{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.879 visninger | Oprettet:

"Anmelde" hunde i tolden ved indrejse til Sverige? {{forumTopicSubject}}

Så vidt jeg kan Google mig frem til, skal man stoppe, når man kommer over broen, og anmelde at man indfører hunde til Sverige.

Er der nogen af jer, der har prøvet det, og kan fortælle lidt om, hvordan det foregår? Skal man bare ind i en bygning og vise deres pas?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Anmelde" hunde i tolden ved indrejse til Sverige?
  • #1   15. mar 2017 Ooooogggg - er de også ude og kontrollere burenes størrelse ift. de svenske regler? Eller er det ikke toldernes område?

• #4   15. mar 2017 Så slår jeg koldt vand i blodet.
    Kunne bare godt forudse Lankas reaktion, hvis der kom en fremmed mand og stak hovedet ind i bilen, for at tjekke "hunde-opbevaringen".
    Hun ville jo skrige, så man kunne høre det hjemme i Danmark smiley smiley

• #5   15. mar 2017 Altså jeg kører over jævnligt. For det meste bliver vi ikke stoppet, men når jeg kører i min kassevogn bliver vi næsten altid stoppet. Sommetider skal de bare se passet, andre gange også hundene og én gang er jeg blevet spurgt hvad jeg skulle smiley

• #6   15. mar 2017 C.G. Hvad mener du med stoppet? Skal man ikke selv holde ind, for at "anmelde"?

• #9   15. mar 2017 Rotterne - det kan jeg jo godt forstå, at folk gør, hvis de måske flere gange er stoppet ind for at anmelde, og blevet mødt af toldere, der ikke helt forstår hvorfor smiley smiley smiley

• #11   15. mar 2017 Har aldrig anmeldt det selv - bare kørt over. Det var først for nylig jeg fandt ud af man skulle anmelde, men da jeg nu altid bare har kunnet køre igennem og vise pas eller hunde alt efter om der står en tolder eller ej jamen så gider jeg ikke bruge så meget krudt på det.

• #12   15. mar 2017 Jeg overvejer lige, om jeg har nerver til, bare at køre videre. Men hvis de ikke noterer nogle steder, at man har meldt sin ankomst, så kan det da være lidt ligegyldigt. Så kan man jo alligevel ikke bruge det til noget som helst, hvis man bliver stoppet længere oppe....

• #13   15. mar 2017 Vi er jævnligt i Sverige da vi har sommerhus derovre: Vi viser bare hundenes pas sammen med vores eget. Vi har aldrig oplevet dem tjekke burene.

• #14   15. mar 2017 Tak for alle jeres svar. Så vil jeg tillade mig, at begynde at glæde mig til turen smiley

• #15   15. mar 2017 Nu er der jo forskel på politiets kontrol og told kontrol!

Du kan gøre det på det svenske toldvæsens hjemmeside og så er de faktisk fortoldet (er det et ord?). Det er det eneste vi gør og vi kører over en gang om måneden med 5 hunde.

Angående burstørrelse så er det tiltænkt erhvervskørsel og ikke privat, så der skulle ikke være den store risiko for at blive stoppet. Jeg har kørt forbi politi kontrollen med to terrier i et bur der ifølge deres regler ikke engang må have en terrier i. De tjekkede ikke engang

• #16   15. mar 2017 Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan man kun anmelde online, hvis man skal i transit til Bornholm. Ikke hvis man skal på ferie i Sverige.

Og der står et sted, at man kan få bøde, hvis man er kørt over, uden at anmelde hundene i tolden. Men hvordan dokumenterer man lige overfor politiet, at man HAR anmeldt dem i tolden, hvis tolderne ikke gør andet, end at kaste et blik på passet?

Så vidt jeg ved, så gælder deres nye bur-regler alle andre end dem, der fx. kører med hundespand, og er på vej til løb. Det er ihvertfald også det, der står på DKK´s hjemmeside smiley

• #17   15. mar 2017 Jeg er over jævnligt, og siden at der blev skærpet kontrol pga. flygtninge, viser du bare dit og hundens pas (jeg tror for øvrigt at dit kørekort er nok, for dig selv) når du skal igennem, hvis du kører via broen, før skulle vi ind og melde vores ankomst, der blev spurgt til passets nummer, det var det, og fik et "God tur" tilbage smiley
    Jeg har aldrig anmeldt online eller haft andet papir end hundenes pas.

