{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For gammel til hvalpe
  • #1   1. dec 2016 Nej!

• #2   1. dec 2016 8 år er for gammelt, når det ikke ligefrem er en race, der er mangel på. smiley

• #3   1. dec 2016 Nej... Både pga. alder og pga. de racer, hun er blandet af. I har ingen som helst mulighed for at forudsige, hvilke egenskaber, der slår igennem i hvalpene -og det gør det ret umuligt, at finde de rette hjem.
    For en god schæfer el. anden hyrdehunde-ejer, vil ikke nødvendigvis synes, det er fantastisk, at stå med en hvalp med 100% husky-sind..

• #4   1. dec 2016 okay. er bare lidt øv over det. for vi ville jo gerne have et minde fra hende af. altsår en efterføgler fra hende. hun er så skøn. og jeg synes nu ikk hun virker til og kan tag skade af det. hun er jo en frisk hund. og aldrig haft en skade eller vært syg.

• #5   1. dec 2016 Nej det ville jeg ikke smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #6   1. dec 2016 Nej, absolut ikke.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #7   1. dec 2016
    Alle hunde er fantastiske for deres ejer - det berettiger ikke til at sætte endnu et blandingskuld fra en alt for gammel tæve til verden.

• #8   1. dec 2016 Overvej hvilke af hendes egenskaber, du bedst kan lide - og så begyndt at kigge lidt på de racer, der er i hende, og se hvilken én af dem, der kommer tættest på smiley

Går bla. ikke ud fra, at du synes det er superdejligt, at hun ikke kan lide små hunde? smiley

• #10   1. dec 2016 Aldrig!! Det ville være synd for så gammel en hund, uanset hvor frisk hun er. Iøvrigt kan du jo aldrig være sikker på at hvalpen kommer til at ligne hende af sind. Iøvrigt kan du komme til at stå med 10-12 hvalpe, som er svære at sælge og hvad så? Hun er gammel. Vil du risikere at miste hende blot p.gr.a. at du så gerne vil have en hvalp ? Risikoen for fødselskomplikationer er væsentligt forstørret i den alder smiley

• #12   1. dec 2016 Nej det ville jeg absolut aldrig byde en dame på 8 år

• #13   1. dec 2016 Jeg vil gerne lige sige, hvor er det dejligt, at du forhører dig om det og ikke bare kaster dig ud i det, som rigtig mange ellers ville have gjort.

Du tænker i det mindste på din hunds ve og vel smiley og hvor er hun fin.

Men som de andre siger: nyd den tid du har med hende i stedet for smiley

• #14   1. dec 2016 Ja enig med de andre. Det er for sent. Men nyd hende pg når tid er, så kunne man jo få hende i en urne, som man kan have stående, og få lavet er askesmukke smiley

• #15   1. dec 2016 Det er for sent, hun er for gammel, en dame på ca 56 år hvis du omregner.
    Det bør du slet slet ikke byde hende, hvis hun er så skøn og dejlig, så bør du værdsætte det, og ikke kaste hende ud i sådan noget.
    Det ville at være ond over for hende.

Håber for hundens skyld at du lytter til folk der ved noget om det her emne.

• #16   1. dec 2016 Det er en større belastning for din hund at få hvalpe end du tror smiley Både hende og hvalpene kan i den grad tage skade af det!

Som de andre siger: nyd tiden med din dejlige hund og overvej hvilke egenskaber hun har, som du godt kan lide i en fremtidig hund. Hvis du gerne vil have et minde fra hende så kan man fx. få lavet et askesmykke når tiden kommer.
    Det er en ret skidt idé at lave et kuld hvalpe udelukkende for at få et minde - især fordi du ikke på nogen måde kan forudsige hvordan hvalpene arver temperament, udseende mm.

• #17   1. dec 2016 Man mener at det første hundeår svarer til 14 menneskeår. De næste svarer til syv.
    Din hund er derfor 63 år gammel i menneskeår. Jeg kan ikke forsvare avl på så gammel en tæve.

