{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Er jeg hysterisk? {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst i bogen "Hvalpe på vej" af Birgitte Schjødt (staves) at når tæven er halvgående, så skal den begynde at tage den med ro. Ingen vild leg osv.

Bianca er 32 dage henne og min bedre halvdel spiller stadigvæk bold med dem alle sammen på græsplænen, hvor det gælder om at komme først, og det gør hun. Mest fordi hun tager førertrøjen på og fortæller de andre at de bare kan holde sig væk.

Jeg vil lige høre om jeg er hysterisk eller om I også sørger for at din drægtige tæve holder sig i ro. Gider ikke diskutere med ham på baggrund af noget jeg har læst i en bog, hvis det ikke passer. Så jeres erfaringer er meget velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg hysterisk?
  • #1   2. jun 2008 Jeg har INGEN og jeg mener ABSOLUT INGEN erfaring ELLER viden omkring emnet MEN jeg vil da mene, at hunden selv mærker/fornemmer hvad hun kan klare og ikke klare *S*

  • #2   2. jun 2008 Karina.. jeg mener.. er du nu helt sikker på du ingen erfarninger har med det? syntes altså ikke du understregede det ordentlig nok lol..

    Gitte M. undskyld for mit indlæg syntes bare lige jeg måtte skrive det ><


  • #3   2. jun 2008 Bianca Ha ha ha.... Synes jo bare, at det var i denne henseende ret så vigtigt, at mine ord ikke er værd, at tage for gode vare og det "kun" er min umiddelbare holdning til det *S*

  • #4   2. jun 2008 Men godt Tina svarede smiley


  • #5   2. jun 2008 Hvis jeg tager min opdrætter som udgangspunkt, så trappes aktiviteterne, som er menneskeopfordret ned, når tæven er halvgående..

    Der kan godt gås gode ture og traves, men ikke vilde ting..

    Også jeg understreger, at jeg KUN siger, hvad jeg kan se, min opdrætter gør.


  • #6   2. jun 2008 Mine opdrættere begrænser ikke deres tæver i aktiviteter, det styre tæverne selv...

  • #7   3. jun 2008 Alt hvad hunden selv finder på, uden indblandig fra sin fører, har ingen betyndning for drægdigheden,
    Tæven kan være aktiv op til fødslen,

    Jeg har gerne gjordt det, at jeg har flyttet tæven over i fødestuen, så den har gået her en uges tid her så den har vændet sig til det nye sted, Her er fred og ro, fra de andre hunde og der kommer ikke nogen og forstyr tæven.

    Efter fødslen har jeg tilset tæven og hvalpene en enkelt gang, det er hver gang der bliver fodret og givet vand. men så har tæven fået fred og ro i de første 3 uger.



  • #8   3. jun 2008 Marianne, jeg mener heller ikke noget bør begrænses - men at aktiviteterne ikke længere skal være på menneskers opfordring/kommando.

    Jeg ville eksempelvis stoppe med at træne når hunden var halvgående, men lade den løbe og lege som sædvanligt.


  • #9   3. jun 2008 Vi har netop fået vores første hvalpekuld og jeg bruger også meget "Hvalpe på vej" som guideline til mange ting.

    Mht aktivitet styrede vores Ronja det helt selv. Hun er normalt en meget aktiv hund men fandt selv ud af hvad hun kunne holde til. Så hun bestemte hvor lange de daglige ture skulle være, hvor meget hun ville træne etc. Hvis man "læser" sin hund skal den nok fortælle hvor grænsen går.

    Det eneste vi holdte øje med var at hende og Emil ikke legede for voldsomt. Jeg var bange for at en tackling mv ville øge risiko for at løsne en moderkage for tidligt.

    Så mit råd er, at læse din hund og holde den fra unødig voldsom leg.

    Held & lykke med hvalpene

    Mvh
    Marlene


  • #10   3. jun 2008 Hvor er det dejligt at kunne få råd og vejledning via HG. Det giver 1000 gange så meget at høre beretninger fra det virkelige liv.

    Jeg vil passe på at Bianca ikke leger for voldsomt med de 3 andre, ellers må hun gøre som hun vil. Kan allerede mærke at hun vælger samværet med de andre fra, så det er nok gode tegn på at hun kan mærke hvor meget hun kan klare. Men en bold, den kan hun ikke stå for, så der må jeg vælge fra hende.


  • #11   3. jun 2008 Det er ikke let at styrre hvor meget de racer rundt, og jeg syntes også de ska ha´ lov.... Men jeg har selv små (2-3 kg´s) hunde, hvor af et par af dem selv kan hoppe op og ned af sofaen o.l.

    Dette er dog ikke alt for heldig, da de mere voldsomme hop, kan være = for tidlig fødsel.... så derfor prøver jeg at minimer disse hop. Men almindelig leg og aktivitet, ser jeg ingen problemer i


Kommentér på:
Er jeg hysterisk?

Annonce