1.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Til jer der opdrætter. Til jer der opdrætter.

Sidder lige og skriver med en veninde.
Hun skriver så at hun har fået at vide af en opdrætter at når man har en hanhund og der så er tæver i nærheden der er i løbetid, så skal man "spille den af" på hanhunden, da hanhundens blodåre eller udposninger ellers kan risikere at springe.

Er jeg den eneste der aldrig har hørt om dette?
For mig lyder det fuldstændig surrealistisk?

Men er der virkelig noget om det?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der opdrætter.
  • #1   6. jan 2013 Det har jeg sq ikke lige hørt om?

• #2   6. jan 2013 Jeg har nemlig heller aldrig hørt om det.
    Og synes da selv at jeg efterhånden ved lidt af hvert om hunde.

Men ville lige høre herinde for en sikkerheds skyld, så jeg ikke sidder og bilder min veninde ind at det da bestemt ikke passer. smiley

• #3   6. jan 2013 ej - det er da en skrøne der vil noget smiley

Vores han får altså ikke en spiller, når vores tæver er i løb - og han lever i bedste velgående i en alder af 8 år

• #4   6. jan 2013 Det eneste tidspunkt det kan være aktuelt, er hvis han ikke har parret i et stykke tid og der kommer en tæve om en uge, så er det godt for sædkvaliteten at få tømt ud, så man ved at det er friske haletudser der er i løbet smiley men det er der vist ikke så mange der bruger ... hehe

• #5   6. jan 2013 Platugler: Så er det ikke kun mig der synes at det lyder helt ude i hampen. smiley
    Mine får altså heller ikke uanset hvad.
    Jeg synes det virker for perverst.
    Min veninde siger så at opdrætteren har fortalt hende at grunden til hun ikke har hørt om det før, er fordi det ikke er særlig udbredt?

• #6   6. jan 2013 Platugler: I den forbindelse kan jeg godt se at det kan være en "idé". Men ellers synes jeg det lyder underligt.
    Opdrætteren der, havde også fortalt at deres egen hanhund havde været død af det hvis ikke de havde været hjemme. Så derfor var de begyndt på det.

• #7   6. jan 2013 Det passer ikke - det må være en opdrætter med en syg indstilling til tingene ... eller en god gang misforståelse mellem din veninde og opdrætteren.
    Vi opdrætter og kender mange opdrætter og kender ingen der gør det. Det er heller ikke noget vores dyrlæge har nævnt.

• #8   6. jan 2013 Bare fra naturens side, så er det jo helt hen i vejret, hvis det at være i nærhenden af en løbs tæve, skulle udgøre en helbredsrisiko for hanhunden - det lyder jo helt forkert.

• #9   6. jan 2013 Platugler: Jeg kender også en del opdrættere, og har heller aldrig nogensinde hørt om det. Jeg skulle bare være sikker på at det ikke var mig der var helt galt på den, og så ville det da også være rart at få det af/bekræftet, så man kunne blive klogere på det punkt hvis det viste sig at være rigtigt.
    Og ja, jeg synes også det lyder underligt hvis hanhunden skulle dø af at være i nærheden af en løbsk tæve, medmindre han parrer hende.

• #10   6. jan 2013 Hold da op en RØVER smiley

• #11   6. jan 2013 Krøll: Det værste er nok at min veninde tror på det.
    Har igennem 10-20 beskeder prøvet at forklare hende at jeg simpelthen ikke tror på at det passer, men hun bliver ved med at forklare hvad den opdrætter har fortalt hende. For opdrætteren ved mere end hvad jeg gør.

• #12   6. jan 2013 Det er den der forblændende autoritetstro... Øv smiley

• #13   6. jan 2013 Se den var ny..!

Hvis det passede, hold da op, så havde jeg sgu da været hudløs på mine hænder og haft en yderst tilfreds hanhund..

Min mors tæve kom i løb i slutningen af november og stoppede med at bløde d. 24/12-12.. Og min mormors tæve kom i løb d. 25/12-12..

Stakkels mig så...

• #14   6. jan 2013 Ej hvor ulækkert!

• #15   6. jan 2013 Krøll: Lige præcis. smiley
    Hører ofte folk der kommer med den der med at det kan man ikke svare på, for man er ikke dyrlæge, opdrætter eller lignende. På trods af man måske har oplevet samme problemer med sin egen hund. (Dog bestemt ikke det der er skrevet om i den her tråd)
    Til gengæld har jeg også utrolig mange der skriver til mig om råd og vejledning til deres hunde, selv folk jeg overhovedet ikke kender.

Carina: Ja, hold da op. Så skulle du godt nok ha haft travlt. smiley
    Kan lige se for mig, dig og din mormor skulle sidde med hver jeres hanhund juleaften, fordi tæverne var i løb.

