{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.375 visninger | Oprettet:

Nedtælling til det sidste farvel ... {{forumTopicSubject}}

Nu er det ved at være slut med Deva - datoen for den sidste tur til dyrlægen er sat .. og jeg går og tæller ned smiley

Det er godt nok hårdt - hvornår er det det rigtige tidspunkt ? Skal det være onsdag .. eller måske torsdag ??

Og hvad skal hun lave indtil - man vil så gerne at NU skal den dæleme .. men det er hun jo alligevel ikke vant til og hun er en gammel hund, som ikke har de nødvendige kræfter til de ting hun måske godt ville.

Føj det er hårdt ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedtælling til det sidste farvel ...
  • #1   7. apr 2017 Flot alder men de bliver aldrig gamle nok smiley

• #3   7. apr 2017 Jeg ville give smertestillende, kører ud til nogle af favorit stederne, give noget ekstra lækkert, og ellers blot hygge om hende.

Hvis hun f.eks ikke normalt må være i sofaen, så op med hende, og fortæl hende hvor dejlig hun, og sig hende tak for de gode år i har haft, og at i mædes igen smiley

Stort kram smiley

• #6   7. apr 2017 Det er da hårdt for ham også - men .. ja, man ved jo at tiden kommer. Det er bare .. ja, det er ikke et år siden vi sagde farvel til Iroc og idag er det præcis 4 måneder siden at Flax blev sendt over broen ..

Nu må det godt snart stoppe ...

• #7   7. apr 2017 Isabelle -

Det er ikke mig der bestemmer over Deva, så det er B´s beslutning.

Men jeg er enig med ham - det er nok svært at forklare, men man kan bare se på hende, at hun er træt .. hun vil gerne løbe efter bolde stadigvæk, men magter det bare ikke alligevel sådan rigtigt.
    Hun går og "falder ned" i forparten .. hun mister nogle skridt ind imellem og halter lidt .. hun er bare slidt og skal herfra med værdigheden i behold ..

• #8   7. apr 2017 Puh smiley
    Jeg har mega svært ved at sætte dato på den slags, så for mig fungerer det altid sådan, at pludselig får jeg "NU er det nu-følelsen", og så kører vi.
    Jeg oplever at det er godt både for mig og hundene, idet jeg ikke konstant render med vand i øjnene fordi jeg ved dagen nærmer sig, og dermed kan jeg heller ikke smitte hundene med min egen uro.
    Jeg er elendig til at sige farvel, for der er alt for mange følelser i det.

Sikke et år du har haft med alle de farveller på stribe smiley

• #9   7. apr 2017 Med Iroc tog jeg den endelige beslutning om eftermiddagen, fik en tid til dagen efter og så var det det.

B har det på en anden måde og vil åbenbart godt sige farvel over en "længere periode" .. vi er jo allesammen forskellige i den situation ..

• #10   7. apr 2017 Åh det gør mig ondt at høre smiley Men det er jo desværre det ansvar der følger med, selvom det aldrig er sjovt smiley

• #11   7. apr 2017 Hun har haft en skønt langt liv, men derfor er det godt nok svært at sige farvel til sådan en dejlig dame smiley

• #13   7. apr 2017 Øv smiley Jeg vænner mig aldrig til at være herre over et andet væsens liv, så jeg forstår godt følelsen. Kram herfra.

• #14   7. apr 2017 Åh det er så hårdt smiley
    Med vores de gamle hunde bestilte jeg aflivning hjemme, ca 1uge i forvejen, det gør jeg aldrig igen, det var den hårdeste uge jeg har haft smiley
    Hold kæft jeg var ved at ringe til dyrlægen mange gange og aflyse smiley
    Da jeg havde begravet dem svor jeg at jeg aldrig skulle have hund igen, ikke tale om jeg ville stå der igen, man føler virkelig at ens hjerte bliver revet ud smiley
    Men det holdt selvfølgelig ikke og jeg har stået der igen, hvor jeg måtte begrave en hund med et stykke af mit hjerte, og jeg kommer til det igen og igen.
    Vi kan jo ikke lade være med at anskaffe os de kære dyr smiley
    God rejse til den gamle dame når hun skal herfra smiley

• #15   7. apr 2017 Jeg kan ikke rigtigt tilføje noget, udover de søde ord, som alle andre har skrevet.
    Men du får lige en masse tanker og et kram herfra. Jeg er sikker på, at I (også) får gjort den sidste tid her, så god som overhovedet muligt!

