{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

dum morgen gå tur {{forumTopicSubject}}

min yngste på 10 mdr kommer som regel ud alene for at lære at takle forskellige situationer med andre hunde uden at skulle gemme sig bag de store - og i formiddags var ingen undtagelse - Først var vi i det vi kalder fårefolden, hvor hundene må løbe løse og her gik en mand med en boxer i snor - Kira løb hen og ville lege men blev jaget væk af manden der også havde en paraply med sig som han slog ud efter Kira med - jeg sagde til ham at hvis han gjorde det een gang til, så ville jeg gøre det samme ved ham og hans hund - hvortil han fornærmet vendte om og gik sin vej - Ude af fårefolden løb Kira op ad stien hvor de fleste hunde løber løse (dem, der kan og er venlige og det er Kira) og der kom en lille chihuahua som vi tidligere har mødt og bestemt ikke bryder os om - inden jeg fik fat i Kira havde ejeren først sparket ud efter Kira og tog så sin hund på armen - Kira hoppede op ad manden af interesse - Da jeg fik fat i Kira bed den lille chihuahua mig i armen ! Men det var ejeren ligeglad med - så der stod vi med et par dårlige oplevelser vi kunne have været foruden - og lille Kira skulle så hen og passes hos en veninde et par timer og her har hun været før og er glad for min veninde, hendes børn og deres venner - ofte er der 5-6 børn der løber rundt og leger - Kira leger mest med legoklodserne ! Sammenlignet med hundene vi mødte var det meget bedre for Kira at være sammen med børnene ............. det burde måske være omvendt hvis hunde ejerne opførte sig lidt pænere ......... eller har jeg gjort noget forkert ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dum morgen gå tur
  • #1   21. okt 2006 Jeg sparker nu også efter de løse hunde jeg måtte møde når jeg lufter min hund.
    Alternativt skal de lappes sammen af en dyrlæge hvis min hund får fat i dem... Måske det var tilfældet med boxeren ?
    Jeg synes ikke du bare skal lade din hund rende hen til andre uden at spørge ejeren først

• #2   21. okt 2006 Selv om hundene må være uden snor på området, skal de stadig være under fuld kontrol

• #3   21. okt 2006 Jeg vil også mene at 0hvis du ikke kan kalde hunde til dig uden du skal over at have fat i den burde den ikk løbe frit.. Men forstår samtidig at det er træls for din side.. Men en anden gang, hold den i snor smiley

• #4   21. okt 2006 Du risikerer at din hund får en særdeles dårlig oplevelse, hvis den render ind i en ikke venlig hund. Føreren af den ikke venlige hund kan ikke gøre meget når der kommer løse hunde hen andet at prøve at skræmme dem væk. Og hvis føreren af den løse hund ikke kan kalde hunden ind, så er der nærmest ingen anden udvej

Spørg først og lad dem lege kontrolleret når i er blevet enige... Så går det bedst

• #5   21. okt 2006 jamen jamen - området er beregnet til at hunden må løbe løse rundt og lege - hvis boxer ejeren mente hans hund ikke kunne løbe og lege med andre burde han så ikke holde sig fra fårefolden ? iøvrigt har ingen helt kontrol over ens hund men det berettiger da ikke ejeren at lange ud efter min med en paraply eller en anden at sparke min hund - helt ærligt, hvorfor have hund når man ikke kan lide andre end ens egen ? tror ikke mit indlæg blev helt gennemlæst ?

• #6   21. okt 2006 Sikke da nogle trælse oplevelser.
    Men jeg vil nu også sige at jeg råber også gevaldig op, hvis der kommer en løs hund hen til os............vi kan være heldige at det går godt.....men det kan også meget nemt gå helt galt.........Emma blev nemlig overfaldet da hun var 4 mdr af en hund som kom ræsende hen til os......og det reagere hun meget på nu.....hun bliver rasende på hunde som kommer med 180 i timen.

• #7   21. okt 2006 Pia....jeg ville aldrig slå ud efter en hund........men ville så heller ikke gå på friløbsområder med min hund når jeg ved hvordan hun er ;o)

• #9   21. okt 2006 Alex du læser ikke mit indlæg - fårefolden er et sted hvor hunde løber løse rundt og leger - de, der ikke kan lege sammen må ikke komme ind i fårefolden - såsom ham med boxeren !

iøvrigt ligner det da ikke noget at skrive at du sparker ud efter løse hunde - en underlig opførsel af en hunde ejer - men sådan er der så meget .................. godt du ikke bor her i nærheden

• #10   21. okt 2006 Jo, dit indlæg er blevet gennemlæst.. Mener stadig der skal være plads til alle.. Der er måske en grund til at boxeren er i snor... Og vil mene at når man går et sted med en hund som må gå løs burde man kalde hunden til sig hvis man møder en i snor, min mening... Mener også man skal kunne kalde sin hund til sig når man vælger et sted den kan gå løs... Og man burde have så meget kontrol man kan tilkalde sin hund, selvom den er teenager smiley

• #12   21. okt 2006 PIA: er man på et område har man kun hunden løs hvis man har en hundeglad hund, som din....hvis ham med boxeren ikke kan have den slags....bør han holde sig uden for indhegningen.......

