{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Nyt argument for "løs hund uden kontrol".... {{forumTopicSubject}}

I lørdags havde jeg endnu ét af de famøse hundemøder, som vi så tit skriver om herinde - men den her hundejer, kom så alligevel med et argument, som jeg ikke havde hørt før.

Scenarie:
Jeg gik på nogle store græsmarker, som ikke er udlagt til fritløb, men hvor man selvfølgelig kan gå med hundene løse, hvis de er under fuld kontrol.
Dydsmønster Lanka var fri, og fulgte mig i hælene og huskyerne var i flex.
Lanka er bange for fremmede hunde, Zeven er fremme-i-skoene-hormonbombe-teenager - og Aqui, der ellers er det mest fredelige på denne jord, føler stadig lidt ansvar for at passe på sin dame, og "sin" hvalp, og så hader han iøvrigt schæfere, fordi han er blevet overfaldet af én.
Kort sagt.
Jeg gø,r hvad jeg kan, for at holde fornuftig afstand til andre hunde, specielt schæfere, og det er der god plads til på markerne.

Da jeg er ca. midt på marken, kommer der to andre hundeluftere ind i modsatte højre hjørne. Med en labrador og en schæfer.
Jeg trækker stille og roligt over mod venstre, for at give plads, og signalere, at de ihvertfald ikke skal mødes.
Da jeg kommer tættere på, bliver labben taget i snor, og hende med schæferen begynder at kommandere "Stå. Bliv der. Bliv stående. Du skal blive her."
Og da hun så tager et skridt frem, så styrter schæferen over i hovedet på mine.
Lanka skriger i dødsangst (det er sådan noget, hun kan) men bliver bag mig, og drengene ryger så langt frem de kan, for at komme imellem.

Nå... derfra blev der rimeligtmeget tumult. Jeg lod Aqui have lidt længere snor end Zeven, for han har lidt mere pondus, og noget alder og erfaring, der gør, at han bedre kan tackle de situationer.
Jeg får selvfølgelig råbt adskillige gange til hundejeren, at hun "for fanden, satan OG helvede, skal se at få fat i sin hund"...

Omsider får hun bevæget sig over til os, i meget adstadigt tempo, med det klassiske "Jamen, han gør jo ikke noget".
Mit svar "Nej, måske, men jeg har altså et par stykker her, der absolut ikke bryder sig om, at få fremmede hunde hen i hovedet"
Schæferejer gentager "Jamen, han gør jo ikke noget".
Mig "Det kan du så ikke vide, om mine gør"
Schæferejer "Nej, men det gør ikke noget, for de er jo i snor"
Mig: "Øh ja, men DIN kan jo komme til skade"
Schæferejer "Nej da. Det er derfor, han er løs. Så kan han bare løbe væk".

SÅ gav jeg altså op...... smiley smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle sofabord 350 kr.
  • Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Gardin og lamper i beton vægge 2.000 kr.
  • loftlampe 714 kr.
  • Rengøring 800 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt argument for "løs hund uden kontrol"....
  • #1   18. jul 2016 Møder den dagligt... jeg er bare træt... utroligt at mennesker er så dumme!!!

• #2   18. jul 2016 En oplagt situation hvor det kan gå rigtig galt smiley Utroligt hvor dumme visse hundeejere kan være smiley
    At man giver deres hund en str 41 lige i sylten, hjælper ikke stort på deres forståelse, tvært i mod, bliver de bare røvsure over man sparker deres fido, for at den ikke skal komme i kambolage med ens egen hund smiley

• #5   18. jul 2016 Jaaa, og indrømmer blankt, at to intakte hanner i snor - der iøvrigt passer på en lille bange pige bagved dem - de er altså ikke nødvendigvis ubetinget rare, når der kommer en anden intakt han helt hen i hovedet på dem... Arrrggghhh altså...

• #6   18. jul 2016 Det er så skide træls...

• #7   18. jul 2016 Tja, hvis folk ikke fatter der er et problem, når de ser og hører en af de andre hunde skrige og gemme sig i angst, så er det godt nok op af bakke. smiley

• #9   18. jul 2016 JO, den gør noget, den har lige bevirket at mine hanhunde blev nødt til at træde i karakter, at tæven blev dødforskrækket, at jeg bliver vred...så sig lige igen at din hund ikke gør noget!!

AMEN!!..

• #10   18. jul 2016 Ej men det er lige før at jeg bare følelsesmæssigt distancerer mig fra alt det dér for jeg bliver så fandens vred HVER gang, tænk at folk virkelig kan være - ikke bare SÅ snotdumme, men også SÅ ligeglade.....?!?!

• #11   18. jul 2016 Fünke - jeg bliver også virkelig vred. Og bliver faktisk også rigtigt bange, hvis jeg skal være helt ærlig.
    Når jeg står der med to flexliner, en fremmed hund, der er ved at blive viklet ind i begge mine, to hanhunde, der vil kæmpe til sidste bloddråbe for at beskytte Lanka - OG en lille vildhund, der tror at hendes sidste time er kommet..
    Jamen seriøst, der går da LANG tid før både blodtrykket og pulsen bliver normaliseret.

