* Hånd i Hånd *

* Hånd i Hånd *

Medlemmer: 494
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Hvordan går spare-planen? Hvordan går spare-planen?

I slutningen af januar var vi en masse, som snakkede om at finde en metode til at få øknomien til at slå til, så der ikke blev lavvandet i pengekassen sidst på måneden.

Hvordan går det for jer?

Jeg har holdt mig 100% til "kuvert metoden" og det går strygende - jeg har endda fået så meget styr på pengene, at jeg hver dag har kunnet lægge mellem 30-50 kr i en sparebøsse, til sommerferiepenge eller julegavepenge smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan går spare-planen?
  • #2   23. feb 2009 Kan man få et link til den "kuvert metode"? smiley

• #3   23. feb 2009 Jeg gad os godt høre lidt mere om kuvert metoden.. smiley

• #4   23. feb 2009 Lise* rigtigt flot, du er standhaftig!

men... hvor meget er der så i hver kuvert??.. ;o)

• #5   23. feb 2009 den første hæver I alle de penge i vil bruge på husholdningen.

Divider det eks: med 5 så ved du hvad du har at leve for om ugen, og så tag en kuvert hver mandag. ;o) nogen har en kuvert med penge til hver dag.

Jeg syntes det er bedst med en til hver uge, så starte med at handle stort ind, så kan man se hvad der er tilbage til resten af ugen!.. ;o)

• #6   23. feb 2009 ved ikke om det var den jeg skrev om, men min lyder sådan:

hver mdr tager du det beløb du vil/må bruge til kost mm. deler beløbet med antal af uger i mdr. og putter så pengene i kuverterne. Hver mandag tager du en ny kuvert, og de penge der er tilbage når du når weekenden kan bruges til hygge, opsparing mm

hos os virkede det psykologisk bedst med at starte mandag, for så har du en laaaaang uge pengene skulle slå til i.

man kan snilt spare mellem 500 og 1000 kr. om måneden.

• #7   23. feb 2009 jeanette, du var lige hurtigere på tasterne:-))

• #8   23. feb 2009 så lise* var ofline, så måtte jeg da lige forklare! *GG*

• #9   23. feb 2009 Hvad gør i så når i er ude og handle stort ind ?
    Går i og regner ud, hvor meget der ryger i kurven for ?
    Det ville da være træls, at stå ved kassen og ikke have penge nok..

• #10   23. feb 2009 lige et spørgsmål mere..

Hvor meget bruger i, i ugen på mad ? og til hvor mange?

• #11   23. feb 2009 Jeg tror at vi bruger 1000-1500 kr på en hel uge; kun på mad.

Vi er 2 unge mennesker i husstanden, og vi er glade for mad og madlavning =)

• #13   23. feb 2009 Ja, vi plejer også at bruge omkring de 1000 kr i ugen for 2 pers... Elsker at lave mad, gerne noget lidt anderledes smiley

• #14   23. feb 2009 Jeg kan ikke sende et link til kuvertmetoden, da det er en metode jeg selv opfandt, da jeg for mange mange år siden var på SU.

Jeg er derfor også lidt forundret over at Jeanette mener at hun kan forklare mit system smiley Hun har nu heller ikke helt ret smiley

Her i huset har jeg sat 6496 kroner af til husholdningen - det giver 232 kroner om dagen.

Jeg tager så en kuvert til hver dag, og kommer 232 kr i hver kuvert.

Hver søndag aften studerer jeg butikkernes reklamer, og laver en madplan til den kommende uge udfra hvad der nu er på tilbud. Inden jeg så går på indkøb, så beslutter jeg hvilke dage der skal købes ind til, og laver en detalieret huskeseddel, og ja jeg går og regner på hvor meget varene i indkøbsvognen løber op i, så jeg er sikker på at jeg ikke sprænger bugettet smiley

• #15   23. feb 2009 Vores husholdning består af 2 voksne, 3 børn ( et af børnene bruger ble) 2 hunde, 2 katte og en hest - vi bruger 1624 kroner om ugen på mad,bleer, diesel osv osv.

