{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Hvad gør I? alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige gået hen og blevet single. Ret pludseligt.

Pludselig ser livssituationen ret anderledes ud. Min x arbejdede hjemmefra det meste af tiden, så jeg behøvede aldrig bekymre mig om at Rotte skulle være alene hjemme, heller ikke når jeg selv arbejdede fuldtid. Og det er lige gået op for mig, at jeg aldrig har boet alene med hund. Inden jeg kom sammen med min x boede jeg i kollektiv. Og jeg ved faktisk ikke, hvad man gør, når man bor alene, arbejder/studerer på fuld tid og har hund?

Jeg havde egentlig besluttet mig at starte på en uddannelse i Jylland. Den er med obligatorisk undervisning 8 timer om dagen, og fra det hus jeg næsten har lejet (depositummet er i hvert fald røget af sted) tager det ca. ½ time hver vej. Dvs. at jeg er væk i 9 timer om dagen. Dette havde ikke været noget problem med en kæreste. Men nu er jeg sgu i tvivl - jeg vil ikke lade min hund være alene hjemme i 9 timer 5 dage om ugen, og hvad er chancen for at jeg finder en roomie, der selv er hjemme størstedelen af den tid, hvor jeg er ude?! (8-17)

Jeg kan se forskellige løsningsmodeller - det fedeste ville helt klart være at bo sammen med andre, der er af sted på andre tidspunkter end en selv. Men det tager tid at lave et kollektiv eller delehus, og det harmonerer ikke med en erhvervsuddannelse, hvor der er ½ års skole, ½ års praktik i udlandet og så fremdeles i 3½ år.
Så kan man selvfølgelig have hundepasser på, men som SU-modtager og single kommer jeg i forvejen til at bruge stort set alle pengene på at leje hus og købe mad, og den lille rest til udgifterne til hund, og jeg kan ikke se hvor pengene til en hundepasser skulle komme fra. (medmindre man arbejder ekstra, og er endnu mere væk, og det giver simpelthen bare ingen mening xD)
Så kunne man måske få lov at tage hunden med, i hvert fald noget af dagen, og køre frem og tilbage - det skal jeg snakke med skolen om. Men umiddelbart tror jeg, jeg får nej

Pt. bor jeg hos mine forældre på Sjælland, og jeg overvejer seriøst at vælge en anden uddannelse (formentlig veterinærmedicin) der er tættere på, så jeg kan blive boende her, indtil jeg finder noget permanent sammen med nogle andre. Men det kunne egentlig også være meget fedt, hvis min oprindelige plan kunne lykkes....

Så jer, der bor alene med hund - hvad gør I?!?!??!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør I? alene hjemme
  • #2   19. jun 2016 Hvad er "nogle dage"?

Jeg tror simpelthen ikke, det kan fungere på sigt med Rotteberg. Han har aldrig været jævntligt alene hjemme - tværtimod været vant til at komme med OVER ALT (nærmest lidt for meget). Han har ikke seperationsangst, men jeg er sikker på, han ikke vil trives med mere end nogle timer dagligt.

Opdrætter bor desværre i Sverige. Min mor er sød til at hjælpe, men jeg tror ikke hendes engagement er så stort, at hun ville køre til Jylland hver dag smiley

• #3   19. jun 2016 Mine hunde er alene hjemme når jeg arbejder og det er intet problem smiley
    Men de skal jo lære det for at kunne det.

• #4   19. jun 2016 Æv, det er jeg ked af at høre smiley Jeg håber at du er okay!

Jeg prioriterer lidt i hvilke timer jeg tager til og så har jeg hundesitter i form af min mor smiley Jeg ville slet ikke kunne få det til at hænge sammen uden hendes hjælp med så mange timer der er på studiet (har jo også et stykke transportstid). Ellers ville det nemlig også hurtigt blive til meget alenetid for dem, og det har jeg simpelthen ikke hjertet til - Selvom jeg egentlig nok tror at de skulle klare sig.

• #5   19. jun 2016 Janni - men dine hunde har jo også hinanden, og hvis jeg ikke tager meget fejl, været vant til det fra de var små?

Rotte er snart 4 år, og han kunne ikke have været vænnet til et mere anderledes liv. Han har været vant til at bo i hippiekollektiv med masser af andre mennesker og en anden hund, sovet på sofaen ved siden af min x når han arbejdede, og de sidste 9 måneder være med på roadtrip, hvor der er sket enormt meget i løbet af dagen, og han har været ved min side stort set hele tiden. Jeg tvivler faktisk stærkt på om sådan en hund nogensinde kan vænne sig til at være alene hjemme i det samme hus næsten hele dagen (selvom jeg ville bruge AL resten af tiden sammen med ham)?

• #6   19. jun 2016 Einstein

hmm, ikke helt okay nej smiley men mon ikke jeg bliver det.

