1.833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Opflaskning af hvalp - størrelse på hul i sutten Opflaskning af hvalp - størrelse på hul i sutten

Hej med jer smiley vores hund har fået en skøn hvalp men har ikke nok mælk - vi giver derfor flydende tilskud fra dyrlægens hundemælkeerstatning. Det går fint med at få det ned men jeg er i tvivl om hvorvidt hullet i sutten er for stort og det går for hurtigt - efter flasken sidder hvalpen og trækker vejret med åben mund i et minut før den får normal vejrtrækning - det samme sker ikke når den får mælk hos sin mor (hun har lidt og det hun kan give giver hun ham selvfølgelig) nogen af jer der har oplevet det med åben mund og vejrtrækning efter mad fra flaske `?

Mange hilsner
Marianne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opflaskning af hvalp - størrelse på hul i sutten
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #1   22. aug 2016 Jeg vil kontakte min dyrlæge hvis det var mig.
    H*n kan rådgive om det er normalt og også om hullet på flasken

• #2   22. aug 2016 Har været hos dyrlægen som ikke kunne se noget galt eller høre noget på hvalpen - men han tjekkede ikke hullet på sutten da jeg ikke tænkte over det på det tidspunkt.

• #3   22. aug 2016 Jeg ville alligevel opsøge dyrlægen.
    Er hullet for stort, så risikere hvalpen at fejlsynke.

• #7   22. aug 2016 Hej igen smiley der er kun en hvalp og vi troede der var mælk nok og den tabte sig - vi kontaktede dyrlægen som sagde det var helt normalt - så vi ventede - men det viste sig at mor kun har lidt mælk (er dog blevet mere heldigvis da hvalpen sutter alt det den kan så tit den kan :-)) så den tabte sig fra 135 g til 95 g og så måtte der tilskud til. Vi har forsøgt at se hvad der sker uden tilskud en halv dag men så taber den sig igen - håber meget at vi kan stoppe tilskuddet men han vejer kun 210 g og er nu 19 dage så glæder os til han kan komme på fast føde.

• #8   22. aug 2016 Han har heldigvis fået råmælken - han kom til ved et kejsersnit og det mener dyrlægen kan være en del af årsagen til den manglende mælk - men der er kommet mere - der er kun en brystvorte han vil ligge ved og det er også den der er mest mælk i - desværre bare ikke nok

• #11   22. aug 2016 Tør ikke rigtig starte på fast føde endnu da han virker meget lille smiley og først er igang med at lære at gå uden at vælte rundt og han trods alt får en del mælk hos mor - det er bare ikke nok - tænkte på at starte med fast når han bliver lidt over 3 uger. Men kan ikke lide den forskel der er ved erstatningsmælken og modermælken - altså det med at trække vejret med åben mund efter maden. Hvordan kan vi forhindre han drikker for hurtigt hvis det er det han gør ?

• #12   22. aug 2016 Isebelle smiley hvor er de bare skønne smiley hvor store er de (vejer de) ?

• #16   22. aug 2016 Prøv at skift sutten ud med en med et mindre hul og se om det afhjælper problemet. I kan jo altid skifte tilbage igen.
    Nogle bruger at fodre via en svamp til de meget små racer, men hvis det andet fungerer så ville jeg da prøve at skifte til et mindre hul.
    Vær rigtig meget obs på brystbetændelse hos moderen. Malker i hende ud i de patter hvalpen ikke bruger? Det vil også kunne stimulerer til mere mælk. Og tilbyd gerne væske under diegivning, jeg har flere menneskebekendte der beskriver stor tørst når baby drikker, og at de synes det letter flowet af mælk.

• #18   23. aug 2016 Hejsa - tusind tak for en masse gode svar smiley med hensyn til forsøge at få gang i baby (mors) mælk - så ja så har vi været i total gang og der er også lidt mælk i de fleste bryster - heldigvis er der også kommet mere i dem han nu helst vil bruge så det går meget bedre. Mor klarer nu det meste og det er kun få tilskud han får.

Han vejer nu 245 g og er 3 uger i morgen så vi vil prøve om vi kan give ham meget tynd vælling af en blanding af kogt vand og vådfoder til hvalpe fra dyrlægen.

