Gode hunderacer til pensioneret Gode hunderacer til pensioneret
Hej
Vi har på det sidste prøve at undersøge, hvilke hunderacer der er gode til ældre mennesker, fordi min mormors labrador snart ikke kan mere. Vi vil gerne finde en hunderace der kunne være god for hende, fordi hun bor alene, og hun vil blive meget ensom, hvis hun ikke har en hund, og hendes hund er en af de eneste grunde til, at hun kommer ud at gå hver dag. Vi regner med at købe en voksen hund til hende, da det nok bliver en for stor mundfuld for hende at have en hvalp.
Hun vil gerne have en hund der ikke er alt for lille (så helst hunde på størrelse med fransk bulldog eller større, fordi hun er bange for at falde over den). Derudover ville det være godt hvis den ikke fælder særligt meget, så hun ikke behøver at gøre rent hele tiden. Hun elsker også at lære hunden tricks. Bl.a. kan hendes nuværende hund hente post ind, og fordi den elsker at bide servieter i stykker, har den lært, at hvis den får lov til at bide i en, skal den bagefter samle alle stykker op og komme med dem. Så det kunne være rigtig fedt med en lærenem race også.
Hvilke hunderacer tror i kunne være gode?
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.958
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Og alderen er jo ikke absolut en indikator for racen, hvis hun har meget tid, lysten til at træne osv. kunne hun jo få en schæfer
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.664
feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
ikke at jeg har vildt meget forstand, men hvad med en bomulds hund? er de ikke sådan lidt "pensionist venlige?" ved de kræver pelspleje ellers ved jeg faktisk ikke vildt meget om dem, så du må ikke tage mit ord for gode
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det startede ud med at vi talte om, at vi synes, det kunne være godt for hende at få en hund, så hun ikke bare sidder derhjemme. Senere uden hun vidste at vi havde talt om, det kom hun så til os og spurgte om vi ikke ville hjælpe hende med at finde en ny, når den tid kommer.
Hun har bil, så der er mulighed for at hun kan køre rundt, men ved ikke om hun vil have råd til pelspleje, så det må jeg nok lige få spurgt hende om
Hvis der sker noget så hun ikke er i stand til at passe hunden, vil den højest sandsynligt flytte ud på landet til os.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Selvfølgelig skal hun da ha' en hund igen, hun kan give den et lige så godt liv som så mange andre hunde har, og så har hun jer til at tage over, hvis der senere skulle blive problemer.
Gode hunderacer til pensioneret