• #19   15. mar 2017 Min mand sejlede til Sverige, da de skulle op og køre med hunde. Jeg havde beordret dem til at stoppe efter færgen for at anmelde deres ankomst til landet med hund, men der var ingen mennesker at anmelde det til, så de kørte bare videre. Det samme på vej hjem smiley

• #20   15. mar 2017 I de 8 år jeg boede i Sverige har jeg aldrig anmeldt noget som helst.

• #21   15. mar 2017 Vi kører også bare igennem. Vi har alle papirer klar, så hvis vi kan se en tolder, holder vi hundenes pas op. Ellers kører vi bare stille og roligt igennem og videre.

• #22   15. mar 2017 Kørte over Øresundsbroen i søndags. Jeg vidste bare Nanas og mit pas og den søde svensker nikkede bare og smilede samt ønskede god dag. Ingen problemer. Jeg gjorde det samme sidste år.

• #23   16. mar 2017 Til jer der skriver at I har haft kørt over broen uden at vise noget, for et par år siden blev det lavet om, så når du kommer over broen, skal du forbi tolderen i deres lille læskur, ellers kan du ikke komme videre, det blev lavet om da de fik alle de flygtninge, om det så kommer tilbage til "normal" igen, ved vi jo ikke. Men bare du har hundepas med rabies vaccinen påført, er der ingen ko på isen.

• #25   16. mar 2017 Igen, der er forskel på politiets kontrol og told kontrol. Politiet stopper alle for kontrol af mennesker, ikke hunde. Hunde er toldernes arbejde og de står ikke længere i skurene lige efter bommen fordi politiet står der

• #26   16. mar 2017 hijacks. Hvad skal man så gøre? Bare køre igennem med alle papirer i orden, selvfølgelig ?

• #27   16. mar 2017 Sådan helt rigtigt og efter bogen. Så skal du melde dem senest 24 timer før til toldvæsenet. Når du kører over skal du vise dit pas eller kørekort ved politiets kontrol. Derefter kører til højre hen til toldvæsenet og henvende dig der angående hundene. Er de ikke på arbejde er der en telefon man skal benytte.

Jeg anmelder blot og kører igennem politiets kontrol. Jeg har aldrig meldt dem ved toldvæsenet for det har jeg ikke gidet - ærlig talt

• #28   16. mar 2017 Hvor ser du det, med de 24 timer? Det kan jeg kun finde, når der er tale om online-anmeldelse ifb. transit til Bornholm?

• #29   16. mar 2017 Du skal jo anmelde for at komme ind i Sverige uanset om du kun er i transit. Du skal anmelde to gange hvis du også skal hjem fra Bornholm i transit gennem Sverige

• #30   16. mar 2017 Ja, men jeg kan ikke se, at jeg skal anmelde senest 24 timer før?
    Det nyeste jeg kan finde, er dette:

Dyret skal anmeldes ved tolden i Sverige
    Når du ankommer til Sverige med dyret, skal du henvende dig i tolden. Hvis der ikke er personale, skal du kontakte Tullverket på det telefonnummer, der er oplyst ved grænsen. Hvis du rejser ind i Sverige uden først at kontakte tolden, kan du blive straffet for indsmugling. Hvis du skal fra København til Bornholm via Sverige kan du nøjes med forinden at kontakte Tullverket via nettet. Søg "Införselanmälan av dansk hund eller katt" på Tullverkets hjemmeside.

• #31   16. mar 2017 Det står på online registreringen. Hvis man forsøger timer før ankomst så vil den ikke registrere det

• #32   16. mar 2017 Nej, men jeg kan/skal jo netop ikke online-registrere, som jeg ser det? Jeg skal bare anmelde i tolden ved ankomst?

Nu er jeg virkelig forvirret....

• #33   16. mar 2017 Anmeld online ind i landet. That's it! Tag screenshot af kvitteringen og hvis de nogensinde skulle stoppe dig, så vis den

• #34   17. mar 2017 Jeg spurgte til on-line anmeldelsen og den var KUN til transit til Bornholm.

• #35   17. mar 2017 Og når vi spørger er svaret altid. Selv når jeg skal til Finland igennem Sverige, så skal det anmeldes online.
    Mon de selv har styr på det?

Kommentér på:
"Anmelde" hunde i tolden ved indrejse til Sverige?

Annonce