{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Stor Chihuahua. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg træt af at sige at min Chihuahua er ægte.Jeg har sat og kigget på de Chihuahuaer som er herinde og der er da heldigvis flere som også er større end normalt.Så endnu engang selv om man er større end normalt kan man altså godt være ægte.
Mennesker er jo heller ikke ens så hvis man er over 2m er man så uægte? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor Chihuahua.
  • #1   19. nov 2006 Et eller andet sted så tænker jeg at hvis man er optaget af om ens hund er ægte eller ej, så køber man en med stamtavle så man er sikker på hvad det er man får..

• #2   19. nov 2006 enig med mie!

• #3   19. nov 2006 tror heller ikke det er størelsen der gør at folk ikke tror på den er ægte.. har lige kigget, og den ligner altså ikke en ren chi... men gør det noget??? den er vel lige dejlig- ægte eller ej..

• #4   19. nov 2006 *MGP*

Han er raceren og ja når man som jeg har en meget lille selvtillid så bliver man meget såret når folk ikke tror på hvad man siger.Og nej jeg ville ikke bytte ham for at kunne få en de smarte mode taskehunde som de er blevet idag.

• #5   19. nov 2006 Fra hans papirer og hans dyrlæge,som gav ham væksthormoner for at komme over sin sygdom da han var 3måneder

• #6   19. nov 2006 Han ligner mere en dværgpincher med de ører - han er ikke en ægte chihuahua, de ser bare ikke sådan ud.

• #7   19. nov 2006 Undskyld, men han ligner altså ikke rigtig synes jeg :o/
    Men hvorfor vær så ked af det? Det ændrer ham jo ikke :o)
    Ville du have haft en raceren chihuahua? Så burde nu en anden gang købe en med stamtavle :o)
    Så kan man jo kun være helt sikker på at man køber en racehund.

• #8   19. nov 2006 Tror også jeg vil kalde Lilly for en ægte Pekingeser for selvom hun ikke er fladsnudet, har lang pels eller er lavbenet, så har hun da krøllen på halen ligesom den og lille.

Du burde kigge på stambogsførste Chihuahuaer og se at din hund IKKE ligner dem.

• #9   19. nov 2006 ... og sir heller ikke at han ikke er flot eller sød eller dejlig. Bare ikke ægte!

• #10   19. nov 2006 Laila J: Har du mødt begge forældredyr?

• #11   19. nov 2006 De to hunde ligner ikke den hund hun har. På ingen måde og det kan du godt se Manne!

• #12   19. nov 2006 manne det er os ansigtet.. den sidste du henviser til ligner en chi.. det gør lailas bare ikke... der er bare et eller andet helt galt...

• #13   19. nov 2006 Se denne: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13527

Det er en Chihuahua / Dværgpincher blanding - se især billede 2. Den ligner Laila's hund meget

• #14   19. nov 2006 MGP: Helt enig.

• #15   19. nov 2006 enig med mgp..

• #16   19. nov 2006 Der er nu ikke meget raceren chi over dén hund.

Som tidligere nævnt..-Går man meget op i, om ens egen hund er raceren eller ej så burde man nok købe med tavle.

Dog vil jeg sige, at det ikke ALTID er ensbetydende med, at man får hvad man "betaler" for...-Se bare vores "look a like Westie"...-Han har tavle, men mange fejl der gør at han skiller sig væsentlig ud fra racestandarden.

Men tilbage til denne "chi". -Raceren er den ikke. Et eller andet sted (flere?) er der "smuttet" et lille gen eller to *S*.

Men lækker, det er den dog alligevel =)

N.

• #17   19. nov 2006 N&L: Har han stadig hængeører? - det ser rigtig sødt ud *GG*

• #18   19. nov 2006 Laila>> selv om din hund er vild sød og lækker, er den altså ikke raceren.

Som de andre sige, du skulle købe en med tavle, hvis du vil være 99% sikker på en raceren.

Nyd i stedet din hund for det den er, en livsledsager og trofast følgesvend... Istedet for at gå så meget op i om den er ren eller ej...

• #19   19. nov 2006 Manne: Ja, han ligner meget...Men, han har hængeører, blød pels, for høj og arveligt overbid ;o) -Altå afviger han el DEL fra racestandarden...MEn er lækker alligevel smiley

Tinna: Ja, ørene hænger stadig...Jeg må lieg se at få lagt et nyt billede idn af ham smiley

• #20   19. nov 2006 Laila J: Ikke lyt til hvad folk siger, du behøver ikke bevise noget som helst overfor nogen om han er ægte eller ej, og så længe du ved det så vær ligeglad.. fatter slet ikke folk spørg om andres hunde er ægte for det er jo lige meget. Det er jo så lige meget om den er ægte og hvis du ved den er så vær ligeglad med de andre :o)

• #21   19. nov 2006 Hvorfor må man ikke spørge?
    Folk bliver da forvirret når racerne overhovedet ikke ligner hinanden.

• #22   19. nov 2006 Altså jeg spørg aldrig om andres hunde er ægte syntes ikke man kan være det bekendt..

