Er jeg hysterisk? {{forumTopicSubject}}
Ååh kender i det? Når man er vidne til noget der bare (i mine øjne) ikke er i orden?
Min svigermor har tre børnebørn, min kærestes dreng som er 5 år, og 2 piger på 1 og 4 år som er min kærestes søsters. Så har svigermor så også en hund på 2 år. En lille blandingshund. Den stakkels hund fungerer som legetøj for børnene. Når vi er med dernede siger jeg ALTID til børnene at de skal være søde ved hunden, men når min kærestes dreng kommer hjem og fortæller, at de har puttet Bobby ind i vaskemaskinen og leget fangeleg samt jeg selv ser hvordan børnene behandler ham når vi er der (holder ham fast, trækker ham rundt i halsbåndet og hiver ham i halen) så bliver jeg sgu harm. Jeg synes på ingen måde det er i orden og i min verden udsætter hun børnene for en enorm risiko. Selv om Bobby er en sød hund, overskrider de jo konstant hans grænser. Dertil kommer så også at alle børnene får lov at lege med hunden uden opsyn. Det er de så heller ikke gamle nok til i min verden.
Er jeg bare møg hamrende hysterisk og blander mig i noget jeg ikke burde? Jeg har ikke sagt noget til min kærestes mor, men jeg snakker jævnligt med min kærestes dreng om hvorfor man skal være god ved dyrene og hvad der kan ske hvis de ikke er. Men han er kun 5 år, så jeg forventer ikke han kan administrere det selv, men skide synd er det at farmor er ligeglad.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
Og fortælle at hvis hun ikke magter at se efter begge på en gang vil jeg enten gerne være der, eller også foregår besøgene hos os..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 736
En ting er jo at de ikke er under opsyn.. Men det kan jo egentlig også i bund og grund være lige meget, for både farmor og farfar er ligeglade med hvor meget de holder den fast eller hiver den i halen
jeg synes det er svært at sige noget, for de synes jo jeg er hysterisk, og så er det heller ikke mit barn.
Hanne tro mig, jeg skal tit og ofte styre mig når vi er der desværre.
Jeg går også meget op i at min kærestes dreng skal behandle vores hunde ordentligt, og han ved også godt man ikke må de samme ting med vores hunde som med farmors hund.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
Han er vel ikke interesseret i at hans barn bliver bidt.
Jeg ville da tage en snak med kæresten om det og så må han lige hive fat i hans forældre.
jun 2012
Men helt ærligt så tror jeg ikke han forstår alvoren. Det er der ingen af dem der gør. Men det største problem er hans forældre. Jeg tror helt ærligt ikke det nytter noget at sige noget til dem. De respekterer ingen af deres børn. De to piger har aldrig drukket sodavand f.eks. Men når de er dernede uden forældre, så bliver de tilbudt det alligevel. Min kærestes dreng har mælkeallergi, og i dag kommer han så hjem og siger han har spist æbleskiver, og der var mælk i, men farmor havde sagt han godt måtte få to. De er bare ligeglade. Hunden bliver heller ikke soigneret, og han er en race der skal børstes. Han er bare en filterkage, indtil han bliver klippet, og så bliver til en filterkage igen. Det har jeg engang pointeret overfor farmoren, og så klippede hun ham, men det blev hurtigt det samme igen.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hvis det ikke virker og du stadig oplever disse ting, så tar du hunden og går en tur når det sker.
jun 2012
Når vi er med dernede, holder jeg altid øje med hund og børn, og stopper dem hvis det bliver for meget.
Ginne forældrene kan nærmest ikke opdrages på. Vi har haft en del problemer med at de ikke tager ansvar for noget, og jeg synes ikke de respekterer deres børns holdninger mht. Børnene f.eks. Det er ikke det store problem når vi er med dernede, der holder jeg øje med dem og kan sagtens stoppe det. Problemet er når børnene er der uden os. Og som jeg har skrevet er det svært at lave om på noget der altid har været sådan uden der opstår konflikter. Især for mit vedkommende når jeg egentlig kommer ind udefra og vil lave om på en masse ting.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Men sin kæreste kan jo vælge at sige barnet ikke kommer på visit uden voksne, hvis ikke bedsteforældrene accepterer forældrenes grænser.
