{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

sygdom - kender i disse symptomer? {{forumTopicSubject}}

hej med jer, ville lige prøve om jeg måske kan blive klogere herinde.

jeg har en gravhund på 7 år, som indimellem får disse symptomer.
hun bliver frygtelig urolig/rastløs og roder rundt i alt hvad hun kan rode med, tæpper, puder, kurve og endda bademåtte og vasketøj, og kan ikke ligge stille i mere end 10 min.
indimellem gemmer hun sig osse under sofaen.
hendes mave rumler voldsomt.
hun hverken spiser eller drikker og kommer heller ikke af med afføring.

dyrlægen kan ikke finde ud af hvad hun fejler, da hun siger at rumlen i maven ikke hænger sammen med de andre symptomer. min farfar mener det kunne være sukkersyge, har prøvet og søge lidt på nettet, men det har ikke været til meget hjælp.
ville høre ad om nogen herinde har eller har haft en hund med samme symptomer, hører meget gerne fra ejere af hund med sukkersyge, om de kan genkende noget af det.
råd og erfaringer modtages meget gerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sygdom - kender i disse symptomer?
  • #1   22. jan 2017 Hvor tit sker det? Hvor lang tid efter hendes løbetider?

• #2   22. jan 2017 det er meget forskelligt, nogen gange kan det komme 2 gange i ugen, andre gange kan der gå et halvt år imellem, der er ikke noget mønster i det. med hensyn til løbetid, det har jeg faktisk ikke lagt mærke til. hun var dog i løbetid da jeg var ved dyrlægen med det, hvor dyrlægen osse nævnte at jeg skulle være opmærksom på hun var i risiko for at få livmoderkræft, men kunne dog udelukke at det var det, på daværende tidspunkt

• #3   22. jan 2017 hvis der er et ½ år imellem,, og det kommer ca. 2 måneder efter løbetid, og det så er der det sker flere gange ugentligt, så lyder det som falsk drægtighed

• #5   22. jan 2017 hanne m, du har misforstået mig smiley der er ikke noget mønster i det overhovedet, en enkelt gang har det været der 2 gange i ugen, og en enkelt eller to gange er der gået et halvt år imellem. hun havde symptomerne i går aftes og de er først gået helt væk i dag sidst på eftermiddagen, sidste gang hun havde det er nok 2 måneder siden. altså der er slet ikke noget mønster i det, det kommer bare indimellem, men altid om aftenen og varer hele natten

helle: ok, så er det jo ikk det, tak for info

• #6   22. jan 2017 ok ... ja var det ikke for det med maven, så ville jeg spørge om øjnene er tjekkede, hvis det altid er om aftenen ...

ellers tænker jeg om der er skiftet foder ... hvornår fodres hun ... hvis hun fodres om aftenen, tænker jeg om det er noget i foderet som giver hende mavekneb, nogle hunde har det med at ville gemme sig når de er dårlige

• #7   22. jan 2017 foderet er skiftet ud efter dyrlægebesøg, men det står fremme hele tiden og så spiser hun af det når hun er sulten

• #8   22. jan 2017 er der gluten i det foder hun fik, og det hun får nu .... kommer til at tænke på at der er mennesker der reagerer med rumlen i maven hvis de er gluten intolerante ..

• #9   22. jan 2017 jeg ka dælme ikke huske hvad der var i det gamle foder, men det hun får nu, ser det ikk ud til der er gluten i

• #10   22. jan 2017 det lyder jo bare som mavesmerter ... men selvfølgelig når det ikke er sådan hele tiden så er det jo svært alligevel at mistænke foderet ...

kan der være andre ting hun har fået, som hun fået sjældent men har fået lige de gange ... nogle specielle godbidder ... madrester eller andet i den retning

• #11   22. jan 2017 det tror jeg nemlig osse det er, men ved dælme ikke lige hvad det kommer af.
    ikke umiddelbart, hun er vant til at få lidt af det hele, så jeg ved ikke lige hvad det skulle være....

• #12   22. jan 2017 du har ikke overvejet at fodre hende med rå foder en periode, og så ikke give, som du skriver give alt muligt andet .. kun foderet og så se om det skulle give en effekt ?

• #13   22. jan 2017 jo det kunne man godt prøve, har faktisk ikke overvejet det, men det var da helt klart en mulighed at prøve det og se om det kunne hjælpe

• #14   22. jan 2017 ja enten det, eller søge en anden dyrlæge for om de kunne have nogle ideer ...

• #16   23. jan 2017 Jeg må indrømme at jeg ligesom Hanne og sikker også Mette straks tænkte på falsk drægtighed, men jeg kan godt se at det ikke passer med tiderne, da F.D jo er meget "fastlagt" dvs. det starter altid 2mdr.efter løbetid. Pt. "er lige vågnet" kan jeg slet ikke komme på noget, men jeg håber og krydser alt for, at "man" hurtigt finder ud af årsagen, da det jo er synd for vapsen at skulle have det "sådan" i tide og utide. Trøsteknus til TS=ejer smiley og god bedring til vapsen smiley

Kommentér på:
sygdom - kender i disse symptomer?

Annonce