{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Hundehvalp med løs knæskal {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige ejere!

Min kæreste og jeg, har en caliver på 8 mdr. i går fik hun konstateret af vores dyrlæge at hun havde et løs knæ skal på en grad 2, 3. Vi skal til kontrol igen om 10 dage.
Men vores opdrætter, som vi har et godt forhold med og har været en utrolig hjælp med de spørgsmål man har når man er ny hundejere.
Opdrætter foreslår at vente med kontrollen om 6 til 7 uger for at se om hun kan undgå en operation.
Vi står derfor i vildrede om hvad vi skal gøre. Vi syntes at det er rigtig lang tid hun skal gå med det for at se om det blevet bedre eller ej. Og vi har læst lidt rundt på nettet og der har vi læst os frem til kan det være begrund af en kommende løbetid et problemet er opstået og derfor kan blive bedre når hendes løb er færdig, men vi indtilvidere ikke kunnet se noget på hende. Og at man bør gribe ind så hurtigt som muligt, og ikke vente for længe når hun nu i den lidt dårlige grad.
Vi vil rigtig gerne høre jeres erfaringer omkring et løs knæ og hvad i evt. ville gøre i vores situation.
På for hånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp med løs knæskal
  • #1   2. dec 2016 Hvis hunden skal gå så længe, så skal den have smertestillende imens. Alt andet vil være synd, for løs knæskal bliver IKKE bedre af sig selv. Det enten bliver som det er, eller bliver værre.

    Med grad 2 og 3 vil der uden tvivl laves slid på knoglerne, så hellere få det ordnet nu end om 2 måneder.

    Jeg har fået opereret to hunde i begge knæ, og en hund i et knæ.

    Hvilken dyrlæge har du brugt?


  • #2   2. dec 2016 Okay, hvordan har dine hunde det nu?

    Dyrlægerne midtvest smiley


  • #3   2. dec 2016 Vores Abu fik først på året også opereret begge knæ (også en grad 2 + 3)
    Han har det godt i dag smiley



    profilbillede
  • #4   2. dec 2016 Okay, dejligt at høre!
    Må vi spørger om hvor længe der gik efter operationen før Abu igen kunne løbe og lege og være hund igen? smiley


  • #5   2. dec 2016 Udløser patella luxation ikke nedslag i købesummen når det er påvist på så ung en hund? Det må kunne sidestilles med fx HD og AD.

  • #6   2. dec 2016 Mine hunde har det alle rigtig godt. Dem, der er opereret i begge knæ har i forvejen skæve ben, så de er til massør/kranio sakral terapi en gang hver 3.-4. måned. Men de har overhovedet ingen problemer med knæene længere.

    Den der er blevet opereret i ét knæ halter stadigvæk, men knæet sidder som det skal ifølge dyrlæge og massør, og dyrlægen mener ikke at der kan gøres mere udover at prøve på at ændre den dårlige vane. (med genoptræning og jævnlige besøg hos kiropraktoren, da hendes halten giver smerter omkring korsbenet)
    Det er fire måneder siden hun blev opereret, men intet har ændret sig... Hun er dog på ingen måder påvirket af det. (ser det ud til)

    Du kan læse om vores erfaring med det her http://tossetmedhund.weebly.com/mine-hunde/category/boss-loslashse-knaelig-2016
    Linket er direkte til siden, hvor der står en masse om den første hund vi fik opereret.


  • #7   2. dec 2016 Uden at være sikker, skal der betales noget tilbage af købssummen ifølge DKK, hvis hunden er nødsaget til operation. Så måske derfor de ønsker du skal vente?
    Jeg ville nok få det gjort nu.


  • #10   2. dec 2016 Den skal opereres så hurtigt som muligt,for at få et godt resultat og du skal selvfølgelig have nedslag i købesummen jævnfør DKK og/eller købeloven ved reklamationer inden to år fra salgsdato

  • #11   2. dec 2016 Der er ingen grund til at vente - det går IKKE væk igen.

    En hund med grad 3 kan ikke undgå at have smerter. Det gør afsindigt ondt af knæskalle ryger af led, og jo oftere den gør det jo mere slider det på knoglen, jo mere lidt jo tidligere vil hunden få gigt i knæet.