• #23   19. nov 2006 Man kan da godt gøre folk opmærksomme på det?
    Hvad nu hvis de avler på deres hunde i den tro at de laver renracet hunde og hvalpekøberne har læst om deres drømmerace og så køber de nu en af disse hvalpe i den tro om at det er deres drømmerace de køber.
    Forstår du? :o)
    Jeg synes da også at det er synd for Laila hvis hun virkelig drømte om en chihuahua. Men som jeg før har skrevet, så elsker man jo hunden som den er.
    Uanset om den er en blanding eller ej.

• #24   19. nov 2006 Jeg må indrømme at da jeg kom på siden her for første gang for 2½ år siden anede jeg ikke hvordan en chihuahua så ud. Jeg troede der fandes to typer og jeg taler ikke korthåret/langhåret men spinkel og meget kraftig. Det viste sig at alle de kraftige var blandingshunde.

Jeg ved heldigvis hvordan en chihuahua ser ud i dag - men tænker på nye brugere herinde der har det som jeg havde det den gang.

• #25   19. nov 2006 MGP: Det ER stamtavlen, der beviser at hunen er raceren ( hvis opdrætter vel og mærke ikke har snydt).

Helt enig. . .

• #26   19. nov 2006 www.minisite.dk/chihuahualove N: Man ka da godt være bekendt at spørge om en hund er raceren. . . jeg bliver ofte spurgt når jeg lufter Magnus om han er raceren og ja, det er han ifølge sin stamtavle, men han ser ik raceren ud. . . der ka godt være snyd med i spillet. . . og det er ik fornærmende at folk spørger om den er raceren, tværtimod må de da hellere spørge hvis de er i tvivl. . .

• #27   19. nov 2006 Jeg fik min chihuahua inden den blev til en modedille, og racen har "ændret" sig meget. Der er kommet rigtig mange ikke racetypiske hunde, og netop Lailas hund mangler det karaktaristiske runde æblehoved med de store udstående øjne. Den er alt for kraftig bygget og er alt for stor. Så med mindre der var papirer der beviste at den var ægte, så tvivler jeg stærkt på at det er tilfældet. Men som andre nævner, så betyder det vel ikke så meget, for så havde man vel skaffet sig en med tavle.

Problemet er jo netop at folk får at vide at den er ægte af opdrætteren, og så bliver de skuffet, vred, fornærmet og ked når nogen stiller ? ved hundes racerenhed. De avler måske et kuld i den tro at deres er ren chihuahua, og sælger dem så som renracet til nogen der måske ender med at stå med en hund der ligner en beagel mere end den chihuahua de drømte om.

• #28   19. nov 2006 Selvfølgelig har man lov at spørge jeg gør det personligt aldrig for jeg vil ikke risikere at ejeren bliver fornærmet/ked af det som laila også skrev.
    Jeg har også købt mine med tavle for at være helt sikker for man kan ikke være sikker uden den, det ved jeg godt.
    Men når jeg kigger på nye chi der lige er blevet stemt ind de første kommentare mange får er: hvor er den sød, er den ægte. syntes bare det er lidt synd for ejeren :o) måske det bare er mig der er lidt underlig :o) :o)

• #29   19. nov 2006 Jamen jo flere der ved at deres hunde ikke er ægte, jo færre skuffede mennesker. Som jeg skrev ang avl på disse uægte racehunde :o)
    Jeg synes da godt at man kan spørge... Det er jo ikke for at gøre folk kede af det.

• #30   19. nov 2006 minisite.dk/chihuahualove: Ja det spørger jeg tit om. Det synes jeg er en blidere måde end at jeg hårdnakket påstår at den ikke er ægte - selvom jeg godt ved at jeg har ret.
    Så har folk selv en chance for at sige nej det er den ikke - men blir folk påståelige, så gør jeg også.

• #31   19. nov 2006 Nej det er også rigtigt :o) ved bare at jeg ville da blive ked af det hvis folk tvivlede på mine hunde :o) ikke at det er vigtigt for mig, men jeg ville da blive lidt ked af det tror jeg :o) nu er det ikke sket indtil nu men det kan jo sagtens ske..

• #32   19. nov 2006 chihuahualove: Ja det kan jeg også forstå, men ingen tvivler en stambog eller en rimelig racetypisk hund. Kan slet ikke forstå at du som er ejer af ægte chihuahuaer ikke synes det er træls at skulle dele kategori med blandingshunde som skulle forestille ægte - for så er det pludselig folk får et forkert billede af din race og måske tvivler på dine hunde :o)

• #33   19. nov 2006 Her er et link med en race standart og en tegning af en chihuahua .. http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Chihuahua.pdf det gir et godt intryk af hvordan chihuahuaèn skal se ud... at der så er mange der opetter hunde som værende race rene , gir kun folk en forkert opfattelse af hvordan racen skal se ud... FCI standarten er i øvrigt ens i alle lande , så om chihuahuaèn er en amerikansk eller dansk type , har intet at sige , da den stadig er ens...

Kommentér på:
Stor Chihuahua.

Annonce