• #16   23. feb 2009 Rasmus og natasja O

Hvis man holder sig til at købe årstidens frugt og grønt, så synes jeg nu altså ikke det er så dyrt smiley

• #17   23. feb 2009 min kæreste og jeg har sat 3000 kr af til mad om mdr det burde kunne slå til mener vi... men ja det er hvad vi bruger.... jeg har også haft spareplan hi hi synes faktisk det er gået fint.

• #18   23. feb 2009 Jeg skal begynde med kuvertmetoden her på torsdag, når jeg får løn..

Jeg har vel ca 12-1600 kr til mig, hund og kat til en måned.. det er så alt.. ikke kun mad

• #19   23. feb 2009 åh jeanette det var ikke meget synes jeg.... så skal vi nok ikke klage...manden har dog ikke den vilde inkomst pt, men vi klarer den med fælles øk. pt, så må alt komme til normal når han har sikker indkomst igen... hvor er det bare en svær tid for mange

• #20   23. feb 2009 lise* are.. syntes nu jeg forklarede det meget godt!.. *GG* de var jo utolmodige, og du var jo ikke online, så svarede lige for dig!..

Jeanette og luna* virkeligt flot du kan klare dig for så lidt! ;o)

Jeg har 5800 kr. til husholdning og lomme penge, har jeg nogen gange svært ved at slå til.

Vi 2, 2 hunde, en kat.

• #21   23. feb 2009 maria* hvis du er slem til indpulskøb, så er en god ide´ikke at handle så mange gange så bliver man ikke så fristet!

En go´ ting for mig, har været at jeg i oktober sidste år, aflevert mit dankort, var min konto glad for! så kører et år uden, indtil jeg har styr på min øknomi. :o/

• #22   23. feb 2009 Pia, jow det er skam mange penge.. Jeg plejer at ligge på 800 kr om måneden:-)

• #23   23. feb 2009 Lise -
    Jeg tvivler nu lidt på at du ene og alene har opfundte kuvertmetoden, da den har været kendt blandt mange af os fattigrøve i mange, mange år.. Men det ændre naturligvis ikke på at det er en fin metode :o)

Sabrina K -
    Ja, det ville være træls at stå ved kassen og ikke have penge nok, men man handler jo ind efter en indkøbsliste -og indpulskøber ikke ;o) Så man kan jo på forhånd regne ud hvad man ca. skal af med, så man er sikker på at man har penge nok med.

Personligt hæver jeg hele måndens rådigheds beløb og deler pengene ud på uger og handler så ind én gang om ugen, efter madplan -som igen er udarbejdet efter ugens tilbud ;o) Jeg putter så bare ikke pengene i kuverter, men har dem alle sammen i pungen, pengene til de følgende uger ligger i et rum for sig selv bageste i pungen og bliver først taget frem når jeg skal have næste uges beløb frem i forreste rum :o)

Til mad alene til 2 voksne handler jeg pt. for mellem 400 og 800kr. om ugen, alt efter hvor meget køb jeg skal have, jeg køber altid kød når det er på tilbud i større pakker.

• #25   23. feb 2009 Rasmus og natasja O

Nu kan salat, peberfrugt osv jo ikke lige kaldes for vintergrønt, så det skal jo løbe op smiley

Til *** Maria ***

Hvis man er slem til impulskøb, så kan jeg VARMT anbefale kuvertmetoden smiley

Som jeg har skrevet længere oppe, så bruger vi ca 6500 kr om måneden, på mad, wcpapir, hunde/kattefoder, bleer, diesel, shampoo - kort sagt, alt andet end husleje, elregning og forsikring smiley

Nogle af de steder hvor man virkelig kan spare mange penge er ved at bage sit eget brød, morgenmads boller, kager og rugbrød - jeg er efterhånden blevet meget meget rutineret i at bage, og det kan virkelig mærkes i pengepungen smiley Købt brød er vanvittigt dyrt.

• #26   23. feb 2009 Det bliver spændende at prøve, at have en "handlepung" ..
    Vi har altid bare handlet det ind vi manglede.. (Plus det ekstra..)
    Det må prøves, når vi flytter smiley

• #27   23. feb 2009 Jeg må så også sige, at jeg ikke har spist særlig sundt eller varieret..

JEg ville rigtig gerne spise en masse frugt og grønt, men det er der bare ikke penge til.. Men jeg får da mad hver dag..

