687 visninger
|
Oprettet:
tavle, hvordan hænger det sammen {{forumTopicSubject}}
hej.
er der en af jer hg kyndige der en gang for alle kan forklare mig det med tavle.
1. der er dkk, fic, og hvad ellers??
2. laver man et kuld hvalpe, kan man ikke vælge ikke at stambogføre dem vel??
3. hvis man køber en hund, hvor moren og faren har tavle, kan man så få en tavle til sin hvalp?? (i dette tilfælde er der vel tale om snyd??)
4. hvis en hund har tavle fra et andet sted, kan man så lave det om til dkk tavle??
Jeg er helt klart for tavle, men mener ikke at hunde uden tavle er mindre hund.
kom til at tænkte over det da jeg så en annonce her på hg, på en hvalp, hvor moren og faren har tavle men ikke hvalpen.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Den begrundelse der oftest er brugt er at sælger ikke har/vil udstille hundene, så derfor kan hvalpene ikke få tavle. Men udstillingspligten er væk idag. Så dårlige undskyldninger der oftest bunder i at forældredyrene ikke er sundhedstestet.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det er rigtigt at hvis man er medlem hos DKK, så må man ikke lave kuld uden bog, og sker der uheld der ikke kan stambogsfører, så skal de sælges til kostprisen. Men alle og en hver kan vælge ikke at få stambogsført et givent kuld. Hvis man er villig til at tage de konsekvenser det så har for evt fremtidig opdræt.
Hele kuldet skal stambogsføres!
Det er altid opdrætteren der skal stambogsføre hvalpene. Hvis man bliver bildt andet ind, så passer det ikke.
tavle, hvordan hænger det sammen