• #16   6. jan 2013 Haha, momse er heldig.. Hendes hanhund er kasteret, så det ville hun slippe for.. smiley

• #17   6. jan 2013 Carina: Hehe. Det er da altid noget. smiley
    Men godt nok at få bekræftet at det ikke var mig der var uvidende. smiley
    Vidste at der ihvertfald var nogen her på HG der kunne af- eller bekræfte om der var noget om det. smiley
    Det kunne jo godt tænkes at det bare var mig der aldrig havde hørt om det. smiley

• #18   6. jan 2013 Tror det er en opdrætter som vil have sig et gevaldigt godt grin over at din veninde tror på det.. Eller så har opdrætteren en ret så pervers tilgang til sin hunde.. smiley

• #19   6. jan 2013 Carina: Jeg har samme tanke. smiley
    Det lyder i mine ører ekstremt sygt og forkert at gøre sådan noget.

• #21   6. jan 2013 Skøn søndagslæsning smiley
    Det kan da lokke smilet frem hos enhver smiley

• #22   6. jan 2013 Den må jeg nævne for manden.. Han får nemlig en hanhund om et par måneder, og vi har tre tæver.. Han vil vel gerne gøre det bedste for sin hund? Fniiiis!

• #23   6. jan 2013 what? Jeg er ikke opdrætter, men det fik vi altså aldrig af vide af vores opdrætter da vi fik Maliq, og har aldrig nogensinde hørt om det nogle andre steder:p
    Hold nu kæft, hvad fanden er det for noget fis at fyre af smiley

• #24   6. jan 2013 Hold da kæft....
    Sikke dog et projekt rundt omkring i gader og stræder....

Selvfølgelig er det en mand der siger, at det er sundhedsskadeligt at have erektion uden udløsning... Flot, Fister!

Tænk, at hun ryger på den.

• #25   6. jan 2013 Mine hanhunde klarer selv at tage "trykket" af, når der er løbske tæver, så det går jeg ud fra er det normale.

• #26   6. jan 2013 Krumme: Jeg endte også med bare at skrive "Ja ja, der er jo forskel på hvad folk gør" smiley Og så sluttede den der.

Lisbeth: Hahaha, stakkels din mand hvis han hopper på den. smiley

CH: Hmm, det med at det er en mand der har udtalt det, kunne jeg faktisk godt forestille mig. Men det ville nu også være utrolig surt for mændene hvis deres blodåre ville springe hvis de får erektion uden udløsning, tænk på hvor mange mænd der måske ikke ville overleve en "våd" drøm.

Men det lader til at jeg bestemt ikke er den eneste der aldrig havde hørt om det. smiley

Hvis det var tilfældet at det passede, så tror jeg nok at mine havde fået "kappet vedhænget", tænk sig hvis deres blodåre springer efter en morgentur, og det så sker når jeg er i skole.

Tænker også at det må være ret "synd" hvis de har hvalpekøbere der rent faktisk tror på det, og som så sidder og "ordner" hunden hver gang den har været i nærheden af en løbsk tæve eller lignende. smiley

• #27   6. jan 2013 Jeg fortalte min mand det og han beskrev levende billeder af alle hanhundeejerne på træningspladsen, når der var en løbsk tæve samme sted *GG*

Sikke en yndig gruppe, de kunne sidde der og lave fælles-spiller *GGG*

AARRJ, det er BARE for grimt et billede smiley

• #28   6. jan 2013 CH: Haha. Det kunne være et "kønt" syn.
    Det kunne være der gik konkurrence i hvem der blev først færdig eller lignenede. smiley
    Jeg fik også nogle ret grimme og ulækre billeder frem da jeg skrev med min veninde om det. smiley

• #29   6. jan 2013 *GGGGG*

Man skal dælme høre meget ..

• #30   6. jan 2013 Martine: Ja, det skal man godt nok. smiley
    Havde da ellers lige troet at jeg skulle blive klogere på "teknikker" osv osv.
    Men der var så ikke noget ny og spændende viden her. smiley

• #31   6. jan 2013 smiley

• #32   6. jan 2013 grin... det har mine hundedrenge selv klaret.... de mosler deres petbed eller hundepude eller hinanden i mangel af en lækker dame.... som i de fleste løbetider sidder og ryster på hovedet af dem inde i hendes bur.

Jeg kan lige se situationen ... grin....på næste alle udstillinger er der mindst en tæve der er løbsk.... skulle alle hanhundeejerne så køre den af mindst en gang i løbet af en udstillingsdag.... det kunne da blive et cirkus.

• #33   6. jan 2013 Estrid: Det kunne ende med at blive en helt ny sport. smiley
    Eller en klasse for sig selv på udstillinger. smiley

• #34   6. jan 2013 Ha ha ha ha, det er lige godt den bedste historie jeg længe har hørt!! smiley

Kommentér på:
Til jer der opdrætter.

Annonce