1.158 visninger
|
Oprettet:
Pasning af store hunde {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg overvejer hvilken hund som skal være vores nye familiemedlem, og jeg overvejer en stor hund i mastiff størrelse.
Jeg tænker at den største udfordring ved en stor hund er at jeg ikke har hundefolk i familien, og derfor skal finde en familie som vil passe den når vi skal på ferie.
Hvad gør I andre som har store hunde når den skal passes i ferien, eller ved overnatninger?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Det er GULD værd!
For nylig passede jeg deres to store i 8 dage, og omvendt så ved jeg hvor mine ryger hen, hvis behovet kommer.
Vi ses ofte, hundene er hjemmevante begge steder, kender reglerne og de tobenede. Det er så fint!
Alternativt må i på jagt efter en god pension?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Samtidig har vi efterhånden fået en del nære venner blandt andre berner-ejere, og når både mennesker og hunde kender hinanden rigtig godt fra fælles gåture og arrangementer, så er der en stor tryghed ved den pasning som vi så (n)yder på kryds og tværs.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 399
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Ellers har jeg brugt pension og har gode erfaringer med det. Desværre er min pension, som jeg var rigtig glad for, nu lukket, og det er et problem, Jeg bliver nødt til at finde en ny, for med 4 hunde kan man ikke altid regne med familien.
Jeg kender ikke ret mange, jeg ville føle mig tryg ved at overlade mine hunde til. Så hellere en pension, hvor jeg kan forvente at de passes af professionelle folk.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Vi har også familie der gerne passer dem
apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Hvis alt glipper, så er der også flere "private" der gerne passer hund i ferier. Nogle har ikke tid til hund i hverdagen, så for dem er det jo en god løsning at lave en aftale med en anden hundeejer om fast pasning i ferier.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Mht enkelte overnatninger så finder vi altid en løsning, hvor vi kan have hunden(e) med. Enkelte gange har det betydet at hundene overnattede i burene i bilen.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Min næste store hund skal vænnes til at blive passet i en hundepension, hvis jeg kan finde et godt sted, med erfaring indenfor store (kæmpe) hunde.
Pasning af store hunde