1.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Cavalier king charles-Løs? Cavalier king charles-Løs?

Hej alle.
i vil så gerne have en hund. Og vi vil gerne have en Cavalier King Charles Spaniel smiley .
Men her forleden dag læste vi at den kan finde på at jage ting der bevæger sig. Især ved stærkt trafikerede veje.
Men problemet er at vi jo har et ønske om at den kan gå ude snor, uden for haven smiley .
Vi har læst om hvordan man skal gøre O.S.V..
Men hvad tænker i?- Hvis nu den lige pludselig ville have lyst til at jagte bilerne?
I og med at vi også har kat, hvis nu den skulle jagte katten smiley .
Men det største problem er det med bilerne..
Hvad tænker i? Kan det blive umuligt, med en cavaliere smiley ?
Håber i vil svare smiley !!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cavalier king charles-Løs?
  • #2   7. okt 2016 Lige meget hvilken hund man vælger har man den ikke løs ved stærkt trafikeret veje smiley og alt drejer sig om opdragelse

• #3   7. okt 2016 Jeg går ALDRIG som i ALDRIG løs med hund ved en trafikeret vej!! Det er virkelig bare et no go for mig uanset hvor godt styr man har på sin hund.
    Jeg mener sagtens det vil kunne lade sig gøre at gå uden snor. Det kræver bare tid, energi og træning og bestemt ikke noget man kan gøre fra dag ét smiley

• #4   7. okt 2016

Det lyder ikke til, at du har alt for meget forstand på hunde, og det er ikke ment negativ, for alle os andre er også startet uden alt for meget viden.

Jeg synes at det er flot at du søger viden, det er flot at du har læst om hvordan man opdrager en hund, men en ting er teori og en anden er praktik.
    For at man får et god og velafbalanceret hund, så kræver det også at man kender til "hundesprog/adfærd"

Jeg vil stærkt anbefale dig at melde dig til hundetræning med hvalpen lige så snart du har fået den.
    Der får du lært noget om hunde og træning, som du ikke kan læse dig til.

Jeg er enig med de andre. Alle hunde kan finde på at rende efter biler, cykler mm.
    Det er et spørgsmål om opdragelse og som ansvarlig hundeejer har man ikke sin hund løs der hvor der kører biler.

• #5   7. okt 2016 En cavalier har jagtinstinkt,mange har endda rigtig meget,de bliver jo også stadig brugt til jagt..uanset hvor godt indkaldet fungerer,så bliver de totalt døve og ukontaktbare ved synet af en lille fugl,råvildt,hare,ænder,fasaner, agerhøns..alt hvad der bevæger sig og skulle de få øje på det,på den anden side af vejen,så stikker de af..taler af flere års erfaring,er på cavalier nr 3 og 4..

• #6   7. okt 2016 Altid snor på hunden ved trafikeret veje smiley
    Det er rigtig vigtigt at lærer hunden et sikkert indkald, og sørge for at hunden ikke jagter alle mulige ting smiley
    En Cavalier kan sagtens gå løs, det kræver bare et sikkert indkald og god opdragelse.

• #7   7. okt 2016 "bliver også stadig brugt til jagt"???

Aaaarh, indrømmet, der kan sikkert støves en enkelt op hist og pist (ligesom man også finder en pudel i ny og næ herhjemme f.eks.). Men det er da vist ved at være mange år racen har været avlet og anvendt til jagt.

Jeg mener, som de andre, at sådan en burde kunne lære et godt indkald og et god fri ved fod, så den kan gå uden snor, det er jo en ganske trænbar lille hund. Ang. jagten af biler, kan jeg ikke lige se hvorfor en cavalier skulle have større tendens til dette end andre racer -de racer der typisk døjer med den tendens er hyrdehunde, fordi de gerne vil hyrde på ting der bevæger sig. Det betyder self ikke at andre hunde ikke også kan finde på at jage biler -men tror ikke cavalieren er mere udsat på det punkt. Til gengæld må man nok forvente at den kan lide at bruge næsen og skal lære ikke at måtte jage spændende dufte på egen pote.

• #8   7. okt 2016 Mine kunne ikke finde på at jagte biler men fugle af alle slags
    De har et mega fint indkald,bare der ikke er fugle i nærheden,der er faktisk en del i jagtregi,flere end man lige tror,jeg grinede også en gang af det,det gør jeg ikke mere

• #10   8. okt 2016 Birgitta L,hjerterne i DKK regi er blevet meget bedre,end da jeg fik min første i 03,EFS/CCS er også kraftigt på vej ud gr. DNAtest,der er så PL,HD(man fravæger ikke for dem,da det ikke er avlsanbefaling) øjensygdomme,er er lidt i racen,me ikke meget og så er der SM,nogle opdrættere vælger at sige,at de ikke ha det i deres linier,men da det er multienetisk,kan det sagtens springe mange generationer over,man er først begyndt for få år siden at MRscanne,så der er pt max 2 generationer scannet,men,Holland,hvor man har scannet i mange år,er man begyndt at kunne se resultaterne af scanningerne,siger de..men lad nu være med at tænke,"så skal jeg have en hollandsk cavalier",de har ikke et hjerteprogram,som det danske.

• #12   8. okt 2016 Der er ikke forskel på SM og farver,det er udelukkende fordi det er de mest populære farver og derfor er der flest i de farver
    Hvis du er på FB er der en gruppe for "Syringomyeli og andre arvelige sygdomme"
    Et medlemskab kun for DKK og Cavalierklub medlemmer,men der er en utrolig masse viden i den gruppe

• #14   8. okt 2016 Det burde du , men gør dig selv den tjeneste at blive medlem af omtalte gruppe,det ku være at du ville blive meget mere rolig og/eller vidende...
    Og togterne af gruppen ved nok ALT om SM

• #16   9. okt 2016 Birgitte L,du må godt skrive navnet i en pb til mig,jeg har idt styr på hvem og hvad i den verden og ellers ved jeg hvor jeg kan få viden..

• #17   9. okt 2016 Hej alle igen smiley .
    Det skal lige nævnes at vi bor på landet- altså ser man kun sjældent en bil komme forbi.
    Vi har skam læst utroligt meget på hvordan man skal håndtere det- og selvfølgelig er det ikke noget man gør fra dag 1 smiley . Det kræver tålmodig hed og er vi ikke helt 100 procent, på at vi kan lade den gå løs vil vi ALDRIG gøre det smiley .
    bare en hurtig indput smiley

Kommentér på:
Cavalier king charles-Løs?

Annonce