855 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, at finde den rette hund. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har længe kigget på forskellige hunderacer, men jeg har svært ved at finde ud af hvad filan der kan passe til mig.
Jeg løber og det gør jeg en gang om dagen med få "spring over dage" dette vil jeg gerne have hunden med på.
Jeg kan tilbyde 40-60 minutters gåtur derudover fordelt på morgen/aften og leg selvfølgelig.
Det er vigtigt at hunden ikke er sky eller aggressiv mod andre dyr eller hunde.
Jeg leder efter en sjæleven og ikke en boligkammerat.
Jeg er førstegangsejer af hund, men er vant til at træne hunde.
Jeg håber I skønne mennesker kan hjælpe mig.
Mvh.
Cecilie
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Hvad vil du tilbyde hunden af mentalstimulering? - altså udover gåtur og leg?
Er du vild med pleacer- genet, eller det lidt mere selvstændige?
- husk at løb med hunden først kan ske tidligst, når hunden er et år gammel, og skal trænes op til distancer.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Mht det med sjæleven.... Det er et ret stort ansvar for en hund at udfylde. Det har meget lidt med racen at gøre. Hvad hvis hunden ikke lever op til din forventninger om forholdet?
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
De der 40-60 min gåture er det pr tur eller på en hel dag?
jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har intet imod pelspleje.
Jeg kan godt lide en selvstændig hund. En hund der er aktiv, men også kan finde ud af at nyde nogle stille øjeblikke med mig ville være idealet og jeg har intet imod hvis det tager tid. Jeg har intet imod at træne hunden fra at gø enormt meget ligeså.
Med leg mener jeg ikke kun trække tov eller fetch jeg mener også mentale lege som at finde godbidder eller lave tricks. Ude på tur ville jeg ligeledes lave forskellige mentale stimulationer. En lille løbetur tager mig min. 30 og en stor kan tage 1 t. og 30 min. jeg intervalløber og cykler også en gang imellem en tur.
40-60 min. tur er udover den daglige løbetur. Det er 2 ture og hvis jeg ikke tager ud og løbe går vi en god lang tur med mental og fysisk stimulation.
Mht. bekymringen for hvis hunden ikke lever op til sjæleven delen så mener jeg det kun i den forstand at den ikke skal være så reserveret at den ligger i et hjørne når jeg er hjemme og ikke ude på tur.
Prislejet er ligegyldigt da jeg prioriterer at finde den rette hund over hvad den koster og hvis jeg ikke har råd så må der jo bare spares op.
jun 2012
Størrelsesmæssigt vil jeg dog gerne have en min. medium størrelse hund.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Hvis du løber meget, er din gennemsnitshastighed muligvis for høj til at en lille/mellem hund som fx japansk spids eller cavalier kan trave længe ved din side uden at falde bagud.
Min bror fx ville skulle løbe med en langbenet, let og stor hund, fx weimaraner eller irsk setter, hvis han skulle løbe med en hund. Men han løber også langt og hurtigt, da han træner til maraton.
Personligt løber jeg så langsomt at min dværgschnauzer fint kan følge med
Bare at du tænker over det, når det er vigtigt for dig med løb
jun 2012
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Derudover lyder det jo til, at en del hunde vil egne sig godt til dig, så måske har du nogle præferencer ud over en selvstændig, aktiv race
jun 2012
Jeg har som sådan ikke de store præferencer.
Jeg må indrømme at jeg både har kigget på border collie, collie, australsk hyrdehund, islandsk hyrdehund, samojede, husky, greyhound, saluki og borzoi samt mange mange flere.
mar 2013
jun 2012
mar 2013
Hvis du er til egenrådige/selvstændige racer, er det forresten nok ikke hyrdehundene, der er mest oplagte selvom de selvfølgelig også varierer ift. pleasing
Men så er det måske nærmere terrier, spidshunde osv., så vidt jeg har læst mig frem til
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Største problem er at tøjle jagtinstinkt, men hvis det trænes fra den er hvalp, bør den kunne omgås mindre dyr, og kunne slippes løs.
Hjælp, at finde den rette hund.