Læser du på bacheloren eller kandidat? hvor meget obligatorisk undervisning er der egentlig?
    kommer din mor så og henter hundene eller er hun sammen med dem hjemme hos dig?

• #7   19. jun 2016 Er stadig på bacheloren (ved at afslutte den).. Og på bacheloren er der ikke særlig mange obligatoriske timer. Det er mest forelæsninger smiley På kandidaten kommer der en del flere obligatoriske timer.

Min mor er hos dem smiley Hun bor 5 minutter herfra, så det er ret nemt for hende lige at smutte ind og hygge lidt med dem.

• #8   19. jun 2016 hvad med dissektion, er det obligatorisk? for jeg synes tit at bachelorstuderende skriver at det tit er forelæsninger 8-12 og så dissektion 12-17 men hvor man bare går hjem, når man er færdig. Men så kan man jo stadig "risikere" at skulle være der 8-17 og det er jo så lige så lang tid, som den anden uddannelse jeg overvejer? (økologisk landmand)

dejligt med din mor smiley ja helt perfekt faktisk. Hvis jeg boede 5 min. fra min mor, ville hun sikkert også gerne gøre det.

• #9   19. jun 2016 Jo mine hunde har hinanden når de er alene.
    Men jeg bor alene så det betyder jo at mine er alene hver gang jeg arbejder.

• #10   19. jun 2016 Du kan sagtens vænne din hund til 9 timers alenetid. Start nu fra komfortable 3-4 timer og trap stille og roligt op til de 9 timer. Tænd radioen på P1, det vil givetvis berolige hunden - eller i det mindste gøre den til byens klogeste hund.
    Chili har desværre hørt for meget lokalradio (takket være min ex smiley )

Mht dit forliste parforhold. Op på hesten igen, der er masser af frøer, som venter på at blive kysset smiley

• #11   19. jun 2016 Jeg er alene, og har været alene ved begge de hunde jeg har haft selv. Alene 8 timer dagligt... Måske 9 nogle gange.

Jeg bor tæt på job, og ved overarbejde har jeg hjælpere, som bor helt tæt på.

Al min fritid er sammen med hunden, og han er med overalt... har oftest kun planer uden ham på mine fridage.. og der passer naboen ham igen, da han elsker at være der.

Jeg giver min et aktivt liv, afvekslende oplevelser og jeg ser intet problem i, at han er alene de 5 dage pr uge... han sover og hviler, hvilket han kun har godt af.

• #12   19. jun 2016 Dissektionerne er ikke obligatoriske, men smartere at tage til end forelæsningerne smiley

Til forelæsningerne må man gerne have hund med smiley Det er der flere der benytter sig af, de dage der kun er forelæsninger.

• #13   19. jun 2016 Søren - tænkte nok du ville komme på banen smiley
    altså - jeg er ikke helt sikker. Racen spiller også ind - mynder er meget sociale, og ikke lige så "psykisk robuste", som jeg mener du sagde det om Chilli, som en ambull smiley i hvert fald ikke på samme måde. Men måske har du ret.
    Vi kunne da også indgå et HG-fornuftsægteskab ;D men jeg kan se du bor i Nordjylland, og så kan du desværre ikke bruges til noget alligevel smiley smiley smiley

• #14   19. jun 2016 Louise
    nej, mit indlæg er heller ikke ment fordømmende for jer med hunde der er alene hjemme på en arbejdsdag smiley slet ikke. Jeg tror bare ikke, det er en model, der ville kunne fungere for lige mig og min hund smiley

• #15   19. jun 2016 Einstein - hvor mange af forelæsningerne er obligatoriske?
    og seriøst ?! er det kun på veterinærmedicin eller er det hele KU? smiley
    det lyder da fantastisk at tage sin hund med til forelæsninger. Det er i hvert fald Rottebergs helt stærke side at ligge og sove ved mine fødder, mens vi opholder os diverse mærkelige steder smiley

• #16   19. jun 2016 Igen, det kræver jo at hunden kan være alene hjemme.
    Men om det er 5 timer eller 8 timer, det er altså ikke det der er afgørende når man snakker om, om en hund kan være alene smiley

• #17   19. jun 2016 Rotteberg det var heller ikke for at forsvare det... blot beskrive det.

Jeg tror helt sunde og raske hunde kan vænnes til det.. hunde med alenehjemme problemer er en anden sag.

Alternativ er jo at finde folk at bo med, men om de gider passe din hund er så næste spørgsmål.

• #18   19. jun 2016 Min hund er alene hjemme når jeg er på arbejde. Han er 5,5 måned nu og jeg har langsomt øget tiden, hvilket jeg heldigvis havde tid til fordi jeg skrev speciale. Men nu er jeg færdig og skal hen over sommeren på arbejde 3-4 dage i ugen hvor han ville skulle være alene ca. 9 time også.

