{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Et lidt anderledes alene hjemme issue {{forumTopicSubject}}

Dog med en lidt anden issue end normalt.

Jeg har fået en lille hvalp og han skal jo lærer at være alene hjemme, som de fleste har jeg en deadline for hvornår han skal kunne være alene. Jeg har i forvejen to voksne hunde.

Men har tre muligheder.

1. anskaffer mig en ny hvalpegård (den jeg har er for let, den skubber han rundt med) og så er det der han er. Men han er ikke glad for at blive lukket væk, selv om han jeg står lige ved siden af, går han totalt bersærk og kaster sig op mod hegnet mens han hyler og gør. har givet ham foder og guffer i hvalpegården, men så snart interessen er væk, eller skålen er tom, så går det løs. Igen også selv om jeg sidder lige ved siden af.

fordelen ved hvalpegården er at den kan stå i stuen og han kan se de to andre.

2. Børnelågen i køkkendørene og så er han der, men igen samme princip som ved hvalpegården, så går han totalt bersærk så snart gufferne slipper op også selv om jeg sidder i køkkenet med ham smiley Og det er ikke på en "uha jeg er en lille bange hvalp" måde. Nope det er "jeg vil UUUUUD NUUUUU" måden.

3. Mine hunde har adgang til hele huset og hele haven normalt når de er alene. Lille manden får samme rettigheder, men jeg afgrænser haven til blot at være terrassen. Har de sidste dage gået ind og ud af bagdøren 100 gang mens han har været sammen med de store i hele huset, han kigger bare på mig og fortsætter med hvad pokker han nu havde gang i eller går efter en af de andre. De store er meget søde ved ham, næsten for søde smiley Tror ikke de vil gøre ham noget, men han er godt nok en pain in the a....! Fordelen ved denne måde er at jeg kan tage mig god tid til at træne, du er alene, adskilt fra de andre, ulempen, tja hvad nu hvis de pludselig bliver trætte af ham smiley

Jeg skal starte på arbejde, en halv dag den 12. august. Og ved godt at der er "god" tid til, men er bare nød til at få lidt ro i sjælen. Træner rigtig meget boks med ham, tænker det lige som kan afhjælpe nogle af hans indespærrings issues, men ting tager tid smiley

Nogle af jer der har erfaring med både det den ene og den anden løsning? Jer med flere hunde, hvad har i gjort når i får en lille ny?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lidt anderledes alene hjemme issue
  • #1   29. jul 2016 Jeg lader hvalpen gå med flokken. Den får ind i mellem at vide at "nu gider vi ikke lege med dig mere", hvorefter den så selv finder på noget.
    Jeg kunne aldrig drømme om at lukke hvalpen væk fra resten af flokken. Det ville nærmest give traumer.
    Vores flok løser selv problemerne og alle trives.

• #4   29. jul 2016 1000 tak for jeres svar. Jeg hælder mest til at lade ham blive ved flokken, de er jo flokhunde. Det vil også give mig bedre tid til at arbejde med hans frustration overfor begrænsninger smiley Og Marlene, det er jo netop det de store gør, stiger "stop" de er dog usædvanligt tålmodige i øjeblikket, så det er begrænset hvor mange gange han har fået den besked smiley

Og ja Trine G, man får da helt mindreværdskomplekser! Men Lenschow 1000 tak for alle træningstipsene, jeg vil helt klart benytte mig af dem:) Nu er han jo kun 8 uger og 4 dage, så han det skal selvfølgelig bygges langsomt op, lige nu er vi bare i gang med intro til klikkeren. Synes der burde være barselsorlov til hunde, synes det er mega pressende at skulle have den deadline for alene hjemme træning over hovedet smiley

Og Ja, Karen er fantastisk smiley

• #5   29. jul 2016 Jeg har jo min erfaring i frisk errindring, da jeg jo lige har været igennem alenehjemmetræning med Clinton smiley Efter at have set ham og Perle an sammen i et par dage blev beslutningen taget om at de to vist bare skulle have lov at være sammen når de skulle være alene og alenehjemmetræningen tilrettelagt derefter. Sørgede for at det var klar til en lur når træningen gik igang og det har bare forløbet supernemt. Jeg er tilbage på arbejde (dog kører jeg tidligt hjem og arbejder hjemmefra om eftermiddagen her de første uger). De er pt alene 6 timer og der har ingen uheld været og Clinton ligner en der lige har rejst sig fra en god lang lur når jeg træder ind af døren smiley Vi har fået vores naboer (et ældre ægtepar der altid er hjemme og sidder på deres terasse det meste af formiddagen) til at lytte lidt efter om de kan høre gøen, hylen eller piven. De har hørt ham pive lidt ÉN gang lige i starten og ikke andet. Jeg har før haft rigtig god success med at lade hvalpen være sammen med den voksne hund under alene hjemmetræningen (men det kræver selvfølgelig at den/de voksne er fornuftige og ikke overreagere på hvalpen hvis den bliver en pestilens).

• #6   29. jul 2016 Ift. det med hvalpegården; sådan en havde jeg også købt til Coco, da jeg fik hende, og havde håbet hun kunne være i den i starten for at skåne mine gulve i lejligheden. Men hun ville absolut ikke være i den! Hun er født i et bur (moren foretrak sit bur fremfor fødekassen) og var fuldstændig tryg ved bur, da jeg fik hende, men jeg ville ikke have hun skulle være i et lille bur. Og Coco ville jo så bare ikke være i hvalpegården smiley
    Så hun endte med at være alene i hele lejligheden, og det har alle dage været uden problemer. Hun har aldrig haft et uheld.

Hvis din hvalp har det godt i flokken, så ville jeg bare lade dem være sammen smiley

• #7   31. jul 2016 Her går hvalpen med min gamle tæve. De bliver lukket ud i vores store udstue (gulvet er bedre ifht uheld)
    vi har også overvejet om hun kunne blive for meget for vores gamle hund.
    men hun læner sig meget op af Trille så andet ville være synd.
    vi sætter go pro op engang imellem og ser hvordan der går, om der er noget vi skal tage fat på eller om alt går som det skal.

Kommentér på:
Et lidt anderledes alene hjemme issue

Annonce