{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Skåret poten {{forumTopicSubject}}

Da Rene kommer ind med hundene i morges efter deres morgentur, ser han at der er meget blod på gulvet. Dino har så fået skåret den bagserste trædepude bagpå, lige fået skåret en ca. 1½x 1½ flig af, så det blødte jo en hel del.
Rene har nu været til dyrlægen hvor såret er blevet brændt for at stoppe blødningen. Så håber jeg at det kan holde det lukket.
Jeg skal selvfølgelig ud og have købt en sko/sok/shoz eller lignende til ham, som han kan få på når han skal ud.

Møj irriterende om morgenen når man skal op og har travlt med at blive færdig, aflevere i skole og så på job. Men Rene er blevet hjemme med hundene i dag og kan holde lidt øje med det.

Men hvad er Jeres erfaringer med, om hvor nemt og hurtigt det heler ? Er det vanskeligt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skåret poten
  • #1   16. mar 2011 Min hanhund Tyson har været rigtig uheldig med potesår her i vinter. En morgen inde arbejde var vi ude på vores morgen tur, da vi kom hjem havde han skåret begge forpoter, den ene så voldsomt at han skulle syes.
    Den anden forpote blev limet og fik en forbinding på i tre dage. Det helede hurtigt op uden problemer, han blev holdt i ro i 10 dage, altså ingen gåture uden snor.
    Den pote som blev syet var desværre rigtig svær at få til at hele op, han blev syet tre gange i denne pote og fra det skete og til vi endelig fik taget stingene havde han været holdt i ro i godt 4 uger.
    Så skulle vi til hundetræning efter lang pause og så uheldig som han nu engang er skar han den ene bagpote. Denne måtte også syes men var knap så dyb som den han lige havde haft i forpoten, så det helede fint op i løbet af 10 dage med ro.

    Så det kan være det heler hurtigt og smertefrit op.
    Det vigtigste er bare at i sørger for at holde Dino i ro, så det ikke kan springe op igen. Men det tænker jeg også jeres dyrlæge har fortalt jer.
    Held og lykke med det lille pus.


  • #2   16. mar 2011 Betina V
    Det var da en værre omgang med Tyson. Og så at skulle holde ham i ro i 4 uger.

    Jeg håber godt nok ikke at det kommer til at tage så lang tid med Dino, for han er stadig en stor hvalp (til trods for at han nu er snart 17 mdr.), men temperamentsmæssigt og fjollemæssigt er han stadig hvalpet. Og han er vant til at kunne komme meget i haven også udover gåturerne.
    Så det bliver hårdt at han nu ikke bare må rende rundt derude til det er helet , men vi må bide tænderne sammen og finde på noget mere aktivitet til hans hoved.


  • #3   16. mar 2011 Anne:
    Det er bare så vigtigt at han ikke får lov at styrte derud af, da det er med til at forhindre helingen.
    Men hvis dette overholdes plejer det altså at hele ret hurtigt.
    Men aldrig sjov at skulle holde en hun i ro smiley Og slet ikke en unghund smiley


  • #4   16. mar 2011 Nej, det tror jeg heller ikke det er, men vi må prøve at være kreative. Det SKAL bare hele hurtigt.

  • #5   16. mar 2011 Anne. Det kommer til at hele meget hurtigt, for ved at få såret brændt har i allerede sprunget den tid over, hvor såret ellers skulle bruge tid til at danne en sårskorpe.
    Samtidigt så er det ikke en revne som skal holdes sammen, så Dino er helt sikkert klar til nye eventyr indenfor en uges tid. :o)

    Ps. Netop nu hvor såret er blevet brændt, så ville jeg ikke bade det uden at ha talt med dr.dyr først, for såret er jo ikke åbent mere, så badet kan skade den sårskorpe som brændingen har lavet..

    Rigtig god bedring til Dino. :o)


  • #6   16. mar 2011 Anita
    Det tror jeg heller ikke Rene har fået besked om, altså at bade det. Men vi har noget Fuciderm salve som dyrlægen sagde ville være rigtig godt at smøre det med, da det holder bakterier væk. Så det det gør vi i stedet.

    Jeg siger til Dino at du har skrevet sådan at det heler hurtigt og det har han bare at rette sig efter smiley Thi hi smiley


  • #7   16. mar 2011 Hihihi.. Ja gør det, ellers kommer jeg efter ham.. ;o))
    Ej det var fordi Josephine nævnte det med at bade poten, at jeg skrev det, for jeg ville ikke selv bade et lukket sår, så lyder mere fornuftigt med salven, :o)


  • #8   16. mar 2011 Just præcis smiley

  • #9   17. mar 2011 Damn - hans pote blødte lidt igen i morges, så holdt det op, så startede det lidt igen. Men var stoppet igen da jeg gik, så nu håber jeg bare at det holder tørt til vi er hjemme igen.

  • #10   17. mar 2011 Øv sikke noget..
    Har du givet ham en sok el.lign. beskyttelse på, så han ikke kan slikke på den når han er alene hjemme ? og mere vigtigt er at såret er beskyttet af en "blød pude" når han er ude og gå, så småsten/grus/asfalt el.fliser ikke kan genere såret.
    Hvis du har lidt gazebind så kan du klippe den i bidder også folde det så det får 4lag, det lægges på såret som en "pude" og sættes fast med tape rundt om poten ikke stramt og ikke på neglene, bare nok til at gazen bliver på plads under trædepuden, også en sok udenpå som også lige skal ha engang tape rundt om benet så sokken ikke ryger af, så vil han med garenti ikke blive "såret" på gåturene. Det tar kun et par min. at ordne "hvis hunden er medgørlig :o)"
    Jeg krydser fingre for lille Dino og håber at han kan holde sig i ro så hans pote får tid til at hele ;o))
    Ved godt at det skutte er nemt med en vaps på 17mdr.at be den om at være rolig, især ikke hvis man er på job. :o)


  • #11   17. mar 2011 Jeg har købt en pakke af de der Pawz, som han får på når han skal ud og gå tur.
    Vi har ikke forbundet poten, og jeg er heller ikke sikker på at han ville lade det sidde på når de er alene hjemme. Jeg tænker at han vil gnave det af.
    Nu har vi jo heldigvis nogle fridage, så vi kan være omkring ham og holde øje med at han ikke tygger eller springer for meget rundt, så kan vi håbe at det får lidt ro til at hele.
    Måske jeg kulle lægge en lille forbinding med noget animal polster (det klister som en i hel...) så hvis han kan lade være med at gnave det af, så kan det godt holde.


Kommentér på:
Skåret poten

Annonce