Hvis jeg var dig ville jeg langsomt begynde at øge tiden, du har vel sommeren til at øve det i? Jeg tror sagtens en hund på 4 år kan lære det, hvis du går langsomt frem og selvfølgelig sørger for at aktivere ham når du ellers er sammen med ham smiley

Argo sover det meste af tiden når han er alene, dog har han bidt lidt i gulvlister hvis han har været vågen og kedet sig (legetøjet var åbenbart ikke ligeså spændende). Men så har jeg lavet forskellige ting han kunne aktivere sig selv lidt med. Et tæppe med godbidder bundet i en masse knuder, en kong med frossent fyld osv. Så har han alternativer men bliver ikke overgearet. smiley

Håber du finder en løsning der virker for dig smiley

• #19   19. jun 2016 Jeg tror kun det er på veterinærmedicin vi må have hund med smiley Man får dog at vide på førstedagen at man IKKE må... Men det passer ikke smiley

Ingen af forelæsningerne er obligatoriske. Det er kun øvelser der er obligatoriske smiley Og dem kommer der først nogle af på andet år såvidt jeg husker.

• #21   19. jun 2016 Chili er ikke specielt psykisk stærk, men som medlem af flokken så får hun det bedste ud af de forhold, der gives. Hun er altid med mig - med mindre jeg har smedetøjet på smiley Så går hun ind i kurven igen.

• #22   19. jun 2016 Hvad med evnt dagpleje? Eller måske bor der en pensionist eller lign i nærheden som har lyst til selskab i nogle timer dagligt;)

• #23   19. jun 2016 Søren - jeg skal i hvert fald nok huske at det skal være P1 eller radio 24-7 og ikke noget fjollet pop eller lokalradio. Man er vel et dannet menneske.

Einstein - hvordan har du fundet ud af, at det er tilladt så? smiley og hvad er en øvelse fx?

Ja - måske har I ret, at jeg bare skal lære ham det...

• #25   19. jun 2016 Bodil - hvis du mener sådan med med et sted hvor en masse hunde render rundt sammen, så nej tak smiley han er meget selektiv med hvilke hunde han kan lide og de fleste kan han ikke. Samt har stor intimsfære.
    Privat pasning er udelukket pga. økonomien.

• #26   19. jun 2016 Hvem fanden høre P1?
    Jeg har en kollega der konsekvent høre P3 og jeg gider ikke høre det lort... Så vi går hele dagen og skifter kanal smiley

• #27   19. jun 2016 Da jeg fik Taiko var jeg studerende og havde kæreste til at hjælpe, men blev single og fik fuldtidsjob.
    Det er nu engang sådan, når man også gerne vil have mad på bordet smiley
    Taiko var alene hjemme 10 timer, hver dag, alle aftener gik så med ham, uden undtagelse.
    Nu har jeg tre, de er stadig alene 10 timer hver dag, det fungerer fint! Ingen brokker sig!
    Jeg bruger så også skov, strand mv. om aftenen, så de får deres stimuli.
    Står meget tidligt op om morgenen, for at nå gåtur, mad og aktivering..

• #29   19. jun 2016 Øvelser kan være at sidde og dyrke bakterier i lab, eller de kan foregå ude på klinikken (klinik-øvelser kommer først på 3. år. Lab-øvelser kommer på 2. år).

Men de varer maks en halv dag og så er der forelæsninger den anden halvdel af dagen, som man altid kan skippe og læse selv smiley

• #30   19. jun 2016 Malene: sikke en sød kommentar. tusind tak smiley
    Og jo, han har noget at bygge på. Han har været alene en gang imellem i nogle timer - bare ikke sådan hver dag eller meget jævntligt, og mange timer. Og jeg forestiller mig, at der alligevel er forskel på de to - altså være alene hardcore hver dag en hel arbejdsdag, og trives med det, og så være alene hjemme en gang imellem, og trives med det.
    Det er måske også min egen samvittighed der er i vejen... Jeg tror godt han kan lære at være rolig og alene hver dag, men tror ikke, det ville være særlig fedt for ham.
    Nu skal vi også lige falde til ro begge to - vi er kommet til danmark for et par dage siden efter at have rejst i over et halvt år, og x'en har end ikke forladt huset endnu. Dette er bare de første spæde skridt til fremtids-planlægning og hvad skal der ske nu smiley

• #31   19. jun 2016 Janni - det gør Rotteberg når han skal være alene hjemme smiley ahhaha

Malene - det ville bare være helt perfekt smiley men mere held end forstand, hehe!

