881 visninger
|
Oprettet:
Orijen Puppy / afførings mængde {{forumTopicSubject}}
Jeg fodre min dværg puddel med Orijen Puppy.
Pelsen er flot og afføringen har perfekt konsistens.
Han har aldrig haft problemer med maven, så er egentlig ret glad for det foderet, men jeg synes at mængden af afføring er ret stor....
Han er knap 8 måneder, han har fulgt en flot kurve i både vækst og vægt.
Men siger man ikke at hvis der er meget afføring, så bruger de ikke maden?
Skal jeg mon skifte til et andet foder?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 14
Men hvis han ikke udnytter fodret, vil han så vokse så fint som han har gjort?
Hmm er lidt uden for min boldgade her...
apr 2008
Lidt fjollet at det meste ryger ud igen.
Er ellers ret glad for Orijen Puppy, har er i perfekt stand på det og kun 8 måneder så vokser jo stadig.
Hmm what to do... Skifte eller lade ham kører på Orijen Puppy til han skal skifte til voksen foder..
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.482
Nogle laver en gang, andre to eller tre gange.
Jeg har haft hunde som kun lavede en gang og to og tre gange uanset hvilket foder de fik.
Hende jeg har nu laver mange gange tre gange om dagen, det kommer helt an på hvor mange ture hun går, og det gør hun uanset hvilket foder hun får.
Hvis hunden ser godt ud og vokser pænt, så ville jeg ikke skifte foder, men du kunne jo prøve og se om det ændrer noget, hvilket jeg ikke tror, og hvis ikke det ændrer noget, så kan du altid vende tilbage til det gamle foder.
apr 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 255
Man skal holde sig for øje, at man ikke kan generalisere og afgøre at ét slags afføringsmønster bør gælde for alle individer (ligesom med alt andet).
Selvfølgelig kan tilfældet være, at din hund ville have andet afføringsmønster på et andet foder....det kan du kun afgøre ved at prøve andet foder, men som Anni skriver, så kan det simpelthen også blot være at dit hunds system fungerer med afføring x antal gange.
Og så har jeg vist skrevet afføring nok gange
Min erfaring har i hvert fald også vist, at det kan variere utrolig meget fra hund til hund. Min første barndomshund havde afføring 1 gang om dagen ligegyldigt hvilket foder den fik og om den fik mad 1 gang eller 2 gange om dagen. Men har også haft en hund der havde 3 gange uanset hvad den fik.
Noget andet du også kan overveje er, hvor mange godbidder/kødben/snacks din hund får. Der kan være ret meget fyldstof dér, som skal ud
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.482
Der er stadig stor forskel på de forskellige individer.
Hvis vi tager Taliban, så pøller hun om morgenen når vi går tur, hvis det er den eneste tur hun får, så pøller hun ikke mere den dag.
Hvis ikke vi går to ture, så pøller hun på begge ture og hvis vi går tre ture, så pøller hun også på tredje tur.
Det behøver ikke at have noget at gøre med at hunden ikke optager foderet.
Jeg ville hellere ikke skifte til voksen foder næste gang.
På så lille en race ville jeg fodre med hvalpefoder indtil hunden er et år.
apr 2008
Jeg skriver jeg foder med Orijen, så vidt jeg ved er det hverken et discount produkt i pris eller kvalitet...!
- - - - - -
Jeg skriver også at min hund har vokset fint i vækst og vægt samt at han er i perfekt stand... Ingen dårlig mave og med flot pels.
Det eneste jeg undre mig over er mængden der kommer ud af hunden.
- - - - - -
Han får dagligt omkring 80 gram om dagen, mange dage får han kun spist omkring 75 gram. Han er meget fint spisende. Men meget aktiv.
Jeg bruger hans foder blandet med Alpha Spirit Only fish foderet som godbidder og de er indregnet i de 80 gram han indtager på en dag.
Når han får snacks, bruger jeg udelukkende, tørrede kalveribben, hest eller okse spiserør, diverse tørret kød strips (lam, hest, okse) eller Frysetørrede andekød.
Tror ikke der er det store fyldstof i noget af det.?
Jeg har ikke planer om at skifte til voksen foder før han rammer 1 år.
Orijen Puppy / afførings mængde