8.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 141 Svar

Hjælp - Cleo er meget syg Hjælp - Cleo er meget syg

Lige nu sidder jeg med Cleo på skødet og hun har det desværre slet ikke godt. Hun har kastet op i den sidste uge on and off og er de seneste dage begyndt at ryste også og være meget kold. De sidste to dage har kun kastet op hver gang hun har spist noget og til morgen var hun iskold og helt gul i huden. Hendes uris har også være meget kørt de seneste to dage. Dyrlægen er naturligvis inde over og vi har også været af sted i dag. Har fik Cleo taget blodprøver og fik kvalmestillede. Dyrlægen sendte os derefter hjem men ringede så og sagde at hun havde set lidt på blodprøverne og det slet ikke så godt ud. Der var noget galdestof i blodet som var gult det lignede hun havde gulsot. Dyrlægen kunne ikke se Cleo var gul da vi var der oppe da Cleo var bange og derfor fik mere pink farve. Men ja hun er gul nu. Hun har desuden tabt sig et kg på 6 måneder og det er altså en del når man kun ejede 4 kg og nu 3. Jeg blev sendt ned efter 3 pakker stær penicillin uden dyrlægen dog vidste hvad der var galt men hun turde ikke vente til resultaterne kom. Hun havde desuden et forhøjet infektionstal.
Jeg ringer til dyrlægen i morgen for det kvalmestillende få stadig ikke Cleo til at kunne spise og ja så for at bekræfte at hun altså er helt gul og for at høre om der ikke er andet jeg kan gøre inden de prøvesvar kommer. Derfor også dette indlæg for der skulle vel ikke være nogle af jer som har oplevet noget lignende, har gode råd eller noget så Cleo kan slippe for at have det så dårligt her og så vi kan komme hele igennem weekenden

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Cleo er meget syg
  • #1   2. mar 2017 Det lyder som noget med leveren.

Min lille Soko har noget der minder lidt om det og har været gennem en masse undersøgelser hos egen dyrlæge og skal undersøges på universitet på tirsdag.
    Her har det forbedret symptomerne med lever-foder og mange små portioner hver dag.

• #2   2. mar 2017 Jeg tænker også leveren desværre. Hvad fodre du med og får han noget medicin?

• #3   2. mar 2017 Åh det er jeg ked af at høre smiley Umiddelbart tænker jeg os noget med leveren, ud fra den gule farve, men ved det ikke..

Krydser fingre og håber på det bedste for jer smiley

• #4   2. mar 2017 Hun får smertestillende previcox og hepatic fra Royal canin, det er noget dyrlægehejs.

Previcoxen er egentlig fordi vi først troede at det var spondylose hun havde, men efter at være fotograferet helt igennem er der ikke noget at se på hende. Men de hjælper hende, så vi fortsætter.

• #5   2. mar 2017 Puh, man kunne godt ønske sig at dyrlægen var lidt mere aggressiv i forhold til udredningen.
    Previcox sammen med mistanke om leverproblemer lyder ikke så godt - har du overvejet en second opinion?

Hvad den gule hud angår, så tag billeder af det så du kan vise det til dyrlægen.

• #6   2. mar 2017 "Undgå anvendelse til dehydrerede, hypovolæmiske eller hypotensive dyr, da der er en potentiel risiko
    for forøget nyretoksicitet. Undgå samtidig anvendelse af potentielt nyretoksiske stoffer.
    Anvend dette præparat under nøje veterinær overvågning, hvor der er risiko for gastro-intestinale
    blødninger, eller hvis dyret tidligere har udvist intolerance over for NSAID-præparater. I meget
    sjældne tilfælde er der rapporteret renale og/eller hepatiske lidelser hos hund efter behandling med
    den anbefalede dosis. En del af disse tilfælde skyldtes muligvis tilstedeværende subklinisk nyre- eller
    leverlidelse før behandlingens start. Det anbefales derfor at udføre relevante laboratorieundersøgelser
    for at fastsætte de basale renale eller hepatiske biokemiske værdier før behandlingens start og løbende
    under behandlingen.
    Behandlingen bør ophøre, hvis nogen af disse symptomer iagttages: gentagen diarre, opkastning, blod
    i fæces, pludseligt vægttab, nedsat ædelyst, sløvhed, ændring af renale eller hepatiske biokemiske
    værdier."

Fra produktresumeet.

• #7   2. mar 2017 Previcoxerne er givet til rygsmerter, ikke til leverproblemer. Er givet før der var mistanke om leverproblemer.

De hjælper hunden til at have det okay noget af dagen, så vi fortsætter de næste dage til endnu en undersøgelse.

• #9   2. mar 2017 Har ikke erfaring med noget i den stil. Vi krydser fingre og poter for Cleo. Hun er vores ynglings HG-hund.

• #10   2. mar 2017 Jeg er også på leveren smiley

• #11   2. mar 2017 Når dyrlægen siger ikke noget gulsot, er det så baseret på levertal, der ikke understøtter det?

• #12   2. mar 2017 har ingen erfaring med problemerne med håber alt det bedste

• #13   2. mar 2017 Heldigvis ingen erfaring, men vil bare ønske jer rigtig god bedring med tøsen.

• #14   2. mar 2017 Jeg har ikke erfaring omkring hund, men det var samme symptomer min far havde da han havde kræft i bugspytkirtlen smiley
    Jeg håber de hurtigt finder ud af hvad hun fejler smiley

• #15   2. mar 2017 Nej, ikke lille Cleo ):
    Jeg ville nok få en second opinion... Men uanset hvad, så håber jeg da, at hun får det bedre snart..