• #17   7. apr 2017 Jeg har det som du. Jeg bestiller tid til samme dag eller den næste, jeg ville slet ikke kunne holde ud, at skulle gå i dagevis, når først beslutningen om et farvel er taget.

Varme tanker herfra.

• #18   7. apr 2017 Trist smiley Det er super hårdt smiley Kan godt huske, hvor frygtelig de sidste par dage var med dalmatineren... Den væreste weekend i mit liv smiley

Det er sindsygt svært at finde ud af hvornår " nu er nu"....

Varme tanker smiley

• #21   8. apr 2017 Jeg accepterer fuldt ud at du propper en masse medicin i din hund og holder live i den, Birgitta - så du må meget gerne gøre det samme den anden vej rundt smiley

Jeg tror måske bare det handler om at vi har forskellige grænser for hvornår en hund "har det godt" ...

• #22   8. apr 2017 Det er så urimeligt hårdt - Jeg føler med jer smiley

• #23   8. apr 2017 Æv hvor trist smiley Jeg kunne simpelthen ikke det der med at skulle sige farvel over en længere periode. Når jeg har taget beslutningen så skal det være nu. Og ja, det er pi**ehårdt hver evigt eneste gang. Føler med jer.

• #26   8. apr 2017 Vi vurderer hver især, hvad der føles rigtigt for os og vores hunde.

Præcis - og de rigtigt kloge af os, lader være med at komme med gode råd til personer, hvor beslutningen er er taget smiley

• #28   8. apr 2017 OMFG !!!!!

Gider du stikke piben ind, Birgitta .. eller skal vi ud i at debattere hvorfor hun ikke bare blive aflivet på mandag .. eller alternativt i aften ?

Jeg kan virkelig kun beklage at du ikke kender et retorisk spørgsmål når du bliver stillet over for et.

• #29   8. apr 2017 Måske ville du ikke synes, hun har et godt liv sammenlignet med det meget aktive liv, dine hunde lever.

Og er det vigtigt ??? Hvad jeg synes ?

Ikke rigtigt vel ?

• #30   8. apr 2017 Har i fundet ud af hvad i vil lave i den sidste tid? smiley

• #32   8. apr 2017 Fair nok.
    Jeg troede - naivt åbenbart - at jeg kunne oprette en tråd om at det snart er slut med en af vores hunde herinde. Her, hvor folk ved hvordan det er at miste en hund ... og ikke bare på ens job, hvor de naturligvis føler med en, men .. ja, I ved formentlig hvad jeg mener.

Jeg er smiley over, at det skal ud i en diskussionsrunde og en med en vældig gammel, vældig medicineret hund, der skal til at give mig råd og vejledning ???

Jeg ønskede vel i grunden bare ... "pisos .. det er sq altid så hårdt" .. eller noget ....

• #33   8. apr 2017 #30

Ikke rigtigt - jeg tror at det bliver same ol - same ol ... det er jo det hun er vant til og jeg tænker, at hun ikke vil profitere ret meget af en tur på stranden, for hun er som sagt en gammel hund, der ikke helt kan få skroget til at fungere som hun har været vant til.

Hun ligger i forvejen og flyder i sofa og seng .. jeg tænker, at der nok ryger et par ekstra guffer i hendes retning her de sidste par dage.
    Men ellers tror jeg ikke det bliver så anderledes for hende - det tror jeg hun vil sætte mest pris på.

• #36   8. apr 2017 Nicole. Det gør netop ekstra ondt når folk betvivler ens beslutning. Jeg oplevede det da jeg gav min bedste muleven fred, knap 7 år gammel. Nul om han skulle være foldbums i 20+år! Jeg ved at han havde ondt, samt svær eksem.