  • #13   2. dec 2016 Simone F: Okay tak, det er så dejligt at høre din historie og erfaring, så tusind tak! Jeg tro vi vil vente, endtil vi skal kontrol, hun er jo ikke gammel og hendes knogler skal jo være færdige med at vokse. Og heldigvis sker det ikke så ofte. Derudover har vi taget alle forholdsregler i brug. Så hun kan forholde så sig meget i ro, som muligt.

    Generelt ang. Købesummens betaling, har det ikke strejfes os en tænke før i nævnte det. Men for os er pengene ligegyldige smiley

    Charlotte M: Hun løb rundt og legede med min svigermors gravhund, som de altid plejer at gøre. Hendes hund ligger på gulvet og vores hund er så stor nu at kravlede roligt over min svigermors hund. Idet hun gør det skriger hun. Jeg syntes om morgen at hun stadig støtte sig mere til det raske ben, og valgte derfor at tage ind til dyrlægen, som kiggede på hende og fortalte mig at det var hendes knæskal der var hoppet ud og ind igen. Jeg har lige læst om vores dyrlæge nu, og han har speciel viden inden for led og knogle kirurgi så vi føler os helt trygge ved ham, og at det er rigtig det han fortæller os.

    Nu med en Oskar: Okay, tak smiley

    DKK med soulmates: Hvad mener du med pl? Hun har smerter når skallen hopper ud. I dag er det kun sket en gang hvor hun har pevet, ellers går hun nogenlunde normalt. Der er nogle gange i løbet af i dag, hvor hun ligger lidt mere vægt på det raske ben.
    Og vi vil ikke avle på hende.:)


  • #15   2. dec 2016 Okay.

    At for det meste går hun bare normalt og nogle gange så går hun sådan lidt hurtigt for at gå mest på det raske ben, hvis det forklare det bedre?

    Nej det er det bestemt ikke.


  • #16   2. dec 2016 En hund hvor knæskallen hopper ud uden provokation, skal i få opereret. Ja de kan have løs knæskal under vækst og ved løbetider, men ikke i en grad der gør knæskallen uprovokeret hopper ud af plads.
    Var det opdaget ved et rutinetjek og hunden ikke selv havde oplevet det andet end når dyrlægen manipulerer med knæskallen, så fair nok at se det an og evt. Afvente overstået løbetid og færdig vækst.
    Men ikke en grad hvor det påvirker hunden i hverdagen!
    Hvis i forklarer opdrætteren at det påvirker hunden i hverdagen, så er jeg sikker på de synes i skal få hunden opereret og at de giver en del af købesummen retur. Det bør de i hvert fald..


  • #17   2. dec 2016 Hunde skjuler smerter rigtig godt, specielt når det er i ledende. smiley

    De prøver på at lære at leve med det, fordi de jo ikke ved, at det kan forsvinde med en operation.


  • #18   2. dec 2016 jo yngre de er,når de får opereret led fx PL,AD, jo bedre resultat.

  • #19   4. dec 2016 Med al ære og respekt for opdrætter, så er hun ikke dyrlæge. Og netop sygdomme er jo det dyrlægerne er eksperter i. Så hvis du har en dyrlæge du er glad for og stoler på, så lyt til ham/hende og følg den vejledning du får der. Hvis du er i tvivl om dyrlægen nu også har styr på det, så få en second opinion af en anden dyrlæge. At opdrætter vil råde og vejlede er super. Men opdrætter har altså ikke gennemgået en uddannelse til dyrlæge, så jeg ville på dette område helt sikkert lytte til dyrlæge fremfor opdrætter.

  • #20   12. dec 2016 Hej alle

    Tusind tak for alle tilbagemeldinger og erfaringer! smiley
    Vi tog til dyrlægen i dag, og det viser sig at det er blevet værre med hendes knæskal, hun nu kommet til grad 4 og skal derfor operaers indenfor den nærmeste fremtid.


  • #21   13. dec 2016 Sara S .. Pøj pøj med hendes operation og efterfølgende genoptræning.

Kommentér på:
Hundehvalp med løs knæskal

Annonce