980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Min hund er blevet bidt - hvem skal betale? Min hund er blevet bidt - hvem skal betale?

Hej med jer

Min lille vovse blev i dag overfaldet af en anden hund.
Historien kort er, at min hund og min nabos hund var i gang med at lege på en mark. Ingen af vores to hunde havde snor på.. Så kom der en tredje hund gående ind på marken - med snor på. Hundene kender hinanden lidt og hilser kort på hinanden, og vores hunde vender hurtigt tilbage til deres aktiviteter. Da den tredje hunds ejer er gået omkring ti meter væk fra os, tager hun også snoren af sin hund, og så går det galt. Min hund løber forbi hendes hund, og hendes hund sætter efter min, får smidt ham ned på ryggen og går ellers i gang med at rive og flå i ham. Da jeg endelig får hendes hund til at slippe, er min hund ret medtaget og kan ikke støtte på sit ene forben. Han er nu kommet hjem fra dyrlægen, og skal med lidt god pasning, blive så god som ny igen - fysisk altså.

Mit spørgsmål er så;
er det hendes ansvarsforsikring der dækker? Eller er det min hunds sygeforsikring?
Jeg har ringet til mit forsikringsselskab og har talt med to forskellige personer, som hver sagde noget forskelligt. Jeg mener, at have læst et sted, at det er min hunds sygeforsikring der dækker, fordi den dækker mere end ansvarsforsikringen. Men kan det passe?

Har nogen stået i en lignende situation?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet bidt - hvem skal betale?
  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.063
    #2   3. feb 2017 Som udgangspunkt skal din hunds sygeforsikring dække. Dét, den ikke dækker, skal dækkes af den anden hundeejers ansvarsforsikring.

Edit: Hvorvidt den ene eller den anden hund havde snor på eller ej, har ingen som helst betydning for ansvarsforsikringens dækning, da vi som hundeejere har objektivt ansvar for de skader, som vores hunde måtte forvolde.

• #3   3. feb 2017 ^^ Det Eva sagde.
    - Sådan var det da en jeg kenders hund blev bidt, manden var ude og gå tur med deres to hunde, og ud af haven kom naboens schæfer, som angreb westien, der bla fik et brækket ben og nogle grimme bidsår.

Hundens egen sygeforsikring skulle dække, og selvrisiko og det den ikke dækkede, skulle schæferens ansvarsforsikring dække.

God bedring til din hund!

• #5   3. feb 2017 Hvad skal dækkes? Et tjek hos dyrlægen? Eller skulle din hund lappes sammen?

Et alm besøg kan ikke betale sig at anmelde. Selvrisikoen er for høj.

Er der sket større skade, skal hver hunds forsikring dække den skade, den enkelte hund har påført en anden hund (ansvarsforsikring).
    Har du sygeforsikring kan du bruge den i første omgang.

• #6   3. feb 2017 Jeg vil umiddelbart snakke med dyrlæge om hunden må få noget angstdæmpende. For at nedsætte risikoen for at den tager psykisk skade af den skrækkelig oplevelse smiley

Synes det virker uretfærdigt at dwt ikke er ejer af den angribende hund der hænger på regningen. ..

• #7   3. feb 2017 Når man har sin hund løs til leg, accepterer man samtidig risikoen for uoverensstemmelser.
    Trådstarters hund løb selv hen til den tredje hund.

• #8   3. feb 2017 Hov ja. Ja så er det vist af egen lomme smiley

Kommentér på:
Min hund er blevet bidt - hvem skal betale?

Annonce