{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Stine T
Stine T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Projekt hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi er et par som går med tankerne om at købe en hundehvalp til sommer. Højst sandsynligt en Labrador smiley
Vi planlægger at placere vores sommerferie i forlængelse af hinanden så vi har tid til at hvalpen falder til her hjemme og på sigt kan være selv hjemme.

Hvor lang tid gik der før jeres hvalpe kunne være selv hjemme 5-6 timer om dagen ?
Er der tider på året hvor der er flere hvalpe til salg? Vi skal fastlægge vores sommerferie i forhold til arbejdsplads. Men er det overhovedet muligt at købe hvalpe i juli måned ?

Jeg glæder mig til at høre omkring jeres oplevelser i forbindelse med køb af hund smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projekt hundehvalp
  • #1   11. jan 2020 I skal igang med at finde en opdrætter som falder I jeres smag og har den type hund I søger. Og så må I hører ind til hvalpeplaner, det er ik sikkert at det passer med juli måned.

• #2   11. jan 2020 Jeg ville først finde den opdrætter, jeg ville have hvalpe fra og udfra deres hvalpeplaner, ville jeg koordinere hvornår ferien skulle planlægges smiley

• #3   11. jan 2020 Det er jo ikke sådan at opdrættere kan flytte tævers løbetid, så det på magisk vis passer sådan, at hvalpe kan flytte hjemmefra i sommerferien smiley

Hvis I vil have en hvalp med en DKK-stamtavle, skal I finde et par opdrættere som I har lyst til at købe hos, og så blive skrevet op. Det er ikke sikkert at I kan få en hvalp fra førstkommende kuld.

Hvis I vil købe uden stamtavle, er der sikkert en masse muligheder, og så er det med at holde øje med dba.dk, gul og gratis m.m.

• #4   11. jan 2020 Prøv at kig på www.koebhund.dk

• #5   11. jan 2020 Lige med racen labrador burde det være nogenlunde til at finde et kuld der tidsplanensmæssigt lander nogenlunde så det passer med jeres ferie - så ferien kan komme til at passe i hvert fald.
    MEn det afhænger jo af hvad i vil med jeres hund, om i går efter noget bestemt osv.
    I skal til at finde en opdrætter nu. Mange steder er købere skrevet op på forhånd.
    Skal i have en hvalp i start juni så skal det ca. passe med tæven går i løb nu her. Så sæt i gang.
    Tjek www.købhund.dk eller retriverklubbens sider.

• #6   11. jan 2020 Men ja tæver går i løb hele året - de fleste 2 gange årligt. De fleste opdrættere har 1-2 tæver i fødedygtig alder, og de gå jo i løb når de gør, og så parer man ved højløb - ca. 12 dage inde i løbetiden. Derefter er de fleste tæver drægtige i ca. 63 dage/9uger. Og så skal hvalpen være 8 uger før den må flytte hjemmefra.

Så en opdrætter kan ikke rykke rundt på hvornår der lige skal være hvalpe klar - de kommer når det passer for den tæve man nu har. Og vil man så have hvalp fra lige den tæve, så er det der man søger ferie til smiley

3 uger synes jeg plejer at passe med alenehjemme træning, før de kan være alene nogle timer. Men det er meget individuelt - nogle hvalpe lærer det aldrig eller meget langsomt - og andre er meget modige og er gode til at hvile i sig selv. Hellere gå for langsomt frem end for hurtigt, da for hurtigt kan gøre en hvalp angst - og det er lettere at gøre det rigtigt fra start end at rette op hvis hvalpen først er blevet angst! Meget lettere!
    Fuld arbejdsdag uden uheld - forvent hvalpen er 6-9 måneder.

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2020

#7   11. jan 2020 Tusind tak for jeres kommentar. Jeg havde egentlig ikke tænkt så langt at man kan blive skrevet op hos opdrætter, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på smiley

• #9   11. jan 2020 Stine: Hvis man finder en opdrætter i god tid kan man nogengange være med hele vejen, og nå at møde hvalpen flere gange, inden man henter den hjem.
    Det er sjovt at møde hvalpene og forældrene.
    Min opdrætter har også en gruppe på FB hvor man kan følge forældre, og søskende etc. Skrive med de andre ejere til kuldet, aftale at passe hinandens hunde, arrangere udstilling, legeaftaler, træf etc.
    Jeg skrev mig op så snart der var konstateret hvalpe til det kuld, jeg gerne ville have en hvalp fra, og kunne så følge med i drægtighed, fødsel etc.

Det er selvf. ikke alle der har den interesse, eller det behov. Jeg er glad for det smiley

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2020

#10   12. jan 2020 Tusind tak for jeres kommentar Sanne og Ida smiley Det er helt sikkert brugbart.
    Kender i til sider hvor der er godt at holde øje i forhold til opdrætter, salg af hvalpe osv. ?

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2020

#13   12. jan 2020 Det vil jeg prøve Ida. Tak fordi du tog dig tid til at svare smiley

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2020

#16   13. jan 2020 Jeg håber at du får en masse billeder Ida smiley

Kommentér på:
Projekt hundehvalp

Annonce