Han kan evt. Tage en snak med sine søskende om de er trygge ved at børnene leger på den måde med hunden.
maj 2009
Ja, man bestemmer selv hvor barnet skal være, men i mine øjne har et barn også ret til sine bedsteforældre.
maj 2009
Hvis det kunne lade sig gøre, så er der et problem mindre.
Men jeg tror nu ikke, at i får løst alle problemer.
Når de kan finde på at give et barnebarn med allergi, allergifremmende madvarer, så er de nok udenfor pædagogisk rækkevide.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
MEN - personligt ville jeg ikke lade barnet være der uden jeg selv var der. Synes bestemt ikke det er hysterisk, jeg synes det er det ansvarlige valg.
Man kan ikke vælge på andres vegne, men man kan heldigvis vælge på egne.
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
jun 2012
At gå af med hunden er ikke en mulighed. Farmor vil have en hund så hun ikke er alene, tror jeg årsagen er. Farfar arbejder meget.
Det bliver sandsynligvis ikke aktuelt, at bedsteforældrene bliver nægtet at passe børnene, det har jeg meget svært ved at forstille mig. Men jeg håber de kommer til at snakke om det på et tidspunkt.
Det er nemlig super bøvlet at det ikke er min dreng. Var det det, havde jeg snakket med farmor om at hun giver sit barnebarn mælkeprodukter trods han er allergiker og ligeledes hvordan hunden behandles. Men jeg føler mig sgu lidt som en irriterende hystade, hvis jeg skulle påpege noget over for dem som min rolle er nu.
Åh jeg gruer for den dag min kæreste og jeg får børn, hvis den dag kommer.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Jeg ville skide højt og flot på om de kalder mig hysterisk, jeg vil ikke befinde mig i et hjem hvor hunden bliver behandlet som et tøjdyr.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Min kæreste og jeg har gjort akkurat det samme, dog slet ikke i forbindelse med en situation som denne. I min kærestes familie har der været en del "problemer" med to af hans niecer (de er kusiner), hvor den ældste (12 år), nærmest "klamrer" om den yngste (2½ år), og har gjort det siden hun var helt lille. Det er ofte mod den lilles vilje, men ingen af børnenes forældre siger noget. Den store piges mor, synes faktisk det er lidt sjovt, og den lille piges mor gider ikke tage diskussionen.
Nå, men min kæreste og jeg er enige om, at vi ikke synes det er ok opførsel, men vi føler heller ikke, at vi som sådan kan sige noget til det, for det er jo ikke vores børn. Men helt fra starten var det vigtigt for mig at han vidste, at når vi engang får børn, så vil jeg ikke tillade den slags opførsel overfor mit barn, uanset hvad der gør det. Det vil han heldigvis støtte mig i.
Så jeg synes ærlig talt, at du skal få snakket med din kæreste, omkring hvordan situationen skal være, hvis I engang får børn. Er det ok for ham, hvis der kommer restriktioner på hvordan og hvor meget børnene ser deres farmor og farfar? Kan han gå med til, at de ikke kommer med til farmor og farfar alene? For når det er DINE børn, kan og bør du også bestemme hvem der må passe dem alene - og ikke lade folk du ikke stoler på passe dem. Det er jo heldigvis ens ret og mulighed som forældre. :o)
jun 2012
Vi har snakket meget om fremtidige børn, og jeg har overhovedet ikke lagt skjul på, det ikke er i orden som det fungerer nu, og flere gange også sagt at jeg ikke vil acceptere det med mit barn. Min kæreste kan godt forstå det, det er bare svært for ham at gøre noget. Jeg har sagt til ham at hvis han ikke gør noget, hvis vi får børn, så bliver jeg nødt til det. Det er han ok med.
Men derfor kommer vi jo nok ikke udenom en konflikter med hans forældre, og det er det jeg mener, når jeg skriver jeg gruer for den dag vi får børn
jun 2012
Hvad mener du med vi kan vælge at gå en anden vej? Jeg kan ikke se hvordan vi kan undgå en konflikt med bedsteforældrene. Enten opstår den fordi vi ikke vil lade dem passe, eller også opstår den fordi vi konfronterer dem med "krav" så at sige, for at få lov til at passe.
Er jeg hysterisk?