{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Til jer der udstiller samojeder {{forumTopicSubject}}

Samt andre helt hvide hunderacer.

Sagen er denne, jeg havde i sidste uge glæden ved at gramse på en samojede, hvilket jeg blev pladdervåd af-de kom lige fra hundeskoven smiley

Snakken faldt på hunde shampoo, surprice surprice smiley

Ejer havde hørt at shampoo til sort hårlag, var bedre til de hvide pelse. At det vist var meget brugt til udstilling.

Hverken jeg eller mine kollegaer har hørt om det før.

Korte af det lange, hun købte til sort pels. Og har lovet at melde tilbage smiley

Men, er det noget I har hørt om?
Og hører meget gerne, hvis i gør brug af det.

Virker det? Vi blev enige om at det var værd at prøve. Hunden ville jo næppe blive sort af det.
(Min kollega er stadig skuffet over kw mandelolieshampoo, hendes hun dufter ikke af jul eller et bad smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der udstiller samojeder
  • #1   9. nov 2016 Vi har hvid sorte newfoundlændre, og det er korrekt at det hvide bliver mere blændende hvidt af black shampoo smiley
    -Men pas på hvor længe det sidder.. Og test det lige en gang hvor du ikke er på vej på udstilling smiley

Jeg syntes jeg har bedre erfaring med Cultus s FirstAid shampoo, det vasker rent i dybten, og forebygger div. pels problemer (ex gør svamp at poter kan blive røde)

• #2   9. nov 2016 Ja. Alt efter hvordan hunden er hvid og hvilke evt. Misfarvninger hunden har, kan en sort shampoo være en god ide til at gøre hvide hunde hvide.
    Især de racer der faktisk er røde ( Feks samojede) bliver ofte pænt hvide af sortpigmenterede shampooer. Den skal trække kortere tid end på en sort hund. Og må ikke komme i tør pels.
    Hvis misfarvningerne skyldes skidt og pletter er blå eller lilla shampooer ofte bedre. De er ofte også bedre hvis hunden er hvid som i genetisk pieball ( pletter).

• #3   9. nov 2016 Guuud, anede ikke man kunne få sådan noget værk til hunde...

Hvad sker der, hvis man bruger sådan noget sort shampoo til en hund, der ikke er fuldsort?

Og - hvilken nuance understøtter sådan en shampoo? en varm sort, eller en mere blå en?

• #4   9. nov 2016 Nu vasker jeg katte og ikke hund. Næsten alle katte her i huset får en gang sort. Det gør både de blå, de stribede, de tortie ja stort set alle, også selvom de er med hvid. Det er kun sådan en som Yasmin, der er overvejende hvid, der får en gang blå shampoo. smiley

• #5   9. nov 2016 CH - du kan få alt.. Også det du ikke kan forestille dig findes smiley
    De sorte pigmenter lagres i pelshåret, så hvor meget eller lidt det virker afhænger af pelsen før påføringen, om det er vådt eller tørt, struktur, om man får åbnet håret og renset det godt, hvor længe pigmenterne får lov at sætte sig fast, og hvordan man får det lukket igen. Virkningen er optisk og neutraliserer de røde neuancer, men gør jo ikke en rød hund sort.. Men kan gøre er sort hund mindre rød smiley
    Der kan være forskel på de forskellige mærker i forhold til intensitet. Jeg synes dem jeg har set har været ret sort, hverken varm eller kold..

Kig på pitstoppets.dk og lad dig forbløffe smiley

• #6   9. nov 2016 Jeg har hvide hunde, som jeg udstiller, og jeg har aldrig hørt om nogen, der bruger shampoo til sorte hunde. Hvor morsomt, jeg tror, jeg vil spørge rundt, om andre kender til det fænomen.
    Ikke fordi, jeg har tænkt mig at ændre på mine egne vaner, jeg er godt tilfreds med det jeg bruger. Men gad vist hvem, der har fundet frem til det, for det er da ikke noget, man rent logisk ville prøve af.

• #7   9. nov 2016 Jo jo, det bruges også på det hvide på hundene i min race. Enten den sorte eller den lilla, som begge fjerner misfarvninger i den hvide pels.

Kommentér på:
Til jer der udstiller samojeder

Annonce