• #18   1. dec 2016 Ajjjj Malene. Det går ikke... Så har jeg jo fuldstændig misset Lankas 100års fødselsdag!!!
    (Sorry for Off-Topic smiley smiley smiley )

• #19   1. dec 2016 Aldrig i livet.
    Nyd hende som hun er smiley

• #21   1. dec 2016 Som andre her sige, så nej. Din hund er alt for gammel til at få hvalpe. Fx i DKK's etiske avlsanbefalinger står der at tæven skal have sit sidste kuld INDEN den fylder 8 år. I særlig tilfælde kan man parre en tæve, der er fyldt 8 år men så skal der følge en dyrlægeattest med der siger at det er sundhedsmæssigt forsvarligt. På gamle tæver er der stor risiko for komplikationer under drægtighed og fødsel.
    Og det der med at ville have et afkom som efterfølger. Tja, når der er tale om en blanding som du måske så igen krydser med en helt anden race, så er der faktisk en ret lille sansynlighed for at du får en 'kopi' af din gamle hund smiley
    Nyd istedet din dejlige hund og tænk over hvilke af hendes egenskaber det er du gerne vil have igen og find så en ny hund der indeholder disse. Den bliver du med statsgaranti lige så glad for smiley
    Jeg har haft mange hunde de har haft hver deres personlighed og jeg har knuselsket dem allesammen smiley Jeg har haft én, der virkelig skilte sig ud og som var min 'once-in-a-lifetime-hund'. Han var avlshan, men jeg fik aldrig selv noget afkom efter ham. Han havde en stor plads i mit hjerte og vil aldrig blive glemt. Jeg tænker lidt på ham hver dag, når jeg er sammen med min nye hvalp, som også er helt sin egen skønne personlighed og som er helt fantastisk smiley

• #22   1. dec 2016 Synes hun er for gammel, så nej, det ville jeg ikke. Hvis det var en hanhund var det en anden snak, for sådan en skal ikke bære, føde og opfostre hvalpene. Det er altså hårdt arbejde.

• #24   1. dec 2016 Jeg bruger denne, når jeg ser på alder - og nej jeg ville aldrig bruge så gammel en hund, din hunds alder svarer til 60 år hos mennesker.
    Det er ike kbare det at din hund skal være drægtig og føde hvalpene, den skal også tage sig af kuldet i 8 uger eller mere, og det er utroligt hårdt for dem, de blvier slidt af det.
    Der er en grund til, at både mennesker og dyr skal have afkom når de er unge smiley

profilbillede
  • #25   1. dec 2016 som flere siger lad være, og vælg udfra det du gerne vil have i din nye hvalp....siger jeg der lige har haft hvalpe fra Jessieka der blev 8 år i marts og har en 5 uger gammel hvalp fra Mille der blev 7 år i august det er/var så deres absolut sidste kuld..... smiley billedet Jessieka med sit kuld fra april forrige år

profilbillede
  • #26   1. dec 2016 Din hund burde snilt kunne blive 4-6 år mere.

Er en hvalp virkelig så vigtig, kontra risikoen for at miste tæven under fødsel? Der er også forøget risiko for komplikationer samt dødfødte eller misdannede hvalpe smiley kontra at få de ekstra år med hende? smiley

• #28   1. dec 2016 Nej

• #29   1. dec 2016 Enig med alle de andre. Ville aldrig lave et kuld hvalpe på en 8 år gammel hund af store racer. Risikoen for at noget går galt, ville være for stor, til at jeg turde at tage chancen. Man ville jo aldrig tilgive sig selv, hvis noget gik galt, og din tæve døde smiley
    Vil i stedet anbefale dig at se på hvilke egenskaber det er, som du er så begejstret for hos din tæve, og så udvælge den race, som ligger tættest på. Og så få hvalpen, hjem, mens din tæve er rask og rørig, og måske kan være med til at præge hvalpen.

• #30   1. dec 2016 Arj Karina - det går da slet ikke smiley

• #32   1. dec 2016 nej, en hund i den alder fortjener hygge og forkælelse, den er på vej til pensionsalderen .....ville du synes det var godt for en ca. 56 årig kvinde af få børn ....

• #34   1. dec 2016 Peter hvad er for åbenlyst?

Kommentér på:
For gammel til hvalpe

Annonce