• #16   2. mar 2017 God bedring til smukke søde lille Cleo. Håber snart I finder ud af, hvad der er galt med hende.
    Kram og tanker

• #18   2. mar 2017 Tak skal i have alle sammen jeg håber ogs sådan hun snart får det bedre....
    CH dyrlægen mente godt det kunne være.gulsot og desværre peger dette så nok igen tilbage til leveren fom forklaring på det hvis det er det det er. Jeg håber blodprøvesvarene kan kaste lidt lys over det hele så Cleo får det bedre meget snart

• #20   2. mar 2017 Vi har en hund med meget høje galdesyretal, gudskelov ikke med de samme symptomer som Cleo, så det blev faktisk opdaget ved et tilfælde i blodprøver, da hun blev udredt for allergi.

De har endnu ikke stillet en præcis diagnose, men hun er lige nu i prøvebehandling med både Zentonil og Ursochol, som skulle understøtte leverfunktionen. Zentonil er så vidt jeg ved ikke på recept og er i virkeligheden blot et tilskud - måske kunne det hjælpe? Jeg ville dog lige vende det med dyrlægen først. Vi er tilknyttet intern medicin på Universitetshospitalet i KBH. Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor, men de kan anbefales! Vi har følt os i gode og kompetente hænder.

God bedring med vapsen!

• #21   2. mar 2017 Øv, det er jeg ked af at høre.
    Jeg håber det bedste for Cleo.

• #22   2. mar 2017 Øv, det lyder ikke godt smiley
    Min første mastiff havde samme symptomer, som Cleo. Hun nåede desværre at blive rigtig skidt, inden vi fandt ud af at hun havde leverkræft smiley smiley
    Hendes lillebror blev aflivet 1 år senere pga. leverkræft smiley smiley Han nåede heldigvis ikke at blive dårlig, da jeg reagerede hurtigt på det.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om at få hende ultralydsscannet/taget røntgen, så I kan se om leveren er skadet.
    Min hanhund, som ikke havde voldsomme symptomer (udover en hævet bug), fik taget blodprøve, som kun viste en lille infektion, lidt forhøjede levertal, men ikke noget alarmerende. Det var først da han blev ultralydsscannet, at dyrlægen kunne se, at den var helt gal med leveren.

God bedring med den lille skønne Cleo smiley

• #23   3. mar 2017 stort knus, ingen erfaring haves, men krydser haler og fingre herhjemme for hun kommer på toppen igen! smiley smiley

• #24   3. mar 2017 Tusind tak for alle jeres søde kommenterer. Dejligt når det hele bre er lidt trælst. Natten gik godt Cleo rytede ikke (hvilket hun ellers gør meget) Hun har heller ikke kastet op og har spist lidt for første gang i to døgn. Hun kommer stadig meget hurtigt til at ryste og jeg må sidde med hende pakket ind i et tæppe konstant. Jeg synes hun er stort set lige så gul i dag men måske lidt gladere. Jeg ringede lige til dyrlægen for at bekræfte at kvalmestillende, penicillin, zolac og kogt ris og torskerogn eller kylling var måde at komme igennem weekenden på selv om vi endnu ikke ved hvad der lige sker. Jeg fik fat i en veterinærsygeplejersker og hun mente et var ok men at jegskulle kontakte dyrlægevagten hvis jeg har bekymret (ja tak det er jeg jo hele tiden). Nå men det er i hvert fald status nu

• #25   3. mar 2017 God bedring med hende. Jeg føler med dig. smiley

• #26   3. mar 2017 Tak for det. Jeg håber snart hun får det bedre lige nu er hun stadig meget træt og jeg synes hun er ret gul også. Det er lidt svært at se ordentligt men sådan her ser maven ud til morgen

profilbillede
  • #27   3. mar 2017 Jeg synes du skal få en second opinion! Og gerne i en fart. Gulsot er ikke en sygdom, det er et symptom. Og for at behandle, skal I kende den underliggende sygdom.
    Jeg ville umiddelbart være lidt bekymret for om det kunne være hæmolytisk anæmi (måske autoimmunt), og det kræver hurtig behandling. Ved du om de har lavet en blodudstrygning ifm. blodprøve?
    Hvilken udredning har dyrlægen foretaget?

• #28   3. mar 2017 Hvis du er bekymret for, om det kan være leverbetinget, så kan det også være en idé med en CT-scanning, så du kan se om der eventuelt er tumorer i leveren.

• #29   3. mar 2017 Jeg synes godt nok at hun ser meget gul ud smiley Nu er Cleo jo ikke ligefrem helt ny længere så det er jo ikke helt utænkeligt at hendes lever fx ikke fungere helt godt mere.
    God bedring med hende.

• #30   3. mar 2017 Hvis det nu er hæmolytisk anæmi, så er det virkelig vigtigt at du får hende i behandling hurtigst muligt (typisk steroid og blodtransfusion). Sagde de noget om, hvordan værdierne var i blodprøven? Jeg ville nok også få taget en ny. Der kan ske meget med blodværdierne på få dage.

• #31   3. mar 2017 I har helt ret jeg tænker også meget det jan være leveren som er problemet netop pga. den gule farve og opkastningerne. De havde kørt blodet og finde meget gult i det galde derfor blev min dyrlæge meget bekymret. Desværre får jeg vist først svar på blodprøverne mandag - de er sendt til landbrughøjskolen for undersøgelser. Jeg bruger Aalborg Dyrehospital men har andre af jeg ideer til hvilke dyrlæger der er gode så hører vi naturligvis gerne. Indtil nu sover hun bare og har ikke kastet op endnu (succes) men ja hun er gul, træt og bliver meget hurtig kold og trist

• #32   3. mar 2017 Jeg har aldrig hørt udtrykket gul galde i forhold til blodprøver før, så jeg tjekkede lige om det er bilirubiner, som er indikatoren for gulsot - og det er det så. Så er jeg også med igen smiley

Jeg bliver helt stresset på dine vegne, jeg synes godt nok ikke de rykker ret hurtigt på det.

