17. apr 2009 Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Spare kr og køb en hund uden stamtavle!! Spare kr og køb en hund uden stamtavle!!
Jeg sidder lige og stener og læser i Ekstrabladet fra i lørdags.
I midtersektionen giver Finanshuset i Fredensborg gode råd og tip til, hvordan man kan spare penge og få en god økonomi.
Der er så 20 ting, som man skal stoppe med at købe.....det er forslag fra msn finans(aner ikke, hvad det er)
1. Kildevand på flaske
2. Lotto
3. Ekstra forsikring og garantier
4. Gps til bilen
5. Kreditkort
6. Mærkevare medicin
7. Mad fra tankstationen
8. Indkøb i lufthavnen
9. Kæledyr med stamtavle
10. Madfrås
11. Bøger
12. Bankgebyrer
13. Tv kanaler, du ikke ser
14. Dyre spille-apps
15. Tilbud, kuponer og rabatkoder
16. Tøj til fuld pris
17. Kaffe(altså to go)
18. Engangs-skrabere til kvinder
19. Skiveskåret ost
20. Fitness
Jeg er da helt sikker på, at de folk som arbejder med avl, gener og stamtavler føler sig "røvrendt".....det ville jeg da gøre. Pkt. 9 går på at købe en hund fra internat eller en kat fra Kattens Værn.
Mon ikke, at DBA de jubler
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Jeg kan ikke, udfra det du har sat ind her, se at de forholder sig til fordele/ulemper ved de forslag de har sat på listen -det har blot listet ting, man kan spare penge ved at undgå at bruge penge på.
De skriver jo også på en og samme gang, at man skal undlade at købe tilbud, men samtidig skal man ikke købe tøj til fuld pris -det er jo modstridende.
Forsikringer er da også noget jeg sparede væk da jeg var på røven -og det er jo super, nu jeg hverken blev udsat fr tyveri, vandskade e.l. Var der sket sådan noget, havde folk nok sagt "det er da også dumt ikke at være forsikret".
Man kan også spare ved at droppe A-kassen -det går fint, så længe man ikke pludseligt mister jobbet.
Sådan er der så meget -de har ret. Man kan spare ved det. Så må man jo veje for og imod, før man beslutter om det ER det rette sted at spare.
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Jeg kan give dig et eksempel, som de også uddyber:
2. Lotto. Statistisk set har du større chance for at drukne i et badekar eller dø som følge af lynnedslag end at vinde i lotto. Dét, som du højst sandsynligt får ud af at spille lotto, er at blive fattigere uge efter uge.
Alle på listen er uddybet og ang. forsikringer, så står der jo ekstra og det er fx dem, som Elgiganten forsøger at prakke folk på ved køb af vaskemaskine el pc o.lign.
apr 2009
Her er de alle uddybet
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Okay man behøver ikke lige købe ziwipeak til 900 kr for 5 kr.
Men helvede altså for en åndsamøbe der har skrevet det bras!
Der er sq forskel på at hunden kan overleve og at den trives!!!!
Jeg kender et par med en dsg jr blanding. Han var underligt fedtet og faktisk ulækker at kæle med. Man havde lyst til at vaske fingre ocd agtigt bagefter.
Jeg fandt grunden. De var gået fra pedigree til 'indsæt butiks navns' hundemad.
Jamen hurra altså
Kender folk til ordet avance? Butikkerne har en avance ved salg af en vare, producenten har en avance ved at sælge til butikkerne.
Min personlige torn i øjet, alldogs hundefoder. 20 kg til 200 kr, deres hvalpefoder til 50 kr for tre kg.
Til de priser, jamen så gæt hvad det koster at lave. Og om der faktisk er kød i.
Jeg har ikke tjekket vores indkøbspris på det, men når der så også skal medregnes en avance fra producenten, jamen så er der sq næppe reelt kød i...
Hold op det ville klæde diverse aviser og ugeblade at blande sig fuldstændigt uden om et emne de har keine viden om.
Jamen det sq da skide seriøst at råde uvidende kommende hundeeejerer om at stamtavle jo ikke er andet end for at hunden kan koste flere penge, og det kan man jo lige så godt spare på.
Pis da endelig på seriøse avlerers store arbejde med at skabe sunde hvalpe efter racestandarden
Nu jeg husker efter så handlede artikel også om at man kunne spare penge ved at købe en blanding frem for renracet, for de er så meget sunderer....ahhhh
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.131
Jeg tror ikke MSN har overvejet, at de tusind man sparer ved køb af hunden, hurtigt bliver hivet ud igen, hvis man anskaffer sig en syg hund.. Yderligere, hunden spiser sgu da ikke mindre, af at man køber den fra et internat, eller den ikke har stamtavle?
maj 2015
Jeg har badekar!
Og når skaden er sket så kommer der nok et tillæg til artiklen, forresten det gælder kun hvis du spiller lotto hver uge
Jeg spiller ikke, venter på at en kupon med 7 rigtige kommer flyvrnde forbi
maj 2015
Man behøver ikke at købe ziwipeak til 900 kr for 5 KG!
apr 2009
Det havde dog været rart, at de også slog ned på prisen for en blanding til fx 5.000 kr!!!
I den finansielle verden er en hund blot en hund, så skide være med tavle og historik.
maj 2015
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Min afdøde havde den pæneste pels og blev altid rost af vores læge og den blev 13 år, så jo, ALLDOGS fungerede fint på den, dens tvilling ligner så Grimm E Ulv efter en eksplosion, men er gået ind i sit fjortende år for 18 dage siden, gammel og træt, men stadig blank pels og fremme i skoene (poterne)
Nu er hun dog på Pedigree Vital Light.
Benzo skal igang med noget svinedyrt ovre fra Agroland, fra denne uge af.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Kæledyr er en dyr fornøjelse, uanset om de er med eller uden stamtavle
maj 2015
Eller den herinde omtalte blanding til 1400 kr pr race. Ej men altså!
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Jeg bruger engangsskrabere som altså sagtens kan bruges mere end en gang
Jeg har også lidt svært ved at se hvorfor man ikke skulle have en GPS til bilen
Jeg vil nu heller ikke undvære stambøger på mine kæledyr; det er da den eneste måde at have lidt styr på hvad det er man køber. Det punkt er tydeligt skrevet af en der lider af den vrangforestilling at der ikke er forskelle på hunde. Selv mine kaniner har faktisk stambøger, men de var nu ikke dyrere end dem uden stambøger jeg kunne have købt hos dyrehandleren
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Det er en halvsyret liste den der
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
den var god har heller ikke badekar (kan selv.putte hovede i et stort kar,og forsøger at drukne).
din dybsindinge tanke har manet en frem i mig
kan jeg så vinde HVIS jeg ikke køber lotto,men ANDRE kan vinde for mig,HVIS jeg betaler lottoen.
nå nu stopper jeg sgu,ved tanken om millionen,
selv.kan jeg glæde min morfar,MEN han er død,ligeså min elskede mormor.
hurra, nu har jeg det MOPSEN får millionen
godt nytår
vibeke
Spare kr og køb en hund uden stamtavle!!