{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.539 visninger | Oprettet:

Gladfordyr
Gladfordyr
Tilmeldt:
13. jun 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Sådan tømmer du anal-kirtler {{forumTopicSubject}}

Analkirtler :

Tal hyggeligt til hunden

Træk i latex-handsker

Vaseline på de fingre, du regner med at putte i hundens mås

Papir i hånden til at fange sekretet

Det lugter stygt, så gør det udendørs eller i badeværelset.

Stå ikke selv i skud-linien.

Hvis du ikke har meget store tommelfingre, stikker du f.eks den højre tommel ind og klemmer den ud mod den højre side af hundes anus med tryk fra resten af hånden udefra. (andre fingre kan naturligvis bruges)
Du kan mærke kirtlen og at den tømmes.
Samme procedure til den anden side - blot omvendt.
Gentag evt. med det samme.
Vask af !
Smid handsker og papir helt ud.
Godbid !
Det er mægtigt nemt og jeg har aldrig bedøvet mine hunde først.
De har heller ikke pevet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan tømmer du anal-kirtler
  • #1   13. jun 2016 Det skal nok passe, jeg har aldrig fået tømt analkirtler på nogen af mine hunde smiley
    men husker da min bror skulle tømme sin gravhunds analkirtler smiley yyyddrrrrk!!!! smiley


  • #2   13. jun 2016 Jeg roder ikke selv med Kias analkirtler. Hun får dem tømt ved dyrlægen (ikke under bedøvelse medmindre dette er indikeret i forbindelse med fx. skyldning/oprensning).

    Det er normalt ikke noget hun døjer med, men hun havde en tur i December/Januar, med en sprængt analkirtel, uden først at have udvist symptomer.

    Af en eller anden grund lugter det ikke specielt meget, ved hende, det har det i hvert tilfælde ikke gjort indtil videre.

    Men en super god vejledning til dem, der har hunde der har brug for jævnligt at få en hånd til, at tømme analkirtlerne :o)


  • #6   13. jun 2016 Napperøvhul metoden ??

    Ja jeg har også hørt om den med at kødben skulle gøre det..?


  • #10   13. jun 2016 Åhh hvorfor laver den de dumme ?? når man laver smileyer. ..

  • #13   13. jun 2016 Ofte har hunde jo heller ikke problemer med analkirtlerne .. før de lige pludselig har det.

    Kia var trods alt over 8 år, inden hun første gang havde problemer. Og der sprang de, uden at der havde været nogen symptomer på, at der skulle være noget galt. Ingen køren på røven, ingen ekstra interesse ...

    Oftest kommer problemerne med analkirtler, i forbindelse med en periode hvor vovsen har tynd mave, og der for ikke får tømt analkirtlerne automatisk.

    Alle hunde kan lige pludselig ud af det blå, få disse problemer.

    Hvis man selv skal gå og tømme dem, er mit bedste råd, at man får dyrlægen til at instruere en i at gøre det, så man ikke laver noget man ikke bør, som kan skade vovsen.


  • #18   14. jun 2016 Meget gør jeg selv på mine hunde men analkirtlerne får dyrlægen lov at tømme, hvis det er påkrævet. Nogle hunde fungere tømningen af en eller anden grund ikke og de skal selvfølgelig have hjælp. Jeg har gennem tiden kun haft en hund der ikke rigtigt kunne få tømt dem selv - trods faste lorte smiley Han fik også gentagne gange betændelse i dem. Sådan noget ville jeg ikke gå og rode med selv.
    Man skal ikke selv 'rutinemæssigt' gå og pille ved dem. Hos langt de fleste hunde klares tømningen helt naturligt uden vores indgriben.


  • #19   14. jun 2016 Isabelle
    Ifølge min dyrlæge, så ja..
    Fadia fik for halvandet år siden fjernet den ene, grundet gentagende betændelser, på trods af god afføring og masser af ben..

    Nu har hun lige haft en omgang med den anden, og dyrlæge er helt enig med mig i, at bare en enkelt gang mere, så bliver den fjernet prompte..


  • #21   14. jun 2016 Of it's not broken, don't fix it

    Jeg vil på det kraftigste anbefale man ikke begynder at tømme analkirtler med mindre man har været omkring dyrlægen og ved dette er påkrævet


  • #22   14. jun 2016 Ejer af..
    Det synes jeg ikke, men Fadia er også ret svær at aflæse når det kommer til smerter...
    Hun var selvfølgelig på smertestillende i nogle dage efterfølgende, og forebyggende antibiotika, men da hun dagen efter OP var frisk efter narkosen kunne jeg intet mærke på hende..

    For at såret fik fred for både hende og Wictor, havde hun boxershorts på i de første 5 dage smiley


  • #25   14. jun 2016 Minion og nej, det er ikke særlig svært. Problemet er hvis der er noget galt med dem som rent faktisk kræver dyrlægens indgriben smiley
    Og det er da ikke noget man sådan normalvis har behov for at tømme sådan rent rutinemæssigt.


  • #27   14. jun 2016 Isabelle
    Med Fadia har jeg ingen jordisk chance for at fange det i opløbet, vi har prøvet at gå til kontrol hos dyrlægen hvor det har været fint, og et par dage efter er hun mega hævet..

    Der er ingen forvarsel what so ever, også derfor dyrlægen er enig i at den anden også skal væk, hvis den driller igen.


  • #29   14. jun 2016 Isabelle, hvilken type kødben kan man give der ville hjælpe på det? smiley

  • #30   14. jun 2016 Isabella
    Det lyder som Fadia's der blev fjernet..
    Det inden i blev beskrevet som cement smiley

    Den blev tømt ved at skære et lille hul, og så ellers nærmest grave ud, efter tre omgange af den slags, blev vi enige om at den skulle væk.


Kommentér på:
Sådan tømmer du anal-kirtler

Annonce