{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

Hvornår er det ok at sparke fremmed hund ? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af tråden om manden der sparkede en brugers hund. Hvornår kunne du finde på at sparke en fremmed hund ? Hvis du da overhovedet kunne finde på det ?
Hvornår ville du selv acceptere at en fremmed sparkede din hund ?

Jeg har selv sparket en fremmed hund, og har det ok med det. Jeg ville hellere have foretrukket at sparke ejer, men hun var for langt væk smiley

Grunden til at jeg valgte at sparke den pågældende hund bagi, var at ejer ALTID bare lukkede sin store schæfer ud, så den kunne lufte sig selv smiley
Min bullmastiff brød sig absolut ikke om den pågældende hund, da den altid opsøgte min, og forsøgt at humpe min hanhund, og det ville min selvfølgelig ikke finde sig i. Som regel holdt den lidt afstand når jeg råbte af den, men desværre ikke altid, så hundene havde været oppe at småslås flere gange (den gav heldigvis altid hurtigt op, og løb hjem).

Min hund havde fået konstateret dårlig ryg på et tidspunkt (fik en nerve i klemme, og var lammet i bagpart i et par dage), så jeg havde absolut ikke lyst til at stå med 2 hunde der sloges, specielt pga. Min hunds dårlige ryg smiley

Jeg bad ejer af schæferen om at holde den hjemme, et utal af gange. Sagt pænt og høfligt. Det hjalp ingenting overhovedet, så til sidst fik jeg nok, og sparkede hunden hårdt bagi, da den endnu en gang stod og humpede løs på min. Ejer var ikke langt væk, men reagerede ikke på at jeg råbte, at hun skulle hente hendes hund smiley

Efter jeg havde sparket, kom tøsen løbende, og var fuldstændigt hysterisk over at jeg havde sparket hendes hund. Jeg var edderspændt rasende, og brølede at hun (en masse eder) bare kunne se at få styr på sin hund, og at jeg desuden havde bedt hende om det adskillige gange !! Til det, var hendes kommentar: "Jeg troede ikke at du mente det" !!!!! smiley

Hvordan filan får man lige sådan en finke til at fatte, at man rent faktisk mener det, når man beder hende om at holde sin hund hjemme ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det ok at sparke fremmed hund ?
  • #1   28. mar 2016 Jeg ville gøre det hvis hunden gik aggresivt til angreb.. Og jeg i øvrigt mente jeg ikke kunne løse det på andre måder

• #2   28. mar 2016 Den foxterrier, som har angrebet Coco og mine forældres hund ialt 5 gange har jeg sparket.. Endda rigtig, rigtig mange gange, ikke at det hjalp andet, end at den så ikke kunne komme til min egen. Det havde jeg det rigtig dårligt med, men jeg ville gøre det igen.

Derudover har jeg engang sparket en kæmpe stor goldenhan (sådan, berner sennen-størrelse), som var ude og lufte sig selv, og da min hund var højløbsk, var den fuldstændig umulig at få væk fra min hund.. Den rokkede sig ikke ud af stedet, så jeg tænker ikke, det var noget videre overgreb på den.. Jeg ville gøre det igen.

Min veninde har en border, som hun absolut skal gå løs med, selvom den, ligesom alle bordere, er fuldstændig ud over det hele, med mindre den er under en kommando. Engang så jeg, hun kom gående med den i parken (hvor der er snorepåbud), den løber frem fra hende og hen til en dreng på 7-8-9 år og springer op ad ham - den var næsten højere end drengen, da den stod op ad ham. Hun kalder hunden til sig, den kommer hen til hende, men hun tager ikke snor på den, den vender rundt, og gentager processen, men her er drengens far (sådan en kæmpe 2m høj, 2m overskulderen, skaldet med lædervest-agtig type.. smiley ) så nået frem, og han sparker hunden væk. Min veninde går fuldstændig bananas på manden, løber ind i ham for at skubbe ham (han rokkede sig ikke ud ad stedet.. smiley ) og råbte ad ham og alt muligt. Men helt ærligt, det var hun selv ude om! Jeg forstår godt, han gjorde det. Det er en stor hund for sådan en lille dreng, det er uacceptabelt adfærd, især når den får lov at gentage det, og den tog overhovedet ikke skade, hverken fysisk eller mentalt, efter min mening var det helt i orden.

• #3   28. mar 2016 Nok i samme situation som Beltane beskriver.

• #4   28. mar 2016 Samme som beltane.

Men også af samme grund som dig. Ts. Hvis jeg stod med en hund der har helbredsmæssige problemer, hvor en hunds humperi ville betyde smerter for min hund, så ville jeg, hvis hunden tidligere har humpet min hund, give den en velplaceret str 40 i rumpen eller fjæset.

Eller hvis jeg stod med en hund, som lenschows aslan. Skadet psykisk pga at tumper ikke har haft styr på deres kræ og derved har overfaldet ham.

