{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket foder er bedst
  • #1   26. aug 2016 Det kommer jo an på hunden og hvad den trivedes på.
    Jeg fodre kornfrit og det er skam en overkommelig pris smiley

• #2   26. aug 2016 Det bedste foder er det, der får hunden til at trives og fungere optimalt.

Det er fuldstændig forskelligt fra hund til hund.

(Pssst.... Blandinger kan ikke være formel 1 smiley )

• #3   26. aug 2016 Okay fik bare af vide han var halvt formel 1 og halvt islandsk fårehund
    og så ville jeg bare gøre hvad andre måske synes var bedst smiley

• #4   26. aug 2016 Hvad er hunden fodret med i sine første 11 år??

• #5   26. aug 2016 Jeg synes der er mange gode mærker. Selv er jeg glad for Real Nature Wilderness

• #6   26. aug 2016 Man skal aldrig sige aldrig, men det er sjældent at labber af disse linjer (engelske og irske jagtlinjer) bliver brugt i blandingsavl, simpelthen fordi dem, der køber dem værner om deres egenskaber og går et stort arbejde igennem for at bevare dem smiley

Nå - men foder.

Der findes en hulens masse godt foder - det er meget forskelligt hvad folk synes er godt. Vi har alle vores kæpheste... Korn/ikke korn, hvilket protein er bedst, hvor meget protein, osv.

Det bedste er for os alle sammen at prøve os frem og se, hvad hunden har det bedst med.
    Men selvfølgelig starte med et nogenlunde produkt, hvor der er reelt kød i og ikke en masse biprodukter smiley

• #7   26. aug 2016 Han er desværre blevet fodrer med pedigree mange af årene fordi jeg har troet at det var så godt. Men da jeg har ladet mig høre at det vidst ikke skulle være ret godt har jeg prøvet lidt forskelligt. hunden fungerede som sådan fint på pedigree ligeledes det han efter har prøvet. Han har aldrig fejlet en dyt. Derfor spurgte jeg her inde. da det i kattens verden tit er de samme fodermærker der går igen, som folk synes er godt. kunne det godt være at der var noget tilsvarende her smiley

• #8   26. aug 2016 Jeg ville ikke lave om på det når han har haft det godt i alle de år. Han er en ældre herre og har levet et langt liv, så langt som det normalt kan forventes.
    Du kan ikke ændre noget nu - og hvis det fungerer, så fungerer det jo smiley

• #9   26. aug 2016 med hensyn til formel 1 eller ej er det heldigvis ligegyldigt for mit vedkommende smiley
    hans mor var en fårehund og historien lyder på at faderen kom forbi på ups besøg. men pyt. Han er som han skal være smiley

• #11   26. aug 2016 Hvis han er fodret på pedigree, som jo udelukkende består af korn, fyldstof og farvestof, ville jeg ikke turde begynde at give et kvalitetsfoder.
    Jeg ville simpelthen være nervøs for at køre hans mave fuldstændigt i smadder.

Men du kan godt prøve, forsigtigt, at køre ham over på et bedre foder (for bedre kan det kun blive!) med et foder, der stadig indeholder korn.
    Kornfrit kan nemlig være alt for skrapt for hunde, der ikke er vant til den store mængde kød.
    Du kan prøve fx Arions varianter. Men gør det over en lang periode.

Vi overtog Tori da hun var 5 år. Hun havde kun fået kornfyldt foder hele sit liv.
    Vi skiftede til noget andet og det slog hendes mave helt ud. Så det var tilbage igen, og så rolig overgang. I dag kører hun på råt og Essential helt uden problemer, men det tog så også knap 2 år før vi nåede til en 100% stabil afføring.

• #12   26. aug 2016 puha det er jo svært at sige hvad der er bedst, for det der er bedst er hvad hunden trives med! smiley
    jeg fodre med kingsmore Pure, kornfrit som nok er et af de dyrere mærker hvis man har en stor hund, en pose koster omkring 550 ,- (når det ikke er på tilbud, det er det dog forholdvis ofte) mener der er 12-15 kg i. Men det holder jo nok ikke nær så længe når det er en stor lab der skal spise.
    min chi han spiser jo sådan en pose på næsten over et halvt år og min dsg og mops spiser en pose på 3 - 4 måneder (chi er på diæt mens de to andre får alm. foder)
    læg mærke til hvor meget han går på wc og så ellers prøv dig frem med mærker, dyre eller billige, korn eller kornfri, så kan du skabe dig et overblik over hvad hans mave reagere bedst på og hvad han virker gladest for! smiley

• #13   26. aug 2016 Jeg har svært ved at se ideen i at skifte foder til en hund på 11 år, når den "aldrig har fejlet en dyt".

Hvad skulle formålet være ?

og så ville jeg bare gøre hvad andre måske synes var bedst

Det forstår jeg slet ikke ? Hvorfor ikke bare gøre hvad hunden trives bedst på ? Herinde får du hundrede forskellige svar, som du dybest set ikke kan bruge til noget alligevel.

• #14   26. aug 2016 Martine så må du da Undskyld at jeg spurgte for at blive klogere og for at kunne gøre det bedre. Og ja jeg vil få en masse forskellige vinkler på det og ud fra det kan jeg jo så selv stykke noget sammen smiley så formålet er ikke andet end at det altid er plads til forbedringer. og at jeg igennem den senere tid har lært hvor ringe pedigree er. Så at kunne forbedre uden at smadre hans mave kunne jo altid være rart smiley

• #15   26. aug 2016 Tak Malene for det gode bud smiley

• #16   26. aug 2016 Det kan jo meget vel være at det bedste for hunden er ikke at skifte..
    Don't fix what ain't broken..

Det kan blive til en hulens masse foderskift indtil du finder noget han fungerer ligeså godt på.

• #17   26. aug 2016 Kristina - en hund på 11 år som "ikke fejler en dyt" ???

Hvordan skal det blive bedre ?

Du har tilsyneladende fået at vide, at det du fodrer med ikke er ret godt ... at din hund funker på det er åbenbart ikke nær så vigtigt for dig, som at "nogle" mener at det er noget *biiip* foder du bruger.
    Det er den del jeg ikke helt forstår.

Du behøver ikke være melodramatisk og undskyldende ... jeg skriver bare hvad jeg synes, det kunne du bruge som et råd istedet for at kaste dig ud i forskellige forsøg på en sund og rask 11 år gammel hund.

• #18   26. aug 2016 Okay Martine. Tak for svaret. og undskyld mit lidt trælse svar. er kun glad for at han fungere og jo det er selvfølgelig vigtigst. som sagt var det også kun for at blive klogere at jeg spurgte herinde smiley intet andet. Man kunne jo aldrig vide om. nogen havde nogle gode bud/ideer. også selvom han altid har fået pedigree :):)

• #19   26. aug 2016 Bud er der masser af. Virkeligheden er jo at hunde kan fungere på meget forskelligt og når vi anbefaler foder er det ofte ud fra egne kæpheste smiley

• #20   26. aug 2016 Altså hvis han virkelig fungere på det, her mener jeg, at maven er god, afføring er fin, hans pels er flot osv., så lad ham blive på det.
    Så ved du det til næste gang du får ny hund smiley

• #21   26. aug 2016 Han bliver 13 år i år? Jeg ville ikke skifte. Heller ikke selvom Pedigree ikke er et godt foder. Men hvis han har det godt, maven fungerer, pelsen og øjnene er fine, så ville jeg ikke skifte.

Jeg ville tage det som en lærdom til næste hund.

Kommentér på:
hvilket foder er bedst

Annonce