936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Spare kr og køb en hund uden stamtavle!! Spare kr og køb en hund uden stamtavle!!

Jeg sidder lige og stener og læser i Ekstrabladet fra i lørdags.

I midtersektionen giver Finanshuset i Fredensborg gode råd og tip til, hvordan man kan spare penge og få en god økonomi.
Der er så 20 ting, som man skal stoppe med at købe.....det er forslag fra msn finans(aner ikke, hvad det er)
1. Kildevand på flaske
2. Lotto
3. Ekstra forsikring og garantier
4. Gps til bilen
5. Kreditkort
6. Mærkevare medicin
7. Mad fra tankstationen
8. Indkøb i lufthavnen
9. Kæledyr med stamtavle
10. Madfrås
11. Bøger
12. Bankgebyrer
13. Tv kanaler, du ikke ser
14. Dyre spille-apps
15. Tilbud, kuponer og rabatkoder
16. Tøj til fuld pris
17. Kaffe(altså to go)
18. Engangs-skrabere til kvinder
19. Skiveskåret ost
20. Fitness

Jeg er da helt sikker på, at de folk som arbejder med avl, gener og stamtavler føler sig "røvrendt".....det ville jeg da gøre. Pkt. 9 går på at købe en hund fra internat eller en kat fra Kattens Værn.
Mon ikke, at DBA de jubler smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spare kr og køb en hund uden stamtavle!!
  • #1   2. jan 2017 Hahah av av min mave smiley :D smiley

• #2   2. jan 2017 Men de har jo ret -der ER penge at spare, ved at løbe uden tavle (hvis man da køber en "race" uden tendens til for meget sygdom DSG er jo f.eks. oftest ganske sunde og selv dem med tavle, kan jo være med blandinger i anerne).
    Jeg kan ikke, udfra det du har sat ind her, se at de forholder sig til fordele/ulemper ved de forslag de har sat på listen -det har blot listet ting, man kan spare penge ved at undgå at bruge penge på.
    De skriver jo også på en og samme gang, at man skal undlade at købe tilbud, men samtidig skal man ikke købe tøj til fuld pris -det er jo modstridende.
    Forsikringer er da også noget jeg sparede væk da jeg var på røven -og det er jo super, nu jeg hverken blev udsat fr tyveri, vandskade e.l. Var der sket sådan noget, havde folk nok sagt "det er da også dumt ikke at være forsikret".
    Man kan også spare ved at droppe A-kassen -det går fint, så længe man ikke pludseligt mister jobbet.

Sådan er der så meget -de har ret. Man kan spare ved det. Så må man jo veje for og imod, før man beslutter om det ER det rette sted at spare.

• #4   2. jan 2017 Michelle....
    Jeg kan give dig et eksempel, som de også uddyber:
    2. Lotto. Statistisk set har du større chance for at drukne i et badekar eller dø som følge af lynnedslag end at vinde i lotto. Dét, som du højst sandsynligt får ud af at spille lotto, er at blive fattigere uge efter uge.

Alle på listen er uddybet og ang. forsikringer, så står der jo ekstra og det er fx dem, som Elgiganten forsøger at prakke folk på ved køb af vaskemaskine el pc o.lign.

• #8   2. jan 2017 Der var også en artikel i ude og hjemme på et tidspunkt. Om at man kunne spare 5000 om året ved at købe det billigste hundefoder. Jojoda.

Okay man behøver ikke lige købe ziwipeak til 900 kr for 5 kr.

Men helvede altså for en åndsamøbe der har skrevet det bras!

Der er sq forskel på at hunden kan overleve og at den trives!!!!

Jeg kender et par med en dsg jr blanding. Han var underligt fedtet og faktisk ulækker at kæle med. Man havde lyst til at vaske fingre ocd agtigt bagefter.

Jeg fandt grunden. De var gået fra pedigree til 'indsæt butiks navns' hundemad.

Jamen hurra altså smiley

Kender folk til ordet avance? Butikkerne har en avance ved salg af en vare, producenten har en avance ved at sælge til butikkerne.

Min personlige torn i øjet, alldogs hundefoder. 20 kg til 200 kr, deres hvalpefoder til 50 kr for tre kg.

Til de priser, jamen så gæt hvad det koster at lave. Og om der faktisk er kød i.

Jeg har ikke tjekket vores indkøbspris på det, men når der så også skal medregnes en avance fra producenten, jamen så er der sq næppe reelt kød i...

Hold op det ville klæde diverse aviser og ugeblade at blande sig fuldstændigt uden om et emne de har keine viden om.

