{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hund vil fange insekter {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger har jeg en hund der prøver at fange insekter, dette er mest bier,hvepse ovs. er bang for at han en dag vil blive stukket af en.
Hvis han ender med ikke at kunne se dem når han prøver at fange dem, er det som om han går helt i panik over det og begynder at ryste på hovedet helt vildt.

Hvad kan man gøre for at han ikke bliver ved med at jagte dem, så man ikke ender med at han bliver stukket?

Håber der er nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vil fange insekter
  • #1   23. maj 2016 Afled - giv hunden andet at se til.

• #2   23. maj 2016 har prøvet at se om jeg jeg kan aflede ham men det kan ikke rigtig ladesig gøre, da det er som om han går i panik når han ser eller høre dem også vil han begynde at jage dem.

• #3   23. maj 2016 Hmm...
    Chancen er vel så ufattelig stor for, at den vil blive stukket, når du en dag vender ryggen til.
    Jeg tror ikke, du KUN har lært at Hvepse stikker ved, at man har sagt det til dig. Du er helt sikkert også blevet stukket mindst en gang i dit liv.
    Det er mange andre hunde og katte også.

Man kan håbe hunden vil lave koblingen mellem dit "Nej", eller hvad du nu bruger, og så ubehaget ved, at blive stukket lige efter.

Dette er en passiv "learning-by-doing" metode, der vil give dig ro i sjælen, da den sikkert også leger med dem, når du ikke er tilstede eller kigger den anden vej.
    Men ellers afled dens opmærksom, som Malene netop sagde...

• #4   23. maj 2016 jeg vil tro at han også gør det når han er ude alene, og vil helst gerne undgå at han når at blive stukket

• #5   23. maj 2016 Det vil alle jo, og jeg forstår dig.
    Men jeg tror bare det uhjælpeligt vil komme til, at ske. "Flora's Hjælpere" er så små.
    Vi må håbe de ikke er allergiske.

Jeg sidestiller det lidt, som tilvænning til kat: Hunden får nogle rifter, men lærer at katte er anderledes bygget.
    Alt under kontrollerede forhold. Ligesom her: Det er jo ikke et bo, den skal stikke trynen i :-).

Hvilken metode du vælger, tror jeg det er den rigtige til dig. Vend tilbage ikke?
    Ellers spørg Lenschow.
    Malene havde også standard rådet: Afled hundens opmærksomhed.

Men hvis Hvalpen er uvidende nysgerrig, som et barn, så...

• #6   23. maj 2016 Calaya er blevet stukket 2-3 gange, og hun har intet lært. Aflede er enormt let, for hun er ekstremt glad for kontakt og godbidder - MEN det hjælper intet, da jeg altså ikke overvåger mine hunde 24 timer i døgnet. De render i vores store have sammen med mig - og alene når de har lyst. Jeg har såmænd også forsøgt ved almindelig træning at få hende til at lære, det er forbudt, men det er alt for fristende, så det glemmer hun alt om. Nu har jeg det bare sådan, at det sker - og det kommer til at ske flere gange i hendes liv - det er en risiko jeg ikke kan ændre på, hvis hun gør det, når jeg ikke opdager det.

• #7   23. maj 2016 har er normalt glad for at lave noget og få godbidder men hvis der kommer en bi/hveps så er han lige glad med hvad jeg siger og hvilke godbidder jeg har i hånden

• #8   23. maj 2016 Coco blev stukket sidste år, brodden sad lige midt i næsen på hende, og ja, hun jager stadig insekter. Så jeg tror bestemt ikke de kobler det, som mennesker normalt vil gøre.
    Jeg er for den sags skyld aldrig blevet stukket, men det gør da ikke, at jeg ikke undgår bier og hvepse idag

• #9   23. maj 2016 jeg er heller aldrig blevet stukket selv og jeg vil heller ikke have at min hund skal udsættes for dette

• #11   24. maj 2016 Det er sjældent at hundes reaktioner på bi og hvepsestik er særlig voldsomme. Stikket kan hæve lidt op, men det forsvinder som regel hurtigt igen (jeg har dog kendt en lille hund der døde som følge af et hvepsestik; den fik hvepsen i munden og blev stukket nede bag i svælget = den blev kvalt smiley ).
    Hunde kan nu godt forbinde bier/hvepse med ubehaget, men reaktionen er så som regel ikke at undgå dem, men at hapse dem. Så TS jeg vil tro at din hund allerede er blevet stukket smiley jeg er biavler, så ja, mine hunde bliver stukket jævnligt indtil de har lært at holde sig væk, når jeg tager bidragten på og går 'i bierne'. Bier er heldigvis fredelige og stikker kun hvis man fx klemmer dem (som fx hvis hunden hapser dem ,-) ). Hvepse derimod kan godt finde på at stikke rimeligt uprovokeret.
    Men ja, bi- og hvepsestik gør pokkers ondt lige når det sker og nogle får hævelser, der holder ved et par dage, men det er sjældent særlig alvorligt. Jeg ville blot aflede hundens opmærksomhed og evt. med et NEJ bede den lade være med ligefrem hapse efter dem.
    Friske døde bier og hvepse kan godt stikke i et par minutter efter dødens indtræden. Når bier stikker bliver broden trukket ud af bien og bien dør ret hurtigt. Hvepse kan stikke mange gange.

• #12   24. maj 2016 jeg kan ikke sige om han har været blevet stukket før men ved bare at han reagere voldsomt når han se/høre dem, hvor han hapser efter dem, eller sågar begynder at gø af dem hvis jeg holder ham i så han ikke kan løbe efter dem.

• #13   24. maj 2016 Det lyder som en meget typisk reaktion fra en hund, der allerede har stiftet bekendtskab med den 'spidse ende' af en bi eller hveps smiley

Kommentér på:
Hund vil fange insekter

Annonce