumTopicSubject}}
Må dele den her fantastiske og usædvanlige fortælling:
https://www.youtube.com/watch?v=LhuaoUmw_gk
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
feb 2010
Hvor er det henne der har været ulve henne ved huse?
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
feb 2010
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Jeg ville elske at se ulven i naturen, det er et virkelig flot og fascinerende dyr!
Men jeg er samtidig så realistisk at jeg ved at det kan give problemer på sigt ..
Jeg mener ikke at man bør male fanden på væggen før han er der, men lidt realitet på hvad det faktisk er for et rovdyr vi står overfor og hvilke problemer det kan give, det ville være at foretrække.
Ikke alt er så rosenrødt som nogen forsøger at gøre det til.
aug 2008
Blot en undring.
Jeg er helt med på at løse hunde også giver en del problemer, jeg synes bare det er ærgerligt at hver gang der nævnes noget med ulve i negativ forstand, så virker det som om at det affejes med at der ikke er nogen beviser og at det nok bare er løse hunde der står bag.
Forstå mig ret
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Det er enormt nemt at udryde dyr for os mennesker, og ulven er godt nok et fascinerende dyr. Plus, jeg tror at den er fadder til vores elskede hunde, så den har da givet os langt mere end den har taget.
Skulle der ryge en hund eller to om året på den bekostning, så synes jeg det er acceptabelt. Mangfoldighed koster.
Desuden kan vi jo bare holde vores hund i snor, og så er den ballade jo løst.
Skulle en ulv en dag tage et menneske, så ændrer det naturligvis situationen. og så er vi tilbage til det med at respektere rovdyr for det de er. Rovdyr.
Så er der naturligvis de landmænd der har får. Men de kan jo så få et par hunde der er eksperter i mod den slags dyr, og så er det problem løst.
Børn? Tja, med en smule omtanke fra forældrene så sker det alligevel aldrig.
Vend den om, og spørg jer selv, hvad folk i lande med tiger og løver gør for at passe på deres unger og dyr?
Omkring løver, har de kæmpe succes med at bruge Kangals. Blot til info.
Hvor fedt er det lige, at hunde kan bruges til noget praktisk!
aug 2008
aug 2008
Spørgsmålet om hvad der er noget vrøvl er nok som man ser på det.
Jeg mener jo at det er noget vrøvl at ulven ikke skaber problemer. Måske ikke i DK endnu, men så andre steder.
Det fortæller Bettina jo feks. om.
Men sådan er der jo så meget.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
PS. Lens. Ulve er jo sky dyr og holder sig som regel ude af syne. Jeg tor kun at de vil komme "tæt på" hvis de sulter eller er syge, og det er der ingen grund til at tror at de Scandinaviske ulve er, så jeg tvivler på at vi kommer til at se dem på så tæt hold som dem mennesker som bor i "ulveland = i el.meget tæt på skov hvor de finder deres føde og føder deres unger. Jeg mangler stadig at se beviser på at nogen er blevet angrebet af normale ulve-
Ulve - hunde - mennesker