Jamen det sq da skide seriøst at råde uvidende kommende hundeeejerer om at stamtavle jo ikke er andet end for at hunden kan koste flere penge, og det kan man jo lige så godt spare på.
    Pis da endelig på seriøse avlerers store arbejde med at skabe sunde hvalpe efter racestandarden

Nu jeg husker efter så handlede artikel også om at man kunne spare penge ved at købe en blanding frem for renracet, for de er så meget sunderer....ahhhh smiley

• #9   2. jan 2017 Der står "Kæledyr med stamtavle kan gå hen og blive rigtig omkostningstunge. I Danmark bruger vi flere penge på hundemad end vi bruger på nødhjælp, og er det ikke lidt tankevækkende? Hvis du vil have en lille pelset ven, så overvej, om du kan finde en hos Kattens Værn eller andre dyreinternater. "

Jeg tror ikke MSN har overvejet, at de tusind man sparer ved køb af hunden, hurtigt bliver hivet ud igen, hvis man anskaffer sig en syg hund.. Yderligere, hunden spiser sgu da ikke mindre, af at man køber den fra et internat, eller den ikke har stamtavle? smiley

• #10   2. jan 2017 Statistisk set har du større chance for at drukne i et badekar

Jeg har badekar! smiley nu tør jeg sq da slet ikke tage bad mere smiley mange tak eb. Det er jeres skyld at jeg ender som en ildelugtende gammel karklud.

Og når skaden er sket så kommer der nok et tillæg til artiklen, forresten det gælder kun hvis du spiller lotto hver uge smiley

Jeg spiller ikke, venter på at en kupon med 7 rigtige kommer flyvrnde forbi

• #11   2. jan 2017 Obs

Man behøver ikke at købe ziwipeak til 900 kr for 5 KG!

• #12   2. jan 2017 Det er nu nok mere prisen for selve købet, altså en med tavle til 10.000 - 15.000 kr. de mener.
    Det havde dog været rart, at de også slog ned på prisen for en blanding til fx 5.000 kr!!!
    I den finansielle verden er en hund blot en hund, så skide være med tavle og historik.

• #13   2. jan 2017 9# jojo alle ved da at udgifterne til hundens foder afregnes ud fra antal generationer i stamtavlen smiley

• #14   2. jan 2017 Salla:
    Min afdøde havde den pæneste pels og blev altid rost af vores læge og den blev 13 år, så jo, ALLDOGS fungerede fint på den, dens tvilling ligner så Grimm E Ulv efter en eksplosion, men er gået ind i sit fjortende år for 18 dage siden, gammel og træt, men stadig blank pels og fremme i skoene (poterne)
    Nu er hun dog på Pedigree Vital Light.
    Benzo skal igang med noget svinedyrt ovre fra Agroland, fra denne uge af.

• #15   2. jan 2017 Hvis man skal spare penge, giver det da endnu bedre mening helt at undlade at købe nogle former for kæledyr smiley
    Kæledyr er en dyr fornøjelse, uanset om de er med eller uden stamtavle smiley

• #16   3. jan 2017 #12
    Eller den herinde omtalte blanding til 1400 kr pr race. Ej men altså! smiley en blanding, tilmed en håbløs en af slagsen til 7000 kr smiley

• #17   3. jan 2017 Bøger??? Bøger???? De er da rablende sindssyge!

• #19   3. jan 2017 Ja, for den enkelte er der da umiddelbart penge at spare ved at følge listen. Men hvis nu alle fx stopper med at købe 'mærkevare' medicin, så sker der blot det at der ikke bliver udviklet noget nyt medicin. Kopiproducenterne holder jo prisen nede ved IKKE at bidrage med forskning og udvikling. Det er det man betaler for når man køber 'mærkevarermedicin'.
    Jeg bruger engangsskrabere som altså sagtens kan bruges mere end en gang smiley Det er langt billigere end de megadyrer nogen man ellers kun kan få.
    Jeg har også lidt svært ved at se hvorfor man ikke skulle have en GPS til bilen smiley Den vil jeg da nødig undværer; ikke alle har GPS på telefonen smiley
    Jeg vil nu heller ikke undvære stambøger på mine kæledyr; det er da den eneste måde at have lidt styr på hvad det er man køber. Det punkt er tydeligt skrevet af en der lider af den vrangforestilling at der ikke er forskelle på hunde. Selv mine kaniner har faktisk stambøger, men de var nu ikke dyrere end dem uden stambøger jeg kunne have købt hos dyrehandleren smiley

• #20   3. jan 2017 Mette Marie, jeg er helt sikker på, at måden man skulle spare på engangsskrabere som kvinde var ved at lade håret gro *GG*

Det er en halvsyret liste den der smiley

• #22   3. jan 2017 @CH: Åååh ja, må være det de har tænkt smiley

• #23   3. jan 2017 micks s mor

den var god har heller ikke badekar (kan selv.putte hovede i et stort kar,og forsøger at drukne).

din dybsindinge tanke har manet en frem i mig

kan jeg så vinde HVIS jeg ikke køber lotto,men ANDRE kan vinde for mig,HVIS jeg betaler lottoen.

nå nu stopper jeg sgu,ved tanken om millionen,

selv.kan jeg glæde min morfar,MEN han er død,ligeså min elskede mormor.

hurra, nu har jeg det MOPSEN får millionen

godt nytår

vibeke

Kommentér på:
Spare kr og køb en hund uden stamtavle!!

Annonce