{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Skåret poten {{forumTopicSubject}}

Taiga har skåret sin pote og vi er hos dyrlægen. Men kan det være rigtigt de skal beholde ham et par timer fordi han skal i bedøvelse og have noget enkelte sting? De siger det er fordi han er boxer så skal de være mere varsomme selv om han er sund og rask ellers? ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skåret poten
  • #1   4. nov 2016 Altså hvis hunden skal i narkose så er et par timer da ikke underligt; opvågning fra narkose kan godt tage lidt tid og ingen samvittighedsfuld dyrlæge udlevere end hund der har været i narkose før de har sikret sig at hunden er helt OK.

  • #2   4. nov 2016 Men det er ikke som sådan narkose.

    Og så igen hvorfor skulle hunden i narkose fordi den skal have nogle sting?


  • #4   4. nov 2016 Men er det normalt at komme i narkose fordi man skal have lidt sting? Hvorfor ikke bare alm bedøvelse?


    Skal lige siges at jeg har sygesikring så det er ikke pengene jeg synes bare det virker som en voldsom omgang for et par sting?


  • #6   4. nov 2016 Jeg lader dem bestemt også styre det jeg har bare ikke prøvet det før og synes det virker voldsomt derfor jeg skriver her smiley

  • #8   4. nov 2016 Når vores hanhund skal have renset ører, så foregår det i narkose, men så let, at der ikke behøves respirationshjælp.
    Det er en bedre metode til den slags, synes jeg, end den almindelige sedation, hvor de er mere vågne og derfor mærker mere.

    Jeg tænker at de gerne vil overvåge bagefter på grund af eventuelle vejrtrækningsproblemer.
    Vi får altid hunden med med det samme, den er vågnet.



  • #11   4. nov 2016 Sådan gør de nogle steder.

    Det har jeg kun accepteret da min gamle hund skulle opereres i Faxe - og der kørte vi kun få km væk og ventede.

    Jeg sætter mig i venteværelset og bliver der fra jeg afleverer til de kommer med den.
    Og allerhelst - hvilket sker 98% af gangene, kun Faxe har været en undtagelse - er mindst en af os med hunden hele tiden....

    Og det ville jeg også insistere på at være ved den type behandling der skrives om her.


  • #13   4. nov 2016 de fleste dyrlæger beholder dyrene lidt tid når de skal bedøves..
    Jeg er dog en lidt muligvis frygtelig hundejer for ingen af mine basser kommer i bedøvelse eller på operations bordet uden jeg er til stede om jeg så skal sidde i rummet med dokter dyr i to timer, så jeg aflevere aldrig bare mine dyr til dyrlægen jeg er med gennem hele processen og det ved min faste dyrlæge jeg vil, så det er accepteret :).


  • #17   4. nov 2016 Jeg tror nu ikke at jeg ville lade min hund få et par sting uden narkose. Jeg ville ikke løbe risikoen for at de for fremtiden skulle synes at dyrlægen er væmmelig ved forsøge at sy et par sting med kun afslappende og lokalbedøvende.
    Jeg har så overhovedet ikke nogen kvaler ved at lade dyrlægen beholde mine hunde og bedøve dem uden at jeg er der. Min dyrlæge behandler mine hunde godt og mine hunde virker trygge ved både dyrlægen og sygeplejerskerne. Perle er stadig OK med stedet og selvom hun gentagne gange har været afleveret derude til operation. Og jeg kan alligevel hverken gøre fra eller til ved at sidde og vente. Clinton knækkede en hvalpetand og måtte have stumpen fjernet operativt. Jeg afleverede ham og hentede ham et par timer senere. Næste gang han kom derud var han lige så begejstret som før han blev opereret, så jeg føler mig helt tryg ved at overlade mine hunde til dyrlægen i et par timer.
    Jeg har kun været blevet hos en hund én gang; det var da en af mine gamle tæver blev voldsomt skambidt kl 19. Det var babu babu til nærmest vagtdyrlæge, hvor jeg selv måtte assistere ved sammenlapningen, da sygeplejersken ikke ville kunne nå at komme. Puha det var godt nok ikke særlig sjovt.


  • #19   4. nov 2016 Jeg er hos mine under hele forløbet......... Jeg begynder ikke at besvime eller skrige op. Hvis jeg bliver utryg eller forskrækket, går jeg ud en tur og kommer så ind igen, når jeg er faldet ned igen. Min dyrlæge kender mig og VED at jeg ikke skaber mig eller besvimer. Jeg har været med mine hunde under operationer i de sidste 40 år smiley

  • #22   4. nov 2016 @Mette: Jeg ved også udmærket hvordan det kan se ud under operationer og når det kommer til mine egne hunde er jeg altså en 'softie'. Jeg ville ikke kunne holde ud at se dem blive skåret i og rumsteret med. Så det er vist bedst at jeg ikke er der smiley To gange blev jeg ved Stormy til noget hvor dyrlægen normalt ville bedøve. Men fordi jeg kunne få min hund til at forholde sig HELT i ro kunne der tages et røngtenbilled og en anden gang sættes et kateder op i urinrøret uden bedøvelse og hunden var stadig OK med dyrlægen.
    TS: God bedring med vovsen håber at det er overstået nu smiley


  • #23   4. nov 2016 Hvordan har patienten det? smiley

  • #24   4. nov 2016 Jeg er også hos mine når de falder i søvn og så ringer dyrlægen når de er klar til at blive hentet igen.
    Jeg køre imens så dyrlægerne har ro til at arbejde og jeg har altid den anden hund med i bilen, så går vi en tur imens.
    To gange har jeg afleveret Laika uden hun sov og jeg var total tudefjæs.


  • #25   4. nov 2016 Lotus skal afsted på tirsdag morgen og have fjernet knuder. Jeg er med hele vejen og har fri hele dagen, så vi kan køre hjem, når hun kan støtte på benene.


  • #26   5. nov 2016 Hej alle tak for svar smiley min lille datter havde 1 års fødselsdag samtidig derfor det sene svar da jeg skulle forberede og have gæster. Og derfor havde jeg simpelthen ikke mulighed for at blive ved ham men nu er han en boxer glad for alt og alle så jeg blev til den første sprøjte virkede og så kom hun og hentede ham og han gik lystigt med. (Min gamle hun blev jeg altid ved men hun var en helt anden støbning) Hentede ham så igen nogle timer senere og han har det godt man kan slet ikke mærke noget på ham. Men det kan man på min pengepung smiley 3500kr bum bum det lige 1300kr mere end hendes ca pris smiley men sådan er det det skulle helt klart syes det kan jeg tydeligt se nu hvor han er trimmet og stingene sidder der.

Kommentér på:
Skåret poten

Annonce