{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Nyt fra Bageprinsessernes Laug {{forumTopicSubject}}

Efter dagen i går, hvor der blev udnævnt 4 nye bageprinsesser i Danmark (Se tråden Er du en rigtig bageprinsesse?) har jeg sammenkaldt de andre repræsentater for Bageprinsessernes Laug i Danmark, hvor jeg repræsenterer Vestjylland. Dette repræsentantskab har nemlig ret til at ændre paragrafferne for hvornår man kan udnævnes til bageprinsesse af Danmark. Her skal det først nævnes, at det vagte stor jubel, at der igår blev udnævnt 4 nye bageprinsesser her på HG og at der måske er et par flere på vej.

Jeg kunne igår se det uhensigtsmessige i, at man skal være fyldt 34 år og veje 70 kg. for at kunne blive bageprinsesse.

Når det gælder 34 års reglen, så har den stået helt siden lauget blev stiftet i 1938. Man ønskede dengang, at en bageprinsesse skulle have en vis erfaring og man tænkte så, at erfaring kommer med alder. Mit argument var, at det er vigtigere at man simpelthen elsker at bage og at man gerne deler sine bedste opskrifter og erfaringer med andre. Det var de andre repræsentanter enige i, og det blev besluttet at ændre reglen.

Når det gælder 70 kg.- reglen var mit argument, at en del bageprinsesser gerne deler ud af det bagværk de har lavet til andre og måske ikke spiser så meget af det selv. Der fik jeg også medhold og paragraffen blev ændret. Til gengæld kan der ikke mere søges dispensation fra disse to paragraffer. Den eneste paragraf, hvor det stadigvæk kan gives dispensation, er kravet om at man skal være født i Danmark. Altså kan man søge dispensation, hvis man er udenlandsk statsborger.

For at blive Bageprinsesse skal følgende kriterier nu opfyldes:

1. Man prioriterer hjemmebag i stedet for købte kager.
2. Man søger inspiration og hjælp hos andre bageprinsesser og andre bageglade mennesker.
3. Man elsker at bage og deler gerne sine bedste opskrifter og erfaringer med andre.
4. Man skal kunne bage og pynte en lagkage med mindre man kan fremvise en anden bagespecialitet som man er god til.
5. Man elsker hjemmebagte kager, men deler også gerne ud af sit hjemmebag til familie, venner og evt. naboer.
6. Man skal være født i Danmark.
6a. Hvis man er udenlandst statsborger, kan der søges dispensation.
7. Hvis man vi søge dispensation til punkt 6, skal man udvise grundlæggende meget gode bageprinsesseevner.
8. Man er iikke bange for at eksperimentere, selv om resultatet af og til egner sig til hundemad i stedet for menneskeføde.

Bageprinsessernes motto: Rigtige bageprinsesser bager også hundemad en gang i mellem.

Bagprinsessernes Laug modtager gerne flere ansøgninger om at blive udnævnt til bageprinsesse.

Med venlig hilsen
Karimette
Bageprinsesse af Tarp og Danmark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt fra Bageprinsessernes Laug
  • #1   10. jul 2008 1. Man prioriterer hjemmebag i stedet for købte kager.
    Hjemmebag er da så meget bedre end købte kager smiley Elsker at diske op med en hjemmebagt kage til gæster smiley Ja og nogle gange er det også bare for at være sød mod Kent smiley

2. Man søger inspiration og hjælp hos andre bageprinsesser og andre bageglade mennesker.
    Mor, far, farmor og svigermor bliver tit spurgt til råds smiley

3. Man elsker at bage og deler gerne sine bedste opskrifter og erfaringer med andre.
    Elsker at bage det gør jeg og så sent som i dag delte jeg en af mine bedste opskrifter med en meget god veninde (som eeelskede den kage)

4. Man skal kunne bage og pynte en lagkage med mindre man kan fremvise en anden bagespecialitet som man er god til.
    Min svigermor fortalte så sent som for en uge siden, at jeg var god til at lave lagkage smiley Har også billeder af min giftkage jeg en dag lavede
    (link fjernet)
    (historien om kagen: min grønne giftkage/fodboldkage som jeg lavede til "3. halvleg" da Kent, hans bror og deres kammerat havde været med Rødding fodboldklub ude og spille kamp mod Oppekær og de vandt 3 - 1 smiley Behøver jeg sige de var temmelig imponeret alle sammen. Især fordi "spillerne" var i rigtige spillerfarver *G*)

5. Man elsker hjemmebagte kager, men deler også gerne ud af sit hjemmebag til familie, venner og evt. naboer.
    Se førnævnte punkt. Lavede i øvrigt en kage magen til fodboldkagen bare i større format og serverede den for hele Kents fodboldhold. Det var en stor braddepande, og den var rippet for kage i løbet af 5 - 10 minutter... Fik stor ros for kagen smiley

Er dansker smiley

8. Man er iikke bange for at eksperimentere, selv om resultatet af og til egner sig til hundemad i stedet for menneskeføde.
    Eksperimenterer da af og til smiley

• #2   10. jul 2008 JemKem .... LOoooooOL. På grund af store bagebegavelse og glæde ved bagning er du hermed udnævnt til bageprinsesse af Danmark! Hvis du vil have et bevis, skal jeg lige bede om dit navn og din e-mailadresse i min PB.