• #28   23. feb 2009 Anne T* Så ville jeg holde godt fast i den pung hvis jeg var dig! turde ikke rende rundt med så mange penge, ku du ikke se punge blev tyv stjålet!

• #29   23. feb 2009 Jeanette S -
    Jeg har skam helt styr på hvor min pung befinder sig :o)
    Og jeg er jo lige skidt stillet om min pung bliver stjålet eller om der er indbrud i mit hjem, det eneste sted pengene er 100% sikre er i banken, men jeg syntes at denne metode fungere bedre når man har pengene foran sig og fysisk kan se hvad man har at gøre med.

• #30   23. feb 2009 jeg har heller ikke penge derhjemme... men er det samme system, da jeg hæver et beløb hver mandag.

Kunne ikke styre at have så mange penge i min pung, har noget ikke en så stærk karekter! *GG*

Jeg har 5800 kr. til husholdning + lomme penge. hvis det er noget stort, jeg skal/ el. gerne vil have. eks: i næste mdr. skal jeg til fresører, da det er 100 år siden jeg var det sidst! det har jeg sat 1000 kr af til ( bliver selvfølgelig ikke helt så dyrt!) så minuser jeg det beløb, og så divider jeg det resterende med 5.

• #31   23. feb 2009 Jeanette og Luna *

Man kan altså snildt spise masser af frugt og grønt, selvom pengene er små smiley

I fakta kan man feks tit få 10 stk frugt for 10 kroner og hvidkål, kartofler, gulerødder, rødbeder, selleri og andre årstidsgrønt koster ikke alverden, og mætter godt smiley

• #32   23. feb 2009 De er stødte.. og jeg er kræsen og sart *S* Mine tomater SKAL være hårde.. Jeg kan ikke lide alverdens af denne her årstids grønsager..

Og så er jeg ikke fantasifuld nok til at kunne lave noget forskelligt af de grønsager du nævner:-)

(Kan ikke lide tilberedt kål)

• #33   23. feb 2009 * i mit næste liv, vil jeg være rig!... *

• #34   24. feb 2009 Jeg har ikke haft dankort i hmm 15 år snart.. Det kan jeg slet ikke styre, så det blev afleveret tilbage og jeg får det aldrig igen, hvis jeg kan undgå det.

Jeg har VisaElektron. Det kan man også bruge på nettet. Der er bare den fordel at du kun kan bruge, hvad der står på kontoen

• #35   24. feb 2009 *** Maria ***

Det er da fløjtende ligemeget om det er et reelt tilbud eller ej, så længe du bare køber varen i den butik som sælger varen til den laveste pris smiley

Jeg har meget meget stor glæde af denne side smiley

http://www.tilbudsugen.dk/

Jeg har stadig dankort, men dankortet ligger i en køkkenskuffe, og der bliver det liggende nogle måneder endnu smiley

• #36   24. feb 2009 Det går skide godt. Jeg er gået fra at have kassekredit på 13.000 i november til 8.000 plus her i februar. Så jeg er meget tilpas. Det er også strengt nødvendigt at der er plus på kontoen, da jeg både skal betale for Freddy Worm kursus og bilforsikring (marts er en lorte måned).

Jeg tror faktisk det er første gang siden jeg begyndte at studere (mere end 4 år siden) at jeg har plus på kontoen. Det er en kæmpe lettelse!!

• #37   24. feb 2009 siri R* hvordan fanden har du ku lægge så mange penge tilside??? du må ha et godt lønnet job...

• #38   24. feb 2009 Jeg er på SU - så et godt lønnet job vil jeg ikke kalde det:) Pga. at jeg havde tjent for meget i 2008 frasagde jeg mig SU i november og december. De penge har jeg så fået udbetalt i januar februar:)

Desuden sidder vi ret billigt i min ejerlejlighed - så det hjælper også. JEg synes bare jeg har kæmpet med at få den skide kassekredit i bund i flere år og så 1-2-3 så var den væk! Det er sgu fantastisk!

• #39   24. feb 2009 siri R* syntes virkeligt det er flot! ;o) Jeg hader kasse kadritter, da jeg aldrig får dem op i +... :o(

Så jeg sætter max. over på en opsparring, så når min kasse kadrit er i nul, bliver den lukket! og så håber jeg aldrig at det bliver nødvendig at lave en igen! så sku jeg kunne hæve af min opsparing hvis jeg mangler nogen. ;o)

• #40   24. feb 2009 Jeanette S - sådan har jeg det også. Den skal lukkes og jeg håber aldrig jeg får en igen!