• #12   18. jul 2016 Mine hænder ryster også tit resten af turen. Kæft, hvor er det bare noget MØG. Og kan sagtens forstå du er bange når man står der og er ved at få viklet en fremmed hund ind i snorene af to gale hunde..

• #14   18. jul 2016 Åh Minion, hold nu op, det var da også en grim oplevelse. Hvorfor er der så mange af "den slags" derude?
    Selvfølgelig kan man indimellem komme for tæt på en anden hund, af én eller anden årsag - men så må man da i det mindste erkende sit ansvar, sige undskyld, gøre sit bedste for, at det ikke sker igen, osv, osv. Det er den der totale ligegyldighed, jeg bare overhovedet ikke forstår...

• #16   18. jul 2016 Flot den måde din schæfer tacklede det på. Det kan du godt være stolt over smiley

• #20   18. jul 2016 A'men folk som dem I beskriver, skulle simpelthen have en hive five lige i fjæset, med en kølle, lavet af jern.

• #22   18. jul 2016 Jeg forstår ikke folk kan være så ligeglade, for mig har det været topmålet af pinlighed, de få gange Thøffen er løbet over til andre. Så jeg har været tomatrød i kammen og undskylde mange gange. Både hunde og ejere har heldigvis taget det pænt. Og den ene gang fik vi en snak om teenagedøve hanhunde, for hunden Thøffen var løbet over til var en han, som i sine unge dage havde været enormt "døv".

Men altså en sporline er guld værd når ens teenagevuf fatter bjælde. smiley

• #23   18. jul 2016 Enig Anne Julie - jeg skal da heller ikke gøre mig mere frelst, end at det er sket for mine et par gange. Men jeg har også været sindsygt flov og undskyldende, og har pisket afsted, for at få fat i kræet. smiley smiley

• #24   18. jul 2016 Ejmen, det er så PINLIGT! Og jeg gør mig ellers stor umage for ikke at være i den der kategori af idiotiske/ansvarsløse hundeejere.

• #25   18. jul 2016 Hahaha ja. Men andet forlanger jeg faktisk heller ikke af folk - andet end at de gør sig umage. Så kan man ikke forlange meget mere smiley

• #26   18. jul 2016 Never mind the dog
    It's the OWNER there's a BITCH

• #27   18. jul 2016 Mødte også en nar på en cykel i dag, der havde travlt med at råbe, at Ozzy var den slags hund der spiser børn. Så råbte jeg tilbage (er stadig svært stolt) Nej, men dumsmarte idioter på cykler æder han gerne! Elsker når jeg endelig er hurtig i vendingen.

• #28   18. jul 2016 Jeg har heldigvis endnu ikke mødt sådan nogle idioter, men har også kun haft Atlas i tre uger, så mon ikke det kommer... Her hvor vi går er folk faktisk rigtig gode til at få deres store hunde til at sætte sig eller gå plads, så Atlas kan få lov til at nærme sig i sit eget tempo smiley
    I dag var det faktisk mig, som var den dumme ejer. Atlas kunne ikke komme af med sin pølle, og efter i panik at have smurt lort på sin snor, tog jeg den af ham, imens jeg hjalp ham af med pøllen. Herefter skred han og efterlod mig med pølle. Han løb lige over til en dame med hund i snor. Hun grinede heldigvis bare af ham, godt han stadig er en charmerende hvalp. Jeg undskyldte selvfølgelig også og fik fat i ham, synes det er så pinligt når de render!

• #29   18. jul 2016 Det er bare så træls med den slags oplevelser. Hvorfor har så mange hundeejere så ufatteligt svært ved at tage ansvar ? smiley

Jeg oplevede det selv en del gange med min første hund (lab-vizla blanding), som bl.a blev overfaldet og fik bidt hul i siden af 2 løse schæfere smiley
    Sjovt nok, så ændrede det sig, da jeg fik min bullmastiff. Det var meget få gange at folk lod deres hund fare op i hovedet på min.
    Men det kan sgi da ikke være rigtigt at man skal have en stor muskelmasse med, for at kunne gå i fred ? smiley

• #30   19. jul 2016 Hih Amalie, lige netop sådan noget i den der stil, har vi nok allesammen været ude for - og det er hvad, der kan ske.

Ann-marie - øv, stakkels din blanding, der fik den oplevelse! Men ja, jeg kan godt forestille mig, at der er noget mere respekt, for en bullmastiff.

Men når jeg står med to huskyer, der er gået i forsvar, og faktisk selv er bange for, at de rotter sig sammen, og giver den fremmede hund bøllebank - så forstår jeg altså ikke, at ejerne ikke er...

• #31   19. jul 2016 Karina: Helt enig ! Jeg forstår heller ikke at folk er villige til at gamble med deres hunds liv på den måde smiley

Kommentér på:
Nyt argument for "løs hund uden kontrol"....

Annonce