Jeg bliver mere og mere fordomsfuld. {{forumTopicSubject}}
Jeg arbejder i en ungdomsklub i et meget socialtbelastet kvarter og der kommer mange utilpassede unge mennesker.
Der kommer rigtig mange 2 generations indvandrere, som vi fandt ud af var bange for hunde. Siden da har vi brugt Tiger meget i vores arbejde, for at lære dem den danske kæledyrs kultur. Mange af drengene blev vilde med ham og er idag slet ikke bange for hunde.... ihvert fald ikke vores, hvilket jo er dejligt. Hvis vi ikke har ham med på arbejde spørger de til ham.
Nå men tilbage til kæledyrs kulturen... En af disse drenge anskaffer sig for 1 år siden en amstaff. Han er var en fornuftig dreng og fortalte stolpe op og stolpe ned om hvordan den skulle opdrages, hvad foder den skulle have o.s.v o.s.v.... Vi tvivlede ALDRIG på den dreng.
En dag i denne uge da jeg er på arbejde hører jeg så en hund gø som besat udenfor klubben og jeg går self. derud, da vi før har haft problemer med hundekampe.
Jeg ser at "vores søde dreng" har presset en af de andre drenge op af en mur med sin hund og den vister meget truende adfærd b.la ved at gø.
Da drengen tager et skridt mod den går den i knæet på ham og begynder at ruske. Han sparker den i hovedet og kommer fri... Ejeres af hunden løber efter og opfordrer stadig hunden til angreb, men stopper dog da han får øje på mig.
I dette øjeblik tænker jeg så at der ikke kan være anden skæbne for denne race (Amstaff) end ulovliggørrelse i DK.... Men men men igår sidder jeg så og snakker med en veninde som også har en hund af denne race. Hun er en virkelig god ambassadør og holder hund som de fleste andre her i DK. Og jeg ved jo at hendes er dejlig og aldrig ville gøre nogen noget.
Alligevel er jeg faktisk utryg ved den fordi jeg har set hvad dens artsfælder har præsteret.
Helt ærlig... skal vi blive ved med at tage det sure med det søde eller er den danske lovgivning nød til at skride drastisk ind???
Sådan som jeg ser sagen handler det OFTE om at det er nydanskere der ikke magter at have en hund som kæledyr, men bruger den til en masse lort... ved godt at det også er nogle danskere.
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
jeg tror såmænd at eddie min lille hund ville blive lige så agressiv med den opdragelse, skaderne ville bare blive det mindre pga hundens størrelse.
så skulle man jo forbyde alle storre hunde...og det kan man jo heller ikke
aug 2006
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
Det har man da gjort med andre racer, eller skal man kalde dem varianter af samme race.
Dermed ville man også være ude over problemet med at skelne Pittbul fra Amstaff.
aug 2006
jan 2006
aug 2006
jan 2006
Man får tudet ørerne fulde om skrubtudsers forplantning og kinesisk karpeopdræt. Men man lærer ikke en bønne om de dyr man har nærmest, hunden og katten.
Hvorfor bliver danske skolebørn ikke undervist i hvordan man omgås en hund ?
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Ja, alle hunde kan blive gjort aggresive med den "rette" (FORSTÅ VENLIGST IRONIEN HER!!!) opdragelse!
Men men men; folk kan sige hvad de vil om bl.a. amstaff og "de dér"-racer, og jeg har set flere eksemplarer der er de sødeste og mest tilpassede hunde, men som jeg altid skriver i de her tråde, så tænder de altså hurtigere og voldsommere end andre!
Og det må man også vide og ta med i sine overvejelser, når man skaffer sig sådan en race.
Uanset hvor godt hunden er opdraget, så kan "gnisten" (som jeg selv har døbt det) IKKE tages ud af de hunde, der er blevet fremavlet til kamp!!!
Det er nøjagtigt det samme med f.eks jagthunde, der glemmer ALT lydighed, hvis de pludselig får en fært...
Om racen skal forbydes???
Det ville være forfærdeligt trist for de kenneler der gør et kæmpe stykke arbejde for deres elskede race, samt de gode hunde-ejere, der véd hvordan racen skal håndteres, men hvor ville det dog være en go ide mht de stakkels hunde, der bliver købt og brugt som potens-forlængere og "våben"!!!
Synd at en flok fjolser, der INTET kender til det at have hund, skal ødelægge mange års arbejde, forskning, avl osv......men et-eller-andet skal der gøres!!!!
jun 2006
KÆMPE DILEMMA!!!
Godt det ikk er mig, der sidder og laver lovgivning (eller mangel på samme..?) om det hér!!!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Den med undervisningen, der er jo den fra DKK , men det er jo til mindre børn: http://www.dansk-kennel-klub.dk/625
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
(link fjernet)
jun 2006
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 166
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Jeg vil blot kommentere at en hvilken som helst hund er farlig i de forkerte hænder selvfølgelig fovolder en lille chi eller fransk bulldog ikke de samme skader som en større hund.
Der er mange der skal lære at omgås deres hund og mange der skal vide, hvad det vil sige at få hund og først skal til at lære det - det er bla derfor at vi ser alle de hundeprogrammer i tv.
Dernæst vil jeg sige - ikke for at forsvare drengen, men måske forklare hans adfærd - at der er en grund til at man opfører sig sådan og du skriver at det er et socialt belastet område så måske denne dreng biver dunket til hverdag og benytter sin hund til at være nogen... Men det er stadig en handling jeg tager skaprt afstand fra, men herude hvor jeg bor findes der også unge af dansk herkomst der render rundt og benytter deres hunde som en måde at udstråle deres "magtposition" på.
/ Trine
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 125
sep 2006
jan 2006
sep 2006
sep 2006
sep 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
sep 2006
jan 2006
sep 2006
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 135
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 135
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 108
Synes faktisk at der tit og oftest er "gang" i de små hunde og når jeg gang på gang hører om folks små hunde der er blevet nappe af en stor glubsk "KAMP"-hund. Så kommer jeg til at tænke på hvad der har været sket inden ulykken?
Det er klart, at dem som står med en halv hund tilbage, vil have det til at lyde som om at deres lille "engel" aldrig havde gjort noget.. Hvis nu det havde været den lille der var gået amok på den stor hund, Hvad tror I så folk havde gjort?
Har desværre selv prøvet det 3 gang med Nico og resultatet er nu idag, at små hidsige hunde ikke skal komme for tæt på ham og hvis skyld er så liiige det?
Vil sgu ikke give skylden på den lille hund, men ejeren af den og så min egen selvfølgelig, for ikke at have losset den lille hund til månen da den farede på Nico.
Der hvor jeg vil hen med dette er, at det sgu er ejerne af hundene der skal ses på og ikke hundene.
Lav endeligt et "Hundebevis" som man skal have genopfrisket jæventligt, ligesom når folk vil have et skydevåben. Hvis folk så ikke har det. Jamen så må de bare ind og ruske tremmer, eller få en bøde der virkelig kan mærkes og det skal sgu gælde til ALLE der anskaffer sig hund.
Mvh.
Rene´ & Nico
Jeg bliver mere og mere fordomsfuld.