Tilføjer lige et billede af henholdsvis mad med sut og mad hos mor smiley

Med hensyn til både mad og væske til Baby (igen altså mor) så får hun tilbud rigeligt væske - både vand (som altid er lige ved siden af kassen og skiftes flere gange dagligt) og modermælkserstatning som hun elsker - vi laver altid mere end rigeligt når Hank the mann får mad og så får hun også efter ham - endvidere får hun A38 - foder specielt til hende o.s.v. - så hun er godt dækket ind. Og det virker jo også smiley

Knuzz til jer alle og helt ærligt Isabelle smiley de er da for kære og skønne smiley

profilbillede
  • #19   23. aug 2016 Og her er han så ved at få tilskud smiley

profilbillede
  • #21   23. aug 2016 Det er jo netop der jeg er i tvivl - hvordan skal det være - skal det så være lidt havregrøds tykt ? kan det synkes ? han er jo ret lille smiley

• #23   23. aug 2016 Super TAK ! det må vi prøve smiley

• #24   28. aug 2016 Går både og med fast føde - han vil meget gerne spise det men det bliver mere til at vade rundt i det og så bliver han total våd og kold også selv om maden jo selvfølgelig er vådfoder til hvalpe blandet med kogt vand og først serveret ved rette temperatur .... når han har spist er han våd og kold og det duer jo ikke - mor er ikke den der får årets pris som mor og gider ikke vaske ham bagefter så jeg tørrer ham men er bange for han bliver for kold - han vejer jo stadig kun 250 g - nogen ideer til hvad jeg kan gøre ??

• #25   28. aug 2016 Du skal blive ved med at fodre ham - men nu er han vel snart 4 uger? Så skal konsistensen være som havregrød. Og så gnub ham med et lunt håndklæde bagefter så bliver han da ikke kold (særligt med de temperaturer vi har nu).
    Jeg har pt mit syvende hvalpekuld så har lidt erfaring med fodring smiley

• #26   28. aug 2016 Hej Lisbeth smiley tak for råd - ja han bliver 4 uger på onsdag men vejer jo kun 250 g og det er ikke meget - derfor jeg ikke kan lide når han bliver våd / kold - har små håndklæder på radiatoren så de lunes og tørrer ham efter fodring men synes ikke det er sjovt - blev helt bange for han kom galt afsted - spiste for meget - for lidt, kan få maden galt i halsen når han selv spiser o.s.v.

Han og Mor hun bor i soveværelset hvor vi tit opholder os i disse dage (arbejder hjemmefra) tænkte på at vi snart skulle flytte dem op i stuen men vi bor i et gammelt hus og er jo ikke meget for træk .... glæder mig til han bliver større og ikke er så skrøbelig smiley

• #28   31. aug 2016 Så er vores hvalp blevet 4 uger i dag :-)) og vi har fået gang i vådfoder blandet op i kogt vand - tempereret og han er vild med det - men tror altså han får noget af maden i næsen - hvordan forhindrer i det ?? eller er det bare helt normalt ??

• #29   31. aug 2016 Her er han smiley fin men altså ret lille

profilbillede
  • #32   31. aug 2016 Hejsa - tak for jeres svar smiley Har tjekket ham igen hos dyrlægen - og der er ikke antydning af ganespalte så det er ikke det - tvært i mod er han super sund siger dyrlægen heldigvis smiley jeg tror det er fordi jeg stadig ikke har gjort det tykt nok - så må lave det tykkere næste gang eller kun med klør 5 :-). Lige nu får han 2 x dagligt grød og resten mælk. Han putter meget hos mor og hyggespiser det hun nu engang har smiley

Han stortrives synes dyrlægen smiley og det kan vi også godt se, han er fræk, leger, render rundt, forsøger at gø o.s.v. MEN synd han er enehvalp - heldigvis har vi en legeaftale når han bliver 6 uger med en der også er enehvalp og født faktisk samme dag - en beagel - indtil da har han fået nogle bamser og vi leger med ham og mor leger med ham men kunne være bedre med søskende....

Glæder mig til at han bliver et par uger ældre smiley

Kommentér på:
Opflaskning af hvalp - størrelse på hul i sutten

Annonce