Utålmodig hvalp? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Min dejlige hvalp Cody er nu blevet et halvt år, og derfor er gåturene ligeledes blevet længere. Jeg har dog opdaget 2 små problemer i denne sammenhæng. Hvis vi går i skoven, og der lige pludselig kommer andre mennesker eller hunde forbi, så begynder han at gø helt vildt, uden at jeg kan få ham til at stoppe igen??? Indtil videre sker det kun i skoven, da han godt kan gå forbi andre hunde i byen, uden at han giver sig til at gø.
Det andet problem er, at han er blevet utrolig utålmodig Hver gang jeg står stille (både når han er fri, eller i snor) så begynder han at pive og gø? Jeg drømmer om at tage ud og opleve europa med ham, så derfor er det vigtigt han lærer at tie stille, og slappe af når jeg står stille.
Jeg vil derfor spørge alle jer derude, om i har oplevet noget lignende, eller om i har et par løsninger til det
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Det med tålmodigheden kommer med alderen, men det er der sikkert også nogen der har råd om.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Jeg har simpelthen bare slæbt ham med en masse steder, hvor der blev krævet lidt af tålmodigheden og så er han blevet belønnet for at være rolig.
Nu har vi da nået et punkt, så hvis vi kigger vinduer i byen, så sætter han sig ned med det samme næsten.
Går vi tur og jeg vil have en pause, er der stadig nogle problemer - der vil han SÅ gerne videre. Så bruger jeg tiden på evt. at aflede med lidt søgen efter godbidder eller lave et par tricks.
Han er gerne stille nu - men han sidder i udstrakt snor og viser at han ikke gider det sidde-stille-pjat
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.849
På et godt hvalpehold lærer I både NEJ, ro og bliv. Alle tre er vigtige mht hundens utålmodighed. Vær OBS på ikke at forstærke forkert adfærd.
Mht passage vil et træningshold også hjælpe. Træn, træn, træn. Hunden skal lære at fjerne fokus fra forstyrrelser.
Allier dig med nogen og passér igen og igen. DU skal være den interessante. Brug kød, kroppen og stemmen.
Utålmodig hvalp?