Ny hund på vej Ny hund på vej
Må da lige dele glæden med jer. Som dagene går kommer jeg tættere og tættere på en ny hund, som gerne skal løfte agility-arven efter Charlie og Diva.
Charlie parrede d. 25. sept en border terrier tæve. En nøje planlagt parring. Endnu er der ingen sikkerhed for om der er hvalpe i hende.
Hvis ikke der kommer hvalpe i det kuld, har jeg indtil videre droppet min drøm om en Charlie hvalp og har lagt billet ind på en Manchester Terrier. Hvalpene i dette kuld er nu 4 uger.
Tja, så uanset hvad, så venter hvalpearbejdet forude.
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Du er nok en af de mange stamgæster på min hjemmeside. Dejligt at vide, at man ikke kun laver hjemmesiden for sin egen skyld.
Ja man glemmer altid hvor enorm opgaven er det første halve år. Men jeg tillader mig at glæde mig alligevel......
aug 2005
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Tillykke med hvalpe planerne - men en manchester terrier?? Hmm.. kan sådan en løbe agility??
Jeg synes du skal fortsætte det gode arbejde for vores race - med en border terrier!!
Jeg krydser fingrene hårdt for at der kommer hvalpe ud af paringen!!
Hvad så hvis der kommer hvalpe egentligt - skal du så have en manchester og en border??
aug 2005
Manchester kan godt løbe agility - den bliver forholdsvis flittigt brugt til det i bl.a Tyskland (jeg skriver forholdsvis, fordi der jo aldrig vil være lige så mange af dem som af de mere populære racer).
Det er svært at svare præcist på hvad jeg vil gøre, hvis jeg lige pludselig har to hvalpe på hånden. Hvis der kun kommer tæver i Charlies kuld, så tager jeg nok Manchesteren......
Lige nu er det som at have en fugl i hånden (Manchesteren) og 10 på taget (hvis der er hvalpe i tøsen)
aug 2005
Uanset hvad så arbejder jeg da stadig for at man kan bruge terrieren og vil glæde mig over at kunne udbrede kendskabet til en race, som man skønner der kun findes 25 af herhjemme.
I øvrigt en race, som jeg har haft kig på gennem nogle år, men pga det lille antal har jeg ikke rigtig kunnet komme til racen og ej heller oplysninger om den
Ny hund på vej