{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

tavle, hvordan hænger det sammen {{forumTopicSubject}}

hej.
er der en af jer hg kyndige der en gang for alle kan forklare mig det med tavle.
1. der er dkk, fic, og hvad ellers??
2. laver man et kuld hvalpe, kan man ikke vælge ikke at stambogføre dem vel??
3. hvis man køber en hund, hvor moren og faren har tavle, kan man så få en tavle til sin hvalp?? (i dette tilfælde er der vel tale om snyd??)
4. hvis en hund har tavle fra et andet sted, kan man så lave det om til dkk tavle??

Jeg er helt klart for tavle, men mener ikke at hunde uden tavle er mindre hund.
kom til at tænkte over det da jeg så en annonce her på hg, på en hvalp, hvor moren og faren har tavle men ikke hvalpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tavle, hvordan hænger det sammen
  • #5   18. jul 2016 Og så er der altid grund til at undre sig hvis hunde med tavle får et kuld hvalpe, som ikke får tavle. Der er simpelthen ikke nogen god grund til det, dog er der en hel del dårlige grunde....

  • #6   18. jul 2016 Lige nu er der et kuld hvalpe på DBA. begge forældre har DKKtavle. Men de er ikke HD og AD fotograferet. Derfor kan der ikke komme tavle på hvalpene. Men det oplyser sælger ikke. Tværtimod kan jeg se at han skriver til en spørger at hvis vedkommende "vil avle, bør han købe med tavle. Men vil han blot lave et kuld som sælger har gjort, så betyder tavlen ikke noget"....... Så et enkelt kuld er ikke "at avle", åbenbart?

    Den begrundelse der oftest er brugt er at sælger ikke har/vil udstille hundene, så derfor kan hvalpene ikke få tavle. Men udstillingspligten er væk idag. Så dårlige undskyldninger der oftest bunder i at forældredyrene ikke er sundhedstestet.


  • #8   18. jul 2016 En hver opdrætter bestemmer helt selv om de vil lave stambog på deres kuld.
    Det er rigtigt at hvis man er medlem hos DKK, så må man ikke lave kuld uden bog, og sker der uheld der ikke kan stambogsfører, så skal de sælges til kostprisen. Men alle og en hver kan vælge ikke at få stambogsført et givent kuld. Hvis man er villig til at tage de konsekvenser det så har for evt fremtidig opdræt.
    Hele kuldet skal stambogsføres!
    Det er altid opdrætteren der skal stambogsføre hvalpene. Hvis man bliver bildt andet ind, så passer det ikke.


Kommentér på:
tavle, hvordan hænger det sammen

Annonce