1.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Birgitte B
Birgitte B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Opflaskning af hvalp Opflaskning af hvalp

Hej alle. Står med en hvalp der har tabt sig efter fødslen ?? hun er 2 1/2 døgn gammel og i går så det ud til at hun havde kræfter til at sutte ved mor. Men kunne i morges se på vægten at hun havde tabt sig . Nu har hun fået flaske siden i formiddags og taget 30 gram på frem til midnat. Problemet er at hun ikke sutter som de andre hvalpe, hun smasker mere mælken i sig . Hver gang alle de andre hvalpe sover ligger jeg hende til ved mor men selv om jeg støtter hendes krop giver hun hurtigt op fordi hun ikke for noget mælk ud. Mit spørgsmål er så om det går hurtigt nok fremad med hende og er der en chance for at hun lære at sutte rigtigt ? Mor er meget omsorgsfuld og vasker hende osv. Nøjagtig som de andre hvalpe. Håber det hjælper når hun tager lidt mere på ?? ?? god dag til alle

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opflaskning af hvalp
  • #1   12. maj 2015 Er den tilset af dyrlægen for gane-spalte og/eller tunge problemer?

• Camilla O
    Camilla O Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #2   12. maj 2015 min tante gav mig en opskrift på hjemmelavet modersmælkerstatning som skulle være lige så godt som det man køber. jeg kan godt høre om opskriften hvis det er

• #3   12. maj 2015 At begynde med flaske kan også gøre den ikke lære at die rigtigt.

Og hvis den har tunge eller ganeproblemer skal det altså fikses hurtigst muligt

• Camilla O
    Camilla O Tilmeldt:
    maj 2015

#4   12. maj 2015 Det rigtigt nok

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    maj 2015

#5   12. maj 2015 Vi har i sidste kuld haft en valp med gane spaltning og det har hun ikke og hun sutter også med tungen på en finger men lige så meget ved mor. Men jeg tror lige jeg køre forbi i morgen og for et gennemtjek af hende alligevel. Camilla O ellers tak har fået det bedste ved dyrlægen smiley tak for støtten

• Camilla O
    Camilla O Tilmeldt:
    maj 2015

#6   12. maj 2015 Det var så lidt smiley

• #7   12. maj 2015 Vent til de større hvalpe aktiverer nedløbet, og så læg hende til, når der er godt med mælk.

• #8   12. maj 2015 Lad en af de større starte patten op. Tag den væk til en anden Pat og læg den lille til den der nu kører godt. Giv hende evt et par dråber boost inden måltiderne. Så hun har energi til at spise godt.
    Boost kan enten købes eller laves som tigermælk selv.

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    maj 2015

#10   12. maj 2015 Smutter lige forbi dyrlægen når manden kommer hjem . Hun er begyndt selv at kravle til patten og kæmper for sin mælk ?? håber hun bliver ved så hun kan blive stor og fin . Tak for gode råd smiley

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    maj 2015

#12   12. maj 2015 Okay tak

• #13   12. maj 2015 Det ses desværre rigtigt tit at den slags hvalpe falder bort fordi de har fejl, som kan være svære at få øje på. Så se at få den undersøgt grundigt, i alle ender.
    Fejl i spiserøret kan man ikke se med det blotte øje. Nogle gange viser de sig ved forkert indtagelse af mælk, andre gange ser man det først når hvalpen går over til fast føde, og efter indtagelse kaster det hele op igen.
    Jeg kender et kuld, hvor næsten alle måtte aflives fire uger gamle pga forstørret spiserør, føj det var grimt for opdrætteren.

Kommentér på:
Opflaskning af hvalp

Annonce