• #33   3. mar 2017 Hvis din dyrlæge har udstyret, så kan man faktisk sætte en scanner på hunden i vågen tilstand og se leveren. Det kunne være en mulighed

• #34   3. mar 2017 Aalborg Dyrehospital kan godt køre en almindelig blodprøve, kan de ikke? Hvordan ser værdierne ud på denne? Og ved du om de har lavet et blodudstryg? Det er ret vigtigt at finde ud af om det kunne være hæmolytisk anæmi. Ring eventuelt og spørg. Hvis det kunne mistænkes, så er behandling super vigtig. Jeg synes det er ret alvorlige symptomer, og I skal finde årsagen hurtigst muligt!

Jeg synes også du bør ringe og spørge en anden dyrlæge, bare for en second opinion. Jeg vil naturligvis (hvem vil ikke det) anbefale min egen dyrlæge, AniCura Gistrup. Ring og spørg, det er altid ok! Spørg efter Sanne og sig at du har talt med mig (Siri).

• #35   3. mar 2017 Præcis Zenta - det er nemlig en super idé at scanne både milt og lever!

• #36   3. mar 2017 Helt enig, og har de udstyret kræver det ikke ret meget. Hunden behøves ikke engang bedøves, man kan nemt og hurtigt lige danne sig et overblik når scanneren køres og de kan med det samme se hvis der er noget der er helt galt.

• #37   3. mar 2017 Så har jeg rykket for svar og fået det. Det så desværre meget meget dårligt ud. Hendes levertal var alt alt for høje. Dyrlægen mente desværre vi skulle forberede os på det værste og mente ikke det var sikkert de kunne gøre noget. Men nu er vi på vej til akutindlæggelse drop og scanning med Cleo.

• #38   3. mar 2017 Åh det er jeg ked af at høre. smiley
    Krydser fingre. smiley

• #39   3. mar 2017 for fanden øv smiley
    vi håber virkelig på det bedste!! endu større kram! smiley

• #40   3. mar 2017 Mange tanker! Håber alt det bedste!

• #41   3. mar 2017 Jeg krydser også fingre for Cleo!

Håber de kan gøre noget for at hjælpe hende smiley

• #43   3. mar 2017 De bedste tanker herfra.

• #44   3. mar 2017 Tusind tak skal I have. De beholdt hende og jeg vil så svar enten i aften hvis det er meget slemt ellers i morgen tidlig

• #45   3. mar 2017 Håber på det bedste for jer.

• #47   3. mar 2017 Mine bedste tanker til Cleo og dig. Håber det bedste for hende.....

• #48   3. mar 2017 Godt at I kom afsted igen ! Jeg krydser alt hvad jeg kan, for at der kan gøres noget for hende.

• #49   3. mar 2017 Åh nej, jeg krydser fingrene og håber det bedste for jer.

• #50   3. mar 2017 Æv ikke lige den opdatering jeg håbede på smiley
    Rigtig god bedring til Cleo. Masser af tanker og god karma til dig og vuffer smiley

• #52   3. mar 2017 krydser alt hvad krydses kan ....

ved ikke om det i hendes situation kan bruges, når du en gang forhåbentlig får hende hjem igen .... men skotterne er kendt for høje levertal, og det fik min ene konstateret, af en opdrætter fik jeg en hint om en bestemt kost, og i den skulle jeg drysse marietidsel, det hjælper leverens arbejde, de købes i kapsler hos Matas, og jeg brød bare kapslerne og dryssede det i maden ... det har normaliseret hundens levertal .... hun var ikke syg som Cleo overhovedet vil jeg lige sige, men måske det på sigt kan bruges ....

• #53   3. mar 2017 Håber det bedste for Cleo og jer.
    Knus og potedask fra Malteserbanden i Odense

• #55   3. mar 2017 Åh nej da smiley

• #57   3. mar 2017 Håber det bedste, og der en masse god karma smiley

• #58   4. mar 2017 smiley er jeg den eneste der er bekymret for den manglende opdatering?

Sender de varmeste tanker og knus til dig ts smiley

• #59   4. mar 2017 Masser af god bedring til cleo her fra smiley

• #60   4. mar 2017 Nej Salla, jeg er heller ikke tryg ved det, men vi kan jo kun håbe på det bedste.
    Masser af gode ønsker til Cleo.

• #61   4. mar 2017 Jeg har desværre intet hørt fra dyrlægen og I kan tro jeg også er så bekymret smiley Han sagde han ville ringe i løbet af formiddagen så har jeg ikke hørt nye KL 12 ringer jeg der ud or at føre hvad der sket smiley

• #62   4. mar 2017 Intet nyt må næsten være godt nyt smiley

• #63   4. mar 2017 Det håber jeg virkelig sådan det er

• #64   4. mar 2017 Ej puuha, det er jeg virkelig ked af at høre, stort kram og krydsede fingre her fra!

• #65   4. mar 2017 Åh det må være skrækkeligt at vente på svar smiley

Hele hg hepper på lille Cleo smiley

• #66   4. mar 2017 Så kom der svar fra dyrlægen. Scanningen visten ingen tegn på cancer i leveren den så faktisk fin ud men var af en eller anden grund ret lille. Hun havde galdesten men deså dog heller ikke ud til at blokere eller være skyld i hendes tilstand. Dyrlæge kunne fortælle at hun lå med væske men ellers var vågen, fik sin medicin og ikke have kastet op. Hun kan ikke blive udskrevet i dag måske i morgen og de vil så forsøge at give hende cellulose som kan binde nogle af de stoffer og få hendes levertal ned og så prøver de med medicin og specialkost hvis hun ikke får det dårligere. Så nu håber jeg virkelig at hun er stabil eller kommer i bedring og at jeg må få hende hjem i morgen

• #67   4. mar 2017 det var da okay nyheder!!!
    din lille cleo skal nok blive okay! smiley
    sender mange varme tanker til dig! smiley

• #68   4. mar 2017 Maltesere er jo, som bekendt, lidt katteagtige, jeg regner derfor med at Cleo, og alle andre maltesere, har 9 liv smiley

• #69   4. mar 2017 Skal hun ikke have fjernet de galdesten, galdeblæren ?