Martine, I kender Deva bedst, og ved hvad der er bedst for hende smiley
    Hun har tjent jer godt, og hun får en værdig afgang herfra smiley

• #38   8. apr 2017 Jeg kan så godt sætte mig ind i de tanker du gør dig. For hvornår er nok nok? Det spørgsmål har jeg stillet mig selv meget det sidste stykke tid og nej, herinde kan man ikke oprette sådan et emne for at få luft for sine tanker og prøve at sætte ord på det. Desværre. Der vil altid komme en skoldet kommentar. Jeg kan ikke skrive så meget andet end at jeg ved hvordan du har det og føler med dig smiley

• #40   8. apr 2017 #39 Jamen DET er da bestemt også hvad jeg beder om ... et "godt" råd .. aj men ... hvad er det ved denne her tråd, der er så umuligt at forstå smiley

• #41   8. apr 2017 #38

Jamen jeg får da med garanti også "mest populær på HG" kortet, hvis jeg begynder med at give "gode" råd til alle de, der medicinerer deres hunde i stor stil istedet for at aflive dem.

Det er jo i den bedste mening .. eller noget ...

• #42   8. apr 2017 Jeg synes det er trist at man ikke kan skrive sådan et indlæg om den sidste tid uden at skulle have råd eller dårlige kommentarer med på vejen! Vi kender trods alt hver især vores egne hunde bedst og hvorfor skal man stå til regnskab for hvorfor man vælger som man gør. Når man skriver om det sidste farvel herinde er det - som før nævnt- fordi man forventer at alle de hunde glade tosser der er herinde kan sætte sig ind i den smerte man gennemgår! Man har bare brug for et "jeg forstår dig godt" eller " jeg tænker på dig". Ikke alt det ballade. Det er jo hårdt nok i forvejen smiley

• #43   8. apr 2017 #42

Præcis !

Andet er det ikke ...

• #44   8. apr 2017 Der er altid nogle hunde, der sætter større potespor end andre.
    Både for jer og for os på HG.
    Deva "kamphunden", som er godmodigheden selv smiley .
    En bedre repræsentant for racen, skal man lede længe efter.
    Og jeg tror, at vi er mange, der ved lige præcist, hvor hårdt du/I har det lige nu.
    Så mange tanker herfra smiley

• #49   8. apr 2017 Mine kommentar er ikke myntet på en men generelt for hele omgangstonen herinde smiley

• #51   9. apr 2017 Står der i din "brugsanvisning for hvordan jeg skal være på HG" at du SKAL, uanset hvad for ellers falder dine arme af, kommentere i samtlige tråde, Birgitta ?

Nej vel - så hvis det er umuligt for dig at stikke dine "råd" op hvor du er højest når du plukker jordbær - så er der jo altid den mulighed at du .... ta daaaa ... kunne springe tråden over !!!

Til al din tolkning af mine motiver kan jeg kun sige - fra hvor du står giver de garanteret vældig god mening og jeg skal ikke være den, der skal afgøre hvordan din virkelighed ser ud .. her hvor jeg befinder mig kan jeg blot konstatere, at de på ingen måde er i tråd med blot en snert af sandheden.

Og nu Birgitta - og Isabelle - nu skal I edderrådme stoppe !!
    Jeg kan ikke forestille mig, at det er nødvendigt at sætte voksne kvinder på filter - så derfor - det her er en tråd om en afsked med Deva - ikke en tråd om hvor meget medicin man kan proppe i / hvor længe man kan holde liv i sin Fido.

Jeg beder ikke om "råd" - jeg beder ikke om debat - jeg, som jeg også skrev i #32, troede bare at det her var stedet hvor man kunne smide en, i bund og grund PISSELIGEGYLDIG, tråd om at nu skal min hund snart videre.

At I ikke kan se nødvendigheden af en sådan tråd har jeg fuld forståelse for - men nu skal I F ... me respektere den og fise et andet sted hen med jeres meninger.

Jeg har ingen trang til at læse dem lige her !

