4. aug 2016 Følger: 7 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 6
Cavalier king charles-Løs? Cavalier king charles-Løs?
Hej alle.
i vil så gerne have en hund. Og vi vil gerne have en Cavalier King Charles Spaniel .
Men her forleden dag læste vi at den kan finde på at jage ting der bevæger sig. Især ved stærkt trafikerede veje.
Men problemet er at vi jo har et ønske om at den kan gå ude snor, uden for haven .
Vi har læst om hvordan man skal gøre O.S.V..
Men hvad tænker i?- Hvis nu den lige pludselig ville have lyst til at jagte bilerne?
I og med at vi også har kat, hvis nu den skulle jagte katten .
Men det største problem er det med bilerne..
Hvad tænker i? Kan det blive umuligt, med en cavaliere ?
Håber i vil svare !!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.539
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Jeg mener sagtens det vil kunne lade sig gøre at gå uden snor. Det kræver bare tid, energi og træning og bestemt ikke noget man kan gøre fra dag ét
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.756
Det lyder ikke til, at du har alt for meget forstand på hunde, og det er ikke ment negativ, for alle os andre er også startet uden alt for meget viden.
Jeg synes at det er flot at du søger viden, det er flot at du har læst om hvordan man opdrager en hund, men en ting er teori og en anden er praktik.
For at man får et god og velafbalanceret hund, så kræver det også at man kender til "hundesprog/adfærd"
Jeg vil stærkt anbefale dig at melde dig til hundetræning med hvalpen lige så snart du har fået den.
Der får du lært noget om hunde og træning, som du ikke kan læse dig til.
Jeg er enig med de andre. Alle hunde kan finde på at rende efter biler, cykler mm.
Det er et spørgsmål om opdragelse og som ansvarlig hundeejer har man ikke sin hund løs der hvor der kører biler.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
Det er rigtig vigtigt at lærer hunden et sikkert indkald, og sørge for at hunden ikke jagter alle mulige ting
En Cavalier kan sagtens gå løs, det kræver bare et sikkert indkald og god opdragelse.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Aaaarh, indrømmet, der kan sikkert støves en enkelt op hist og pist (ligesom man også finder en pudel i ny og næ herhjemme f.eks.). Men det er da vist ved at være mange år racen har været avlet og anvendt til jagt.
Jeg mener, som de andre, at sådan en burde kunne lære et godt indkald og et god fri ved fod, så den kan gå uden snor, det er jo en ganske trænbar lille hund. Ang. jagten af biler, kan jeg ikke lige se hvorfor en cavalier skulle have større tendens til dette end andre racer -de racer der typisk døjer med den tendens er hyrdehunde, fordi de gerne vil hyrde på ting der bevæger sig. Det betyder self ikke at andre hunde ikke også kan finde på at jage biler -men tror ikke cavalieren er mere udsat på det punkt. Til gengæld må man nok forvente at den kan lide at bruge næsen og skal lære ikke at måtte jage spændende dufte på egen pote.
aug 2004
De har et mega fint indkald,bare der ikke er fugle i nærheden,der er faktisk en del i jagtregi,flere end man lige tror,jeg grinede også en gang af det,det gør jeg ikke mere
aug 2004
aug 2004
Hvis du er på FB er der en gruppe for "Syringomyeli og andre arvelige sygdomme"
Et medlemskab kun for DKK og Cavalierklub medlemmer,men der er en utrolig masse viden i den gruppe
aug 2004
Og togterne af gruppen ved nok ALT om SM
aug 2004
aug 2016
Følger: 7 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 6
Det skal lige nævnes at vi bor på landet- altså ser man kun sjældent en bil komme forbi.
Vi har skam læst utroligt meget på hvordan man skal håndtere det- og selvfølgelig er det ikke noget man gør fra dag 1
bare en hurtig indput
Cavalier king charles-Løs?