• #41   24. feb 2009 vi er 2 voksne og 3 hunde vi bruger mellem 250-350 kr på mad, shampoo, toiletpapir mm om ugen (og vi spiser ikke dårligt bare rugbrød hveranden dag også bager jeg boler til mandens madpakke

• #42   24. feb 2009 boller

• #43   24. feb 2009 Maria -
    "Jeg har bare svært ved at finde ud af om butikkerne tar røven på en eller det faktisk er et tilbud, for som sagt, så plejer jeg bare at købe der hvor jeg nu gider tage hen..."
    - Jeg har gjort det at når jeg har handlet, jeg starter altid i Aldi og køber alt det jeg kan få der først, så har jeg gemt bonnerne og så er jeg gået hjem og har skrevet priserne ned på alle de ting vi altid skal have; tandpasta, wc papir, kaffe, cornflaks, ris, pasta, ketchup, shampoo osv. osv. Så jeg ved hvad de ting koster i Aldi hvor jeg plejer at handle den slags ting, på den måde er det nemt at se om andre butikkers 'tilbud' reelt også er et godt tilbud, for to bøtter ketcup til en 20'er er jo ikke billigt hvis jeg plejer at give 8.50 for en i Aldi... ;o)

• #44   24. feb 2009 et godt spare tips er. at gemme bonner, undre mig tit selv over hvor alle pengene bliver af!

Mange discount prudukter er også meget gode. købe dog ikke alt discount eks: tandpasta, toiletparper, vil heller ikke vaske hår/ krop i noget der ikke dufter godt.

• #45   24. feb 2009 Jeg er fantastisk god til at fylde i fryseren og ikke tage af det..

Nu har jeg sat mig for at tømme den før jeg handler nyt ind - både fordi der ligger alverdens ting og for ikke det skal blive gammelt.

Derudover har jeg indført mindst en ugentlig grøddag.. det er pokkers billigt. Jeg fik 6 måltider ud af et rugbrød på tilbud til 6 kr, en hvidtøl til 3 kr.

Jeg overvejer at starte op på kuvertmetode - men synes ikke rigtigt der er noget at komme i kuverten:-)
    Jeg har fået opdateriet mit budget og det ser ikke pokkers godt ud...
    Vi lever ihvertfald under fattigdomsgrænsen - har vel 1000 kr at gøre med - 1 voksen 1½ barn

• #46   24. feb 2009 *** Maria ***

Jeg handler ikke i ret mange forskellige butikker smiley Jeg handler meget i Lidl og Aldi, og så har jeg fundet ud af at Kvicly extra en gang om måneden har - 20% på alle økologiske varer og så det blemærke vi bruger til vores blebarn ( 75-80% af vores mad er økologisk)

Kød køber jeg som regel i vores Super brugs, for også her er der nogle faste intervaller på hvornår de har billigt kød - dvs de har nogle STORE pakker med fars, koteletter, medister osv ( der er mellem 3- 3,5 kg kød i hver pakke) hver pakke koster 100 kr, men så er der jo så også rigtig meget mad i hver pakke. ( disse tilbud kan ikke læses i deres reklameavis)

Derudover, så bruger vi faktisk ikke ret meget kød -altså vi får da kød på bordet, 5-6 dage om ugen, men når jeg feks laver frikadeller, så river jeg en hulens massegulerødder, kartofler eller blender nogle stængler bladselleri, som jeg rører i farsen - på den måde så bliver der mange flere frikadeller, det samme gør jeg når jeg laver lasagne, boller i karry og andre farsretter( jeg bruger max 400g kød pr måltid, og vi er jo så 5 personer der spiser med)

• #47   26. feb 2009 Wuhu - jeg har lige vendt bunden i vejret på sparebøssen, for at se hvor meget det er lykkes mig at få til overs af "kuvert pengene" - sørme om ikke der lå 910 kroner i sparebøssen smiley Og ikke det der ligner overtræk på kontoen smiley

Jeg har hermed konstateret at kuvertsystemet virker her i huset smiley

Kommentér på:
Hvordan går spare-planen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce