dum morgen gå tur {{forumTopicSubject}}
min yngste på 10 mdr kommer som regel ud alene for at lære at takle forskellige situationer med andre hunde uden at skulle gemme sig bag de store - og i formiddags var ingen undtagelse - Først var vi i det vi kalder fårefolden, hvor hundene må løbe løse og her gik en mand med en boxer i snor - Kira løb hen og ville lege men blev jaget væk af manden der også havde en paraply med sig som han slog ud efter Kira med - jeg sagde til ham at hvis han gjorde det een gang til, så ville jeg gøre det samme ved ham og hans hund - hvortil han fornærmet vendte om og gik sin vej - Ude af fårefolden løb Kira op ad stien hvor de fleste hunde løber løse (dem, der kan og er venlige og det er Kira) og der kom en lille chihuahua som vi tidligere har mødt og bestemt ikke bryder os om - inden jeg fik fat i Kira havde ejeren først sparket ud efter Kira og tog så sin hund på armen - Kira hoppede op ad manden af interesse - Da jeg fik fat i Kira bed den lille chihuahua mig i armen ! Men det var ejeren ligeglad med - så der stod vi med et par dårlige oplevelser vi kunne have været foruden - og lille Kira skulle så hen og passes hos en veninde et par timer og her har hun været før og er glad for min veninde, hendes børn og deres venner - ofte er der 5-6 børn der løber rundt og leger - Kira leger mest med legoklodserne ! Sammenlignet med hundene vi mødte var det meget bedre for Kira at være sammen med børnene ............. det burde måske være omvendt hvis hunde ejerne opførte sig lidt pænere ......... eller har jeg gjort noget forkert ?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Alternativt skal de lappes sammen af en dyrlæge hvis min hund får fat i dem... Måske det var tilfældet med boxeren ?
Jeg synes ikke du bare skal lade din hund rende hen til andre uden at spørge ejeren først
jun 2006
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 166
jun 2006
Spørg først og lad dem lege kontrolleret når i er blevet enige... Så går det bedst
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.311
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Men jeg vil nu også sige at jeg råber også gevaldig op, hvis der kommer en løs hund hen til os............vi kan være heldige at det går godt.....men det kan også meget nemt gå helt galt.........Emma blev nemlig overfaldet da hun var 4 mdr af en hund som kom ræsende hen til os......og det reagere hun meget på nu.....hun bliver rasende på hunde som kommer med 180 i timen.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
okt 2005
iøvrigt ligner det da ikke noget at skrive at du sparker ud efter løse hunde - en underlig opførsel af en hunde ejer - men sådan er der så meget .................. godt du ikke bor her i nærheden
sep 2006
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 470
okt 2005
aug 2006
aug 2006
jun 2006
Lad ikke din hund løbe hen til fremmede hunde, og da slet ikke dem der er i snor. Vil du hellere have at din lille hund blev pelset ? for hvis du havde mødt mig og Dess var det sket hvis ikke jeg sparkede din hund væk.
At hundene MÅ være løse betyder ikke at man kun må være der med løse hunde. Og og hvis hunden er løs, så skal man have kontrol over den. ham med boxeren havde da ihvertfald styr på sin efter som den var i snor, så jeg synes ikke han har gjort noget galt, og jeg ville da også blive irriteret over en fremmed hund, der hopper op ad mig,specielt hvis jeg har min egen på armen ( det kan af gode grunde ikke lade sig gøre), men hunden må selvf. ikke bide dig, som den gjorde
Jeg kan godt forstå at du føler dig forurettet, men din hund ender med at komme til skade hvis du bare lader den løbe og lege som den vil
okt 2005
sep 2006
Ja, men eftersom boxeren var i snor ville ejer nok mene den skal kunne gå i fred(nogenlunde).. Jeg er skam også enig med dig i at han måske sq vælge et andet sted, og at han INGEN grund har til at slå ud efter Kira med en paraply...
Det med chihuahua mener jeg er helt hen i vejret... At hunden bider er en ting, men at ejeren ikke engang siger noget er da totalt til grin...
okt 2005
jun 2006
Prøv at se det fra den anden side. Hvad ville du gøre med en hund i snor, som ikke enes med andre hunde, og der kommer en løs hund blæsende, og man ikke lige kan se hvem ejeren er eller ejeren ikke kan kalde hunden til sig ?
Du ved at den anden skal til dyrlæge og sys, hvis der bliver kontakt mellem hundene, og måske går det ud over begge hunde.
Det er derfor jeg anråber de løse hundes ejere, råber ad hundene og til sidst sætter et ben ud for at stoppe den inden den kommer helt hen til os
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Selv om jeg har mine under kontrol, og det er den anden hund der løber ustyrligt rundt....
Og helt ærligt maria, vil duhellere ha en pelset hund, en at den bliver jaget væk?
okt 2005
jun 2006
Håber resten af dagen bliver bedre.
Tina
okt 2005
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
( på stede de skal holdes i snor) , ja så gør jeg også ALT for de ikke kommer i kontakt med mine...
dum morgen gå tur