1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hunde i bilen Hunde i bilen

Hej HG'ere!

Jeg har anskaffet mig en bil, men jeg har ikke fundet den bedste løsning til mine hunde. Lige nu har jeg denne her (se billede) - men det fungerer slet ikke da min ældste bliver rastløs og kan ikke finde ro. Det er uholdbart. Min yngste ligger i en taske på forsædet, men det er heller ikke optimalt på længere sigt.

Da bur desværre er udelukket, vil jeg gerne høre hvad gode alternativer er?

Jeg har en VW Polo.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde i bilen
  • #1   8. jan 2017 Hvorfor er bur udelukket?
    Jeg har sådan et billigt foldetrådbur bag i bilen til den ene af mine, det er let at tage ud og ind og hunden sidder fint når vi kører. De to andre har stofbure på bagsædet.

Jeg ville hellere have faste bure til alle tre, da det self er mere sikkert, men det må vente til jeg får en ny bil.

• #2   8. jan 2017 Hvad med sikkerhedsseler? Vi bruger det til vores to mopser

• #3   8. jan 2017 Randi - Fordi bilen er leaset. Man må ikke spænde noget fast i bilen. Og vi bruger også bagagerummet til noget andet, så der er heller ikke plads. Men stofbure lyder faktisk som et godt alternativ. Kan de spændes fast?

Ida - Det er også en mulighed, men jeg ved 100% at de vil hade den - især den ældste. Jeg vil kigge på det smiley

• #4   8. jan 2017 Tillykke med dytten smiley
    Mine er spændt fast med karabinhagesele, som sidder i sikkerhedsselelås. De lægger sig til at sove med det samme, bilen er i bevægelse på et ton bløde tæpper. Det fungerer fint, men ved kollision er det nok ikke optimalt. Vi kan desværre heller ikke ha' bur smiley

profilbillede
  • #5   8. jan 2017 en sele til hunden der fungere som en sele til et menneske

• #6   8. jan 2017 Tak Rie smiley

Jeg foretrækker på en eller anden måde en form for stofbur. Det er mere sikker, synes jeg. Altså hvis de kan spændes fast.

• #7   8. jan 2017 Vi benytter en transportkasse, og sætter den fast med sikkerhedsselen. Til hverdag står den i køkkenet, så hun derved kender den og føler sig tryg ved den smiley ved ikke om det kunne være en mulighed for dine smiley

• #9   8. jan 2017 Tak for tippet, Sara - men jeg synes at en transportkasse virker..... lidt for.... klodset? smiley

Caroline - Præcis det har jeg også kigget på og er vild med idéen. Men det ligner at de kun er til små hunde på 6-8 kg? smiley Min ældste vejer 12 kg.

• #11   8. jan 2017 I de fleste steder står der at de er til hunde på max 8 kg. Jeg aner ikke hvad en westie vejer smiley

Men jeg fandt denne her som jeg tror, vil fungere godt, men 2499 kr!!! smiley

profilbillede
  • #13   8. jan 2017 Jeg er ikke så meget til sikkerhedsselen ... eller Kia er ikke. Hun bider snoren over, af frustration.
    Men det er jo ikke altid, der er plads til bur (ud af en del biler har jeg indtil nu kun haft een bil, hvor det har været praktisk, det er så til gengæld også meget meget praktisk).

Skal man absolut have hunden med i bilen, uden fast bur, så lyder sådan en stofdims da god. Især hvis det kan forhindre, man skal ud og lede efter en panikslagen hund, hvis man ender i et trafikuheld, hvor hunden i panik vrider sig ud af selen og stikker af ... Skete bl.a. i går ... hunden er fundet igen ...

• #16   8. jan 2017 Tak for jeres forslag! Jeg er enig - fast bur er den bedste løsning, og sådan en skal jeg have til den næste bil smiley Jeg tror også at jeg hælder til stofbure til min nuværende bil.

• #17   8. jan 2017 Michelins søster har sådan en som den Caroline har billeder af - det fungerer rigtig fint og hun sidder pænt og kigger ud eller lægger sig til at sove i den - den har en fin størrelse smiley

• #18   8. jan 2017 C.G - Det lyder rigtig fedt! Godt at der findes størrelser til FB - jeg prøver at se om jeg kan finde sådan en smiley Jeg er sikker på at Michelin (og Pippa) vil elske at kunne kigge ud af vinduet smiley

• #19   8. jan 2017 Er du overhovedet sikker på om du må transportere hunde i din leaset bil? Det var i Magasinet penge i mandags at mange selskaber ikke tillader kæledyr i bilen uden at det koster kassen i sidste ende

• #20   8. jan 2017 HiJacks - Ja, der er styr på smiley Det allerførste, jeg spurgte om leasingen, var om jeg måtte have mine hunde i bilen. Jeg fik et ja så længe jeg husker at støvsuge bilen indimellem smiley Derfor foretrækker jeg en løsning som stofbure, så der ikke er hundehår overalt smiley

• #21   8. jan 2017 Puha. Det kunne være pænt nedern ellers.

Tillykke med dytten. Har ingen andre forslag end dem nævnt

• #22   8. jan 2017 Jeg spurgte også flere gange for at være 100% sikker. Jeg bad endda også om at det skulle stå i kontrakten smiley Men tak fordi du gjorde opmærksom på det. Og tak!

Kommentér på:
Hunde i bilen

Annonce