• #3   10. jul 2008 DIN store bagebegavelse skulle der stå!

• #4   10. jul 2008 1. Man prioriterer hjemmebag i stedet for købte kager.
    Helt sikkert! Er ikke for ingen ting at min mand kalder mig Bedstemor And når vi skal have gæster. smiley
    Er med i denne gruppe og et kageforum som jeg elsker at bruge timer på at gennemlæse.
    Ja selvfølgelig. Ikke noget fedteri med opskrifterne her. ER man genial skal alle da vide det! smiley
    Det kan jeg. Omend jeg for tiden ikke dyrker lagkager så meget, mere kager med fyld og masser af sjov pynt eller facon. Se evt. mit bidrag til kage konkurrencen...
    Det er fast kotume at familie får kage når de kommer hjem fra ferie, har passet hund eller har fødselsdag.
    Jow det er jeg da. Herlev sygehus nærmere bestemt.
    6a. Hvis man er udenlandst statsborger, kan der søges dispensation.
    7. Hvis man vi søge dispensation til punkt 6, skal man udvise grundlæggende meget gode bageprinsesseevner.
    Det hænder det kikser. Hov og så har jeg da mere end en gang bagt hundekiks (har investeret i kødben-formet kageudstikker). Tæller det ikke som hundemad???

• #5   10. jul 2008 Jannie: (Griner!) En kødbenformet kageudstikker! Det tæller bestemt! Det var ellers en meget overbevisende og veldokumenteret ansøgning, den er accepteret og du er hermed udnævnt som bageprinsesse af Danmark! Husk evt. din e-mail i min PB, hvis du gerne vil have et diplom. (Det skal nok komme, men ikke lige i dag:)

• #6   11. jul 2008 Bageprinsessediplomerne er nu sendt ud pr. e-mail til dem, der ønskede sådan et. Sig til, hvis du evt. ikke har fået et eller der er fejl i navnet.

• #7   11. jul 2008 Husk at I som er udnævnt som bageprinsesse, har ret til at udnævne andre bageprinsesser, der opflyder kravene.

• #8   15. jul 2008 1. Man prioriterer hjemmebag i stedet for købte kager.
    helt sikkert! hjemmebag er og bliver det bedste og jeg køber af princip ALDRIG de der pakker med noget pulver som man bare lige skal røre op med vand og så er der kage! nææææ nej rigtig kage er bagt fra bunden

uuuha ja, jeg kan bruge timer på at søge opskrifter her på nettet

ja da, sådan skal det jo være, kun få af mine opskrifter er hemmelige og det er fordi det blev svoret ved min død at de ville forblive hemmelige da jeg fik dem i arv fra min farmor.

jeg kan sagtens lave en la´gkage fra bunden, men har også mange andre ting jeg er god til, fx boller, kanelsnegle, chokolade ciookies

at dele ud, det er jo det bedste ved at bage! hver jul fx, der bager jeg mindst 5 forskellige slags småkager og jeg bager så mange at der er til både min mor, bror og faster, samt til små hyggelige værtinde gaver hvis vi skal på julebesøg

det er jeg også

er dk-borger

bestemt ikke, sidst jeg afprøvede en ny ide til et franskbrød gik det ikke liiige som planlagt og sant at sige var det ikke engang egnet til hundemad

håber jeg er godkendt!

• #9   16. jul 2008 Frk. flyveøren og Bimsen: Jeg har lidt svært ved at godkende bageprinsesser, der har hemmelige opskrifter, men jeg kan se at det er lidt specielt i dit tilfælde I og med at opskrifterne nærmest er en familiehemmelighed. Da jeg videre kunne læse at du har forsøgt at bage franskbrød, der ikke engang var egnet til hundemad var der ikke længere tvivl om, at du kan godkendes som bageprinsesse og du er hermed udnævnt! Held og lykke med titlen!

Hvis du vil have et diplom, skal jeg bruge din e-mailadresse i min PB samt dit navn, jeg kan ikke lige huske hvad, du hedder.

• #10   17. jul 2008 ejjjj, det er jeg glad for!!!
    ja de hemmelige opskrifter handler jo om at man heller ikke forråder en anden bage-gal og det drejer sig kun om 3 opskrifter, som har gået i arv

Kommentér på:
Nyt fra Bageprinsessernes Laug

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce