717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hunde i bilen Hunde i bilen

Jeg har sakset dette direkte fra muskelhunden.dk og mener det er godt at have i baghovedet, henad sommeren smiley

Jeg kan oplyse, at politiet har fortalt os fornyeligt, at du må først smadre en rude på en bil, når hunden har siddet i bilen i 4 timer.....
såfremt du gør det tidligere, så skal du betale ruden for egen lomme.....

Så hvis I ser nogen af de arme hunde, som bliver efterladt i bilerne i løbet af sommeren, så ring til det lokale politi, de skal komme ud...

og ellers start med at hælde vand ind til hunden... heldigvis husker de fleste da at åbne vinduet på klem....
så kan den nok klare sig til politiet kommer....

men i sidste ende, er det jo et vurderingsspørgsmål og på et eller andet plan op til ens samvittighed.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde i bilen
  • #1   1. jun 2008 tror nu jeg ville være ligeglad. tror jeg ville balder ruden. tage hunden og bringe den ind til nærmeste internat.. så kan ejeren hente den der og få lov til at betale regningen for opholdet.

• #2   1. jun 2008 Jaa sådan er der nogle der har det, selv ved jeg ikke hvordan jeg ville reagere, men det er rart at have i baghovedet ,at politiet SKAL hnte den hvis den sidder i en bil og har gjort det længe

• #3   1. jun 2008 Husk, hvis i smadrer ruden, at der er vidner til stede

• #5   1. jun 2008 Kig på hunden, det er vel svaret.

• #6   1. jun 2008 Der er jo aircon i mange biler, så bliver de altså ikke varme den første stykke tid...

• #9   1. jun 2008 jeg tror også lige jeg ville få flip hvis nogen havde smadret min rude.. Min hund sidder og halser meget, tror jeg nok det hedder, og for nogen kan det se ud som om den er ved at omkomme, men ja, er den sgu ik.

• #10   1. jun 2008 nu kan folk jo rigtig sidde og være selvfede for deres hunde sidder aldrig i bilen --- og det er jo ligesom heller ikke de mennesker dette indlæg henvender sig til eller omtaler.. selvfølgelig vurderer man sitiuationen..... og jeg tror nu nok at i ville sætte pris på at jeres hund lever kontra en smadret rude.

det er nemlig ikke kun dehydrering der slår hunden ihjel. men også varmen...

(link fjernet)

• #11   1. jun 2008 Jeg ville omgående ingive en politianmeldelse for hærværk hvis der er nogle der smader en rude i min bil fordi en eller flere af mine hunde sidder i bilen og der var en person der mener at den/de skulle lide under varmen og begår selvtægt mod min bil.

• #12   1. jun 2008 Det er trist at høre, at nogle er mere øm over deres bil end deres hund.

Det er jo ikke sådan at folk kommer forbi en varm bil, ser en hund der halser og så bare smadre bilruder for at redde hunden. Går da ud fra, at hvis man ser en hund i en varm bil, at man går jo og lure lidt, holder øje med hunden og med hvor lang tid der går, hvor lang tid hunden sidder i bilen, uden at der er nogen der kommer til den.

Og hvis det så er uforsvarligt længe - hvilket sagtens kan være under 4 timer alt efter ude-temperaturen og hvordan man fornemmer hunden har det - så er det da relevant at forsøge at få hunden ud.

Og så er der vist ikke mange biler - efter min viden i hvert fald - hvor aircondition virker når bilen er slukket. Dvs. bilen bliver hurtigt varm !

• #13   1. jun 2008 Anne R : Min bil BLIVER IKKE SÅ VARM SÅ mine hunde ikke kan være i den, den er sku købt til at have hunde med på tur. Jeg har en kæmpe kassevogn uden ruder i siden og parkere man rigtigt med den så solen kommer på siden / bagenden så er der på varme dage køligere i bilen end udenfor.

Og du må sku godt straffe mig med at låse mig inde i min bil og hente mig 4 timer senere hvis den er parkeret på ovenstående måde.

• #14   1. jun 2008 Annette R
    Det er muligt at din bil som er stor og rummelig og uden en masse ruder til at tiltrække varmen og du forsøger at sætte den i skyggen. Men det er dælme mange biler som er som en bageovn og hvor folk ubekymret stiller den lige smask midt i solen.

Der findes altså mennesker derude i det ganske land, som ikke har taget hovedet med sig da de kørte afsted med hunden i bil.

Og så kan jeg slet ikke forstå, hvis man ved man skal et sted hen og man ved at det kan tage lang tid og hunden(e) skal sidde i bilen, hvorfor f.... man så ikke bare lader hunden(e) blive hjemme.

• #15   1. jun 2008 Anne R nu er jeg blevet glad for at udstille og vil gerne til udstilling på Sjælland, og de dage jeg skal derover kører jeg hjemme fra kl. 3 - 4 om morgenen og kommer først hjem igen en gang sent om aftenen. Synes du det er ok at de 2 andre skal blive hjemme og ikke kan blive luftet hele dagen.

• #16   1. jun 2008 Nej, det er selvf. ikke i orden. Så må man enten tage dem med ind (dvs. betale entre) eller alliere sig med nogen som vil passe/lufte dem mens du er væk.

• #17   1. jun 2008 anette r- jeg kan slet ikke forstå hvad du hidser dig sådan op over - du har jo åbenbart en bil der ikke bliver varm. fred være med det.. hvorfor føler du så at du har grund til at forsvare dig sådan...

jeg var til udstilling sidsta søndag. og der var der en eller anden der havde ladet hunden sidde i sin bil, hvilket resulteret i at DKK kaldte op over højtalerne og sagde at blev hunden i lukket ud inden for 5 min ville man åbne bilen. så hold hellere øje med din bil næste gang du er på udstilling. for der kan det også ske hvor dig.

• #18   1. jun 2008 Jeg var til udstilling i Vejen sidste år i august og det var rigtig dejligt varmt og sol fra en skyfri himmel.
    Der blev der også kaldt over højtalerne, at der var hunde i for varme biler, at folk skulle gøre noget ved det.
    Senere blev er kaldt igen.
    Senere igen blev der så kaldt, om de samme 2-3 biler, at hvis ejerene ikke henvendte sig inden for 5 min. blev ruderne smadret og hundene reddet ud.
    5 min efter blev der kaldt over højtalerne, at nu var hundene i de 2-3 biler blivet hentet af ejerene.

Så er det at jeg krummer tæer. At bilen var vigtigere end hundene - det er f....... skræmmende at tænke på.

• #19   1. jun 2008 Sidsel E det er sket 2 gange for mig i år, både i Hillerød & i går i Varde.
    I Varde truede de min mor med politi anmeldelse + fysisk vold hvis ikke mine hunde kom ud af bilen straks, den ene af dem gik med en gummi hammer og bare ventede på at få mulighed for at smader en bilrude eller to.

• #20   1. jun 2008 jamen det er jo den risiko man løber ved at lade hundene sidde..

er godt nok ked af at sige det.. men jeg er helt inforstået med at tage en bøde for hærværk.

det kan jo godt ske at du ved din bil ikke er varm. men desværre er det de færreste der kan se det. så den risiko løber man altså. og den erfaring jeg har så er mistanken om en for varm bil i 99 procent at tilfældende velbegrundet.

der er jo ligesom en grund til at både politi og dyreværns foreninger advarer om at lade hunden sidde... det rammer så dig engang imellem...

men hånden på hjertet.. ville du lade en hund sidde i bilen hvis du kunne se at den er ved at bukke under for varmen.

jeg ville til en hver tid sætte pris på at folk tog chancen og fik mine hunde ud... (dog bliver det aldrig en nødvendighed. for mine hunde sidder aldrig alene i bilen)

• #21   1. jun 2008 Anne R i Vejen sidste år var der også nogle der var parkeret så langt væk fra udstillings området at det tog op til 20 min. i skarp trav at nå bilen.

Mit sure opstød er at det er først i år at det er blevet et problem for mig på udstillingerne med hunde i bilen, Kiri har altid været i bilen når jeg har udstillet Jingo, han er blevet udstillet i 3 år (har haft den samme bil i 3 ½ år)
    Kiri har sku overlevet 4 dags udstillingen i Brøndby i 2006 i bilen.

• #22   1. jun 2008 De er jo også nød til at være lidt strikse til udstillingerne. Og man kan jo ikke sige det er i orden med den ene og ikke med den anden. Der må være ens regler for alle.
    Der er jo nogle som er totalt ligeglade.

• #23   1. jun 2008 Hvis det tager så lang tid at nå sin bil, selv i skarp trav, så vil jeg sige endnu større grund til IKKE at lade sine hunde blive i bilen. For dovenskaben kunne nok ramme nogen, når der er så langt, at de ikke gider tjekke til deres hunde regelmæssigt.

Hvad ville du gøre en vinterdag med hård frost, hvor bilen bliver iskold i løbet af 0,5 - også lade hundene blive i bilen og fryse. Ved godt de har pels, men derfor kan de godt fryse alligevel, når aktivitets-niveauet er lavt.

Min holdning, som jeg også beskrev før, enten må hundene blive hjemme og nogle må passe dem, så de stadig kan blive luftet, hvis det er en lang dag.
    Eller tage hunden med ind på udstillingsområdet - dvs. betale for deres entre.