Jeg fik fjernet min galdeblære i oktober, efter over 2 år med smerteanfald osv. Mine blodprøver var total skæve, nærmest alle tal var enten for lave eller for høje, jeg havde konstant kvalme og kastede rigtig meget op. Kunne der ikke være en sammenhæng?

Uanset hvad, så rigtig god bedring med hende, håber hun snart er på højkant igen, og kommer hjem i vante og trygge rammer smiley

• #70   4. mar 2017 Godt at det ikke var kræft !! Krydser fingre for at lille Cleo snart er frisk igen smiley

• #72   5. mar 2017 Så er jeg på vej ud at gente Cleo med hjem smiley hun skal til dyrlægen igen i morgen og have tage flere blodprøver for at se hvordan hendes tal udvikler sig. Håber det ser bedre ud og ihh hvor jeg glæder mig til at hente hende smiley

• #73   5. mar 2017 Det kan jeg godt forstå smiley
    Giv hende et ekstra kram fra os smiley

• #74   5. mar 2017 Kæmpe kram til Cleo og dig CMP.

• #75   5. mar 2017 smiley

• #76   5. mar 2017 Hvor er det bare dejligt at høre smiley
    Knus, kram og masser af potedask fra os.
    Pas nu på, at Cleo ikke bliver kvalt i alle de krammer HG sender:-)
    Lad os håbe, at I snart finder ud af, hvad der er i vejen med prinsesse Cleo, så hun kan blive helt frisk igen.

• #78   5. mar 2017 Håber virkelig det kommer til at gå godt - tænkte på det fodder der hedder AD som de bruger til kritisk syge dyr hos dyrlægerne ?? og ellers kogt kylling eller hvad livretten er - ellers i al fald druesukker i vand .... så der kan komme nogen energi - mange tanker og knuzz

• David H
    David H Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #79   5. mar 2017 Marietidsel (fås i kapsler, køb et dyrt mærke. Det betaler sig!) renser leveren. Prøv en dyrlæge med en alternativ tilgang. f.eks. Bente Iversen, Bio Dyreklinik i Farum. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men der er en sammenslutning af dyrlæger med en alternativ tilgang (søg det på nettet). Lise Bang Hansen er homøopat. Hun fik min hunds salmonellainfektion væk på et par uger. Og når Cleo er kommet sig, skal du fodre hende enten med hjemmelavet mad (ikke nødvendigvis råt, bare dampet kød, grøntsager, røde liser ...) - eller, hvis du vil give tørfoder - Orijen og Acana. Læs Ann N. Martins: Food Pets Die For. Det er uhyggelig læsning om, hvad tørfoder indeholder. Orijen og Acana er nogle af de MEGET få mærker, man kan stole på. www.azmira.eu har helsekost til dyr. Yucca, tror jeg det er, renser også leveren. Det bliver leveret hurtigt fra Holland.

• #80   5. mar 2017 Fik ikke Benzo til at blive interesseret i ACANA, men den nyligt afdøde Bertha skovlede det bare ind, så nu er vi på den nye fra REMA1000, den går rent ind uden tilsætning af lokkemiddel, hvad der er helt nyt her.

• #81   5. mar 2017 Har du givet Bravecto ,det har givet mange hunde forhøjede levertal , opkastninger , diarre . Gå evt ind på facebook gruppen Does bravecto kill dogs . og læs mere om symptomerne andre har oplevet .Desværre vil dyrlægerne ikke erkende at Bravecto kan give disse symptomer men i Eu er man netop startet på en klargøring af de rapporterede symptomer . PøJ pøj med vuffen

• #82   5. mar 2017 Nej Cleo har ikke fået bravecto. Lige nu forsøger jeg at få hende til at spise specielt foder til leversyge hunde fra RC. Desværre er det svært at få i hende. Jeg tr ikke begive mig ud i andre produkter og slet ikke Orijen eller Acana med høje proteinværdiet.
    Som jeg kan læse det kunne galdesten måske påvirke levertalene men dyrlægen siger er ingen smmanhæng er og at han heller ikke vel anbefale at fjerne dem. Derimod så hendes ever lille ud. Og jeg er bekymret for skrumpelever for så kan vi vist ikke gøre ret meget mere. Men jeg håber sådan på vi kan finde ud af noget

• #83   5. mar 2017 Hvis det er tørkost til leversyge hunde du forsøger dig med, så prøv evt. vådfoder af samme slags hvis hun er til sådan noget?

• #84   5. mar 2017 Det er desværre vådfoderet som hun ikke kan spise heller. Jeg kan få en lille bitte smule torskerogn i hende men det er alt. Hun vil helst bare sove og drikke vand smiley

• #85   5. mar 2017 Øv altså smiley

• #86   5. mar 2017 Øv, det lyder ikke alt for lovende smiley Fortsætter med at krydse fingre for at hun hurtigt får det bedre !!