Så vil jeg langt hellere beskytte min hund mod andre, om det så betød at jeg måtte ty til spark, eller løfte forben fra jorden med dens halsbånd, end risikere endnu et overfald, som kan være dråben, der gør at min hund enten tænder af, eller bliver så ødelagt psykisk at den må aflives...

• #5   28. mar 2016 Jeg har sparket en aggressiv hund lige i hoved, da en tidligere nabos hund kom efter mig,, den var blevet mega utilregnelig efter at ha fået hvalpe og jeg havde bedt naboen holde lidt mere styr på hende, men eftersom vi delte gårdsplads og de var ligeglade,, ja så måtte jeg sparke kræet væk (stod med min søn på armen) så det mange år siden nu, da han er 19år nu smiley
    Men jeg ville gøre det igen, hvis jeg følte det var eneste mulighed, for enten at redde mig selv, eller andre fra at blive overfaldet,, samt hvis en vuf skulle gå til angreb på Caos.. Hvis det virkelig er nødvendigt, ville jeg gøre det, men ikke bare fordi jeg kan,, men hvis det et spørgsmål om at undgå at blive bidt,, helt sikkert

• #7   28. mar 2016 Nu har godt nok ikke haft hund, og vil da også foretrække dialog med ejeren

• #8   28. mar 2016 Jeg hiver min spruttende, knurrende, gøende hund om bag mig, og når den fremmede hund prøver at komme forbi, så sætter jeg benet ud imellem, imens jeg råber lidt af hund, lidt af ejeren. Hvis det ikke hjælper, så sparker jeg. Det er ikke hårdt, men en lille tåhyler. Det plejer at få hunden til at dappe tilbage.
    Min hund er lille, har dårlig ryg og slidgigt. Han er egetkøns aggressiv og en provo hund, som ikke finder sig i det mindste. Jeg losser hellere til en hund med en hjernedød ejer, end jeg risikere hans helbred- sådan er det.

• #9   28. mar 2016 Jeg har aldrig sparket en fremmed hund (eller nogen hund, for den sags skyld) som jeg i hvert fald lige husker.

Men som sagt i tråden, så vil jeg nok sparke hvis jeg ikke kan skubbe hunden væk og den bliver VED og jeg finder situationen alvorlig nok - som sagt, the lesser of two evils, så hellere et spark fra mig end konsekvensen for både min hund og den anden, hvis min hund bider smiley

Den kan være så lalleglad som nogen hund nogensinde har været, det er ligemeget, det er ikke DEN det handler om, det er min hund

• #10   28. mar 2016 Jeg har gået imellem hunde der har været oppe at toppes, men har 7-9-13 aldrig haft brug for at sparke en fremmed hund.

Der skulle virkelig meget til før jeg kunne finde på det - det skulle kun være fordi det ikke er nok at gå imellem, hvilket det heldigvis altid har været, selvom jeg da blankt vil indrømme at det var nogle meget lange minutter inden ejer dukkede op, da jeg stod ansigt til ansigt med en knurrende, stirrende husky og dennes labrador kammerat, mens Lia der godt nok ikke var ret gammel på det tidspunkt sad og trykkede sig bag mine ben.

Til gengæld mener Lia jo nu at jeg er Super Woman og kan klare alle. smiley

• #12   28. mar 2016 Og lige for at få det på plads, så er spark selvfølgelig ikke det første jeg tyr til - også derfor jeg aldrig er kommet ud for at skulle decideret sparke en anden hund, da skub, råb osv. heldigvis har været nok indtil videre.
    Nu hvor jeg tænker over det så er der måske ikke stor forskel på et kæmpe brøl og spark for nogle hunde, men for de fleste af os er det jo formodentlig ret ubehageligt at skulle stå og sparke til en hund

• #14   28. mar 2016 Jeg ville ty til vold hvis jeg mener min eller den anden hund er i fare for et overfald der kan blive mere grimt end et slag/spark. simpelt. De gange jeg har været ved det har jeg gudskelov haft min kæreste med som pænt har kun tage den anden hund i røv og nakke og smidt den tilbage hvor den hørte til!

• #20   28. mar 2016 Hvis mig eller min hund var i fare og der ikke var en anden udvej end vold..

Har heldigvis aldrig stået i en situation hvor det var nødvendigt, løfter dog altid Chico op når der kommer fremmede løse hunde mod os.. har desværre haft for mange dårlige oplevelser til, at jeg tør tage chancen og lade vær

• #22   28. mar 2016 Mike's mor; det er der, og når det er den lalleglade der vil hilse håber jeg da også at ingen tænker på tanken at sparke den. Men i stedet give ejeren en kommentar omkring indkald, og at det ikke er alle hunde der er glade for, at der kommer en fremmed hund løbende mod dem smiley

• #23   28. mar 2016 Men lige præcis den dér "den er bare glad, den vil bare hilse" er så hamrende uendeligt ligegyldigt for mig.