• #24   1. jun 2008 Jeg snakkede med en af p- vagterne i går og fortalte at jeg havde 2 hunde i bilen og den ikke blev varm samt at vi holdt øje med dem, det var ok med ham og der ville de jo ikke få problemer.
    Han blev så afløst af en anden og så måtte de bare ikke være i bilen selv om de havde det godt ( det var ham med gummi hammeren )

• #25   1. jun 2008 Anne r

hvad mener du så hvis bilen har, aircon.
    Er det så ok med hunde i personbiler.

• #26   1. jun 2008 For det første, så kan du jo ikke påregne at den første P-vagt giver besked til den anden.

Og for det andet, kunne du se en ballade hvis P-vagtern og dem der arrangere udstillingerne, hvis de ikke var obs. på hundenes velfærd, hvis de var ligeglade med om der sad hunde i bilerne og blev kogt. Det skulle nok skabe overskrifter. Så måske hellere være lidt for emsi end for sløv og ligeglad.

• #27   1. jun 2008 Fortæl mig lige, hvor mange biler virker airconditionen når bilen er slukket. Som jeg skrev tidligere, så kender jeg ingen sådan biler.

Men hvis det findes og man kan bevise, at bilen aircon. virker når den er slukket og der rent faktisk er køligere i bilen, så ville det være OK. Men det skal være skiltet og skal kunne se/høre at aircon. er i gang.

• #28   1. jun 2008 Og hvis hundene ser tkølige ud og veltilpas, så tror jeg ikke der var nogen som ville få ondt i r..... over at de var i bilen. Men hvis de der imod ser alt for varme ud, sidder og halser helt vildt pga varme, tja, så skal man altså reagere.

• #29   1. jun 2008 Jeg ved ikke i hvor mange år i har udstillet, men jeg har gjort det rigtig mange. Og jeg bliver sgu rystet over hvor ligeglade hundeejerne er med deres hunde. Jeg var også i brøndby hallen på 4 dages udstillingen, og bare den ene dag, talte jeg 11 gange, hvor der blev kaldt på udstillere, hvis hunde var ved at gå til. OG DET ER FANDME NOGET SVINERI.
    Tag dog og betal for at tage hunden med ind, det kan ikke ruinerer nogen.
    Eller lad hundene blive hjemme og få nogen til at passe dem.
    Det kan ikke være rigtigt, at der skal kaldes gentagne gange og trues med rudeknusning, før folk kommer, så ligeglade kan ingen mennesker være!!!

• #30   1. jun 2008 Jo, det er der åbenbart og det er bare så sørgeligt.
    For mange lyder det som om bilen er vigtigere end hundene - TRIST.

• #32   2. jun 2008 Nej men logisk tankegang så kan man også tænke sig til at intet voksent menneske smadrer ruden i en bil fordi hunden har sat der 10 minutter, ellers er der da noget der ikke klikker oppe i hovedet smiley

Og det er jo heller ikke nødvendigt at smadre noget som helst når politiet har pligt til at hente de hunde der er i bilen når man ringer

• #34   2. jun 2008 Tricolour godt spørgsmål

• #35   2. jun 2008 Tricolour
    Det har jeg også henvist til masser af gange, men er indtil nu blevet totalt overset/ignoreret/ikke svaret på.
    Men rigtig godt spørgsmål !

• #36   2. jun 2008 Lidt om varme biler og hunde.

http://aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab

• #37   2. jun 2008 Anne R: Også en ret tydelig indikation på, at hvis man skal vente 4 timer før der gøres noget i sådan en situation, er ALT for lang tid...

• #38   2. jun 2008 Jeg tror i har misforstået, politiet skal gøre noget uanset hvad, men hvis man smadrer vinduet SKAL der være gået 4 timer før man må smadre ruden uden at hæfte for regningen

• #39   2. jun 2008 Og hvis der er gået 4 timer, så er der ingen grund til at smadre ruden, for så er hunden sandsynligvis død...

• #40   2. jun 2008 Jaa men så er man vel så smart man har ringet til politiet før det smiley

• #41   2. jun 2008 Ja, men man behøver jo heller ikke have været bruger herinde særlig længe, før man finder ud af, at det ikke er altid at politiet tager anmeldelser omkring dyr særlig alvorlige, om de så skal det eller ikke...

• #42   2. jun 2008 Nej det jo også det, men der er ikke ret meget vi kan gøre ved det, andet end at hænge dem op på deres pligt

• #43   2. jun 2008 Jeg synes også at 4 timer er ALT FOR LANG TID

Kommentér på:
Hunde i bilen

Annonce