Einstein - ahh, på den måde. Ihhh det lyder bare så fedt smiley måske skulle jeg virkelig gøre det. Helt ærligt, jeg hedder Dyre til efternavn, måske er jeg bare født til at være dyrlæge smiley

• #32   19. jun 2016 Rotteberg må være lidt en nørd så smiley

• #33   19. jun 2016 Han går meget op i samfundet og de problemer og tendenser, vi står overfor. Og hans yndlingsprogram er Orientering smiley

• #34   19. jun 2016 Nøøørd...

Men okay, nogen skal jo gøre det smiley

• #35   19. jun 2016 Ja. Rotteberg synes populærkultur er ødelæggende for vores civilisation. Og han går ind for at dannelse og viden er de vigtigste skridt mod en bæredygtig fremtid smiley

• #36   19. jun 2016 Lyder til at at P1 er den rette kanal for ham... smiley

• #37   19. jun 2016 Eller P2 - man er vel lidt aristokrat smiley

• #39   19. jun 2016 en uddannelse er altså en lang ting at binde sig til...hvis man ikke er 100% motiveret og ønsker den, og der er en grund til du valgte den i Jylland frem for Sjælland ...går jeg da ud fra smiley smiley

Rotteberg skal nok klare sig...evt. kan man måske finde en sød reservebedstemor med en dejlig have, der gerne vil have en gentleman gående og forkæle...eller lign.

Min veninde har også sin Chi med til forelæsninger på veterinær medicin men jeg har endnu aldrig set en hund til forelæsningerne andre steder. Jeg tror måske også at man lige på Vet.med. roligt kan gå ud fra at der ikke er nogle allergikere man kan genere...eller at de i så fald i hvert fald er ok med at blive udsat for allergener smiley

Jeg har dog egentlig tænkt mig at spørge om hunde må medbringes på speciale kontor'ene...hvis jeg får brug for sådan et... smiley

• #40   19. jun 2016 Jeg synes bestemt ikke du skal gå på kompromis med din uddannelse. Jeg arbejder mest om natten, så min hund har ikke så mange lange alene dage, og jeg kan godt forstå din bekymring om din hund vil trives med lange alene dage. Men jeg tror ofte det er værre for os hundeejere, at hunden er alene en alm arbejdsdag. Når min hund har været alene i mange timer, så er hun naturligvis glad for at se mig, men der er ikke ødelagt noget, tisset på gulvet eller andet, der skulle give udtryk for at hun mistrives.

• #41   19. jun 2016 Jeg kan ikke hjælpe dig så meget med din problemstilling, selv om jeg ville elske at være dagplejemor for Rotteberg smiley

Men jeg håber du finder en god løsning for Jer begge, og jeg ønsker dig god vind med livet fremover.
    som Søren så fint skriver - op på hesten, frøen eller whatever igen smiley

• #42   19. jun 2016 Nu skriver du økologisk landmand - er det på KalØ på Djursland?

Jeg har taget grunduddannelsen til øko landmand, og dengang var det i hvert fald det eneste sted, man kunne blive det.

Hvis det er der, så bliver det jo INTET problem at have hund med! Find en bolig i Rønde (eller prøv at søg om lov til at bo på skolen med hund, kender til én der havde dispensation, dog kun i perioder...) Du kan ofte tage hunden med til forskellige aktiviteter, eller du kan få de andre studerende til at kigge efter ham, imens du er til time og sådan. Der er en meget rolig atmosfære deroppe smiley

• #43   19. jun 2016 Jeg håber ex'en scorede nogle af Rottebergs dræberlussedyr på vej ud af døren smiley

• #44   19. jun 2016 Ked af at høre at du og Rotteberg er blevet single.

Hvis det var mig, ville jeg begynde at træne ham i at være alene i længere tid, allerede nu. Og evt. overveje at give ham en hundeven smiley

Mine hunde er alene hjemme, mens jeg er på job. Har overtaget flere voksne hunde, som ikke har været vant til at være alene, som har lært det uden problemer. Men der er ingen tvivl om at det har hjulpet at de ikke er helt alene, men har selskab af andre hunde (hvilket så også hjælper på min dårlige samvittighed, når jeg drager på job smiley )

• #46   19. jun 2016 Jeg tror nu, at det er på hele Science (Frederikserg campus) er fint nok at have hund med til forelæsninger. Vi på Husdyrvidenskab har i hvert fald aldrig fået at vide, at vi ikke må, og jeg skal helt klart slæbe vapsen med næste år, så vi kan øve ro, og han slipper for de lange dage alene smiley

• #47   20. jun 2016 Lær ham det, det vil klart være en fordel smiley
    Min er alene i omkring 8 timer dagligt, indimellem 9, og sommetider kortere tid... Men det klarer han snildt smiley

• #48   20. jun 2016 Det kan han uden tvivl vænnes til. Det er udelukkende din samvittighed der er i vejen søde ven smiley MEEEEN som du ved stemmer jeg for dyrlæge og at du bliver på Sjælland smiley

Kommentér på:
Hvad gør I? alene hjemme

Annonce