{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Søren  L
Søren L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Personlige erfaringer med Beagle ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har siddet og læst om en beagle, og synes det virker som en utrolig sød hund, men hvad er folks personlige erfaringer med dem, ang. motion, være alene hjemme, og opdragelse, og evt som første hund ?

Mvh Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Personlige erfaringer med Beagle ?
  • #1   24. okt 2006 De er svære at træne ligesom alle hunde i støver gruppen, men det er ikke umuligt

• #2   24. okt 2006 Køb aldrig denne hunde race hvis du har børn, har hørt flere med disse hunde sige at de ikke er gode til små børn...

• #3   24. okt 2006 Det er IKKE en hund til første gangskøbere. Det er en meget aktiv hund, som kræver masser af aktivering. Gør man ikke det, så kommer straffen prompte.

Har af den grund ikke valgt den race, men der har været 2 af slagsen i familien, så jeg mener at kende dem. Tidligere kollegaer har også måtte erfare at en Beagle ikke er en begynderhund, og det endte med at den måtte leveres retur.

Men hvis en Beagle ejer er seriøs i sin udvælgelse af "nye forældre", så vil de spørge ind til, hvad køberen har tænkt sig med hunden. Jeg ved i hvert fald at nogle gør det, og passer racen ikke ind i familiens hverdag, så vil et salg ikke komme på tale.

Uanset hvilken race man køber så skal man have gjort sig klar hvad racen kræver. Det handler om at få en hund som fungerer i familien.

Held og lykke i din søgen på den race der passer til dig. Håber du vil dele din beslutning med os.

Hilsen Gitte

• #4   24. okt 2006 Der har lige været en artikeli vores klub blad, en dame med tre beagler som har skrevet den!! hun beskriver dem som søde godmodige hunde! de er en støver, og derfor ikke specielt lette at opdrage, får de en fært følger de den, og tænker ikke over hvad du siger:-) alene hjemme har jeg hørt kan være et problem med dem, men er ret sikker på det i de fleste tilfælde er et spørsmål om aktivering af hunden!!

• #5   24. okt 2006 Lasse og Line: det var da en noget bonbastisk udtalelse at komme med!

Hvad bygger du den på?

• #6   24. okt 2006 beaglen har sine helt egne meninger og går sine egne veje.det kræver en ejer med tålmodighed og vilje,men hunden i sig selv er en dejlig hund.MEN jeg vil ikke anbefale den som 1.gangs hund

• #7   24. okt 2006 en beagle kan ikke være alene der er alt for meget kobbel hund i den, så man skal have mindst 2. Om de er sværre at træne...nej det synes jeg ikke, de er ikke være en en terrier. De er 100% madglade så der skal man passe på. og ja når de får fært af noget, er kontakt et lukket land. Men en beagle er en pragtfuld hund, og de beagler jeg kender er utrolige børneglade, de elsker leg og fis og ballade, inklusiv min egen :0)

• #8   24. okt 2006 Beaglen og gravhunden har meget til fælles De er deres egen herre!! Eller vil være
    Men det kan altså godt lade sig gøre....
    Jeg går til træning med en beagle og den er god til det, meeen den kan som Rasmus, havde sine dage, hvor den ikke vil....
    Så kender jeg nogle der har en der er kompelt uopdragen, men det kommer også an på hundeejerne/opdragelsen...

• #9   24. okt 2006 hvad er dit krav til en hund?
    Hvad vil i med den?
    hvor meget tid vil/kan i bruge på den?

hvor stor må den være?

Du skal da have en gravhund!!!

• #10   24. okt 2006 Ja nu har jeg jo en beagle, hun er 7 mdr. Jeg har også børn, hvor den mindst er 6 år, og ja hun har da sagt fra overfor ham, men han har også overskredet hendes grænser.

Det er en dejlig hund med sin egen snude, hehe. Og det er bogstavligt, er den fri kommer den ikke hvis der er noget der er interessant. Min træner siger jeg skal gøre mig mere interessant, men men.

Og ja, rygterne om at de er madglade ----- DET PASSER. Er der mad i farvandet, så glem alt andet. Den KAN IKKE være alene i køkkenet, og lærer hurtigt at komme op på bordet - vores var 5 mdr. da hun kunne det.

De kræver en del motion, og så skal de have mulighed for at bruge "hovedet".

De er ikke glade for at være alene hjemme, ihvert fald ikke for længe. Derfor har vi også en gravhund. Hehe

Der er noget at se til.

Men det er den dejligste hund jeg kender, jeg er vild med hende, og har været ved at anskafe mig flere - min mand er glad for at vi ikke må have flere hunde.

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at vi har en beagle, og vi er ikke de mest erfarne hundeejere.

PS. du skal have en god portion humor - fortalte en garvet beagle- ejer mig.