• #90   6. mar 2017 Ja det er bare så trist at se hende sådan og så frustrerende også. Jo jeg har tænkt tanken at det sagtens kan være Cleo ikke kan komme igennem det her og at det er så vigtigt at være Obs på hvornår det er vi stopper med at kæmpe.
    Det frustrerende er at det er gået så hurtigt. For 14,dage siden var Cleo helt sig selv, for en en lille uge siden var hun ogs glad og frisk men kastede op og så er det bare gået stærkt. Hun er stadig glad npr hn er helt vågen og ikke fryser. Men hun er træt og kommer let til at fryse. Hun vil egentlig gerne have noget ayt spise men det er bare slet ikke alt hun kan spise (jeg tænker kvalmen spiller ind på trods af kvalmestillende). Hun har her til morgen hverken kunne spise ris, levermad fra RC (blød) eller torskerogn. Da jeg kogte et stykke kylling til hende ville hun dog MEGET gerne spise det og også mere end hun måtte. Lige nu siger hun igen og jeg venter svar fra dyrlægen på om vi skal komme ud til flere blodprøver mm.
    Men ja jeg har også været ind og læse på nettet og tænker at når cancer er udelukket må det næsten være noget med betændelse eller vel i værste fad skrumpelever og det har jeg svært ved at se man kan gøre så meget ved desværre. Hun er blevet scannet og dyrlægen synes hendes lever var lille men sagde ikke andet ud over dette. Nu håber jeg bare de snart kanfinde ud af hvad der sker med hende så vi kan finde ud hvordan hendes videre forløb skal være smiley

• #91   6. mar 2017 Håber det bedste for jer. Når det er leveren der er problemer med så kan det desværre gå helt ufatteligt stærkt smiley En af mine foxterriers døde af leverkræft (ved godt at det formegentlig ikke er det Cleo har). Hunden var 9 år gammel og gik fra frisk og rask og fuldstændig symptomfri til dødsyg på under 2 uger. Hun havde levet med leverkræften i 1½ år uden at have haft symptomer. Så for mig var beslutningen forholdsvis nem; jeg vidste godt at min hund ikke ville blive rask og da hun begyndte at få madlede og kaste op vidste jeg godt hvor pilen pegede hen.
    Jeg ved godt at det kan lyde hårdt, men jeg håber du kraftigt overvejer hvor meget du vil lade Cleo gå igennem. Hun er trods alt en ældre dame og det lyder på mig somom hun har det rigtig rigtig skidt.

• #92   6. mar 2017 Hvor gammel er den og hvilken race er det?

• #93   6. mar 2017 Har dyrlægen udelukket lever shunt? Så vidt jeg husker, giver det både en mindre lever og nogle af de symptomer. Det kan i mange tilfælde opereres, så vidt jeg har læst mig til.

• #94   6. mar 2017 Allan
    Begge dele kan du få svar på ved at tjekke ts profil smiley

• #95   7. mar 2017 Så har jeg været til kontrolblodprøve med Cleo. Infektionstallet er faldet fra 30 til 11. Men hendes tal for galdestoffer er desværre stort set det samme fra 152 til 150. Så lige nu ser der desværre trælst ud. De ville beholde hende og har nu lige lagt hende i drop. Hun må komme hjem i aften men skal komme tilbage onsdag og torsdag til drop og fredag skal hun scannes igen. Så nu håber vi scaningen kan kaste lys over hvad der sker med leveren og om vi kan gøre mere for hende smiley

• #96   7. mar 2017 smiley

• #97   7. mar 2017 smiley

• #98   7. mar 2017 Æv hvor trælst smiley

• #99   7. mar 2017 smiley

• #100   7. mar 2017 godt med infektions tallene! smiley
    men sørens også med resten!!
    herhjemme ser vi alle lyst på det og krydser hale fingre og ben for det hele nok skal gå i den rigtige retning!! smiley
    stort knus til dig og cleo smiley

• #101   7. mar 2017 Åh Cleo smiley hele HG's charmetrold..

Jeg krydser alt hvad jeg kan for, at hun kommer godt på benene igen! smiley

• #103   7. mar 2017 Så sidder Cleo og eg i bussen på vej hjem. Vi skal komme tilbage i morgen tidlig og så skal Cleo ligge med drop hele dagen i morgen også. Vi fik "svar" på endnu en blodprøve i dag - en test for leptospirose som jeg har meget svært ved at kunne se hvordan Cleo skulle kunne blive smittet med og som dyrlægen da heller ikke tænkte var sandsynligt. Ikke desto mindre mente dyrlægen og 3 andre dyrlæger at de kunne se et mege svagt positivt udsving på den. De var dog usikre på hvor positiv så testet er sendt videre for at se hvor mange antistoffer for leptospirose Cleo har. De tager det naturligt alvorligt da det er en smitsom sygdom som desuden også kan ramme.mennesker igennem.smitte fra hunden. Men ja den var meget meget svag så et reelt svar på om det er det der er gang i fik vi ikke helt

profilbillede
  • #104   7. mar 2017 God bedring skønne Cleo.
    Sig til din mor, at man godt kan have en trøje på, selvom man er inde i huset smiley

• #106   7. mar 2017 Hvor ser hun kær ud i sin strik smiley

Alt krydses fortsat her!

• #107   8. mar 2017 Krydser fortsat fingre for den lille skønne Cleo smiley God bedring med hende !

