{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.188 visninger | Oprettet:

Køb af Bull Terrier {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg gerne smide lidt stof til eftertanke herind...

En bull terrier er en glad og imødekommende hund. Den er et livsstykke uden lige. Der er i mange generationer blevet lagt vægt på et godt gemyt, som har gjordt at man sjældent hører om "skidte bull terriere". Bull terrieren er ydermere en hund som har et ry for at være en god børne hund, hvilket også passer såfremt at man har en hund fra velafbalancerede samt race temperamenstypiske forældredyr ! Selvfølgelig har prægning også meget at gøre med hvordan den falder ud som voksen.
En bull terrier er en muskuløs gladiator af udseende. Derudover har den et specielt hoved som skråner fra panden og ned til snuden. Den har sit helt eget look og bør under alle omstændigheder give et indtryk af saft og kraft :0)
Hvis man skal have en bull terrier bør man ikke tage det første og det bedste. Det må man under ingen omstændigheder gøre ! Det kan være et lotteri at finde den rigtige hund, men har man sagt a må man også sige b. Der er jo en grund til at bull terriere ikke hænger på træerne ! For det første er det ikke en race som har en voldsom stor udbredelse. Der er ikke så mange opdrættere, dog kommer der flere til langsomt. Det er også noget af et arbejde at få matchet et godt forældre par så man kan lave nogle gode, sunde og velafbalancerede hvalpe. Desuden er det også et stort arbejde at have et kuld bullere (dette har jeg ladet mig fortælle af garvede opdrættere)... Respekter det arbejde som er blevet lagt i racen i så mange år og i så mange generationer, ved at væbne dig med tålmodighed i stedet for at kaste dig ud i et køb af hvad du måske tror er en bull terrier. Vil du være sikker på at det er en bull terrier du får så må du også betale det en bull terrier koster. Læs : (link fjernet)

Når du køber en bull terrier med stamtavle så køber du også en hund som er blevet godkendt på en eller flere udstillinger. En hund som har vist sig at have et temperament som er godkendt for racen. Den er blevet gramset på af en fremmed og blevet gået i munden på. Den er blevet stillet overfor andre hunde af samme køn. - Og den har bestået "testen" ! Oven i det er den selvfølgelig udseendes mæssigt i orden.

Det er en hund som på rigtig mange måder minder om en labrador i forklædning... Det mener jeg helt seriøst. Men ignorerer man helt og aldeles alt hvad jeg har skrevet kan du risikere at ende op med en hund som måske er blevet solgt som en bull terrier, men som opfører sig mere som et frådende monster... Lad nu være med at begå den fejl at købe en så fysisk og psykisk stærk hund som en bull terrier uden tavle... Det er og bliver et lotteri.

MVH
June Wehlast

<i>Jeg vil gerne sige at dette ikke er myntet på nogen, men simpelthen blot for at oplyse omkring problematikken omkring ikke stambogsførte bull terriere.</i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Bull Terrier
  • #1   27. sep 2006 Godt sagt June !!! * Klap Klap Klap *

  • #2   27. sep 2006 Godt og velskrevet - Sådan!

  • #3   27. sep 2006 Ups..

    Når du køber en bull terrier med stamtavle så køber du også en hund <b>hvis forældre</b> er blevet godkendt på en eller flere udstillinger...!

    Kristina & Allan - Jeg kender ikke helt prisen på mini´er... Beklager..


  • #4   27. sep 2006 Kristina & Allan A
    Mit bud på en pris for en Miniature Bullterrier med Dkk tavle er 14.000,- og op.
    Men Lotte M, herinde fra har Kennel hun ved det.


  • #5   27. sep 2006 Godt skevet June og helt sandt:)

    Jeg vil påstå at det med modifikationer om racestandard er godt det sammen Med Staffordshire Bullterrieren:)

    Dog vil jeg stadig opfordre til at kigge på så mange godkendte kenneler som muligt, for kvaliteten/seriøsiteten er også forskellig fra sted til sted. og man kan Desværre finde opdrættere undet DKK der ikke lever op til det ansvar de burde!


  • #6   27. sep 2006 Det er også rigtigt.....

  • #7   27. sep 2006 § K&A ~love me love my dog~KBH K §
    Du Har også helt ret i det du skriver. Man bør kigge hos så mange opdrættere som muligt, for at finde det sted som lever mest op til de krav man som hvalpekøber bør have... Nemlig.


  • #8   27. sep 2006 Jeg forstår da godt nogen folk springer over tavlen.
    Hvis de ikke skal "bruge" hunden til noget hvad skal de så med tavlen ???

    Men tit ender det jo med hvalpe osv osv, skruen uden ende...
    Til sidst står de med en hunde race der hverken er fugl eller fisk fordi så mange forskellige racer er parret ind over.....
    Men alligevel bliver den betegnet som "Bullterrier" eller andet....
    Og folk der ikke ved bedre køber jo disse "Bullterriere"...Snot dumme, ja ! Men som regel bliver de jo solgt.


  • #9   3. aug 2009 jeg har en minibullterrier fra udlandet og prisen for hende var 14000 kr alt inck. leveret i kastrup lufthavn, kvaliteten er fin, hun har INGEN sygdomme haft overhovedet, er årets racevinder 2008 i dkk så udseendet fejler heller ikke noget, hun er dog ikke helt opdraget ordentligt men det kan hunden jo ikke gøre for :-))

Kommentér på:
Køb af Bull Terrier

Annonce