• #13   21. okt 2006 vi respekterer skam hinanden i fårefolden - de fleste kan sammen og har det dejligt - jeg tror det er første gang jeg har haft 2 dårlige oplevelser med min lille unghund, hvorfor jeg lige måtte skrive lidt om det - vi kender jo de fleste hunde, der går i området og jeg valgte måske et dårligt tidspunkt at lufte Kira på - men vi skal alle være her uden råben og skrigen eller spark og slag - det er en falliterklæring - og hvad angår at have styr på min unghund, så kommer hun når jeg kalder - omvendt er hun nysgerrig nok til at hilse på de fleste hunde og omvendt -

• #14   21. okt 2006 hvis der var en som sparkede min hund, havde jeg langet ham sådan en på hovedet at jueg var sikker på at han ikke ville gøre det igen!!

• #15   21. okt 2006 du har intet gjort galt.....men som du kan læse er der forskellige meninger om det...

• #16   21. okt 2006 Pia : Jeg har gennemlæst det flere gange.
    Lad ikke din hund løbe hen til fremmede hunde, og da slet ikke dem der er i snor. Vil du hellere have at din lille hund blev pelset ? for hvis du havde mødt mig og Dess var det sket hvis ikke jeg sparkede din hund væk.
    At hundene MÅ være løse betyder ikke at man kun må være der med løse hunde. Og og hvis hunden er løs, så skal man have kontrol over den. ham med boxeren havde da ihvertfald styr på sin efter som den var i snor, så jeg synes ikke han har gjort noget galt, og jeg ville da også blive irriteret over en fremmed hund, der hopper op ad mig,specielt hvis jeg har min egen på armen ( det kan af gode grunde ikke lade sig gøre), men hunden må selvf. ikke bide dig, som den gjorde

Jeg kan godt forstå at du føler dig forurettet, men din hund ender med at komme til skade hvis du bare lader den løbe og lege som den vil

• #17   21. okt 2006 Maria - det var også det jeg næsten var ved at gøre ved chihuahua ejeren - men så bed hunden mig i armen ! så var det bedst at fortrække og slikke sårene ! Kira er nu henne og lege med en venindens børn ........... det har hun vist mere glæde af i dag og her skal hun ikke være under kontrol ............. bare være en glad lille hund

• #18   21. okt 2006 Pia P.

Ja, men eftersom boxeren var i snor ville ejer nok mene den skal kunne gå i fred(nogenlunde).. Jeg er skam også enig med dig i at han måske sq vælge et andet sted, og at han INGEN grund har til at slå ud efter Kira med en paraply...

Det med chihuahua mener jeg er helt hen i vejret... At hunden bider er en ting, men at ejeren ikke engang siger noget er da totalt til grin...

• #19   21. okt 2006 Alex, Kira løber ikke og leger som hun vil - der er ganske får steder hun kan løbe løs og møde andre hunde - men jeg er opmærksom på at der er forskellige meninger om hvad man skal og ikke skal - og vil også se mig bedre for fremover og have Kira i snor ............ hun er en glad lille hund og det tager kun en dårlig oplevelse for at ødelægge en unghund - så fremover er hun i snor .......... tak for input --

• #20   21. okt 2006 Folk med søde hunde har meget svært ved at forstå at deres hund ikke skal lege med min hund, men de kommer virkelig til skade hvis de prøver.
    Prøv at se det fra den anden side. Hvad ville du gøre med en hund i snor, som ikke enes med andre hunde, og der kommer en løs hund blæsende, og man ikke lige kan se hvem ejeren er eller ejeren ikke kan kalde hunden til sig ?
    Du ved at den anden skal til dyrlæge og sys, hvis der bliver kontakt mellem hundene, og måske går det ud over begge hunde.

Det er derfor jeg anråber de løse hundes ejere, råber ad hundene og til sidst sætter et ben ud for at stoppe den inden den kommer helt hen til os

• #21   21. okt 2006 Jeg holder med Alex. Jeg kan godt finde på at ha mine hunde løse, de steder det er tilladt, men kun hvis der ikke er fremmede hunde der samtidig. Og jeg har samme indstilling til de hunde der kommer løbende hen til mine hunde, når jeg har dem i snor( tit med en ejer løbende efter den råbende at DEN GØR IKKE NOGET...) Nej men det gør mine, hvorefter jeg tit får at vide at jeg skal holde styr på mine hunde, at det er uforsvarligt o.s.v.........

Selv om jeg har mine under kontrol, og det er den anden hund der løber ustyrligt rundt....

Og helt ærligt maria, vil duhellere ha en pelset hund, en at den bliver jaget væk?

• #22   21. okt 2006 jeg forstår helt hvad der skrives - mine 2 voksne er ikke så venlige som unghunden - de er altid i snor - naturligvis ønsker ingen at ens hund kommer til skade - synes bare det var en dårlig morgen og fremover er Kira, unghunden i snor på stierne ..... og nu vil jeg hente Kira der nok er godt træt (håber jeg smiley

• #23   21. okt 2006 Jeg kan godt se at I har haft en dåelig morgen..
    Håber resten af dagen bliver bedre.

Tina

• #26   21. okt 2006 nu er Kira hjemme igen efter et par timer i god leg med børn ................. igen, tak for input der giver tid til eftertanke .... altid godt at høre tingene fra flere sider for man har jo ikke altid selv "ret" selvom man ofte mener at have det ..... :-))

• #27   21. okt 2006 Pia p - Jeg har ikke læst tråden , vil bare sige at jeg selv hader når folk ikke holder deres hunde i snor , mange siger også til mig jammen han gør ikke noget , det er meget muligt men jeg vil selv bestemme hvem mine hunde skal snakke med... så møder jeg en løs hund ,
    ( på stede de skal holdes i snor) , ja så gør jeg også ALT for de ikke kommer i kontakt med mine...

Kommentér på:
dum morgen gå tur

Annonce