• #108   8. mar 2017 Krydser fingre for Cleo. Leptospirose er lumsk for symptomerne kan variere en del og den kan være svar at konstatere i blodprøverne. Med Perle var det lidt det samme. Dyrlægen var ikke helt sikker så prøven røg til et bedre laboratorie i Tyskland. Heldigvis for min hund tog dyrlægen ingen chancer og iværksatte behandling med det med det samme (en meget heftig antibiotikakur). For svaret kom tilbage i løbet af et par dage: Leptosirose. Vi var i kontakt med embedslægen, der ikke mente at vi (dyrlægen der havde håndteret hend, min mand og jeg) skulle i behandling, men blot holde øje med om vi selv begyndte at blive sløje og så være lidt forsigtige i omgangen med Perles urin og ikke lade os slikke på af hende osv. De hunde hun havde tæt kontakt med (Stormy og min mors hund) kom også i behandling - just in case. Og hun blev ikke luftet uden for haven før hun var færdig med antibiotikakuren (ikke at hun havde lyst til at komme ud overhovedet).
    Perle er altså blevet smittet ved at færdes på stier og veje i Køgeområdet. Hun render ikke løs så hun maser ikke rundt inde i krattet. Hun har altid været vaccineret mod leptospirose, men vaccinen dækker kun de fire mest gængse. Der findes mange leptospira spp. Perle rendte ind i en fra mus, der har oprindelse ved Saxkøbing, som vaccinen desværre ikke dækker. Hun havde et lille sår på en pote (Leptospira er kendt for at komme ind i organismen via småsår) og det var et fugtigt efterår så der var vandpytter allevegne. Hun er sansynligvis blevet smittet ved at gå i en vandpyt, der var inficeret museurin i. Mere skal der nogengange ikke til smiley
    Perle kom ud på den anden side, men det var et langt og trælst sygdomsforløb. Først 8 mdr efter indfektionen var nyretallene inde i normalområdet igen og først da virkede hun igen rigtig rask. Hun var rigtig rigtig syg i 3 uger og svævede mellem liv og død i de første 2 uger. Hun tabte sig enormt (gik fra 32 til 23 kg på et par uger), måtte tvangsvandes og tvangsmades med engangssprøjter de første 2 uger. I den første tid kørte jeg hende dagligt ned til Fakse og afleverede hende til drop og overvågning (hurra for mulighed for at arbejde hjemme). For slet ikke at tale om det bjerg af piller hun fik flere gange dagligt. Det var en virkelig hård omgang.
    Jeg håber godt nok ikke for jer at det er Leptospirose smiley

• #110   8. mar 2017 Puha, Mette Marie, det var godt nok en grim omgang. Det var godt hun kom igennem det og ud på den anden side.

Og så var det slet ikke behagelig læsning for en, der bor tæt på Sakskøbing, på landet med masser af mus og i perioder masser af mudder og vandpytter. smiley Her gik jeg og troede, at vaccinen sikrede mine hunde.

• #112   8. mar 2017 Mette: Det lyder til at være en rigtig hård omgang I var igennem men hvor var det dog godt hun klarede sig igennem og hvor jeg dog håber det samme gør sig gældende for Cleo hvis hendes lodprøver viser at det er det der er på spil og driller hendes lever smiley

Hun ligger.i drop igen i dag og måtte i dag tvangafodres med noget højenergipasta da hun ikke har ikke spise siden jeg fik hende hjem.igår. Jeg skal hente.hende lidt over 4 og det glæder jeg.mig sørme til. Også glæder jeg mig til at få endeligt svar på blodprøver mod leptospirose som er sendt af sted for ja Her hjemme er Salik jo også og 4 katte og så os. Desuden er Cleo meget sammen med Carla Asta og Noah

• #113   8. mar 2017 Håber virkelig på det bedste for lille Cleo smiley
    Ja, det var en virkelig hård omgang. Jeg er glad for at min dyrlæge sagde til mig at jeg skulle give hende en chance til, den dag jeg faktisk havde taget beslutningen om at nu skulle hun ikke igennem mere. Dagen efter begyndte det at gå fremad. Det er 3½ år siden og min hund har været fuldstændig frisk og rask siden hun kom ud på den anden side.
    Vi krydser alt for lille søde Cleo smiley

• #114   8. mar 2017 Pia, tak for et interessant link. Som du siger oplysende men også meget farvet mod vaccinerne.

Jeg begyndte at vaccinere mod lepto, da jeg startede med at tage hund med til Sverige i midten af 1990'erne. Dengang var det et krav. Faktisk kiksede mit første forsøg på at få min hanhund til Sverige, fordi jeg dagen før jeg skulle af sted, opdagede at jeg havde overset det krav. Siden er alle mine hunde blevet vaccineret. Nu er der øjensynlig ikke sådan et krav mere.

Når jeg læser den artikel, må jeg jo bare glæde mig over, at alle mine hunde har overlevet vaccinen og endda uden alle de bivirkninger.
    Men lidt mere skræmmende, hvis alt i artiklen skal tages for gode varer, er at vi jo også vaccinerer mennesker i DK. En del af mine kollegaer bliver vaccineret årligt pga. af risiko i forb. med deres arbejde.

• #115   8. mar 2017 Jeg beklager, at jeg spammer Cleo's tråd med lepto tråde.

Jeg håber virkelig også det bedste for hende, lepto eller ej. smiley

• #116   8. mar 2017 Mht bivirkninger ved Leptospírose vaccine. Så er det jo altså risiko for bivirkninger ved alle former for vacciner. Der er også altid en risiko for at vaccinen ikke virker. Det man skal stille det op imod er de 'bivirkninger' der er ved de sygdomme, man forsøger at beskytte sig imod med en vaccine. Jeg vælger vaccinen.
    Artiklen i linket har ikke helt styr på facts omkring leptospirose fx er inkubationstiden altså helt ned til 3 dage og det er ikke korrekt at friske og raske hunde ikke bliver syge; det kan de sagtens blive. Her i DK er der en kraftigt stigende forekomst af Leptospirose blandt både hunde og mennekser og det er en anmeldepligtig sygdom. Der er formegentlig et stort 'mørketal' af smittede hunde; de bliver syge og dør uden at den korrekte diagnose bliver stillet fordi der stadig er mange dyrlæger, der tror at leptospirose kun rammer jagthunde, der arbejder ude i fugtige skove om efteråret. Jeg har personligt kendskab til et par stykker med et sygdomsforløb fuldstændig magen til Perles men med dødelig udgang istedet. Forskellen var at min dyrlæge havde fuldt lidt med i hvad der rør sig og derfor hurtigt fik mistanke om leptospirose. Man skal passe på med direkte sammenligninger mellem DK og amerika her: Der er en masse miljøfaktorer til forskel og det er ikke sikkert at det er de sammen Leptospira spp. vi har på hver side af atlanten.
    .. sorry for spamme tråden.