Måske er det fordi jeg har en hund, der er udfarende. Måske er jeg super bange for hvad der potentielt KAN ske.

Der ér selvfølgelig forskel på om hunden står og logrer eller om den går direkte til angreb. Men det der med "den vil bare hilse, den er lalleglad og venlig", det er så uendeligt ligemeget hvis min hund føler sig truet.

Det er som om at folk tror der ikke sker noget, bare fordi den anden hund "jo bare er super venlig og vil hilse" smiley

• #26   28. mar 2016 Mike's Mor: Hvordan? Hvad mener du? smiley

• #38   28. mar 2016 I forsvar af mine hunde ville jeg gå langt, men kunne ikke drømme om at losse/slå med mindre det virkeligt er i nødværge.
    Jeg har ind til videre kunne klare mig med Ebbe, mit vikingebrøl og MEGET onde øjne smiley

• #40   28. mar 2016 Jeg gør det nu også gerne ved "lalleglade hunde, som bare vil hilse". En lalleglad labrador, som tramper på min i leg kan betyde, at han ikke længere kan leve med sin rygskade og bliver nødt til at blive aflivet.

• #42   28. mar 2016 Min mor har engang sparket en ung dalmatinerhan i siden, fordi den ville parre vores højløbske kleiner münsterlænder/springer spaniel-blanding ... Helt på sin plads, kræet kunne ikke styre sig for sine hormoner. Ejeren har altid ladet sine hunde lufte sig selv, og kom halsende efter hunden fra sin grund på den anden side af gaden. Han råbte og skreg af min mor, fordi hun havde sparket hans hund, men hun havde endda råbt ham an og bedt ham kalde hunden til sig

• #45   28. mar 2016 Dem har vi også mødt et par stykker af! - "de skal ikke hilse, hun bryder sig ikke om fremmede hunde" hvortil den anden ejer utroligt nok ignorerer det og svarer med "jamen så kan mine jo bare lære at holde sig væk".... øhhh.... fedt for dine hunde, fedt for min hund? Hvem kan bilde sig ind at det er gavnligt for NOGEN af dem?? smiley

Hvis jeg ikke kan skærme får Freja nemlig også "succes" med at lange ud efter andre hunde, og det er jo ikke fair at hun skal have en dårlig oplevelse med endnu en hund, ej heller for den hund der får en dårlig oplevelse med hende.

• #47   28. mar 2016 Jeg er godt klar over at hvis man sparker en fremmed hund, så kan man risikere at blive bidt selv. Men jeg må indrømme, at det ville jeg være sådan lidt ligeglad med. Hellere det, end at min egen hund kommer til skade.
    Så for mit vedkommende, ville en angribende hund også få et ordentligt spark/slag med hundesnor, eller hvad der var nødvendigt.

Lige i den episode, som jeg har fortalt om (gudskelov den eneste gang jeg har fundet det nødvendigt at sparke en fremmed hund). Da havde det faktisk en effekt. Pigebarnet holdt godt nok kun sin hund hjemme, i en kort periode smiley Men til gengæld havde den fået så meget respekt for mig, at den smuttede, når jeg råbte af den smiley

Kan godt forstå at folk bliver utrygge ved synet af en løs hund, der kommer imod ens egen. Specielt hvis ens egen hund er angst, syg, aggressiv, i løbetid, eller ?
    Men der er ingen tvivl om at man skal tænke sig godt om, inden man bare sådan losser til en fremmed hund, hvilket Birgittas historie jo desværre viser med al tydelighed smiley

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #48   28. mar 2016 Jeg hader løse hunde som opsøger mig og min hund. Ja jeg bliver nok selv mere bange end det generer min hund, men jeg føler faktisk ikke jeg behøver en god grund til ikke at accepterer alle mulige løse hunde.

Jeg bruger gerne mit fod til at holde løse hunde på afstand, hvis råben ikke er nok, men direkte spark har endnu ikke været nødvendige.

Det har resulteret i flere meget sure hundeejere, som mener løse hunde er forventeligt og jeg er hysterisk. Jeg er muligvis meget hysterisk, når det omhandler min hund, men jeg betragter det som min pligt, at beskytte hende.

• #54   2. apr 2016 Jeg ville nok kun spark hvis den var aggressiv og ejer ikke reagere.
    Håber aldrig det kommer til at ske.
    Hader hunde der kommer drønene hen til folk, heldigvis har jeg kun oplevet det meget sjældent smiley

• #55   3. apr 2016 Jeg vil til hver en tid gøre hvad der står i min magt for at hjælpe mine hunde og jeg ville ikke have noget problem med at sparke en fremmed hund.

Kommentér på:
Hvornår er det ok at sparke fremmed hund ?

Annonce