• #11   24. okt 2006 -Mie med G.. - jeg sagde havde hørt fra nogen tæt på, men som jeg har skrevet det forstår jeg ikke at du bliver sur.. For det er hvad jeg har hørt fra nogen med disse hunde som også har haft mange andre hunde før det!!!! Jeg kan jo kun sige hvad jeg har hørt og ikke andet, så undskyld..

• #12   24. okt 2006 Lasse og Line J

Det er ellers en af de racer, der skulle være god til børn.
    Hvis man læser om dem, vil man se det alle stederne.

• #13   24. okt 2006 stadig kan jeg jo stadig sige det er hvad jeg har hørt.. Har jo ikke selv sådan en.. men jeg springer fra nu for det var ikke for at gøre nogen ondt... Og det virker det til at jeg gør nu... undskyld

• #14   24. okt 2006 Overhovedet ikke. Jeg ved der er mange erfaringer med forskellige racer. Hvis vi ser på muskelhunde er der sikker mange der vil sige det ikke er en børnehund, men andre vil sige noget andet. Så stødt - NEJ "smiler"

• #15   24. okt 2006 men det er selfølgelig også noget med hundens personlighed, ligesom med os mennesker en dansker kan være ond eller også god det samme med alle andre levende væsner smiley De kan have været uheldige

• #16   24. okt 2006 Nemlig

• #17   24. okt 2006 Magnus er en beagle og han er min første hund har aldrig haft hund før. . . Han har da krævet en del at opdrage, men ik nogen specielt besværlig 1.gangs hund. . .
    Det har været en fin hund for mig, han er sød og godmodig som dagen er lang, ka til tider være en lille hidsigprop, men han er bare en enormt kærlig hund. . .
    Han er god til at være alene hjemme, ingen problemer der. . .
    Ekstremt børnevenlig, børn er det dejligste han ved og han er meget forsigtig ved dem og omkring dem. . .
    Til tider ka han da have selektiv hørelse, men han lystre det meste af tiden, han er meget lærenem og nem at træne med. . .
    Magnus er ik madglad og ka ik bare lokkes med mad, men så længe man gør det sjovt at træne så er han med på den. . .
    Han sover det meste af dagen og gider sjældent ud og gå, men når vi endelig er ude tonser han rundt, men han er ik en som gider at vi er ude mange timer, når han vil hjem kommer han hen til mig og når han så får snor på går han den vej han ved vi ska for at komme hjem. . .

• #18   24. okt 2006 Der ser man bare hvor forskellige de er.

Leika elsker også børn, kan nogengange vælge at løbe hen til dem istedet for andre hunde.

Sover også meget.

Men madglad, det er hun - men er altid villig til at lære noget med en godbid.

• #19   24. okt 2006 Heidi p: Leika er heller ik så gammel, da magnus var hvalp ville han gerne ha godbidder når vi trænede, men da han kom omkring 1½års alderen gad han ik det mere, så nu foregår vores træning bare som leg istedet og så længe han lærer er jeg ligeglad med om jeg ska fjolle rundt og te' mig tosset for at lære ham noget. . .

• #20   24. okt 2006 Ja, det håber jeg også bliver sådan.

Smiler stort

• #21   24. okt 2006 Man har altid lov til at håbe. . . smiler

• #22   24. okt 2006 Der er faktisk en del Beagler der klarer sig rigtig godt til lydighedsprøver, jagt-prøver etc, så den med at de ikke er til at opdrage den køber jeg altså ikke længere.
    Jeg er træner i DcH og vi har en del beagler på holdene og ved folk hvad de vil og hvilken hund de står med, så er det en kanon hund at arbejde med. Bla. fordi de er ret madglade er det let at lære dem mange ting.
    Jeg er enig i, at det er svært at lære en beagle at kunne gå frit i en skov, men hvis man fra dag 1 går ture i skoven med hunden i en 20 m line og arbejder ihærdigt med at træne indkald på alle mulige måder, så kan man altså godt få en beagle der tildels kan gå frit. Måske er det lige lovlig optimistisk at gå frit i en skov med masser af vildt, men ellers synes jeg godt det kan lade sig gøre.

Den største "fejl" ved beaglen er at de er så utrolig charmerende, så nogle køber den uden at sætte sig ind i dens behov. Og så irriterer det mig at møde beagle-ejere der har en uopdragen hund, som siger "det er fordi det er en beagle"...

• #23   24. okt 2006 Ja, der har du ret, og jeg kan godt få min til at lystre. Og så er hun bare så deeeeeejlig, med sine store brune tilbedende øjne. Ja hun er min vapper.....

• Søren  L
    Søren L Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #24   25. okt 2006 Tak for alle svarene......synes dog det er svært at blive klog på, da der ikke er to erfaringer der er ens. mhs til at være alene hjemme osv .-)

Kommentér på:
Personlige erfaringer med Beagle ?

Annonce