• #118   8. mar 2017 Så er Cleo blevet hentet for dagens drop. Hun har fået noget specielt energitæt pasta med og hun har spise okay i dag smiley desuden har de rykket henes scanning frem til.i morgen 15.40 så jeg er meget spændt på hvad den viser. Desuden skal hun ligge i drop igen i morgen. Meen hun virker til at være det ok mod så eg håber sådan det går den rigtige vej. De havde endnu ikke fået svar fra prøverne omkring leptispirosen

• #120   8. mar 2017 Hej .. spondylose er i ryggen ..det er en slags sammenfald i rygraden og det er faktisk ikke så tit de små hunde racer har det .. men sidder og tænker over om hun eventuelt har PPS ..også kendt som levershunt .... god bedring til hende ; ))

• #121   9. mar 2017 Uden at råbe alt for meget hurra virkede Cleo faktisk til at have det bedre igår aftes og også i morgen og hun så faktisk også mindre gul ud så nu håber jeg virkelig det går den rigtige vej. Jeg har netop afleveret hende til drop og skal komme der ud igen kl 15 for at være med til scanningen af hende og mulige biopsier. Hvor jeg dog håber på gode resultater

• #122   9. mar 2017 Åh, det lyder sørme godt. smiley

• #123   9. mar 2017 Jeg krydser fingre og tæer. smiley

• #125   9. mar 2017 "Jeg håber at personalerne sørger for at hun kommer ud og tisse rigtig tit... Hvad der kommer ind, skal jo også ud igen.. " Birgitta det tror jeg roligt du kan regne med at hun gør. Sådan noget har de styr på smiley Perle var jo også igennem indlæggelse med drop hver dag i en uges tid; hun blev luftet og nusset og hygget om.

• #127   9. mar 2017 Ja hun tager det bare så flot og er så dygtig til at lade droppet sidde når vi er hjemme så hun ikke skal stikke endnu en gang. Hun tager altid dyrlægebesøg så fint og står tappers og stille når de prikker hende. Men åh hun bryder sig ikke om det. Vi har netop fået testet fra Tyskland og den var positiv for leptospirose men kun svagt så nu skal vi så lige undersøge om hun evt en gang e blevet vaccineret imod det og dette kan forklare det eller om det simpelthen er forklaringen på det hele smiley

• #128   9. mar 2017 Isolation til Cleo og mig indtil vi har nogle svar

profilbillede
  • #129   9. mar 2017 Sødeste lille Cleo smiley Håber på det bedste for jer..

Flokken sender potedask og snudekys smiley

• #130   9. mar 2017 Så slap vi ud efter en ret hård omgang for Cleo. Først en laaang scanning som gik godt. Ingen tegn på cancer men en lidt lille lever og noget der kunne ligne måske en besværet galdepassage og noget med milten. Der var nogle småting men ingen tydelige svar. Så Cleo måtte have taget flere blodprøver mod betændelse i bugspytkirtlen mm. Og så måtte hun igennem 3 trælse biopsierto i leveren og en i milten. Hun fik et skud morfin før dette og det har hun det træst af lige nu hyler, sveder og puster efter vejret. Så nu glæder vi os virkelig til at komme hjem. Hvis hun spiser må hun blive hjemme til tirsdag hvor der gerne skulle være svar på prøverne. Lepto viste antistoffer men kun meget svagt og kun for den slags hun er vaccineret imod så dyrlægen mente det var det. Hun fik dog også tage urinprøve som.nu også er sendt af sted

• #132   9. mar 2017 Håber at de snart får løst gåden om hvad der sker ! Men det er da mega positivt at hun har det bedre. Fortsætter med at krydse fingre !

• #134   10. mar 2017 Åh det dag er det bare gået så dårligt med Cleo. Hun har intet ville spise så jeg har måtte tvinge næring i hende med en sprøjte. Hun har tydeligvist meget ondt efter biopsierne. Jeg håber sådan har her det bedre imorgen ellers må vi til vagtdyrlægen i morgen igen. Nu ville jeg bare ønske de kunne få svar på de prøver hurtigere end tirsdag for der er simpelthen ikke fair som Cleo har det nu smiley

• #135   10. mar 2017 Øv! Det var ikke lige de nyheder jeg havde håbet på. smiley

• #136   10. mar 2017 Åh nej smiley bliver helt våd i øjenkrogen nu...

• #138   10. mar 2017 Øv, hvor er det bare trist smiley Stort kram til dig og Cleo smiley

• #141   10. mar 2017 Stakkels Cleo og stakkels dig smiley

• #142   10. mar 2017 For fanden lille Cleo. Du skal jo spise for at have energi til at blive rask..
    Oh jeg føler virkelig med jer. Sender de varmeste tanker.

• #143   10. mar 2017 Bonnie, Sissi, Emily og jeg krydser poter og fingre for Cleo og dig. Det er bare ikke fair, når ens vuffer er syg, og man ikke ved, hvad man skal stille op.