• #53   9. apr 2017 Martine, det gør mig ondt at I skal sige farvel til Deva. Det er aldrig nemt at skulle sige nu er det nu. Jeg synes simpelthen, det er det værste ved at være hundeejer: At skulle tage den beslutning om sine bedste venner. Så mange tanker herfra

• #54   9. apr 2017 Birgitta

Jeg kan åbenbart ikke trænge igennem til dig - hvorfor bliver du ved ?

Jeg har bedt dig om at lade være med at lave denne her tråd til en debat - hvordan kan det være, at du ikke kan lade være med det, trods at jeg beder dig om det ?

Hvad er der galt med dig, siden du ikke kan acceptere mit ønske om at du stopper med dine kommentarer ?

• #55   9. apr 2017 Hvis du synes at det er hårdt at sige farvel til din hund, så kan du bare lade være. For han kan have flere dejlige år her på jorden, hvis han får medicin mod sin gigt..

Det her - det er SÅ meget under lavmålet !
    Du aner intet om hvad min hund får eller ikke får - du sidder og kloger dig på noget du slet ikke har kendskab til eller viden om.

Du er ganske enkelt smagsløs i en grad, som jeg aldrig tidligere har oplevet hos nogle brugere !

Og LÆS nu for F istedet for at taste så meget - Deva er en TÆVE for pokker!

• #56   9. apr 2017 STOP stop stop smiley

Birgitta og andre, er i søde at oprette jeres egen tråd til at diskutere netop det emne i har fat i ? , og lade denne tråd være tilegnet Deva og intet andet smiley

• #57   9. apr 2017 Aww det jeg ked af at høre.

Vi har i vores familie sagt farvel til 2 hunde. Den første døde dog selv hos dyrlægen smiley

Men Zimba, der gjorde min mor som din mand. Hun havde brug for at sige farvel over lidt længere tid. På en af de sidste dage fik han en stor bøf og sårn.

Føler med jer smiley Det er bare aldrig sjovt at vide det er ved at ramme enden.

Men jeg sikker på at Deva har haft et fantastisk liv hos jer.

Birgitta - Seriøst? Jeg er rystet over du ikke bare stopper når hun be'r dig om det. Og din sidste besked er squ meget under bæltestedet o.o

• #59   9. apr 2017 Det gør mig ondt på dine vegne Martine smiley Nedtællingen til det sidste farvel er SÅ træls smiley Jeg håber i får nogle rigtig hyggelige dage sammen inden smiley

• #63   9. apr 2017 Du evner ikke at følge en henstilling om at stoppe dine indlæg, Birgitta ?

Det kan da ikke være rigtigt, at man skal smide folk på filter ...

• #64   9. apr 2017 Øv øv smiley stakkels jer. Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel smiley

• #65   9. apr 2017 Bestemt ikke smiley

Men det "hjælper" at tænke på at hun har haft et godt langt liv og kommer herfra, inden at hun får det dårligt.

• #67   25. maj 2017 Nu er jeg lige nødt til at spørge dig ..
    Er nedtællingen blevet noget længere end først beregnet?
    Læste du skrev i en anden tråd at hun bliver ved med at snyde døden smiley

• #68   26. maj 2017 Kræet lever i bedste velgående ... den fik det bedre og så er den her stadigvæk smiley

• #70   26. maj 2017 Jaaaah, der ER bare ikke noget bedre, end når de "snyder" os, og lever lystigt videre mod alle odds smiley

• #71   26. maj 2017 Sådan er det også her.
    Laika har også af og til en dårlig dag hvor jeg er overbevist om at nu er det slut. Men næste dag er hun igen på toppen og så giver hun den lige lidt ekstra gas, så jeg ofte får dårlige nerver af hende smiley

• #73   26. maj 2017 Nu må vi se hvor længe den bliver ved - jeg tænker at det er slut med den, når vinteren kommer ?
    Men for nu, så lever den glad og lykkeligt videre smiley

• #75   26. maj 2017 Ja, jeg kan da nå at krepere inden ....

• #76   26. maj 2017 Os mig. Jeg SVEDER og det tror jeg faktisk godt man kan dø af .. smiley

Kommentér på:
Nedtælling til det sidste farvel ...

Annonce