Til jer der udstiller samojeder {{forumTopicSubject}}
Samt andre helt hvide hunderacer.
Sagen er denne, jeg havde i sidste uge glæden ved at gramse på en samojede, hvilket jeg blev pladdervåd af-de kom lige fra hundeskoven
Snakken faldt på hunde shampoo, surprice surprice
Ejer havde hørt at shampoo til sort hårlag, var bedre til de hvide pelse. At det vist var meget brugt til udstilling.
Hverken jeg eller mine kollegaer har hørt om det før.
Korte af det lange, hun købte til sort pels. Og har lovet at melde tilbage
Men, er det noget I har hørt om?
Og hører meget gerne, hvis i gør brug af det.
Virker det? Vi blev enige om at det var værd at prøve. Hunden ville jo næppe blive sort af det.
(Min kollega er stadig skuffet over kw mandelolieshampoo, hendes hun dufter ikke af jul eller et bad
)
okt 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
-Men pas på hvor længe det sidder.. Og test det lige en gang hvor du ikke er på vej på udstilling
Jeg syntes jeg har bedre erfaring med Cultus s FirstAid shampoo, det vasker rent i dybten, og forebygger div. pels problemer (ex gør svamp at poter kan blive røde)
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Især de racer der faktisk er røde ( Feks samojede) bliver ofte pænt hvide af sortpigmenterede shampooer. Den skal trække kortere tid end på en sort hund. Og må ikke komme i tør pels.
Hvis misfarvningerne skyldes skidt og pletter er blå eller lilla shampooer ofte bedre. De er ofte også bedre hvis hunden er hvid som i genetisk pieball ( pletter).
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvad sker der, hvis man bruger sådan noget sort shampoo til en hund, der ikke er fuldsort?
Og - hvilken nuance understøtter sådan en shampoo? en varm sort, eller en mere blå en?
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1459 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.613
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
De sorte pigmenter lagres i pelshåret, så hvor meget eller lidt det virker afhænger af pelsen før påføringen, om det er vådt eller tørt, struktur, om man får åbnet håret og renset det godt, hvor længe pigmenterne får lov at sætte sig fast, og hvordan man får det lukket igen. Virkningen er optisk og neutraliserer de røde neuancer, men gør jo ikke en rød hund sort.. Men kan gøre er sort hund mindre rød
Der kan være forskel på de forskellige mærker i forhold til intensitet. Jeg synes dem jeg har set har været ret sort, hverken varm eller kold..
Kig på pitstoppets.dk og lad dig forbløffe
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Ikke fordi, jeg har tænkt mig at ændre på mine egne vaner, jeg er godt tilfreds med det jeg bruger. Men gad vist hvem, der har fundet frem til det, for det er da ikke noget, man rent logisk ville prøve af.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Til jer der udstiller samojeder