• #144   10. mar 2017 smiley rigtig mange krydsede fingre og poter herfra smiley KOM SÅ CLEO!!! smiley

• #145   10. mar 2017 smiley
    God bedring med hende

• #147   10. mar 2017 Åh stakkels lille Cleo.. Håber sådan der snart kommer gode nyheder.. Varme tanker herfra smiley

• #148   10. mar 2017 Jeg hepper på dig Cleo! smiley

• #149   14. mar 2017 Så må jeg vist hellere opdatere lidt. Fredag, lørdag og søndag var forfærdelige dage. Cleo havde smerter, måtte tvangsfodres, fik meget væske i bughulen, fik blå blodåre over alt, rystede konstant, var iskold og var på nogle tidspunkter ikke kontaktbar. Jeg sad med telefonen i hånden mere end en gang for at fordi jeg tænkte at nu kunne jeg ikke være bekendt at trække den mere. Men der var jo de svar fra biopsierne som kom mandag og som jeg måtte høre inden jeg sagde stop. Mandag (igår) havde Cleo det på samme måde og vi tog igen til dyrlægen hvor Cleo blev scannet for 3. Gang. Mindre væske så det var ok. Prøverne viste ingen tegn på kræft og ingen tegn på betændelse så dyrlægerne ved stadig ik hvad der foregår. De er tilbag til leprospirosen og Cleo har antistoffer for en farlig en af slagsen. De mente tidligere det var vaccine men da den er over 2 år gammel bude antistofferne være væk. Dyrlægen sagde sog at vi skulle overveje hvor længe vi turde blive ved da risikoenfor os og Salik var meget stor hvis vi blev smittet. Men vi tog hjem med Cleo og så skete der noget. Pudselig for første gang i 4, dage ville Cleo spise. Her til morgen ser bedringen ud til at holde ved. Hun vil spise lidt, er varm igen, ryster ikke, ja ligge og hygge sig, gå lidt rundt og maven er mindre og hverken så gul eller så fyldt med blå åre. Cleo virker nu glad igen så efter bare så dejligt. Hun er slet Ike ude af faren endnu og vi aner ikke hvad det er endnu men søde tapreCleo ligger i hvert fald ved siden af mig nu og hygger sig smiley

profilbillede
  • #150   14. mar 2017 For bare to dage siden så maven sådan her ud

profilbillede
  • #152   14. mar 2017 Puha, en grim omgang. Jeg krydser fingre for, at tingene har vendt sig og det bliver ved at gå den rigtige vej nu.

• #153   14. mar 2017 Sikke en dejlig opdatering smiley Nu krydser vi fingre for at det fortsætter den rigtige vej smiley

• #155   14. mar 2017 Håber hun fortsætter den rette vej smiley Sender alverdens gode tanker til jer smiley

• #156   14. mar 2017 Tusind tak skal I have. Det er så ubeskriveligt dejligt at "få Cleo tilbage" når man faktisk trode at nu har det ikke andet at gøre. Hun er så glad nu stadig træt men fald og vil gerne løbe en i møde og har lige spise en hel cocktailpølse smiley og da Salik var for langsom til at spise sin snuppede hun den for næsen af ham og spiste også den. Nu håber jeg virkelig at de levertaæ ryger ned i en vis fart

• #157   14. mar 2017 Åh, hvor var det bare en dejlig opdatering smiley Lyder som om at hun er på rette vej. Krydser fingre for at hun snart er helt frisk igen !

• #158   14. mar 2017 Vi hepper på dig Cleo. Få så banket det sidste rest sygdom til månen! smiley din mor er slet ikke klar til at undvære dig endnu!

• #159   14. mar 2017 Tak for en dejlig opdatering.
    Ville nu gerne have set, da Cleo huggede Saliks pølse smiley :-) smiley

• #160   14. mar 2017 Pheeew!
    Så er det bare videre ud af den vej smiley

• #161   14. mar 2017 Puha en lettelse. Er du gal en omgang. Så skal det bare fortsætte i den retning. Sikke en lille fighter... smiley

• #165   29. mar 2017 Vi har netop været til kontrol med Cleo. Hendes galdefarvestoffer er faldet fra 160 til 13 så det er bare fantastiskt. Hun har det rigtig godt nu. Hun spiser igen (og gene meget) hun vil lege, gå tur og træne. Huner helt sit gamle jeg igen. Det er fantastiskt. Dyrlægen var meget overrasket da de så hende og vores søde dyrlæge afslørede for os iat ingen der ude havde troet at Cleo varede mere end to uger før det var slut. Men sådan skulle det heldigvis ikke være smiley
    Der er ikke noget at.mærke på Cleo mere og hun skal først have kontrolblodprøve for levertal om 3uger en det ser meget lovende ud. Hvad dyrlægen ikk kunne hjælpe med er at finde u af hvad søren der skete som var lige ved at slå Cleo ihjel. Leveren ser fin ud så hvis levertallene også falder (og det forventer vi de gør) så ander de ikke hvad det var. Men ja jeg fik lov at beholde Cleo og det er ubeskrivelig dejligt især når man et kort øjeblik trode at man skulle mistede hende smiley
    Her er et billede af Cleo ude at træne igår

profilbillede
  • #166   29. mar 2017 ååårh dejligt hun er okay smiley smiley

• #167   29. mar 2017 Ja det er bare helt fantastisk at have fået sin "gamle" glade Cleo tilbage smiley

profilbillede
  • #168   29. mar 2017 det forstår jeg godt! og med alt det hun skulle igennem! det er da bare de bedste nyheder at hun er okay! smiley

• #169   29. mar 2017 Dejligt at læse smiley

• #171   29. mar 2017 Det er dagens bedste nyhed. Jeg var ellers næsten sikker på, at hun ikke ville klare den, men hun er en sej tøs. smiley

• #174   29. mar 2017 Hvor er det dog en fantastisk opdatering smiley
    Det glæder mig, at Cleo har det godt igen smiley smiley

• #175   29. mar 2017 Hvor er det bare fantastisk at hun har det godt igen smiley

• #177   30. mar 2017 Ja det er bare så vidunderligt at "få sin hund tilbage". Var jeg det mindste i tvivl (og det var jeg nu ikke) fandt jeg da virkelig ud af hvor glad jeg er for Cleo og hvor meget hun betyder. Lige nu ligger hun og flader ud efter trickstræning smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hjælp - Cleo er meget syg

Annonce