931 visninger
|
Oprettet:
Hundehvalp {{forumTopicSubject}}
Jeg søger en brun labrador men kan ikke finde nogle tæver på Sjælland. Så tænkte jeg at jeg ville prøve at skrive her. Er der nogle som kender en kennel eller nogle som har brun labrador hvalpe hvor der måske er nogle tæver tilbage. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe. Pris er ligegyldig bare det er på Sjælland eller Fyn er også okay
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
Men der er da massere af brune hvalpe på sjælland hos opdrætter i Dansk Retriever Klub.
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 2
feb 2013
Lolland til Jylland er da ikke ligefrem nogen jordomsejling. Man kan da komme både ud og hjem samme dag. Jeg har det lidt sådan at er man ikke villig til det så er man egentlig ikke rigtig seriøs. Ja, det ville sikkert passe fint med en hvalp når skolesommerferien starter, men det skulle i (dine forældre er vel med i projektet når du kun er 17 år) have tænkt på for et par måneder siden.
Ikke kunne måske også vælge en anden farve en brun ? Farven på hunden er vel et eller andet sted mindre vigtigt.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Både lyse og sorte labber er de (mindst) lige så lækre.
feb 2013
AI - jeg har nok bare oplevet lidt for mange gange at folk anskaffede en brun lab bare fordi den er brun uden at have sat sig ind i hvad en labrador er og hvad den kræver. Når så den er 8 mdr gammel så dukker de op og skal have hjælp med de problemer, man får når, man tror, at en labrador ikke kræver særlig meget aktivering og kan nøjes med et par små lufteture et par gange om dagen og så ellers bare 'boltre sig i haven og lege med sit legetøj'. For fa**** hvor har jeg oplevet det mange gange og ISÆR med brune labber - og andre populære racer i smarter farver.
Smag og behag: Jeg synes simpelthen at brun (bb) er den grimmeste farve man kan få hunde i De er så fesne med deres brune næser.
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
det endte med at blive en gul, da jeg kiggede nærmere på sundheden af de hvalpe der var til salg dengang.
Iøvrigt synes jeg idag at den gule er mest lækker
feb 2013
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
feb 2013
Jeg kender en der købte en ny labrador her ved årsskiftet. I det kuld hun skulle have hvalp fra var der en brun og nogle sorte. Min bekendte ville helst have en sort, men temperamentet var det vigtigste (hunden skal bruges til træning). Da de nåede dertil at hvalpene skulle fordeles - noget opdrætter suverænt stod for- endte hun med den brune. Der var flere af de andre købere (kuldet var reserveret allerede inden de blev født), der så forsøgte at byde over for at få den brune; det er jo virkelig seriøst, når nu det er et kuld der er lavet primært med brug for øje Hun har også efterfølgende modtaget bud på sin hvalp og det altså udelukkende pga farven.
En af mine træningskammerater har parret sin brune lab tæve med en brun han. Det er så en dejlig arbejdsivrig tæve og sundheden er iorden. Dem skal hun nok få solgt - såfremt der dukker købere op, der skal bruge en brun lab der trives med at lave noget
feb 2013
Men OK ingen af mine racer kommer i særlig fancy farvepaletter
Ruhåret Fox: Trefarvet, hvid dominerende
Irsk: Rød eller rød eller rød .....
Dobermann: Sort eller brun med rust. De brune er ikke særlig kønne og heldigvis ikke så udbredte blandt brugslinierne.
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 2
Og da jeg går på efterskole nu og først stopper om 2 uger ville det være dumt at købe den før da det er mig den skal knytte sig til
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
For en jagthund vil linjer og sundhed jo altså være meget væsentligt, så jeg synes, at du skal tage dig tid til at finde den helt rigtige hvalp.
Jeg kørte fra midt/vestjylland til Lolland for at hente min BC. Det var hele turen værd.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Nu når det er et velovervejet valg som du har snakket en del med dine forældre om, så undrer det mig at det pludselig haster sådan. Så søger man ikke bare den første brune tævehvalp som tilfældige på internettet kender til.
Nå, men uanset hvad, så ville jeg altså virkelig tænke over at i kan komme til at tage en forhastet og dum beslutning hvis i er helt i panik for at få en brun tævehvalp NU.
Du er 17 år og skal måske have den her hund i 15 år endnu. 15 år! Du skylder både dig selv og din kommende hund den tjeneste at gennemtænke det her køb grundigt og IKKE vælge fordi du panikker
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Hundehvalp